2024.05.13. - Szervác, Imola

Nem áll le a gyõri Audi, mivel kevés gázt használ

Lõre Péter pr-igazgató azzal magyarázza ezt, hogy a vállalat csupán bizonyos mechanikus megmunkáló gyáregységeinél használ gázt bizonyos fõdarabok felületi edzésére, másrészt a társaság nem gázzal fût, hanem távhõt vásárol.

Így akkor sem lesz gond, ha a szokásos téli leállás után a jövõ héten megkezdõdik a termelés a jármûgyárban is, illetve a motorgyár ezen a héten még nem üzemelõ egységeiben. Az Audi Hungaria a fentiek miatt - teljes kapacitású termelés esetén is - csupán 50 köbméter gázt használ óránként.

A szokásos 4500 köbméter gáz helyett csak 2 ezret kap óránként a Magyar Suzuki, ezért 10 órától leállt a termelés. Amint Ruska Viktória, a társaság kommunikációs vezetõja kimelte: a gyár mûködése, de különösen a festõüzem igen energiaigényes, ezért nem volt más választása az igazgatóságnak.

A hazaküldött alkalmazottakat jövõ hétfõre hívták be legközelebb, remélve, hogy addigra rendezõdik a helyzet, illetve kidolgoznak egy válságstratégiát, ha folytatódik a gázhiány, miképpen folytassák a munkát.

A Magyar Suzuki Zrt. egyébként éppen ezen a héten vezette be az új, kevesebb mûszakkal dolgozó munkarendet a megrendelések általános csökkenése miatt. Tavaly napi 1000-1100 gépkocsi készült el a kétszer 10 órás mûszak alatt, hétfõ óta pedig visszaálltak a kétszer nyolc órára, így naponta körülbelül 800 gépkocsi termelése esik ki a kényszerszünet idején.