2024.05.14. - Bonifác

Frank Stephenson formatervezõ a McLaren-nél

Stephenson napjaink egyik legjobb nevû autóipari formatervezõje. Hírnevet a BMW-nél szerzett magának: az X5-ös, és az új Mini elsõ generációjának tervezését irányította. Innen 2002-ben a Fiathoz igazolt, ahol részt vett az 500-as és a Bravo végleges formájának kidolgozásában, majd az Alfa Mi.To megtervezésébe is besegített. Meglepetésként hatott, amikor tavasszal bejelentette, hogy távozik az olasz vállalatóriástól, de az új kihívást ismerve egyáltalán nem csodálkozunk: a McLarennek sportkocsit tervezni kivételes lehetõség.
A Wokingban mûködõ versenyautó-specialista eddig nemigen foglalkoztatott formatervezõket. A versenyautó-építéshez nincs rájuk szükség, hisz ott elsõsorban a szélcsatorna-mérések, és a funkció alakítja a formát, míg a cég az utóbbi években a Mercedesnek épített utcai autókat - az SLR különféle változatait -, amelyek megjelenését Stuttgartban határozták meg. A McLaren és a Mercedes azonban nemrég szakított ezen a területen - a németek házon belül fejlesztik következõ szupersportkocsijukat -, így a a McLaren ismét önálló típussal kénytelen lekötni az SLR számára kialakított gyártókapacitását.

A P11 néven emlegetett modell a legendás F1-es után a második utcai McLaren lesz, de úgy tudjuk, teljesen új piaci szegmensbe kívánnak betörni vele. A 2010 környékére várható modell állítólag V8-as AMG szívómotorral készül , és mind árában, mint teljesítményében inkább emlékeztet majd a Lamborghini Gallardóra vagy a Ferrari F430-asra, mint sebességi rekorder elõdjére.