rss
  • Bemutatkozott az új Lexus LS

  • Bemutatkozott az új Lexus LSAz új padlólemeznek köszönhetően ez az eddigi legmozgékonyabb és legkényelmesebb vadonatúj LS radikálisan új dizájnja egyesíti a kupés sziluettet egy szedán térkínálatával és presztízsével. Mindehhez vadonatúj, kettős turbótöltésű V6-os motor társul 310 kW / 421 lóerő teljesítménnyel, 10 fokozatú automata sebességváltóval. 28 évvel ezelőtt megtörtént az, ami addig lehetetlennek tűnt: első és egyetlen modellje, az LS bemutatásával a Lexus fenekestül forgatta fel luxusautók kategóriáját. Ráadásul a márka a kiváló autó mellé olyan szolgáltatásokat és ügyfél-elégedettséget biztosított, ami páratlan volt a piacon.

    Az 1990-es LS 400 luxusa, addig sosem tapasztalt kényelme, teljesítménye, zajtalan és sima működése, összeszerelési minősége és részletkidolgozása egyszerűen lenyűgözte a szaksajtót és a vásárlókat.

    Most pedig a Lexus arra készül, hogy újra megismételje történelmi lépését a vadonatúj, 2018-as, ötödik generációs LS zászlóshajó bemutatásával, ami a 2017-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon lép majd reflektorfénybe. Az új LS kívül-belül jellegzetesen japán jegyeket hordoz – és persze utolérhetetlen luxust kínál. A mintegy 90 piacon megjelenő autó a márka legújabb globális modellje.


    "Az LS – amellett, hogy a Lexus márka szimbólumává vált – mára olyan új generációs luxusautóvá fejlődött, amely a japán hagyományokat és kultúrát is méltóképpen képvisel.” – mutat rá Toshio Asahi, az új LS főmérnöke. E minőségében pedig messze túlszárnyalja mindazt, amit a világ manapság egy luxusautótól vár.”

    A cél nem a Lexus erényeinek továbbfejlesztése volt, hanem hogy túlszárnyalják a világ luxusfogyasztóinak elvárásait. Ugyanakkor az összes eddigi LS modellben létezett egy közös vonás: az Omotenashi, a hagyományos japán vendégszeretet szellemisége. Egy luxusautóban ez azt jelenti, hogy egyaránt törődni kell a vezetővel és az utasokkal, felkészülni az igényeikre, odafigyelni a kényelmükre, és gondoskodni a biztonságukról.


    Lexus dinamikusabb szellemiségét: egy V8-as teljesítményét kínálja alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett, miközben minimumra mérsékli a zajokat és a rezgéseket. Az LS új motorja olyan erős, ahogyan az egy zászlóshajó esetében elvárható: teljesítménye 310 kW / 421 lóerő, forgatónyomatéka pedig 600 Nm, vagyis a vonóerő hasonló a most kifutó LS modell V8-as motorjáéhoz.


    A hosszú löket és az optimális furat/löket arány hozzájárul a gyors égéshez és a kettős turbótöltés hatékony működéséhez, így az LS várhatóan 4,5 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/órás sebességre (AWD). De talán ennél is fontosabb az, ahogyan a Lexus a motor és a sebességváltó hangolásával elérte, hogy az autó azonnal gyorsulni kezdjen, és hogy a forgatónyomaték folyamatosan rendelkezésre álljon.



    Forrás: www.autoszektor.hu


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Dagger GT 2010 - a 2 000 lóerõs masina

    2000 lóerõs, nyomatéka 2710 Nm, végsebessége 483 km/h - ezek a Dagger GT adatai, amelybõl három példányt állítólag már el is adtak. Az autót amerikaiak fejlesztik, és ára 360 000 euró, azaz kb. 102 millió forint.

    Igazi szörny!

    Csak nincs vége a lóerõ-hajhászásnak, pedig nagyon úgy tûnik, hogy az ezer lóerõs Veyron csak a kezdet volt. Fõleg az USA "mérnökeinek" a szemét csípi a német-francia gép, és egyre több, ezer lóerõnél is erõsebb szörnnyel állnak elõ.

  • Volkswagen Phaeton

    Az autó orr- és farrészét szabták át látványosabban. A Phaeton is megkapta a vízszintes rácselemekbõl álló hûtõmaszkot, LED-sorral kiegészített fényszórókat és hátsó lámpákat, illetve új lökhárítókat. Az összkép persze ettõl sem változott sokat, de a típus legalább nem üt el a többi Volkswagentõl. Nehéz megmondani, hogy ez jó-e vagy rossz, hiszen a Phaeton és a Golf vagy a Polo között ismét elmosódik a különbség, ami egy luxusmodellnek nem feltétlenül tesz jót, viszont a Phaeton így legalább nem tûnik ottfelejtett õskövületnek.

  • A Volkswagen jelenleg Kína legnépszerûbb autómárkája

    Néhány éve még kétkedve néztük, ahogy Kínába özönlenek a nagy nemzetközi autógyártók, de úgy tûnik, a befektetés - legalábbis a legnagyobbaknak - lassan eredményt hoz.

    A Volkswagen az elsõ félévben már 531 ezer autót adott el a távol-keleti országban, alig 3000-rel kevesebbet, mint legnagyobb piacán, Németországban.

    Úgy néz ki, az év végéig akár 1,05 millió autót is eladhatnak Kínában.

  • 3,0 literes HDi dízelmotrot kap a Peugeot 407 Coupé

    Kissé felfrissül a Peugeot 407 Coupé, amely során két új gázolajos erõforrás is bemutatkozik, amelytõl a kereslet növekedését várják a franciák.

    Az új dízelmotorok nem csak erõsebbek, hanem takarékosabban és környezetbarátabbak is, mint a jelenlegi HDi-k.

    A Peugeot 407 Coupé 2006 óta van forgalomba, így eljött az ideje a szokásos modellközi frissítésnek. A franciák nem vitték túlzásba a változásokat, elsõsorban a lemezek alatt találunk újdonságokat.

  • Hatsebességes, dupla kuplungos Scirocco 270 lóerõvel

    Sportváltozatot idézõ tanulmányautót mutatott be a Volkswagen a Scirocco alapjain.

    A Bolognai Autószalonon debütáló Studie R a GT24 versenyautó mintájára készült, és egy késõbbi csúcsmodell elõfutára lehet.

    Idén májusban állt a 24 órás nürburgringi megbízhatósági verseny rajtjához a Volkswagen Scirocco alapjaira épített GT24 versenyautó olyan híres pilótákkal a volánnál, mint Hans-Joachim Stuck és Carlos Sainz.

  • G-Power Hurricane GS LPG - 660 lóerõs gázzal hajtott bömös

    Ha valaki olcsóbban akar ámokfutni, itt a megoldás: a G-Power M5-öse gázüzemben is 660 lóerõs. A tuningcég szerint a gázzal akár felére csökkenthetõ a használat költsége.

    Talán az egyik legelterjedtebb alternatív üzemanyag az autógáz, hiszen egy átalakító készlet hamar meghozza az árát, és akár igazi benzintemetõkkel is elfogadható áron lehet közlekedni a segítségével. Ezt a lehetõséget fedezte fel a leggyorsabb utcai szedánt is gyártó G-Power, amikor elkészítette a Hurricane GS változatot brutálisan gyors, kétkompresszoros BMW M5-átiratából.

  • A 2010-es Volkswagen Touareg

    Elõdjénél 200 kilóval könnyebb és 20 százalékkal takarékosabb az új Volkswagen Touareg. Ez a német gyártó elsõ autója, amely sorozatgyártásban hibrid motorral is elérhetõ. Dízelmotorjával a Touareg a legtakarékosabb európai nagy szabadidõ-autó.

    Azt hittük meg kell várnunk a márciust, hogy megnézhessük az új Volkswagen Touareget, de az autógyár már a Genfi Autószalon elõtt, ma kiadta az autó teljes anyagát.

  • Ford Mondeo 2010 - modellfrissítés után

    2010-ben frissül a formaterv és a motorválaszték, így a kölniek ismét befoghatják a konkurenciát.

    Három éve (2007.-ben), hogy elkészült az utolsó csavarig új Mondeo. Jól is kezdõdött a pályafutása, de a válság és az újabb konkurencia – így többek közt az Opel Insignia, a Honda Accord, a Mazda 6 és a Skoda Superb – nem tett jót az eladásoknak. A megoldást a modellfrissítéstõl várják, amelyet a megszokott sémákat követi: átrajzolták az autó két végét, korszerûsítették a motorpalettát, bõvítették az elérhetõ extrafelszerelések listáját és módosították a mûszerfalat.

  • Brabus iBusiness S-Class - komoly üzletembereknek

    Fõleg a komoly, gazdag üzletembereket célozza a Brabus iBusiness nevû kiegészítõ csomagja. A legújabb S-osztályos Mercedesekbe rendelhetõ kit – többek között – némi motortuningot és Apple elektronikai termékeket tartalmaz.

    Természetesen az autók külseje is változik: kicsit átdolgozták a kötényeket, lejjebb húzták az oldalszoknyákat, módosították a diffúzort, de nem hagyták ki a sport kipufogórendszert és a 21 colos könnyûfém kerekeket sem.

  • Lancia Delta 1.6 Multijet Oro – A formás olasz

    Az utóbbi idõk egyik legszebb karosszériájával érkezett meg az új Lancia Delta. A Lancia úgy látszik folytatja az útkeresést.

    A Lancia márkát a FIAT vezetése a kilencvenes évek végén hirtelen kirántotta a körülötte kialakult sportos légkörbõl, mondván, az legyen az Alfa Romeo sajátja.

    A Lancia pedig induljon el a prémium márkák irányába.

  • Aston Martin Virage és Volante - kics a különbség

    A DB9 és a DBS közé pozícionált új modellel áll elõ az Aston Martin a 2011-es Genfi Autószalonon.

    A mûszakilag kevés újdonságot hozó Virage-ból rögtön kupé és kabrió (Volante) is készült. Feltámasztotta a híres Virage és Volante nevet az Aston Martin, a Genfben bemutatkozó kupé és kabrió a DB9 és DBS közé kerül a kínálatban, az alapokat a DBS-hez hasonlóan a DB9 adta. Nem fáradoztak sokat a britek azon, hogy egyéniséget csempésszenek az új modellekbe, elsõ pillantásra alig látszik egyedi ismertetõjel, talán csak a négyajtós Rapide-ról származó, hegyesebb fényszórók tûnhetnek fel.

  • Ferrari 612 Scaglietti - kicsit feltuningolta a Novitec Rosso

    A Novitec Rosso kezelésbe vette a Ferrari jelenlegi csúcsmodelljét, a 612 Scagliettit. A 2+2 üléses kocsi V12-es motorját 565 lóerõsre húzták, amellyel a korántsem pehelysúlyú autó 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 325 km/h.

    A 612 Scaglietti nem új a tuningcég kínálatában, a németek azonban most felfrissítették a típushoz kínált csomagjukat, ráadásul a mechanikai és optikai változások mellett bõvítették a kocsihoz kapható kiegészítõk kínálatát is.

  • Honda Accord Type S szedán és kombi változatban

    A márciusban kezdõdõ Genfi Autószalonon mutatkozik be a Honda Accord Type S változata, amelynek motorterében a már jól ismert 2,2 literes dízelmotor erõsebb változatát találjuk.

    A sportosabb Accord szedán és kombi változatban is elérhetõ lesz. A tavalyi Genfi Autószalonon mutatkozott be a Honda Accord jelenlegi generációjának európai változata, amely jelenleg 2,0 és 2,4 literes benzinmotorokkal és 2,2 literes dízelmotorral kapható, azonban hamarosan érkezik a régóta várt Type S változat.

  • Lexus LS 600h 2010

    Modellfrissítést végzett a Lexus a legnagyobb limuzinján, az LS 600h-n, hogy 2010-ben is meggyõzzék a vásárlóikat: érdemes lecserélni a régit. Megerõsítették a fékeket, LED-es lámpákat csavaroztak rá, és ami a legfontosabb: továbbfejlesztették a hátsó üléssor kényelmi szolgáltatásait.

    Eddig sem volt szegényes az LS 600h felszereltsége, ezért nehéz lehetett megtalálni a gyenge pontokat, amik javításra szorulnak az autón.

  • Nissan LEAF: a tökéletes választás

    A Nissan Leaf egy C-szegmensbe tartozó, azaz kompakt méretû ötszemélyes, zéró károsanyag-kibocsátású villanyautó, 160 kilométeres hatótávolsággal. A modell várható piaci bevezetése Japánban, az Egyesült Államokban és Európában 2010 végén várható.

    Bár az autó ára csak a 2010-es bevezetés környékén válik véglegessé, a Nissan elképzelései szerint versenyképes lesz egy jól felszerelt kompakt gépkocsiéval. Ez azt jelenti, hogy nagyjából 5,5-6 millió forintot kérnek majd érte.