rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570S

  • Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570SElkészült a McLaren nem is akármilyen 10 000. darabja. A mennyiség helyett inkább a minőséget helyezte mindig is előtérbe a McLaren. A brit cég tavaly 1654 autót értékesített, idén azonban sikerült átlépniük a bűvös 3000-es határt. Ezért is különösen jelentős eseménynek számít, hogy a 750 főt foglalkoztató wokingi gyárukban elkészült a 10 000. modell. A szép kerek szám második felét mindössze 22 hónap alatt teljesítették a dolgozók, a jubileumi darab pedig egy igencsak mutatós és tetszetős, Ceramic Grey színben pompázó McLaren 570S lett.





    Forrás: www.kmmagazin.hu


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 5,9 litert fogyaszt a benzines Volkswagen Passat BlueMotion!

    Tovább bõvül a Volkswagen BlueMotion modellcsaládjának kínálata, ugyanis a dízelmotoros Passat BlueMotion után megérkezett az 1,4-es TSI motorral szerelt változat is.

    A takarékos benzines átlagosan 5,9 literrel is beéri, míg szén-dioxid kibocsátása is mindössze 136 g/km.

    A Volkswagen eddig kizárólag dízelmotorral szerelte fel takarékos és környezetbarát BlueMotion modelljeit, ám a németek bemutatták a Passat BlueMotion 1,4 literes, benzines változatát is.

  • BMW Gran Coupe 2010

    Már egyáltalán nem kapjuk fel a fejünk, ha kupé formájú négyajtóst látunk. Beleették magukat ezek az utcaképbe, nézzenek csak körül: hány Mercedes CLS-t, Volkswagen Passat Cc-t látnak, akár itthon? Sokat. És persze, a Porsche Panamera, az Aston Martin Rapide kevésbé reprezentált Magyarországon, de CLS-bõl és Cc-bõl van egy rakat. A felmérések szerint egyetlen oka van, amiért az emberek az – amúgy számukra kevésbé praktikus – kupéra izgulnak a szedánnal szemben: a szebb vonalai miatt, amiben nyilván nincsen racionalitás, csak érzelem.

  • BBR Cosworth MX 5 - 160 lóerõs motorral

    Sokan esküsznek rá, hogy a Mazda MX-5 már most tökéletes, de azért akadnak olyanok is szép számmal, akik keveslik a 160 lóerõt. Nekik kínál megoldást a BBR és a Cosworth, egy csinos mechanikus kompresszor képében. A BBR már a korábbi MX-5-ösökhöz is kínált teljesítménynövelõ készleteket, amelyek a maguk idejében meglehetõsen népszerûek is voltak, és most a harmadik generációs roadstert is kezelésbe vették. Nem igazán komplikálták túl a probléma megoldását: egy Eaton MP62-es mechanikus kompresszort illesztettek a gyári kétlitereshez.

  • Szemmel irányítható autó - vannak még hibák

    Német kutatók 2010-ben Berlinben mutatták be azt az autót, melyet a kezek segítsége nélkül, csupán a sofõr szemmozgásaival is kormányozni lehet. Raul Rojas, a kutatás vezetõjének elmondása alapján a kifejlesztett mûszer folyamatosan monitorozza a szemgolyó mozgásait, majd továbbítja azt a kormányt tekerõ robotnak. Így végül arra haladhat az autó, amerre a pilóta a szemeit forgatja. Az új technológiát egy Dodge Caravanba szerelték be, mely a berlini reptéren cikázott. Az eyeDriver-nek nevezett robot egészen 50 km/h-ig gyorsított, és ennél a sebességnél még biztonságosan manõverezett.

  • Az új elektromos MINI 250 km-t tesz meg egy feltöltéssel

    A MINI a két hét múlva kezdõdõ Los Angelesi Autószalonon mutatja be az elektromos motorral hajtott modelljét, melynek hatótávolsága 250 km, miközben töltése nagy feszültséggel mindössze 2,5 óráig tart.

    A BMW a MINI-t használja kísérleti nyúlnak, már ami a kizárólag elektromotorral hajtott autók életképességét és az azok iránti keresletet illeti.

    A villanyos MINI már csak azért is jön jól a münchenieknek.

  • Switzer Performance Porsche Panamera Turbo

    Dacol a német autógyártók sebességkorlátozásával a Porsche, ám eddig egyetlen Panamera sem volt ilyen gyors, mint az Switzer Performance által izmosított példány.

    Noha a legtöbb német gyártó rendelkezik olyan izomgéppel, amely könnyedén képes lenne 250 km/óránál magasabb tempóra is, döntõ részük utóbbi értékre programozza a vezérlõ-elektronikát. Nem úgy a Porsche, melynél minden verzió végsebessége annyi, amennyit az adott gép tud. Az 500 lóerõs Panamera Turbónál 50 lóerõvel izmosabb Turbo S például 303 helyett 307 km/órára képes.

  • Az új Chevrolet Camaro SS 422 lóerés és 6,2 literes motor hajtja

    A retro divathullámot meglovagló új Chevrolet Camaro összes változata közül az SS, azaz Super Sport kivitel számít a legizgalmasabbnak, ám errõl eddig nem közölt hivatalos fotókat a gyártó.

    Most viszont közreadta a 6,2 literes, 422 lóerõs V8-assal hajtott modell képeit, ami jóval gyorsabbnak ígérkezik a 3,5 literes, 300 lóerõs V6-ossal hajtott alapváltozatnál.

  • Audi A6 Avant 2011

    Csak a fotók alapján fel sem tûnik az embernek, hogy az Audi új típust mutatott be: olyan tökéletesre fejlesztették az átméretezéssel való autótervezést, hogy ha nincs valami támpont a képen, simán A4 Avantnak nézhetnénk.

    Nem sokat változott elsõ ránézésre.

    Persze van néhány részletbeli különbség, de még az utastér és a csomagtartó aránya is stimmel. Ez persze nem jelenti, hogy az A6 ne volna kellemes jelenség, jó arányú szokvány-Audi, ezúttal 4,93 méteres hosszban.

  • A Ferrari mutatta be elsõként vadonatúj forma-1-es versenyautóját!

    A Ferrari elsõként mutatta be vadonatúj forma-1-es versenyautóját az idei évben, amely a hagyományoktól eltérõen az F60-as kódszámot kapta. A 2009-es modell az új szabályok miatt, minden tekintetben eltér elõdjétõl.

    A Ferrari a tervezett idõpontban, reggel 9 órakor nyilvánosságra hozta új autója elsõ stúdiófotóit saját weboldalán.Az elsõ szembetûnõ változáshoz még csak rá sem kellett nézni az új modellre, hiszen annak neve a várt F2009 helyett F60 lett.

  • Opel Corsa OPC - 192 lóerõs motorral

    2010 szeptemberétõl már csak az Euro 5-ös emissziós normáknak megfelelõ autókat lehet újként eladni az Európai Unióban.

    Ennek megfelelõen az Opel is átdolgozta a Corsa legerõsebb variánsát az OPC-t. A mérnökök jó munkát végeztek, hiszen az 1,6-os turbómotor teljesítménye nem változott mégis sikerült az új szabályokhoz igazítani, ezzel a fogyasztása is csökkent. A 2007-es bemutatása óta 13000 eladott példánnyal büszkélkedõ Corsa OPC teljesítménye továbbra is 192 lóerõ, míg egyenletes nyomatékcsúcsa 230 Nm.

  • Hyundai Accent 2010

    Az új Accent – vagy ahogy Dél-Koreában ismerik, a Verna – az elõdeihez képest kifejezetten nagynak tûnik: inkább a Skoda Octaviához vagy a Volkswagen Jettához hasonlítható méreteiben, mint a korábbi generációkhoz, amelyek egyfajta határesetet képeztek a B és a C szegmens – a kisautók és a kompaktok – között.

    A formaterv is a növekedést hangsúlyozza: az autó elölrõl csaknem ugyanúgy néz ki, mint a nemrégiben bemutatott Sonata, nagy, ferdén metszett elsõ lámpáival és vigyorgó hûtõrácsával.

  • Elkészült a 2010-es MINI - tele újdonsággal

    Megújult a MINI. Továbbfejlesztett 2010-es, tisztább üzemû és jobb hatékonyságú motorok kerültek a küllemében csak minimálisan megváltoztatott jármûbe. Továbbra is csak 1,6-os motorok vannak a brit kisautóban. A benzinesek 75, 95, 122, 184 lóerõsek, utóbbi természetesen turbós, mindegyikben szerepel a BMW-tõl eredõ Valvetronic fokozatmenetesen változó szelepvezérlés. Az igazi újdonság a dízelmotorokra vonatkozik, azok ugyanis a PSA Peugeot Citroën második generációs 1,6-os családjából származnak. Bár sok tekintetben hasonlítanak elõdjeikre, ezek új konstrukciók.

  • Láthatáron a bébi Range Rover!

    Jövõre érkezik a Land Rover legújabb modellje, amely bébi Range Roverként kerül majd piacra.

    Az autó a tavaly bemutatott LRX tanulmányautón alapszik majd, fejlesztéséhez pedig a brit kormány is hozzájárul egy kisebb összeggel.

    Az indiai Tata áldását adta a Land Rover legújabb modelljére, amely Range Rover márkanév alatt kerül majd piacra. A tavalyi Detroiti Autószalonon bemutatott LRX koncepció szériagyártású változatának fejlesztéséhez a brit kormány is hozzájárul 27 millió fonttal.

  • Citroen C-Zero és Peugeot iOn

    A PSA csoport a Mitsubishivel közösen fejlesztett kis elektromos autót Citroen C-Zero és Peugeot iOn néven már forgalmazza!

    A Citroën már több mint 5500 elektromos gépkocsi legyártásával büszkélkedhet, és ezt a számot fokozzák a Mitsubishi Motors Corporationnel (MMC) közösen kifejlesztett, 2010 utolsó negyedévében forgalomba kerülõ C-Zéro-val Az autót a konszerntárs Peugeot is forgalmazni kezdi iOn néven. A francia piacon ezek a modellek 5000 euró kormánytámogatást élveznek.

  • Honda FCX Clarity - a hidrogénautó

    A Honda 2011-es fejlesztése nyomán lehetõség nyílhat arra, hogy teljesen függetlenítsük háztartásunkat a közmûvektõl. A japán vállalat az ígéri, hogy 2012. március 31-re elektromos aljzattal szereli fel üzemanyagcellás autóját, az FCX Clarity modellt.

    Ez valamivel komolyabb lesz, mint a már ismert 12 voltos szivargyújtó, sõt még csak nem is a néhány gyártó kínálatában megtalálható, 220 voltos kimenetre kell gondolni: a fejlesztõk legalább 10 kilowatt teljesítményû tápról beszélnek, ami a számítások szerint két átlagos háztartás teljes körû kiszolgálására elegendõ.