2024.04.26. - Ervin

Feltörõ Hyundai

A Hyundai októberben 26 194 darab eladott gépkocsival 31,9 százalékos növekedést ért el Európában. Idén eddig 287 381 autót értékesített a Hyundai, 24,2 százalékkal növelte eladásait egy olyan piacon, amely ugyanezen idõszak alatt 5 százaléknyit zsugorodott. A koreai márka október végére az európai újautó-eladások 2,4 százalékát tudhatta magáénak - 2008 októberében 1,8 százalékot mértek.
Idén a Hyundai kisautói voltak a legnépszerûbbek. Az i10 eladásai megkétszerezõdtek 2008 elsõ tíz hónapjához képest, az idei mérleg eddig valamivel 92 000 darab fölött áll. Az elsõ negyedévben megjelent új i20 a titka a B-szegmens forgalmának javításában, ahol az idei növekedés 28 százalékra tehetõ.

Az Európában gyártott i30 is sikeresnek bizonyult, a darabszámok 40 százalékkal haladták meg a 2008. január-október közötti eladásokat; a kombi (cw) és ferdehátú modellekbõl összesen több mint 77 000 darab talált gazdára.

Az eladások jelentõs mértékben növekedtek a Hyundai három legnagyobb piacán: Németországban 37, az Egyesült Királyságban 83, Olaszországban pedig 65 százalékkal.