A Zastava autógyár fõnöke a héten jelentette be, hogy 2009-ben megszûnik a Yugo gyártása. Az egykor Jugoszlávia határain túl is kelendõ kiskocsi különbözõ típusai (Yugo, Skala, Florida) mellett a kragujevaci gyár beszünteti a Zastava 101 és 128 modellek gyártását is.
A Zastava modellekkel ellentétben, amelyek nemcsak motorjukat és nyomatékváltójukat, de karosszériájukat illetõen is FIAT-leszármazottak voltak, a Yugo csak motorikusan volt "klónja" az 1971-ben piacra dobott (s 1972-ben az Év autója címet elnyert) FIAT 127 típusnak. A formatervezés a kragujevaci mérnökök munkáját dicsérte. A sorozatgyártás 1980-ban kezdõdött, három évvel késõbb megindult a nyugat-európai, majd 1985-ben az amerikai export.
Az USA autópiacán az év szenzációja volt akkoriban a Yugo - elsõsorban aprócska méretével hódított az egészen más dimenziókhoz szokott amerikai vásárlók körében. A 3000 dolláros árnak nagyon sokan nem bírtak ellenállni, dacára annak, hogy a Time hírmagazin 1986-ban a világ 50 legrosszabb személyautója közé sorolta a kragujevaci törpét.
Az amerikai Yugo-eladások csúcsa 1987-ben volt: akkor nem kevesebb mint 48 ezer jugoszláv kisautó talált gazdára az Egyesült Államokban, vagyis a kragujevaci termelés egyötöde. Az export évei alatt pedig összesen 141 ezer 511 Yugo kelt el Amerikában.
Szerbiában a kisautó ma is igen népszerû, ami elsõsorban alacsony árának és az olcsó alkatrészeknek köszönhetõ. Kragujevacban idén még vígan folyik a Yugo gyártása: havonta 450 darab gördül le a futószalagról.