Ez egyfelõl fantasztikus eredmény, hiszen sikerült a sokszorosára növelni a személyautók átlagos passzív biztonsági szintjét.
Ugyanakkor az EuroNCAP vizsgálata a jelenlegi formájában gyakorlatilag értelmét vesztette, hiszen nem lehet megállapítani, hogy melyik autó biztonságosabb, ha mindegyik a maximális osztályzatot kapja.
Az emelkedõ elvárások persze azt jelentik a gyártók számára, hogy a prospektusokban jól mutató ötcsillagos EuroNCAP teszteredményhez még többet kell költeniük biztonsági fejlesztésekre, és a szervezet vezetõi abban bíznak, hogy ez meg is történik. "A jelenlegi ötcsillagos autók jövõre már nem lesznek azok. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a megemelt elvárásokkal további erõfeszítésekre ösztönözzük az autógyártókat, és erre az új értékelési rendszerünk alkalmasnak látszik" - mondta az EuroNCAP fõtitkára.
Az EuroNCAP, azaz az európai újautó-értékelõ program 1997-ben jött létre azzal a céllal, hogy objektív szempontok alapján vizsgálja az Európában forgalmazott személyautók passzív biztonságát. Az elsõ években alig akadt olyan autó, amely kiérdemelte a legjobb, ötcsillagos minõsítést, ma azonban a vizsgált jármûvek 97%-a négy- vagy ötcsillagos minõsítést kap a teszteken.