rss
  • Alig vannak még új KRESZ-táblák

  • Share on Tumblr

    Az új KRESZ-pontok ellenére az illetékesek egyelõre nem nagyon engedik be a kerékpárosokat az autókkal szemben az egyirányú utcákba, és nem festik fel számukra a lámpáknál az elõretolt felállókat. Az egyik vidéki illetékes szerint az idõjárás miatt nem csinálnak semmit, valamint azért, mert az emberek tudatlanok. A kerékpárosklub szerint valójában a polgármesterek a tájékozatlanok, ezért pár nap múlva - ha kéretlenül is -, de tanácsokat adnak nekik.

    Nem csak a megszületése volt kínkeserves a legújabb KRESZ-módosításoknak, a hatvan pontnyi változtatás nagyon nehézkesen, vagy egyáltalán nem valósul meg a gyakorlatban. A január 1-jétõl élõ módosítások közül a legfontosabbakkal kapcsolatban arra voltunk kíváncsiak, hogy az útkezelõk melyiket használják már, illetve melyek bevezetését tervezik a közeljövõben. Különösképpen a kerékpárosokat érintõ változtatások érdekeltek, mert a legtöbb pont a városokban egyre nagyobb számú kétkerekezõket érintette, ráadásul a hosszadalmas elõkészületek során ezek váltották ki a legtöbb vitát.

    Veszélyt jelzõ táblák kellenek

    Budapesten látványosan megnõtt az elmúlt évtizedben a kerékpározók száma, egyre több új irodaház eleve öltözõvel-zuhanyzóval társított kerékpártárolóval épül(t), ezzel is elõsegítve a környezetkímélõ közlekedésnek ezt a formáját. Valószínûleg ez is közre játszik abban, hogy az általunk megkérdezett önkormányzatok közül a fõvárosban legalább már tervek készültek az új forgalomtechnikai eszközök bevezetésére.

    Az önkormányzat három úgynevezett mintaterületre vonatkozóan - Erzsébetváros külsõ része, Újlipótváros területe és a Városháza környéki utcák - már tavaly elkészített egy tanulmánytervet, és a terület összes egyirányú utcáját megvizsgálta. Állításuk szerint az utcák szélességének, parkolási rendjének és a forgalom nagyságának figyelembevételével a biztonságos ellenirányú kerékpárforgalomra alkalmasnak talált utcákban "fokozatosan" lehetõvé teszik majd az ellenirányú kerékpározást.

    Konkrétumokat kérõ kérdésünkre azonban kevés információval szolgáltak. A Városház utcában és a Gerlóczy utcában "elõreláthatólag március közepéig" kikerülnek az ellenirányú kerékpározást megengedõ, kiegészítõ táblák, míg a XIII. és a VII. kerületben "az alkalmasnak talált helyszíneken a táblák kihelyezése ez év második felében várható" - közölte a Városháza sajtóosztálya.

    "Az volt az érzésünk, a tervezõ már eleve úgy állt hozzá az egyirányú utcákhoz, hogy a szembejövõ kerékpáros forgalmat nem is lehet megcsinálni" - kommentálta az [origo]-nak a fõvárosi önkormányzattal közösen elindított munkát László János, a Magyar Kerékpárosklub (MK) elnöke. Az érdekvédõ szerint a tervezõ végig "azt nézte, hogy melyik utca 64 méter széles, és ha csak 63 méter, akkor az már nem jó" - fogalmazott László. Szerinte ezért nem lett eddig semmi az egész akcióból.

    Számos okkal magyarázza a lassúságot a Városháza, például, hogy "az ellenirányú kerékpározás engedélyezése többet jelent annál, hogy az egyirányú utca és a behajtani tilos jelzõtáblák alá elhelyezzük a kiegészítõ táblákat". A balesetek elkerülése érdekében fel kell hívniuk a jármûvezetõk figyelmét a változásra, ezért a szembejövõ forgalomra és a forgalmi rend megváltozására utaló, veszélyt jelzõ táblákat is ki kell tenniük a keresztutcákban. Sõt - mint közölték - a keresztutcákban még fontosabb ez, hiszen fel kell hívni a jármûvezetõ figyelmét, hogy most már abból az irányból is jöhet jármû - amelynek esetenként elsõbbsége van -, ahonnan eddig nem jöhetett. "Mindez tehát nem elhanyagolható mennyiségû jelzõtábla kihelyezését jelenti" - közölte a sajtóosztály.

    Átprogramozhatják a lámpákat

    Ennyi konkrétumot sem kaptunk az elõretolt kerékpáros felállók, vagy a nyitott kerékpársávok várható felfestésével kapcsolatban. Az elõretolt kerékpáros felálló azt jelenti, hogy a piros lámpánál várakozó autósor elõtt felfestéssel elkülönített részre elõre gurulhatnak a bringások, akik a zöld jelzés után elsõként indulhatnak tovább. A nyitott kerékpársáv pedig az autók által használt út szélén szaggatott vonallal felfestett rész.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Közösen fejlesztés - elektromos autót készít a Toyota és a Tesla 2010-ben

    A Toyota együttmûködésre lép az amerikai Tesla Motors vállalattal az amerikai piacra szánt elektromos autók fejlesztésére és gyártására. A Daimler már korábban lépett.

  • Színes gumiabroncsokkal vadít az F1

    Különbözõ színekkel látják el az idei Forma-1-es szezonban a gumikat, ezzel is segítve a nézõket abban, hogy megállapíthassák, melyik pilóta milyen abroncsot választott.

  • Kínai autóvezetési teszt: mit tesz, ha köpnie kell?

    Peking - Mit tesz, ha köpnie kell autóvezetés közben? A) Kiköpök az ablakon B) Beleköpök egy papírhulladékba, aztán bedobom egy kukába C) A jármû padlójára köpök.

    A fenti tesztkérdés ízelítõ a kínai KRESZ vizsgakérdéseibõl. Összesen 800 van, ezekbõl kell 100-at megoldani a vizsgán. Zömük persze nemzetközileg is ismert, de akadnak sajátosan helyi "specialitások", mint a fenti példa, amelyre a helyes válasz: B.

  • A BMW ragaszkodik a nyolcfokozatú automatához

    A prémiummárkák között egyre nagyobb harc dúl mind a fokozatok számát, mind a duplakuplungos váltók bemutatását illetõen.

    A Volkswagen DSG-jének sikere láttán pedig egyre több márka, köztük sportkocsigyártók is inkább ez utóbbi mellett teszik le a garast. A BMW azonban továbbra is ragaszkodik a hagyományos automatához, igaz, abból a legmodernebbhez, a nyolcfokozatúhoz.

  • Az Audi is városi elektromos autót tervez

    Peter Schwarzenbauer, az Audi igazgatótanácsának egyik tagja megerõsítette, hogy a Párizsi Autószalonon bemutatott A1 alapjain egy teljesen elektromos hajtású városi modell készül Ingolstadtban. Az Audi döntésében az is közrejátszott, hogy a nagy rivális BMW már korábban bejelentette, hogy a Fiattal együttmûködve elektromos városi autót terveznek.

  • Csökkenek a bírságok a KRESZ módosításnak köszönhetõen

    Elégedettek lehetnek az autósok a kormány legutóbbi, KRESZ-t érintõ döntéseivel, sokak által feleslegesnek tartott szabályozások kerültek ki a jogszabályból, ezen túlmenõen harmonizálták az szabálysértési rendelkezéseket, így csökkentek a bírságok.

  • Téligumi nem csak hóban

    7 fok alatt érdemes felkeresni egy gumist, és feltenni a téli gumikat, hiszen könnyen akár halálos is lehet ennek hiánya. Nem érdemes kockáztatni, sokkal veszélyesebb a hideg tél beköszöntével nyári gumikkal autókázni. Hogy miért is? Klikk!

  • Kipellengérezett szabálytalankodó gyalogosok

    Sanghaj - Ki akarja pellengérezni újságokban és a tévében a szabálytalankodó gyalogosokat és bicikliseket Sanghajban a rendõrség: közzé teteti a fényképüket és a róluk készült filmfelvételeket.

    A nagyváros egyes keresztezõdéseiben állnak majd lesben a kamerák, és a felvételek újságok állandó rovataiban meg külön rendõrségi tévémûsorokban lesznek láthatók.

  • Felmérték a hanyag közlekedés veszélyeit

    A világszerte szaporodó közlekedési balesetek egy részét aprónak vélt szabálytalanságok okozzák. Amerikai, svéd és német kutatások bizonyítják, hogy rengeteg hanyag, a szabályokat semmibe vevõ gépjármûvezetõ ül a volán mögé.

    A gépkocsivezetés közbeni mobilozást a KRESZ szigorúan tiltja, s még kihangosítóval sem ajánlja, mert elvonja a vezetõ figyelmét a forgalomtól. A rajtakapott autóst bírságolják, pontelvonással büntethetik.

  • Készül a Beetle-utód

    Korábban úgy tûnt, a New Beetle utód nélkül tûnhet el a Volkswagen kínálatából, de most változni látszanak a tervek.

    A drágább benzin miatt ismét élénkebb az érdeklõdés a típus iránt, fõleg Észak-Amerikában, és a legújabb pletykák szerint ehhez igazodtak a gyári tervek is.

    Állítólag két Beetle alkotja majd a következõ generációt.

  • A franciák megveszik a Ladát?

    Habár a Renaultnak nem ez az idõszak történetének legjobb periódusa, ennek ellenére az amerikai terjeszkedésen gondolkodik, hírbe hozták a Jeeppel, most pedig azt rebesgetik, hogy megveszi az orosz Ladát is.

    Az elmúlt napok meglepõ pénzügyi eredményei, gyárleállásai és az autóeladások zuhanása mellett kissé elsikkadt a hír, hogy a francia óriás jókora, 25%-os részesedést vásárolt az AutoVAZ-ból, abból a cégbõl, mely többek között a Lada tulajdonosa is.

  • Az idei "Arany Olajcsepp 2008" díjat a VW nyerte

    A Volkswagen innovatív motor-sebességváltó kombinációjával - a 90 kW teljesítményû TSI-motor és az új, 7-fokozatú DSG-váltó - megnyerte az "Arany Olajcsepp 2008" nemzetközi versenyt.

    Az Automobilclub Kraftfahrer-Schutz e.V. (KS) energia- és környezetvédelmi díjával az egyesület az autós szakterület olyan mûszaki fejlesztéseit ismeri el, amelyek jelentõsen hozzájárulnak az üzemanyag-takarékosság és a környezetvédelem törekvéseihez.

  • Újabb illegális autóbontókat zárt be a Zöldkommandó

    A Zöldkommandó akciósorozat keretében a hatóságok 31 autóbontó telephelyet ellenõriztek novemberben, amelyek közül kettõt azonnal bezártak - közölte a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KvVM).

  • Roncs roncs hátán - Prémiumot kínál a német állam az öreg autókért

    Mintha a világvége köszönt volna be Németországban vagy valamiféle, csakis - különösen a használt - gépkocsikra leselkedõ "járvány" tört volna ki. Kis túlzással ilyen, és ehhez hasonló forgatókönyvekre lehet következtetni abból, hogy a televíziós hírmûsorokban az elmúlt hetekben szinte mindennapossá vált az autók tömkelegét bezúzó roncstelepek "életképe", s az újságokban is csaknem állandó rovattá vált a híradás arról, hogy az elõzõ nap a németek hány öreg autót "értékesítettek".

  • A Toyota Yaris hibrid változatát Franciaországban készítik!

    Nyugodt szívvel jelenthetjük ki, hogy a Toyota a hibridhajtású autók úttörõje, ráadásul a japánok újabb és újabb alternatív hajtáslánccal ellátott modellek bemutatását tervezi.

    A Prius sikereire építve már bejelentették, hogy jövõre érkezik az Auris Hybrid, míg 2011-ben a Yaris benzines-elektromos változata debütál, amely a Hybrid Synergy Drive egy olcsóbb változatát használja majd.