rss
  • Bemutatkozott az új Lexus LS

  • Bemutatkozott az új Lexus LSAz új padlólemeznek köszönhetően ez az eddigi legmozgékonyabb és legkényelmesebb vadonatúj LS radikálisan új dizájnja egyesíti a kupés sziluettet egy szedán térkínálatával és presztízsével. Mindehhez vadonatúj, kettős turbótöltésű V6-os motor társul 310 kW / 421 lóerő teljesítménnyel, 10 fokozatú automata sebességváltóval. 28 évvel ezelőtt megtörtént az, ami addig lehetetlennek tűnt: első és egyetlen modellje, az LS bemutatásával a Lexus fenekestül forgatta fel luxusautók kategóriáját. Ráadásul a márka a kiváló autó mellé olyan szolgáltatásokat és ügyfél-elégedettséget biztosított, ami páratlan volt a piacon.

    Az 1990-es LS 400 luxusa, addig sosem tapasztalt kényelme, teljesítménye, zajtalan és sima működése, összeszerelési minősége és részletkidolgozása egyszerűen lenyűgözte a szaksajtót és a vásárlókat.

    Most pedig a Lexus arra készül, hogy újra megismételje történelmi lépését a vadonatúj, 2018-as, ötödik generációs LS zászlóshajó bemutatásával, ami a 2017-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon lép majd reflektorfénybe. Az új LS kívül-belül jellegzetesen japán jegyeket hordoz – és persze utolérhetetlen luxust kínál. A mintegy 90 piacon megjelenő autó a márka legújabb globális modellje.


    "Az LS – amellett, hogy a Lexus márka szimbólumává vált – mára olyan új generációs luxusautóvá fejlődött, amely a japán hagyományokat és kultúrát is méltóképpen képvisel.” – mutat rá Toshio Asahi, az új LS főmérnöke. E minőségében pedig messze túlszárnyalja mindazt, amit a világ manapság egy luxusautótól vár.”

    A cél nem a Lexus erényeinek továbbfejlesztése volt, hanem hogy túlszárnyalják a világ luxusfogyasztóinak elvárásait. Ugyanakkor az összes eddigi LS modellben létezett egy közös vonás: az Omotenashi, a hagyományos japán vendégszeretet szellemisége. Egy luxusautóban ez azt jelenti, hogy egyaránt törődni kell a vezetővel és az utasokkal, felkészülni az igényeikre, odafigyelni a kényelmükre, és gondoskodni a biztonságukról.


    Lexus dinamikusabb szellemiségét: egy V8-as teljesítményét kínálja alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett, miközben minimumra mérsékli a zajokat és a rezgéseket. Az LS új motorja olyan erős, ahogyan az egy zászlóshajó esetében elvárható: teljesítménye 310 kW / 421 lóerő, forgatónyomatéka pedig 600 Nm, vagyis a vonóerő hasonló a most kifutó LS modell V8-as motorjáéhoz.


    A hosszú löket és az optimális furat/löket arány hozzájárul a gyors égéshez és a kettős turbótöltés hatékony működéséhez, így az LS várhatóan 4,5 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/órás sebességre (AWD). De talán ennél is fontosabb az, ahogyan a Lexus a motor és a sebességváltó hangolásával elérte, hogy az autó azonnal gyorsulni kezdjen, és hogy a forgatónyomaték folyamatosan rendelkezésre álljon.



    Forrás: www.autoszektor.hu


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Tûzelõanyagcellás sportautó a Hondától

    Meghökkentõ formájú tanulmányautót mutatott be a Honda a Los Angelesi Autószalonon. Az FC Sport koncepció érdekessége nemcsak egyedi frontrésze és gigantikus hátsó túlnyúlása, hanem meghajtása is, villanymotorját ugyanis üzemanyagcella táplálja.

    Tüzelõanyagcellás prototípust már szép számmal készített a Honda, sõt, a teljes értékû családi autóként használható FCX Clarity elsõ példányait már lízingelhetik maguknak a szerencsések a tengerentúlon.

  • Bemutatták a hatodik generációs Volkswagen Golf legerõsebb változatát!

    Az elõzetes várakozásoknak megfelelõen a Volkswagen a ma kezdõdõ Frankfurti Autószalonon leplezte le a hatodik generációs Volkswagen Golf legerõsebb változatát.

    A Golf R motorterében egy 270 lóerõs, kétliteres turbómotor dolgozik, amelynek köszönhetõen kézi váltóval 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra a kompakt.

    Az autó még idén a kereskedésekbe kerül, árát egyelõre nem hozták nyilvánosságra.

  • BMW G-Power M3 GT2 S - 600 lovas BMW

    A G-Power bõ 600 lóerõt hozott ki a legerõsebb 3-as BMW motorjából, és kétféle körítéssel tálalja a brutálisan erõs V8-ast.

    A visszafogottabb változat a Tornado CS nevet kapta – ez emlékeztet jobban az utcai M3-asokra. Kapott egy állítható Clubsport futómûvet, nagyméretû felniket és néhány karbonszálas kiegészítõt a karosszériaelemek alsó peremére. A G-Power elsõsorban arra szánja, hogy a 911 GT3 RS BMW-megfelelõje legyen, azaz egy olyan utcai sportkocsi, amely versenypályák nyílt napjain sem érzi idegenül magát.

  • G-Power Hurricane GS LPG - 660 lóerõs gázzal hajtott bömös

    Ha valaki olcsóbban akar ámokfutni, itt a megoldás: a G-Power M5-öse gázüzemben is 660 lóerõs. A tuningcég szerint a gázzal akár felére csökkenthetõ a használat költsége.

    Talán az egyik legelterjedtebb alternatív üzemanyag az autógáz, hiszen egy átalakító készlet hamar meghozza az árát, és akár igazi benzintemetõkkel is elfogadható áron lehet közlekedni a segítségével. Ezt a lehetõséget fedezte fel a leggyorsabb utcai szedánt is gyártó G-Power, amikor elkészítette a Hurricane GS változatot brutálisan gyors, kétkompresszoros BMW M5-átiratából.

  • BMW 6-os kupé - formás járgány

    A BMW Párizsban leplezte le a 6-os utódjának szánt kupét, de egyelõre azonban csak Concept 6 Coupénak hívják. A LED-ekkel világító 2+2 üléses kupé legkorábban 2011 elején jelenhet meg, az M6-osra pedig még egy évet kell majd várni.

    Mivel koncepcióról van szó, a BMW nem túl bõbeszédû a mûszaki adottságokkal kapcsolatban, a sajtóinformáció kicsit bõ lére eresztve azt önti szavakba, ami a képeken látszik, mindezt olyan maszlagokkal megtoldva, mint "a 6-os kupé a vezetés élvezetének kifejezése", és hasonlók.

  • Új családi autó az Opeltõl

    Elkészült az Opel Meriva második generációja. A kis egyterûn a várakozásoknak megfelelõen egymással szemben nyíló ajtók vannak. Hat motorral indul az értékesítés.

    Új családi autóval bõvül az Opel kínálata. Elkészült az eredetileg 2003-ban bemutatott Meriva új generációja. Az autóról egyelõre szûkszavúan nyilatkozott a gyár, de számos fontos dolgot már megismerhetünk. Például, hogy mind a tengelytávolság, mint a nyomtáv nagyobb, mint korábban, ami nagyobb stabilitást és kényelmesebb autózást hoz.

  • Edo Competition legújabb csodája a 4,3 literes Ferrari California!

    A német Edo Competition tuningcég legutoljára a Ferrari Californiát vette kezelésbe, az eredmény pedig magáért beszél.

    Az autóhoz megannyi kiegészítõ mellett motortuningot is kínál a cég, amellyel az olasz modell eddig is tiszteletreméltó teljesítménye 500 lóerõre duzzad.

    Egy Ferrari California Spider gyári állapotban is óriási feltûnést kelt az utcákon, nem ha még egy tuningcég is kezelésbe veszi.

  • A Holdra szállás évfordulójára limitált szériás Captivával rukkolt elõ a Chevrolet

    Negyven éve, hogy az elsõ ember a Holdra lépett, ennek emlékére különleges szériát dob piacra a Chevrolet európai részlege.

    A limitált szériás Captivák egyedi fényezést és hatalmas, fehérre fényezett alufelniket kapnak.

    Immáron negyven éve, hogy az Apollo-11 1969. július 20-án a Holdra szállt, és Neil Armstrong elsõként az égitestre léphetett. Ezt az évfordulót ünnepli meg a Chevrolet egy 40 darabos speciális szériával.

  • Itthon a Suzuki volt a nyerõ 2009-ben

    A Suzukinak a magyar autópiac 2009-ben tapasztalt mélyrepülése ellenére is sikerült megõriznie piacelsõségét a személygépjármûvek értékesítésében, 8112 forgalomba helyezett gépjármûvel.

    Nem csupán a 2009-es évet nyerte meg belföldön a Suzuki – miközben eladásai természetesen ugyancsak visszaestek –, de 13 egymást követõ évben sikerült megtartania vezetõ helyét. A személygépkocsi-értékesítésben elért 13,48 százalékos piacrésszel a tavalyi évben a Suzuki ismét megelõzte versenytársait.

  • Az amerikai légierõ két különleges sportautóval készül a Supercar Tour-ra!

    Az amerikai légierõ két különleges sportautóval vesz részt a 2009-es Supercar Tour-on, melyeket a híres Galpin Auto Sports mûhely segítségével készítettek el. Az X1 névre keresztelt Ford Mustang és a Vapor Challenger kívül-belül jelentõsen átalakult és telis-tele vannak különleges megoldásokkal.

    Az Egyesült Államokban hamarosan megkezdõdik a 2009-es Supercar Tour, azaz az évente megrendezett szupersportautó túra, melyen idén az amerikai légierõ is részt vesz. Az U.S. Air Force két speciális és teljesen átalakított jármûvel, egy Ford Mustanggal és egy Dodge Challengerrel képviselteti magát a rendezvényen.

  • Oldtimer Expo 2010 - magyar jármûvek részvételével

    Számban nem lehet felülmúlni a németeket, de 2010-ben közel ugyanakkora figyelmet követeltek maguknak a magyar jármûvek, a IV. Oldtimer Expón.

    Pajtikának hívják a Csepel Kerékpárgyár egyik háború elõtti gyermekbiciklijét, a kiállított 1936-os példányt a Veterán Autó és Motor kiadója restauráltatta. A korszak másik magyar vonatkozású jármûve a cikk elején érintett Unitas-Tatra. A fõvárosi Unitas cég a húszas években saját elõállítású gépkocsikkal kísérletezett, de ezek nem váltották be a hozzájuk fûzött reményeket.

  • Elkelt a retro festésû, gonosz külsejû, egyedi Ford GT!

    Jason Heffner neve talán már ismerõsen cseng a szupersportkocsik rajongóinak, hiszen extrém teljesítményû, ugyanakkor visszafogott külsejû autóiról híres.

    Csinált már többek között egy 930 lóerõs Lamborghini Gallardót és egy olyan duplaturbós Ford GT-t, ami csaknem 360 km/h-val képes száguldani.

    Legújabb projektje azonban nagyobb szabású az eddigieknél, hiszen nem csupán egy erõs szuperautót, hanem egyben a legszebb Ford GT-t kívánta megalkotni.

  • BMW M3 DTM 2012 - 480 lóerõvel

    A BMW már két évtizede nem indított autót a Német Túraautó Bajnokságon.

    Azonban 2012-ben változik a helyzet, s a konkurenciának már most fejtörést okozhat az újdonság.

    A minap bemutatott M3 DTM-verzió az új jövevény a Deutsche Tourenwagen Masters, az idén még Audi és Mercedes uralta mezõnyében: az elõzetesen nyilvánosságra hozott autó már majdnem a végleges formáját mutatja, de persze apróbb dolgok még változhatnak.

  • Saab 9-XBioHybrid az autóipar jövõje

    Idén az év különleges tanulmányautója díjat a Saab legutóbbi tanulmánya nyerte. Egy észak-amerikai autós szakírókból álló zsûri szavazta meg.

    A 9-XBioHybridrõl a Saab 2010 tájékán piacra kerülõ 9-1X kompaktjának elõfutára.
    A díjat a dearborni Autós Hírességek Csarnokában adták át, és azt a tanulmányt ismerik el vele, "amely a legnagyobb valószínûséggel lesz hatással az autóipar jövõjére."

  • Utód nélkül ér véget a Honda S2000 gyártása

    A Honda hivatalosan is bejelentette, hogy idén utód nélkül ér véget az S2000 gyártása, amely a márka ötvenedik évfordulójára készült. A roadstert azonban méltó módon búcsúztatja a Honda, ugyanis a Genfi Autószalonon mutatkozik be az Ultimate Edition változat.

    A japán márkák közül a Hondát érinti leginkább az észak-amerikai autópiac visszaesése, amelyre hivatkozva a márka felhagyott forma-1-es programjával, ráadásul leállította az új NSX fejlesztését, és a már tízéves S2000 is utód nélkül távozik. A japánok azonban méltó módon egy limitált szériával búcsúztatják a roadstert.