2024.05.13. - Szervác, Imola

A francia hibrid különlegesség: Citroën Hypnos!

A francia hibrid különlegesség: Citroën Hypnos!
Hazai pályán minden autógyártó igyekszik valami különlegesel meglepni a közönséget. Így van ez a Párizsi Autószalonon is, ahol a francia gyártók soha nem hagyják ki a lehetõséget egy-egy jövõbe mutató tanulmányautó bemutatására.

A Citroënnél az idén a Hypnos nevû koncepció hivatott a gyári standhoz vonzani a tömegeket. Az autó a gyári vázlat alapján afféle városi szabadidõ-autó-féleség, a szokásosnál épp csak egy picivel magasabb hassal, jó nagy kerekekkel, csapott hátú, ötajtós karosszériával.
A formaterv érdekes, bár manapság már nem mernénk formabontónak nevezni: néhány részlettõl eltekintve - mint a sárvédõkre húzódó amorf lámpatestek vagy az orr bonyolult kialakítása - akár szériamodell is lehetne. Érdekes átkacsintás a Mitsubishi felé a trapézforma hûtõrács, bár ezen sincs semmi csodálkoznivaló, hisz a PSA konszern szabadidõ-autóit épp a japán gyártó szállítja.
Citroën Hypnos

A belsõ tér tervezõi valamivel jobban elengedték magukat. Az egymás melletti üléseket egy picit eltolva helyezték el, ráadásul a formájuk is nagy, színes leveleket idéz, így felülnézetbõl olyanok, mintha egymásból nõttek volna ki. Az organikus jelleg ráadásul a mûszerfalon is folytatódik, egyedül a hagyományos kormánykerék lóg ki az összképbõl. Meghökkentõ megoldás, bár a praktikus értéke erõsen kétséges.

A Hypnos koncepció persze nem csak külsõségeiben igyekszik túlmutatni a ma kapható személyautókon. Az autót hibrid hajtáslánc mozgatja, amelyrõl egyelõre csak annyit árultak el, hogy egy 200 lóerõs belsõ égésû motor köré épül, átlagfogyasztása 4,5 liter 100 kilométeren, átlagos szén-dioxid-kibocsátása pedig 120 g/km. Az adatok egy szériamodell esetében igen impozánsak lennének, arra azonban nincs biztosíték, hogy a PSA csoport kínálatában a közeljövõben felbukkanhat egy hasonló modell.