rss
  • Alig vannak még új KRESZ-táblák

  • Share on Tumblr

    Az új KRESZ-pontok ellenére az illetékesek egyelõre nem nagyon engedik be a kerékpárosokat az autókkal szemben az egyirányú utcákba, és nem festik fel számukra a lámpáknál az elõretolt felállókat. Az egyik vidéki illetékes szerint az idõjárás miatt nem csinálnak semmit, valamint azért, mert az emberek tudatlanok. A kerékpárosklub szerint valójában a polgármesterek a tájékozatlanok, ezért pár nap múlva - ha kéretlenül is -, de tanácsokat adnak nekik.

    Nem csak a megszületése volt kínkeserves a legújabb KRESZ-módosításoknak, a hatvan pontnyi változtatás nagyon nehézkesen, vagy egyáltalán nem valósul meg a gyakorlatban. A január 1-jétõl élõ módosítások közül a legfontosabbakkal kapcsolatban arra voltunk kíváncsiak, hogy az útkezelõk melyiket használják már, illetve melyek bevezetését tervezik a közeljövõben. Különösképpen a kerékpárosokat érintõ változtatások érdekeltek, mert a legtöbb pont a városokban egyre nagyobb számú kétkerekezõket érintette, ráadásul a hosszadalmas elõkészületek során ezek váltották ki a legtöbb vitát.

    Veszélyt jelzõ táblák kellenek

    Budapesten látványosan megnõtt az elmúlt évtizedben a kerékpározók száma, egyre több új irodaház eleve öltözõvel-zuhanyzóval társított kerékpártárolóval épül(t), ezzel is elõsegítve a környezetkímélõ közlekedésnek ezt a formáját. Valószínûleg ez is közre játszik abban, hogy az általunk megkérdezett önkormányzatok közül a fõvárosban legalább már tervek készültek az új forgalomtechnikai eszközök bevezetésére.

    Az önkormányzat három úgynevezett mintaterületre vonatkozóan - Erzsébetváros külsõ része, Újlipótváros területe és a Városháza környéki utcák - már tavaly elkészített egy tanulmánytervet, és a terület összes egyirányú utcáját megvizsgálta. Állításuk szerint az utcák szélességének, parkolási rendjének és a forgalom nagyságának figyelembevételével a biztonságos ellenirányú kerékpárforgalomra alkalmasnak talált utcákban "fokozatosan" lehetõvé teszik majd az ellenirányú kerékpározást.

    Konkrétumokat kérõ kérdésünkre azonban kevés információval szolgáltak. A Városház utcában és a Gerlóczy utcában "elõreláthatólag március közepéig" kikerülnek az ellenirányú kerékpározást megengedõ, kiegészítõ táblák, míg a XIII. és a VII. kerületben "az alkalmasnak talált helyszíneken a táblák kihelyezése ez év második felében várható" - közölte a Városháza sajtóosztálya.

    "Az volt az érzésünk, a tervezõ már eleve úgy állt hozzá az egyirányú utcákhoz, hogy a szembejövõ kerékpáros forgalmat nem is lehet megcsinálni" - kommentálta az [origo]-nak a fõvárosi önkormányzattal közösen elindított munkát László János, a Magyar Kerékpárosklub (MK) elnöke. Az érdekvédõ szerint a tervezõ végig "azt nézte, hogy melyik utca 64 méter széles, és ha csak 63 méter, akkor az már nem jó" - fogalmazott László. Szerinte ezért nem lett eddig semmi az egész akcióból.

    Számos okkal magyarázza a lassúságot a Városháza, például, hogy "az ellenirányú kerékpározás engedélyezése többet jelent annál, hogy az egyirányú utca és a behajtani tilos jelzõtáblák alá elhelyezzük a kiegészítõ táblákat". A balesetek elkerülése érdekében fel kell hívniuk a jármûvezetõk figyelmét a változásra, ezért a szembejövõ forgalomra és a forgalmi rend megváltozására utaló, veszélyt jelzõ táblákat is ki kell tenniük a keresztutcákban. Sõt - mint közölték - a keresztutcákban még fontosabb ez, hiszen fel kell hívni a jármûvezetõ figyelmét, hogy most már abból az irányból is jöhet jármû - amelynek esetenként elsõbbsége van -, ahonnan eddig nem jöhetett. "Mindez tehát nem elhanyagolható mennyiségû jelzõtábla kihelyezését jelenti" - közölte a sajtóosztály.

    Átprogramozhatják a lámpákat

    Ennyi konkrétumot sem kaptunk az elõretolt kerékpáros felállók, vagy a nyitott kerékpársávok várható felfestésével kapcsolatban. Az elõretolt kerékpáros felálló azt jelenti, hogy a piros lámpánál várakozó autósor elõtt felfestéssel elkülönített részre elõre gurulhatnak a bringások, akik a zöld jelzés után elsõként indulhatnak tovább. A nyitott kerékpársáv pedig az autók által használt út szélén szaggatott vonallal felfestett rész.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • White Edition limitált szériás Corsa-t dob piacra az Opel!

    A jelenleg is futó, negyedik generációs Opel Corsa már három éve van piacon, ám a modell még most sem tûnik elavultnak.

    A rüsselsheimiek azonban egy kis egyediséggel is kedveskednének a vásárlóknak, így egy különleges, White Edition névre hallgató szériát mutatnak be, amely természetesen limitált mennyiségben lesz kapható.

  • A Mercedes motorokat és sebességváltókat vásárol a BMW-tõl?

    Elismerték a BMW-nél, hogy tárgyalásokat folytatnak a Mercedes-Benzzel: a csillagos márka motorokat és sebességváltókat vásárolna legnagyobb konkurensétõl. Ezt Klaus Draeger, a BMW fejlesztési vezetõje árulta el az Auto Motor und Sportnak adott interjújában.

    A hírek szerint az egyik ilyen motor egy új fejlesztésû V12-es lenne, amely a 4 literes, turbótöltéses V8-ason alapulna, és a 7-es sorozatban, valamint a Rolls-Royce hamarosan bemutatkozó kisebb típusában debütálna.

  • Rengeteg pénzt nyert a Porche a Volkswagen részvényeken

    Amit az elmúlt idõszakban a Porsche mûvelt a Volkswagen részvényekkel, világossá tette, hogy a világ egyik legsikeresebb autómárkája nem csupán remek mérnöki gárdával, hanem kitûnõ pénzügyi stratégákkal is rendelkezik.

    A zuffenhauseniek azon akciója, mikor bejelentették, hogy részesedésüket a VW-konszernben 42,6%-ra növelték, és opciójuk van további 31,5% részvényre olyan szinten felhajtotta a német óriáscég részvényárait, hogy négy nap alatt csaknem megötszörözõdött a VW-papírok értéke (kis ideig a VW volt a világ legértékesebb vállalata).

  • Veszélybe került a NASCAR!

    Az újautó-eladások hatalmas visszaesése miatt egyre több gyártó jelenti be, hogy felhagy sportprogramjával.

    A Forma-1-bõl távozott a Honda, a rali világbajnokság gyártói közül a Suzuki és a Subaru lépett ki, az Audi pedig nem indul a Le Mans Series-en.

  • Közösen fejlesztés - elektromos autót készít a Toyota és a Tesla 2010-ben

    A Toyota együttmûködésre lép az amerikai Tesla Motors vállalattal az amerikai piacra szánt elektromos autók fejlesztésére és gyártására. A Daimler már korábban lépett.

  • Kötelezõt váltott? Erre érdemes még figyelnie!

    Karácsony közeledtével egyre inkább az ünnepekre való készülõdés köti le mindenki figyelmét. Annak a hétszázezer autósoknak azonban, akik november végéig úgy döntöttek, felmondják kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítási (kgfb) szerzõdésüket, a meglepetések elkerülése érdekében célszerû egy perc erejéig újra áttekinteniük, mire kell még figyelniük, illetve mire érdemes számítaniuk. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csokorba szedte a legfontosabb szempontokat.

  • Elérte a 40 milliós darabszámot a Corolla

    Elérte a 40 milliós darabszámot a CorollaNincs egyetlen olyan autó sem a világon, amelyet változatlan néven olyan mennyiségben gyártottak volna, mint a Toyota Corollát. Olyan, mintha Corollákból állna Lengyelország lakossága. Ugyanis elérte e 40 milliós darabszámot a Az igazán ritka eseményt kellő módon ünnepli majd meg a japán márka, most két reklámmal vezetik fel az eseményt. Az egyik a legújabb Corolla reklámfilmje, másik pedig inkább egy szakmai visszatekintés. A modellt 1966 novemberében mutatták be és a kitűzött cél évi 240.000 darab volt.

  • Vezetési tanácsok nedves utakra

    A csapadékos idõjárás nyomán az útfelület anyagában található apró mélyedéseket víz tölti ki. Ez óriási mértékben lecsökkenti az út és az abroncs közötti tapadást, ami lényegesen kisebb tapadó képességhez vezet.

  • Csõdgondnokság alá kerül a Karmann!

    A német karosszéria- és tetõspecialista csõdgondnokság alá kerül, egyelõre nem tudni, hogy mennyi marad meg belõle.

    Az Osnabrückben mûködõ vállalat helyzete sokáig biztosnak látszott, de miután az Audi A4 kabrió és a Chrysler Crossfire gyártására szóló szerzõdések megszûntek, a vállalat veszteséget kezdett termelni. Az idén még itt készült volna a Mercedes SLK roadster, illetve a Pontiac G6 kabrió, a VW Beetle kabrió és a Nissan Micra C+C összecsukható teteje is.

  • A Mercedes új kerékpárokat kínál az autók mellé!

    Régi divat már, hogy az autógyártók a tehetõsebbeknek a saját emblémáikkal ellátott kerékpárokat kínálnak négykerekûik mellé.

    Megtalálhatóak az utcai-, és terepkerékpárok is kínálatban, sõt, gyerekeknek is kínál kétkerekûeket a német gyártó.

  • A magas üzemanyagárak miatt egyre több benzinkút zár be

    A magas üzemanyagárak miatt egyre több benzinkút zár be az Egyesült Államokban.

    Az elmúlt 12 hónapban háromezerrel csökkent a kutak száma - írta a The Wall Street Journal címû amerikai napilap hétfõi számában.

    A benzinkutak szinte az ország valamennyi térségében nehéz helyzetben vannak, csak egy-egy szövetségi államban, például Kaliforniában emelkedik a kutak száma.

  • A Mazdara cserélte Derek Jenkins a Volkswagent!

    Elhagyta a Volkswagen csoportot 15 évnyi együttmûködés után Derek Jenkins, és a Mazda kaliforniai tervezõközpontjába igazolt.

    Itt készült a legújabb 6-os és 3-as Mazda, sõt az érdekes formatervû Nagare és Furai modellek is ebbõl a stúdióból kerültek ki. Jenkins tehetséges kezének a szüleménye az Iroc koncepció, amely a Sirocco elõfutára volt.

  • Több mint 1000 fõvel csökkenti a Nissan a létszámát

    A legtöbb japán autógyárhoz hasonlóan a Nissan sem tudja elkerülni a leépítéseket, hiszen a kereslet visszaesése miatt túl nagy kapacitással dolgoznak a gyárak.

    Az angliai Sunderlandben található összeszerelõ üzem dolgozói közül 1200 fõ nem tér vissza az ünnepi leállások után, az elbocsátott alkalmazottak közül 800 fõ állandó szerzõdéssel rendelkezett, míg 400 embert ideiglenesen foglalkoztattak a gyárban.

  • Csökkent a hazai újautó-eladások mértéke

    A 2007-es adatokkal összevetve tovább csökkent a hazai újautó-eladások mértéke - nyilatkozta a Magyar Gépjármûimportõrök Egyesülete. Az elsõ három negyedéves adatok alapján a 125 272 eladott autó 4,6 százalékos visszaesést jelent a 2007-ben értékesített 131 283 darabhoz képest.

  • Erõsebb V8-as motor Jaguarokba

    A korábbi 3,6 literes nyolchengerest alaposan felfúrták, így növelhették a teljesítményét, és csökkent a fogyasztása is.