rss
  • Alig vannak még új KRESZ-táblák

  • Share on Tumblr

    Az új KRESZ-pontok ellenére az illetékesek egyelõre nem nagyon engedik be a kerékpárosokat az autókkal szemben az egyirányú utcákba, és nem festik fel számukra a lámpáknál az elõretolt felállókat. Az egyik vidéki illetékes szerint az idõjárás miatt nem csinálnak semmit, valamint azért, mert az emberek tudatlanok. A kerékpárosklub szerint valójában a polgármesterek a tájékozatlanok, ezért pár nap múlva - ha kéretlenül is -, de tanácsokat adnak nekik.

    Nem csak a megszületése volt kínkeserves a legújabb KRESZ-módosításoknak, a hatvan pontnyi változtatás nagyon nehézkesen, vagy egyáltalán nem valósul meg a gyakorlatban. A január 1-jétõl élõ módosítások közül a legfontosabbakkal kapcsolatban arra voltunk kíváncsiak, hogy az útkezelõk melyiket használják már, illetve melyek bevezetését tervezik a közeljövõben. Különösképpen a kerékpárosokat érintõ változtatások érdekeltek, mert a legtöbb pont a városokban egyre nagyobb számú kétkerekezõket érintette, ráadásul a hosszadalmas elõkészületek során ezek váltották ki a legtöbb vitát.

    Veszélyt jelzõ táblák kellenek

    Budapesten látványosan megnõtt az elmúlt évtizedben a kerékpározók száma, egyre több új irodaház eleve öltözõvel-zuhanyzóval társított kerékpártárolóval épül(t), ezzel is elõsegítve a környezetkímélõ közlekedésnek ezt a formáját. Valószínûleg ez is közre játszik abban, hogy az általunk megkérdezett önkormányzatok közül a fõvárosban legalább már tervek készültek az új forgalomtechnikai eszközök bevezetésére.

    Az önkormányzat három úgynevezett mintaterületre vonatkozóan - Erzsébetváros külsõ része, Újlipótváros területe és a Városháza környéki utcák - már tavaly elkészített egy tanulmánytervet, és a terület összes egyirányú utcáját megvizsgálta. Állításuk szerint az utcák szélességének, parkolási rendjének és a forgalom nagyságának figyelembevételével a biztonságos ellenirányú kerékpárforgalomra alkalmasnak talált utcákban "fokozatosan" lehetõvé teszik majd az ellenirányú kerékpározást.

    Konkrétumokat kérõ kérdésünkre azonban kevés információval szolgáltak. A Városház utcában és a Gerlóczy utcában "elõreláthatólag március közepéig" kikerülnek az ellenirányú kerékpározást megengedõ, kiegészítõ táblák, míg a XIII. és a VII. kerületben "az alkalmasnak talált helyszíneken a táblák kihelyezése ez év második felében várható" - közölte a Városháza sajtóosztálya.

    "Az volt az érzésünk, a tervezõ már eleve úgy állt hozzá az egyirányú utcákhoz, hogy a szembejövõ kerékpáros forgalmat nem is lehet megcsinálni" - kommentálta az [origo]-nak a fõvárosi önkormányzattal közösen elindított munkát László János, a Magyar Kerékpárosklub (MK) elnöke. Az érdekvédõ szerint a tervezõ végig "azt nézte, hogy melyik utca 64 méter széles, és ha csak 63 méter, akkor az már nem jó" - fogalmazott László. Szerinte ezért nem lett eddig semmi az egész akcióból.

    Számos okkal magyarázza a lassúságot a Városháza, például, hogy "az ellenirányú kerékpározás engedélyezése többet jelent annál, hogy az egyirányú utca és a behajtani tilos jelzõtáblák alá elhelyezzük a kiegészítõ táblákat". A balesetek elkerülése érdekében fel kell hívniuk a jármûvezetõk figyelmét a változásra, ezért a szembejövõ forgalomra és a forgalmi rend megváltozására utaló, veszélyt jelzõ táblákat is ki kell tenniük a keresztutcákban. Sõt - mint közölték - a keresztutcákban még fontosabb ez, hiszen fel kell hívni a jármûvezetõ figyelmét, hogy most már abból az irányból is jöhet jármû - amelynek esetenként elsõbbsége van -, ahonnan eddig nem jöhetett. "Mindez tehát nem elhanyagolható mennyiségû jelzõtábla kihelyezését jelenti" - közölte a sajtóosztály.

    Átprogramozhatják a lámpákat

    Ennyi konkrétumot sem kaptunk az elõretolt kerékpáros felállók, vagy a nyitott kerékpársávok várható felfestésével kapcsolatban. Az elõretolt kerékpáros felálló azt jelenti, hogy a piros lámpánál várakozó autósor elõtt felfestéssel elkülönített részre elõre gurulhatnak a bringások, akik a zöld jelzés után elsõként indulhatnak tovább. A nyitott kerékpársáv pedig az autók által használt út szélén szaggatott vonallal felfestett rész.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Viper sportkocsi dolgozói kedvezménnyel megvásárolható

    Nem valószínû, hogy ez a lépés fogja megmenteni a Chryslert a csõdtõl, de a vásárlóknak legalább jó hír: a Viper sportkocsi nemsokára akár dolgozói kedvezménnyel is bárki számára megvásárolható, a kupé és a kabrió is, beleértve az ACR versenypálya-csomagot is.

  • Szigorodik a matrica-ellenõrzés

    Az eddigi 56 fõ és 13 autó helyett 2009. január 1-jétõl mintegy 300 emberrel és 60 jármûvel ellenõrzik majd az úthasználati díj befizetését - jelentette be Lovas Károly Róbert, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) fõigazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

    Az autósokat az NKH nevével ellátott, narancssárga mellényt viselõ ellenõrök tárcsákkal állítják majd meg, akik visszatartási joggal is rendelkeznek, azaz a pótdíj befizetéséig megtilthatják a jármû továbbközlekedését, ismertette a fõbb változásokat a fõigazgató.

  • Megalakul a Magyar Gép és Jármû Tulajdonvédelmi Munkacsoport

    Szeptember 17-én alakult meg a Magyar Gép és Jármû Tulajdonvédelmi Munkacsoport, értesült hivatalos forrásokból az A5.hu. Az új szervezet célja, hogy csökkentsék a magánszemélyek, a márkakereskedõk, a lízingcégek és a biztosítók veszteségeit, amelynek sikerességétõl függõen a késõbbiekben kedvezõbb lízingkonstrukciók és biztosítási tételek lehetnek elérhetõk.

  • Az Opelt választották Németország legjobb autógyártójává

    Az Opel lett Németország legjobb autógyártója, legalábbis az AutoBild 2008-as minõségi elemzése szerint. A gyártó megbízhatóság, tartós minõség és ügyfél-elégedettség terén is maximális pontszámot kapott a szaklaptól.

    Az AutoBild 2001 óta teszi közzé jelentését, amelyben nem az újautók tesztjeit, hanem azt veszi figyelembe, hogyan teljesít egy-egy modell öt, illetve hét év alatt.

  • MÁV Általános Biztosító Egyesület engedélyét visszavonhatják

    A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete a MÁV Általános Biztosító Egyesület tevékenységi engedélyének visszavonását kezdeményezte a Pénzügyminisztériumnál, amely hamarosan ki is vizsgálja az ügyet. A PSZÁF azért döntött az engedély megvonásának kezdeményezése mellett, mert a biztosító legutóbbi, július 24-i közgyûlésén a tagok többsége elutasította azt, hogy pótbefizetéssel rendezzék az egyesület helyzetét.

  • Lancia emblémás Chryslerek

    Hivatalosan is bejelentette a Fiat a döntést: összeolvasztják a Chrysler és Lancia márkákat. Európában a közös modellpalettát Lancia jelvénnyel fogják forgalmazni, míg a túlparton a jelenlegi Lanciák is Chrysler emblémát kapnak.

  • Jön az 5000 eurós autó?

    A Dacia új modelljének, a Citynek az árával nehezen lehet majd konkurálni.

    A Dacia pitesti boszorkánykonyhájában máris gõzerõvel dolgoznak a román autógyár új modelljén, amely a márka elsõ városi kisautója lesz, írja a német AutoBild magazin. A City fantázianévre hallgató modellel kapcsolatban a németek elsõsorban az árát emelik ki, amely a várakozások szerint 5000 euró körül lesz.

  • Bemutatták a 'kecskeméti Mercedes' elsõ tanulmánymodelljét

    Detroit - Bemutatta a detroiti autószalonon a Mercedes a környezetbarát BlueZERO tanulmányautó-sorozatot, amely a Magyarországon gyártani tervezett Mercedes-modellek alapja lehet.

    A vasárnap megnyílt kiállításon a tanulmányautó három típusát mutatták be. Közös vonásuk, hogy elektromos motorral mûködnek. A BlueZERO E-Cell villamos motorját lítium-ion akkumulátorok táplálják, egy feltöltéssel 200 kilométert képes megtenni.

  • Kampány a kulturált közlekedésért

    Budapest - Egyre több az autó, a szmog, a füst. Az ideges vezetõ kevésbé figyelmes, a közlekedés is egyre kevésbé biztonságos. Az egyik autósmagazin kezdeményezésére indult el a Legyen Ön is Fair vezetõ! nevû figyelemfelkeltõ kampány, amelyhez több, autósportban jártas ismert ember adta az arcát.

  • Színes gumiabroncsokkal vadít az F1

    Különbözõ színekkel látják el az idei Forma-1-es szezonban a gumikat, ezzel is segítve a nézõket abban, hogy megállapíthassák, melyik pilóta milyen abroncsot választott.

  • Az angol rendõrök V6-os dízel Jaguar XF-et kapnak!

    Külföldön járva sokszor láthat az ember luxusautóból avanzsált rendõrautókat.

    Általában mindenhol a hazai gyártók négykerekûit részesítik elõnyben a rend éber õrei. Nagy-Britanniában a Jaguar állt elõ egy új rendõrautóval.

  • Mégsem lesz kisméretû Porsche Roadster!

    A korábbi hírekkel ellentétben mégsem lesz kisméretû Porsche roadster, amelyet a zuffenhauseni márka részérõl Wolfgang Dürheimer meg is erõsített a német Auto Motor und Sport magazinnak.

    A Porsche belépõmodellje a Volkswagen Bluesport tanulmányautó alapjaira épült volna, ám sportautókat gyártó cég végül letett az olcsóbb modell fejlesztésérõl, amely a korábbi 914 szellemi utódja lett volna.

  • Sorban állnak a megrendelõk az új Jaguar XJ-ért

    A brit gyártó örömmel hozta nyilvánosságra, hogy a bemutatót követõ hétvégén máris 55 megrendelést vettek fel az autóra - és ezt kizárólag az Egyesült Királyságból.

    A leendõ XJ-tulajdonosok nagy része ráadásul még nem is látta élõben a kocsit. A modell nagyon fontos a márka túlélése szempontjából, a tulajdonos indiai Tata a Jaguar veszteségeire válaszul folyamatos leépítéseket hajt végre a cégnél.

  • A lettek felének szíve megesik az az ittas gépkocsivezetõkön

    Riga - A lettek felének szíve megesik az ittas gépkocsivezetõkön, s túlzottnak találja a közlekedési bírságok tervezett mértékét.

    A felmérést a NovoNews orosz nyelvû lett hírportál készítette annak kapcsán, hogy Ainars Slesers közlekedési miniszter javaslata szerint a jövõben a részeg autósokat 5000 latsra (1,7 millió forint) büntetnék.

  • A francia kormány 6 milliárd eurós kedvezményes hitelt nyújt a Renault-nak és a PSA Peugeot-Citroennek

    A francia kormány 6 milliárd eurós kedvezményes hitelt nyújt fejlesztések finanszírozására a francia munkavállalók tíz százalékát foglalkoztató két nagy autógyártónak, a Renault-nak és a PSA Peugeot-Citroennek. A támogatásért cserébe a kölcsön ideje alatt az autógyártók egyetlen franciaországi üzemet sem zárnak be és telepítenek külföldre.

    A hétfõi francia napilapok értesülését az elnöki hivatal megerõsítette: Nicolas Sarkozy államfõ és Francois Fillon kormányfõ este fogadja a két autógyár elnök-vezérigazgatóját a támogatás ünnepélyes bejelentésére és a hitelért cserébe vállalt kötelezettségek aláírására.