Az elvi lehetõség valóban adott, hiszen a Tiguannal azonos padlólemezre épülõ VW Touranba elfér három üléssor, és a VW hobbiterepjáró formaterve is elbírna néhány centiméternyi nyújtást, a kérdés inkább az, megérné-e egy ilyen autó gyártásába belefognia a német gyártónak.
A legnagyobb akadály a nagy testvér, a Touareg lehet, amelyet a nyújtás révén könnyen túlnõhetne a Tiguan. Ugyanakkor a Nissan például nemrég mutatta be a Qashqai nyújtott hétüléses változatát, ami könnyen trendet teremthet a következõ években, mivel sikeresen egyesíti a két igen népszerû kategória, a kompakt egyterûek, és a kisebb szabadidõ-autók tulajdonságait.
A hétüléses Tourannak ráadásul nem csak Európában lenne keresnivalója: valószínû, hogy a hobbiterepjárókhoz szokott, de takarékosabb autókat keresõ amerikai vásárlók is értékelnének egy ilyen, tágasabb változatot.
E pillanatban persze még nem biztos, hogy a Volkswagen stratégái vállalják a kockázatot, és az amúgy is egyre terebélyesebb típusválasztékot kibõvítik egy újabb rétegmodellel, hiszen legalább akkora esély látszik a bukásra, mint arra, hogy egy hétüléses változattal fokozható a Tiguan sikere.