rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Alig vannak még új KRESZ-táblák

  • Share on Tumblr

    Az új KRESZ-pontok ellenére az illetékesek egyelõre nem nagyon engedik be a kerékpárosokat az autókkal szemben az egyirányú utcákba, és nem festik fel számukra a lámpáknál az elõretolt felállókat. Az egyik vidéki illetékes szerint az idõjárás miatt nem csinálnak semmit, valamint azért, mert az emberek tudatlanok. A kerékpárosklub szerint valójában a polgármesterek a tájékozatlanok, ezért pár nap múlva - ha kéretlenül is -, de tanácsokat adnak nekik.

    Nem csak a megszületése volt kínkeserves a legújabb KRESZ-módosításoknak, a hatvan pontnyi változtatás nagyon nehézkesen, vagy egyáltalán nem valósul meg a gyakorlatban. A január 1-jétõl élõ módosítások közül a legfontosabbakkal kapcsolatban arra voltunk kíváncsiak, hogy az útkezelõk melyiket használják már, illetve melyek bevezetését tervezik a közeljövõben. Különösképpen a kerékpárosokat érintõ változtatások érdekeltek, mert a legtöbb pont a városokban egyre nagyobb számú kétkerekezõket érintette, ráadásul a hosszadalmas elõkészületek során ezek váltották ki a legtöbb vitát.

    Veszélyt jelzõ táblák kellenek

    Budapesten látványosan megnõtt az elmúlt évtizedben a kerékpározók száma, egyre több új irodaház eleve öltözõvel-zuhanyzóval társított kerékpártárolóval épül(t), ezzel is elõsegítve a környezetkímélõ közlekedésnek ezt a formáját. Valószínûleg ez is közre játszik abban, hogy az általunk megkérdezett önkormányzatok közül a fõvárosban legalább már tervek készültek az új forgalomtechnikai eszközök bevezetésére.

    Az önkormányzat három úgynevezett mintaterületre vonatkozóan - Erzsébetváros külsõ része, Újlipótváros területe és a Városháza környéki utcák - már tavaly elkészített egy tanulmánytervet, és a terület összes egyirányú utcáját megvizsgálta. Állításuk szerint az utcák szélességének, parkolási rendjének és a forgalom nagyságának figyelembevételével a biztonságos ellenirányú kerékpárforgalomra alkalmasnak talált utcákban "fokozatosan" lehetõvé teszik majd az ellenirányú kerékpározást.

    Konkrétumokat kérõ kérdésünkre azonban kevés információval szolgáltak. A Városház utcában és a Gerlóczy utcában "elõreláthatólag március közepéig" kikerülnek az ellenirányú kerékpározást megengedõ, kiegészítõ táblák, míg a XIII. és a VII. kerületben "az alkalmasnak talált helyszíneken a táblák kihelyezése ez év második felében várható" - közölte a Városháza sajtóosztálya.

    "Az volt az érzésünk, a tervezõ már eleve úgy állt hozzá az egyirányú utcákhoz, hogy a szembejövõ kerékpáros forgalmat nem is lehet megcsinálni" - kommentálta az [origo]-nak a fõvárosi önkormányzattal közösen elindított munkát László János, a Magyar Kerékpárosklub (MK) elnöke. Az érdekvédõ szerint a tervezõ végig "azt nézte, hogy melyik utca 64 méter széles, és ha csak 63 méter, akkor az már nem jó" - fogalmazott László. Szerinte ezért nem lett eddig semmi az egész akcióból.

    Számos okkal magyarázza a lassúságot a Városháza, például, hogy "az ellenirányú kerékpározás engedélyezése többet jelent annál, hogy az egyirányú utca és a behajtani tilos jelzõtáblák alá elhelyezzük a kiegészítõ táblákat". A balesetek elkerülése érdekében fel kell hívniuk a jármûvezetõk figyelmét a változásra, ezért a szembejövõ forgalomra és a forgalmi rend megváltozására utaló, veszélyt jelzõ táblákat is ki kell tenniük a keresztutcákban. Sõt - mint közölték - a keresztutcákban még fontosabb ez, hiszen fel kell hívni a jármûvezetõ figyelmét, hogy most már abból az irányból is jöhet jármû - amelynek esetenként elsõbbsége van -, ahonnan eddig nem jöhetett. "Mindez tehát nem elhanyagolható mennyiségû jelzõtábla kihelyezését jelenti" - közölte a sajtóosztály.

    Átprogramozhatják a lámpákat

    Ennyi konkrétumot sem kaptunk az elõretolt kerékpáros felállók, vagy a nyitott kerékpársávok várható felfestésével kapcsolatban. Az elõretolt kerékpáros felálló azt jelenti, hogy a piros lámpánál várakozó autósor elõtt felfestéssel elkülönített részre elõre gurulhatnak a bringások, akik a zöld jelzés után elsõként indulhatnak tovább. A nyitott kerékpársáv pedig az autók által használt út szélén szaggatott vonallal felfestett rész.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Üzemanyagcsökkentés a Jézuskától!

    Három forinttal csökken keddtõl a kutakon a benzin ára, a gázolajat viszont nyolc forinttal méri majd olcsóbban a Mol.

    A lépés idõzítése szokatlan, hiszen a magyar olajtársaság általában hétfõn hozza meg árdöntéseit, melyek szerdától érvényesek. Minden bizonnyal az ünnepek kavartak be a megszokott rendbe, ezért már szombaton kiderült a döntés.

  • Abu-Dzabiban se nõ, se pia, se cigi

    A szigorú vallási szabályok minden Európában megszokott dolgot tiltanak, az elõírásokat a Forma-1-futamra látogató külföldieknek is be kell tartaniuk.

  • Környezettudatos autósok - Itthon is egyre népszerûbb a bioüzemanyagok használata

    Az Európai Unió irányelvei szerint Magyarországon 2020-ra a megújuló energiaforrások részarányának el kell érnie a 13 százalékot. Ugyanekkorra a tagországok üzemanyag-felhasználása terén a megújuló erõforrások 20 százalékos részesedése a cél. Burkus Egon, a Genex Suzuki Bio Kupa fõszervezõje szerint Magyarország példamutató a bioüzemanyagok használatában.

  • Veteránautók szállták meg Budapestet

    Budapest, 2008. július 14. – A múlt hétvégén veteránautók hada szállta meg Budapestet: július 12-én a fõvárosban ért célba a Donau Masters, a Duna-menti országokat összekötõ nemzetközi oldtimer túra közel 90 autóból álló mezõnye. Az 1976. december 31. elõtt gyártott autók Ulmból, 960 km megtételét követõen érkeztek a mogyoródi Hungaroringre, ahol az átlagtartó versenyfeladatok teljesítését követõen rendõri felvezetéssel értek célba a Belgrád Alsó Rakparton. A harmadszor megrendezésre kerülõ veteránautós túra idén is összesen 10 000 euróval támogatta az útvonal során érintett országok – Németország, Ausztria, Szlovákia, Magyarország – SOS-gyermekfalvait.

  • Combosabb dízelmotorok a Renault-tól

    Új négyhengeres dCi motort fejlesztett ki a Renault a jól ismert kétliteres M9R kódra hallgató blokk alapján, amellyel a 2,5-ös és 3 literes négyhengereseket váltják ki. 1 és 2,7 liter közötti fogyasztás-csökkentést várnak az új motortól.

  • Kína megelõzve az Egyesült Államokat a világ legnagyobb autópiacává vált

    Már várható volt, és be is következett: Kína megelõzve az Egyesült Államokat a világ legnagyobb autópiacává vált.

    Az idei elsõ félév adatait elemezve kitûnt, hogy kizárólag májusban kelt el több autó az észak-amerikai piacon, mint Kínában.

  • A katari állam kisebbségi tulajdont szerezhet a Porsche-ból!

    A zuffenhauseni gyártó immár hivatalosan is közölte, amirõl hetek óta keringtek hírek az interneten; a katari állam kisebbségi tulajdont szerezhet a gyártóban.

    A Financial Times szerint Wendelin Wiedeking, a gyártó elnöke a közel-keleti államban találkozott a katari állami befektetési vállalat vezetõivel, az eredményt pedig az újság szerint néhány héten belül hozzák nyilvánosságra.

  • Tervezik az új Ferrarit

    A Ferrari vezetõsége nagyon komoly döntést hozott mikor a márka jövõbeli arculatát kellett megtervezni.

    A szigorodó környezetvédelmi elõírásoknak is megmegfeleljenek a tervek, ezért a súlycsökkentést és a központi befecskendezéses motorok fejlesztését helyezik elõtérbe, persze úgy, hogy az ne menjen a sportautók teljesítményének rovására.


  • Opel Antara elsõkerékhajtással

    A Volkswagen Tiguanhoz hasonlóan az Opel is bevezeti a fronthajtásos Antarákat, ugyanis a rüsselheimi hobbiterepjáró eddig kizárólag összkerék-hajtással volt elérhetõ.

    Az elsõ kerekein hajtott Antara a 2,0 literes, 127 lóerõs dízelmotorral és a 2,4 literes, 140 lóerõs benzinessel lesz elérhetõ.

  • Csökken a benzin ára

    Csökkenti bruttó 3 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt.

  • Sorban állnak a megrendelõk az új Jaguar XJ-ért

    A brit gyártó örömmel hozta nyilvánosságra, hogy a bemutatót követõ hétvégén máris 55 megrendelést vettek fel az autóra - és ezt kizárólag az Egyesült Királyságból.

    A leendõ XJ-tulajdonosok nagy része ráadásul még nem is látta élõben a kocsit. A modell nagyon fontos a márka túlélése szempontjából, a tulajdonos indiai Tata a Jaguar veszteségeire válaszul folyamatos leépítéseket hajt végre a cégnél.

  • Külső újítások a Mégané-nál

    Külső újítások a Mégané-nálNem újdonság a gyakori modellfrissítés a Renault-tól, így nem is meglepő, hogy a legutóbb másfél éve megújított Mégane - teljes sorozata - új frontot kap a Frankfurti Autószalonra. Így a legutóbbi módosítás után nem is egész másfél évvel frissül ismét a Mégane-kínálat. Mint legutóbb, most is csak hajszálnyit. Friss lesz a háromajtós Coupé, az ötajtós Berline és kombi Grandtour esetében egységes első lökhárító és gépháztető, jelentősen nő az orra tett embléma, a fényszóró fekete hátteret kap, nem csak ezeken, hanem a sportosnak látszó GT és a valóban annak is számító R.S. szériákon is.

  • A Lotus Esprit-ben V10-es Lexus motor?

    A következõ öt év igen érdekesen alakulhat a Lotus rajongók számára, mivel a gyár ezen intervallum alatt kívánja felfrissíteni egész modellpalettáját.

    Igaz, hogy az új Evorát már tavaly bemutatták, ám az Elise és az Esprit még tervezés alatt állnak.

    Az Esprit háromféle benzines erõforrással kerül majd forgalomba.

  • A Subaru is kiszáll a raliból

    Hétfõn jelentette be a Suzuki, hogy jövõre már nem száll ringbe a WRC-k küzdelmében, most pedig a Subaru közölte ugyanezt. Mindkét japán gyártó a gazdasági válságra hivatkozva mondta le szereplését a rali-világbajnokságban, ami kétség kívül a Subarunak lesz kellemetlenebb.

    Amíg ugyanis a Suzuki csak mérsékelten használta ki a versenypályákon elért eredményeit marketingcélokra, addig a Subaru jelentõs részben ralis sikerekre építette hírnevét.

  • Óriási büntetés a biztosítóknak és alkuszcégeknek!

    Nem változtatott a Fõvárosi Bíróság döntésén a Fõvárosi Ítélõtábla, így összesen 6,8 milliárd forintos büntetést kell befizetnie biztosítóknak és alkuszcégeknek, mert korábban megegyeztek az autójavítási díjakról.

    Elutasította a Fõvárosi Ítélõtábla azon cégek keresetét, amelyekre kartellezés miatt még januárban szabott ki óriási összegû büntetést a Fõvárosi Bíróság. Ez azt jelenti, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogszerûen büntette versenykorlátozó magatartásért a cégeket és rótt ki rájuk összesen 6,8 milliárd forint bírságot.