rss
  • Alig vannak még új KRESZ-táblák

  • Share on Tumblr

    Az új KRESZ-pontok ellenére az illetékesek egyelõre nem nagyon engedik be a kerékpárosokat az autókkal szemben az egyirányú utcákba, és nem festik fel számukra a lámpáknál az elõretolt felállókat. Az egyik vidéki illetékes szerint az idõjárás miatt nem csinálnak semmit, valamint azért, mert az emberek tudatlanok. A kerékpárosklub szerint valójában a polgármesterek a tájékozatlanok, ezért pár nap múlva - ha kéretlenül is -, de tanácsokat adnak nekik.

    Nem csak a megszületése volt kínkeserves a legújabb KRESZ-módosításoknak, a hatvan pontnyi változtatás nagyon nehézkesen, vagy egyáltalán nem valósul meg a gyakorlatban. A január 1-jétõl élõ módosítások közül a legfontosabbakkal kapcsolatban arra voltunk kíváncsiak, hogy az útkezelõk melyiket használják már, illetve melyek bevezetését tervezik a közeljövõben. Különösképpen a kerékpárosokat érintõ változtatások érdekeltek, mert a legtöbb pont a városokban egyre nagyobb számú kétkerekezõket érintette, ráadásul a hosszadalmas elõkészületek során ezek váltották ki a legtöbb vitát.

    Veszélyt jelzõ táblák kellenek

    Budapesten látványosan megnõtt az elmúlt évtizedben a kerékpározók száma, egyre több új irodaház eleve öltözõvel-zuhanyzóval társított kerékpártárolóval épül(t), ezzel is elõsegítve a környezetkímélõ közlekedésnek ezt a formáját. Valószínûleg ez is közre játszik abban, hogy az általunk megkérdezett önkormányzatok közül a fõvárosban legalább már tervek készültek az új forgalomtechnikai eszközök bevezetésére.

    Az önkormányzat három úgynevezett mintaterületre vonatkozóan - Erzsébetváros külsõ része, Újlipótváros területe és a Városháza környéki utcák - már tavaly elkészített egy tanulmánytervet, és a terület összes egyirányú utcáját megvizsgálta. Állításuk szerint az utcák szélességének, parkolási rendjének és a forgalom nagyságának figyelembevételével a biztonságos ellenirányú kerékpárforgalomra alkalmasnak talált utcákban "fokozatosan" lehetõvé teszik majd az ellenirányú kerékpározást.

    Konkrétumokat kérõ kérdésünkre azonban kevés információval szolgáltak. A Városház utcában és a Gerlóczy utcában "elõreláthatólag március közepéig" kikerülnek az ellenirányú kerékpározást megengedõ, kiegészítõ táblák, míg a XIII. és a VII. kerületben "az alkalmasnak talált helyszíneken a táblák kihelyezése ez év második felében várható" - közölte a Városháza sajtóosztálya.

    "Az volt az érzésünk, a tervezõ már eleve úgy állt hozzá az egyirányú utcákhoz, hogy a szembejövõ kerékpáros forgalmat nem is lehet megcsinálni" - kommentálta az [origo]-nak a fõvárosi önkormányzattal közösen elindított munkát László János, a Magyar Kerékpárosklub (MK) elnöke. Az érdekvédõ szerint a tervezõ végig "azt nézte, hogy melyik utca 64 méter széles, és ha csak 63 méter, akkor az már nem jó" - fogalmazott László. Szerinte ezért nem lett eddig semmi az egész akcióból.

    Számos okkal magyarázza a lassúságot a Városháza, például, hogy "az ellenirányú kerékpározás engedélyezése többet jelent annál, hogy az egyirányú utca és a behajtani tilos jelzõtáblák alá elhelyezzük a kiegészítõ táblákat". A balesetek elkerülése érdekében fel kell hívniuk a jármûvezetõk figyelmét a változásra, ezért a szembejövõ forgalomra és a forgalmi rend megváltozására utaló, veszélyt jelzõ táblákat is ki kell tenniük a keresztutcákban. Sõt - mint közölték - a keresztutcákban még fontosabb ez, hiszen fel kell hívni a jármûvezetõ figyelmét, hogy most már abból az irányból is jöhet jármû - amelynek esetenként elsõbbsége van -, ahonnan eddig nem jöhetett. "Mindez tehát nem elhanyagolható mennyiségû jelzõtábla kihelyezését jelenti" - közölte a sajtóosztály.

    Átprogramozhatják a lámpákat

    Ennyi konkrétumot sem kaptunk az elõretolt kerékpáros felállók, vagy a nyitott kerékpársávok várható felfestésével kapcsolatban. Az elõretolt kerékpáros felálló azt jelenti, hogy a piros lámpánál várakozó autósor elõtt felfestéssel elkülönített részre elõre gurulhatnak a bringások, akik a zöld jelzés után elsõként indulhatnak tovább. A nyitott kerékpársáv pedig az autók által használt út szélén szaggatott vonallal felfestett rész.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Csökkent a hazai újautó-eladások mértéke

    A 2007-es adatokkal összevetve tovább csökkent a hazai újautó-eladások mértéke - nyilatkozta a Magyar Gépjármûimportõrök Egyesülete. Az elsõ három negyedéves adatok alapján a 125 272 eladott autó 4,6 százalékos visszaesést jelent a 2007-ben értékesített 131 283 darabhoz képest.

  • Kína megelõzve az Egyesült Államokat a világ legnagyobb autópiacává vált

    Már várható volt, és be is következett: Kína megelõzve az Egyesült Államokat a világ legnagyobb autópiacává vált.

    Az idei elsõ félév adatait elemezve kitûnt, hogy kizárólag májusban kelt el több autó az észak-amerikai piacon, mint Kínában.

  • A Toyota veszteséggel zárta a második negyedévet is!

    A világ legnagyobb autógyára a vártnál jobb eredményt ért el ugyan, ám a Toyota így is kénytelen volt 819 millió dolláros veszteséget elkönyvelni az idei év második felében.

    A kisebb veszteség elsõsorban az agresszív költségcsökkentõ lépéseknek köszönhetõ, ráadásul a Toyota már csak 4,7 milliárd dolláros veszteséggel számol az egy évvel ezelõtti 5,8 milliárd dollárhoz képest.

  • Szupertakarékos kabrió Genfben?

    Úgy néz ki, a német Loremo újabb tanulmánnyal próbálja felkelteni az érdeklõdést fejlesztés alatt álló ultrakönnyû autói iránt. Március elején, a Genfi Autószalonon tervezik bemutatni a vázlaton látható nyitott változatot, amely a merevtetõs LS-hez hasonlóan csupán 2-3 liter üzemanyagot fogyasztana 100 km-en, vagy még annyit sem, ha a Loremo által beígért elektromos hajtásláncot kapná. A vázlat alapján úgy néz ki, hogy a kabrióba...

  • Kis fogyasztású változat a Volvo S60-ból

    Újabb takarékos modellel bõvíti kínálatát a Volvo. Az S60 és V60 modellekbe is bekerül az 1,6-os dízelmotor, öt liter alatti fogyasztást produkálva.

  • Külső újítások a Mégané-nál

    Külső újítások a Mégané-nálNem újdonság a gyakori modellfrissítés a Renault-tól, így nem is meglepő, hogy a legutóbb másfél éve megújított Mégane - teljes sorozata - új frontot kap a Frankfurti Autószalonra. Így a legutóbbi módosítás után nem is egész másfél évvel frissül ismét a Mégane-kínálat. Mint legutóbb, most is csak hajszálnyit. Friss lesz a háromajtós Coupé, az ötajtós Berline és kombi Grandtour esetében egységes első lökhárító és gépháztető, jelentősen nő az orra tett embléma, a fényszóró fekete hátteret kap, nem csak ezeken, hanem a sportosnak látszó GT és a valóban annak is számító R.S. szériákon is.

  • 90 körözött autó akadt fenn az ellenõrzésen!

    90 körözött autó akadt fenn azon az összehangolt ellenõrzésen, amelyet polgárõrökkel, vámosokkal és közterület-felügyelõkkel közösen tartott tegnap a rendõrség Budapesten.

    A Budapesti Rendõr-fõkapitányság a Mátrix Police Polgárõr Szervezettel és a Budapesti Polgárõr Szövetséggel szervezett közös közúti razziát tegnapra, a Vám- és Pénzügyõrség és a Közterület-felügyelet bevonásával.

  • 180 új traffipax a magyar utakon!

    A rendõrség tervei szerint 2009-ben több mint 180 új sebességmérési helyszínt telepítenek az autópályák és fõútvonalak mellé.

    Mivel a halálos közúti balesetek 30 százalékát gyorshajtás okozza, még fokozottabb ellenõrzésre számíthatnak az autósok 2009-ben.

    A tervek szerint jövõ nyáron 32 új mérõhelyszínt telepítenek az autópályák mellé, és 2009 második félévében az állam kezelésében lévõ, településeken áthaladó fõútvonalak mellé is elhelyeznek összesen 150 darab dobozt.

  • Renault Nepta a Hungaroringen

    Ugyan nem ma született, mégis elõször mutatkozik be hazánkban a Renault design-tervezõinek kétségkívül egyik legszebb alkotása, a Renault Nepta koncepcióautó.

    A World Series by Renault rendezvény keretein belül nemcsak a névadó márka régebbi és újabb, széria- és átépített autóit, hanem egy gyönyörû tanulmányt is megcsodálhatjuk. Igaz, beülni ebbe nem lehet.

  • Mexikónak elege van a Volkswagen bogarakból

    A mexikói fõváros utcaképének a mai napig meghatározó részét képezi a rengeteg Volkswagen bogár, köszönhetõen annak, hogy itt egészen 2003-ig gyártották. A kisautóból csak taxiként 80 000-et tartanak nyilván, ami egyáltalán nem tetszik a város vezetésének.

    A majd' húszmillió ember lakta város ugyanis fuldoklik a szmogtól, és ezen a bogarak elavult motorjaikkal egyáltalán nem segítenek.

  • Több Volkswagent adnak el külföldön, mint Németországban!

    Idén elõször fordult elõ a Volkswagen történetében, hogy a wolfsburgi konszern több autót adott el egy külföldi országban, mint saját hazájában.

    2009 elsõ felében ugyanis a Volkswagen-konszern 652 000 autót értékesített Kínában, míg Németországban ezzel szemben 631 900 VW, Audi, Skoda, Seat, Bentley, Bugatti és Lamborghini talált gazdára.

  • A quadok még a motorkerékpároknál is halálosabbak

    A quadok, azaz a népszerû négykerekû terepmotorok, még a motorkerékpároknál is halálosabbak - derül ki egy amerikai felmérésbõl.

  • Egy vak belga férfi sebességrekordot állított fel

    Megdöntötte a vakok sebességrekordját egy belga úriember. Luc Costermans 308 km/h-s sebességet ért el egy Lamborghini Gallardo volánja mögött, mindezt pedig nem egy kiszáradt tó medrében tette, hanem egy Dél-Franciaországi lezárt szakaszon.

  • "24 karátos" autó a teheráni utcán

    Teherán - Aranyozott autó döbbentette meg a zsúfolt teheráni utcák járókelõit. Az egymillió dollárra (219 millió Ft) értékelt iráni gyártmányú aranyozott Samand XL típusú jármûvet egy kaszpi-tengeri kikötõbe akarták szállítani, hogy eljusson orosz tulajdonosához, ám a szállító kamiont baleset érte Teheránban.

  • 89-en haltak meg a maguktól gyorsuló Toyoták miatt 2009-ig

    2000 és 2009 májusa között összesen 89 halálos áldozatot követeltek azok a Toyoták, amelyek hibás padlószõnyeg-rögzítések vagy gázpedálok miatt maguktól gyorsítottak. Ez az amerikai közlekedésbiztonsági szervezet legfrissebb becslése, korábban 52 halálesetrõl számolt be az NHTSA.