rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Alig vannak még új KRESZ-táblák

  • Share on Tumblr

    Az új KRESZ-pontok ellenére az illetékesek egyelõre nem nagyon engedik be a kerékpárosokat az autókkal szemben az egyirányú utcákba, és nem festik fel számukra a lámpáknál az elõretolt felállókat. Az egyik vidéki illetékes szerint az idõjárás miatt nem csinálnak semmit, valamint azért, mert az emberek tudatlanok. A kerékpárosklub szerint valójában a polgármesterek a tájékozatlanok, ezért pár nap múlva - ha kéretlenül is -, de tanácsokat adnak nekik.

    Nem csak a megszületése volt kínkeserves a legújabb KRESZ-módosításoknak, a hatvan pontnyi változtatás nagyon nehézkesen, vagy egyáltalán nem valósul meg a gyakorlatban. A január 1-jétõl élõ módosítások közül a legfontosabbakkal kapcsolatban arra voltunk kíváncsiak, hogy az útkezelõk melyiket használják már, illetve melyek bevezetését tervezik a közeljövõben. Különösképpen a kerékpárosokat érintõ változtatások érdekeltek, mert a legtöbb pont a városokban egyre nagyobb számú kétkerekezõket érintette, ráadásul a hosszadalmas elõkészületek során ezek váltották ki a legtöbb vitát.

    Veszélyt jelzõ táblák kellenek

    Budapesten látványosan megnõtt az elmúlt évtizedben a kerékpározók száma, egyre több új irodaház eleve öltözõvel-zuhanyzóval társított kerékpártárolóval épül(t), ezzel is elõsegítve a környezetkímélõ közlekedésnek ezt a formáját. Valószínûleg ez is közre játszik abban, hogy az általunk megkérdezett önkormányzatok közül a fõvárosban legalább már tervek készültek az új forgalomtechnikai eszközök bevezetésére.

    Az önkormányzat három úgynevezett mintaterületre vonatkozóan - Erzsébetváros külsõ része, Újlipótváros területe és a Városháza környéki utcák - már tavaly elkészített egy tanulmánytervet, és a terület összes egyirányú utcáját megvizsgálta. Állításuk szerint az utcák szélességének, parkolási rendjének és a forgalom nagyságának figyelembevételével a biztonságos ellenirányú kerékpárforgalomra alkalmasnak talált utcákban "fokozatosan" lehetõvé teszik majd az ellenirányú kerékpározást.

    Konkrétumokat kérõ kérdésünkre azonban kevés információval szolgáltak. A Városház utcában és a Gerlóczy utcában "elõreláthatólag március közepéig" kikerülnek az ellenirányú kerékpározást megengedõ, kiegészítõ táblák, míg a XIII. és a VII. kerületben "az alkalmasnak talált helyszíneken a táblák kihelyezése ez év második felében várható" - közölte a Városháza sajtóosztálya.

    "Az volt az érzésünk, a tervezõ már eleve úgy állt hozzá az egyirányú utcákhoz, hogy a szembejövõ kerékpáros forgalmat nem is lehet megcsinálni" - kommentálta az [origo]-nak a fõvárosi önkormányzattal közösen elindított munkát László János, a Magyar Kerékpárosklub (MK) elnöke. Az érdekvédõ szerint a tervezõ végig "azt nézte, hogy melyik utca 64 méter széles, és ha csak 63 méter, akkor az már nem jó" - fogalmazott László. Szerinte ezért nem lett eddig semmi az egész akcióból.

    Számos okkal magyarázza a lassúságot a Városháza, például, hogy "az ellenirányú kerékpározás engedélyezése többet jelent annál, hogy az egyirányú utca és a behajtani tilos jelzõtáblák alá elhelyezzük a kiegészítõ táblákat". A balesetek elkerülése érdekében fel kell hívniuk a jármûvezetõk figyelmét a változásra, ezért a szembejövõ forgalomra és a forgalmi rend megváltozására utaló, veszélyt jelzõ táblákat is ki kell tenniük a keresztutcákban. Sõt - mint közölték - a keresztutcákban még fontosabb ez, hiszen fel kell hívni a jármûvezetõ figyelmét, hogy most már abból az irányból is jöhet jármû - amelynek esetenként elsõbbsége van -, ahonnan eddig nem jöhetett. "Mindez tehát nem elhanyagolható mennyiségû jelzõtábla kihelyezését jelenti" - közölte a sajtóosztály.

    Átprogramozhatják a lámpákat

    Ennyi konkrétumot sem kaptunk az elõretolt kerékpáros felállók, vagy a nyitott kerékpársávok várható felfestésével kapcsolatban. Az elõretolt kerékpáros felálló azt jelenti, hogy a piros lámpánál várakozó autósor elõtt felfestéssel elkülönített részre elõre gurulhatnak a bringások, akik a zöld jelzés után elsõként indulhatnak tovább. A nyitott kerékpársáv pedig az autók által használt út szélén szaggatott vonallal felfestett rész.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Egy vak belga férfi sebességrekordot állított fel

    Megdöntötte a vakok sebességrekordját egy belga úriember. Luc Costermans 308 km/h-s sebességet ért el egy Lamborghini Gallardo volánja mögött, mindezt pedig nem egy kiszáradt tó medrében tette, hanem egy Dél-Franciaországi lezárt szakaszon.

  • Nincsenek felkészítve sem a gépkocsivezetõk, sem az autók pánikhelyzetekre

    Váratlan helyzetben általában csökken a problémamegoldó képesség, mivel a megriadt, pánikra esett emberek gyakran a legegyszerûbb dolgokra sem képesek emlékezni.

  • A Pekingi Autószalon lenyomta Genfit?!

    Alig tíz év alatt nõtt ki a semmibõl a kínai autóipar, de 2010-re a távol-keleti ország a legnagyobb összefüggõ piac – a fejlõdés pedig tökéletesen követhetõ a Pekingi Autószalon méretein.

  • Fontos a Téligumi!

    Az 2010 október közepén több száz baleset történt, ami intõ figyelmeztetés az autósok számára: a megváltozott körülmények jelentõs veszélyeket rejtenek.

  • Rendelhetõ a FIAT 500-as - 2,8 millió Ft az alapár

    Január 21-tõl Magyarországon is rendelhetõ a FIAT 500-as! A belépõ modell 2,8 millió forint. Az autóiparban 1957. július 4-én Torinóban született egy zseniális mestermû, amely késõbb a mindennapok részévé vált. A Fiat bemutatta új modelljét, az elsõ 500-ast. Pontosan 50 évvel késõbb, 2007. július 4-én, a nagy elõd reinkarnációja, az új 500-as szintén Torinóban mutatkozott be. A visszatérõ 500-as elsõként az újságírókból álló szakmai zsûrit hódította meg, és elnyerte a „2008-as Év Autója” címet.

  • Attention Assist fejleszt a Mercedes

    Újabb biztonsági berendezés kerül a stuttgarti gyártó autóiba jövõ tavasztól, az Attention Assist, avagy durva fordításban figyelemasszisztens. A szerkezetet abból a ténybõl kiindulva készítette el a Mercedes fejlesztõcsapata, hogy a fáradtság több súlyos balesetet okoz, mint az ittas vezetés.

  • Budapest és Vác között új Volvo buszok járnak

    A Volánbusz Zrt. 1,2 milliárd forintért 17 új Volvo buszt vásárolt, amelyeket a Budapest-Vác útvonalon állít üzembe - közölte Fajcsák Lajos, a Volánbusz igazgatója Vácott, hétfõi sajtótájékoztatóján.

    Hozzátette, hogy a buszok beszerzésére a Magyar Nemzeti Vagyonkezelõ Zrt. írt ki pályázatot.

    A Volánbusz 943 buszból álló flottája folyamatosan megújul. Ezelõtt 2 évvel még 12 év volt az átlagos életkor, mára ez 9,4 évre csökkent.

  • Ezernél is több Ford Focus RS-t rendeltek

    Röviddel az autó Londoni Autószalonon történt premierje után máris nagy népszerûségnek örvend az eddigi legerõsebb Ford Focus. A 2,5 literes, 300 lóerõs motorral érkezõ autóra eddig csak az Egyesült Királyságban több mint 1000 elõrendelést vettek fel.

  • A Mercedes megvette a Kecskemét melletti területet

    Mától a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.-é az a Kecskemét melletti 441 hektáros telek, amelyen a cég hamarosan új gyárát építi fel. A 8,9 milliárdos szerzõdést a gyár leendõ igazgatója, Michael Friess írta alá.

    Kecskemét a korábban 170 parcellából álló terület megvásárlását kötvényekbõl finanszírozta, és most adta tovább a január 20-ra kialakult, és földhivatali nyilvántartásba vett telket.

  • Tuning Skoda a megszállottaknak

    A 2010-es Wörtherseetreffenen – Európa egyik legnagyobb tuningautós találkozóján – ismét érdekes gyári tanulmányokat láthat a közönség. Már nem csak az Audi és a Volkswagen igyekszik itt is feltûnést kelteni, de más márkák, köztük a Skoda is.

  • Robotok parkolják az autókat Budapesten

    Robotok parkolják az autókat Budapesten. Átadták a belvárosában Európa elsõ robottechnológiával mûködõ parkolóházát. A rendszer mûködtetéséhez emberi erõforrást nem igényel, teljesen automatikus.

    A méhkasra hasonlító épület tíz szintjére Koreában gyártott robotok pakolják be az autókat. Az épületben összesen 340 gépjármû fér el és az üzemeltetõ társaság szerint legfeljebb harminc másodperc lesz egy autó ki és beparkolása.

  • Forma-1: Szerény célok a Toyotánál

    Szerény célokat tûzött maga elé, ennek megfelelõen visszafogott bemutatót tartott 2008-as autójáról a Forma-1-es világbajnoki sorozatban szereplõ Toyota csapat. A Ferrari és a McLaren-Mercedes után harmadikként a japán gyár prezentálta új autóit, a TF108-asokat Kölnben, 150 újságíró elõtt. Az istálló az elmúlt szezonban messze elmaradt saját elõzetes várakozásaitól és csupán a hatodik helyen végzett a konstruktõrök versenyében.

  • A Ford Európában is rekordot döntött

    Nem csak Magyarországon meg jól a kölni székhelyû Ford of Europe-nak: az egész kontinensen egyre kedveltebbek a cég modelljei.

    Az idei év elsõ felében saját rekordját is megdöntötte a Ford Európában, egész pontosan 1003700 autó eladásával.

    Ez durván két százalékos növekedésnek felel meg 2007 elsõ hat hónapjához képest, ami az autók iránti csökkenõ általános kereslet mellett igazán jó eredménynek számít.

  • A Lotus Evora megkezdte karrierjét!

    A brit márka legújabb sportautója, az Evora igen szépen kezdi meg karrierjét, hiszen máris több száz rendelés érkezett a céghez, amely megkezdte az elõkészületeket a gyártási kapacitás teljes kihasználásához.

  • 69 hangszórós hifi az Audi Q7-ben

    2010-ben a német gyártó minden idõk egyik legjobb autóhifijét fejlesztette ki a Q7-esben. A Bang & Olufssen és a Bose közremûködésével kifejlesztett rendszerben öt magas-, 52 közép-, és öt mélysugárzó található, viszont az erõsítõ miatt eltûnt az autó hatalmas csomagtere.