2024.04.19. - Emma

K1 Roadster könnyû, egyszerû, de sportautó

K1 Roadster könnyû, egyszerû, de sportautó
Egy bevált módszert követettek a mérnökök a Roadster megtervezésekor.

Az alapot egy könnyû, de merev acél csõváz adja, ehhez csatlakoznak a versenypályákról ismerõs nyomórudas felfüggesztések, a motor és a váltó, illetve a könnyû, szálerõsítésû mûanyag karosszériaelemek.
A Fordtól származik teles egészében a hajtáslánc.


A hatsebességes kézi váltót és a háromliteres V6-ost a Mondeo elõzõ generációjának ST változatából ismerhetjük, bár a K1-nél 242 lóerõre növelték a motor teljesítményét.

Ha a nyers teljesítmény-adatok nem is ígérnek sokat, a 993 kilogrammos autó hasonlóan gyorsul ezzel a visszafogott hathengeressel, mint az Audi, a BMW vagy a Porsche bõ 400 lóerõs utcai szörnyetegei: 4,9 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, és akár 250 km/h-s sebességgel is haladhat.



A Roadstert viszont tudni is kell vezetni, hiszen semmilyen elektronikus bûvszerszám nem vigyáz a sofõrre és utasára: nincs sem ABS, sem kipörgésgátló, sem menetstabilizáló, így igencsak észnél kell lenni, ha valaki ki akarja használni az autó képességeit. A hozzáértõket viszont maximálisan kiszolgálja az autó, akárcsak egy versenygép, hiszen a futómû állítható kivitelû. Az egyetlen kényelmi felszerelés - amelyre a helyi vásárlóknak nyilván sokszor lesz szükségük - az autóra szerelhetõ keménytetõ, amelyet rossz idõben néhány mozdulattal fel lehet szerelni.

A könnyed sportkocsi egyik érdekessége, hogy a látszat ellenére nem hollandiában készül, hanem itt a szomszédban, Szlovákiában, közelebbrõl Pozsonyban. A holland cégre elsõsorban a forgalomba helyezési eljárás miatt volt szükség, mivel északi szomszédunknál hasonlóan nehézkes egy ilyen kis szériás modellt engedélyeztetni, mint itthon. Emellett a vásárlók nagy része is Nyugat-Európából várható, így érthetõ, hogy a közép-európai származását nem verik nagy dobra.

A K1 Roadster alapára 83 ezer euró (kb. 20 millió forint), ami a képességeit nézve nem tûnik vészesen soknak. Késõbb egy második típusváltozatot is be szeretne mutatni a szlovák-holland cég, ebbe már 320 lóerõs motor kerül majd, így nyilván az ára is borsosabb lesz.