rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Alig vannak még új KRESZ-táblák

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Az új KRESZ-pontok ellenére az illetékesek egyelõre nem nagyon engedik be a kerékpárosokat az autókkal szemben az egyirányú utcákba, és nem festik fel számukra a lámpáknál az elõretolt felállókat. Az egyik vidéki illetékes szerint az idõjárás miatt nem csinálnak semmit, valamint azért, mert az emberek tudatlanok. A kerékpárosklub szerint valójában a polgármesterek a tájékozatlanok, ezért pár nap múlva - ha kéretlenül is -, de tanácsokat adnak nekik.

    Nem csak a megszületése volt kínkeserves a legújabb KRESZ-módosításoknak, a hatvan pontnyi változtatás nagyon nehézkesen, vagy egyáltalán nem valósul meg a gyakorlatban. A január 1-jétõl élõ módosítások közül a legfontosabbakkal kapcsolatban arra voltunk kíváncsiak, hogy az útkezelõk melyiket használják már, illetve melyek bevezetését tervezik a közeljövõben. Különösképpen a kerékpárosokat érintõ változtatások érdekeltek, mert a legtöbb pont a városokban egyre nagyobb számú kétkerekezõket érintette, ráadásul a hosszadalmas elõkészületek során ezek váltották ki a legtöbb vitát.

    Veszélyt jelzõ táblák kellenek

    Budapesten látványosan megnõtt az elmúlt évtizedben a kerékpározók száma, egyre több új irodaház eleve öltözõvel-zuhanyzóval társított kerékpártárolóval épül(t), ezzel is elõsegítve a környezetkímélõ közlekedésnek ezt a formáját. Valószínûleg ez is közre játszik abban, hogy az általunk megkérdezett önkormányzatok közül a fõvárosban legalább már tervek készültek az új forgalomtechnikai eszközök bevezetésére.

    Az önkormányzat három úgynevezett mintaterületre vonatkozóan - Erzsébetváros külsõ része, Újlipótváros területe és a Városháza környéki utcák - már tavaly elkészített egy tanulmánytervet, és a terület összes egyirányú utcáját megvizsgálta. Állításuk szerint az utcák szélességének, parkolási rendjének és a forgalom nagyságának figyelembevételével a biztonságos ellenirányú kerékpárforgalomra alkalmasnak talált utcákban "fokozatosan" lehetõvé teszik majd az ellenirányú kerékpározást.

    Konkrétumokat kérõ kérdésünkre azonban kevés információval szolgáltak. A Városház utcában és a Gerlóczy utcában "elõreláthatólag március közepéig" kikerülnek az ellenirányú kerékpározást megengedõ, kiegészítõ táblák, míg a XIII. és a VII. kerületben "az alkalmasnak talált helyszíneken a táblák kihelyezése ez év második felében várható" - közölte a Városháza sajtóosztálya.

    "Az volt az érzésünk, a tervezõ már eleve úgy állt hozzá az egyirányú utcákhoz, hogy a szembejövõ kerékpáros forgalmat nem is lehet megcsinálni" - kommentálta az [origo]-nak a fõvárosi önkormányzattal közösen elindított munkát László János, a Magyar Kerékpárosklub (MK) elnöke. Az érdekvédõ szerint a tervezõ végig "azt nézte, hogy melyik utca 64 méter széles, és ha csak 63 méter, akkor az már nem jó" - fogalmazott László. Szerinte ezért nem lett eddig semmi az egész akcióból.

    Számos okkal magyarázza a lassúságot a Városháza, például, hogy "az ellenirányú kerékpározás engedélyezése többet jelent annál, hogy az egyirányú utca és a behajtani tilos jelzõtáblák alá elhelyezzük a kiegészítõ táblákat". A balesetek elkerülése érdekében fel kell hívniuk a jármûvezetõk figyelmét a változásra, ezért a szembejövõ forgalomra és a forgalmi rend megváltozására utaló, veszélyt jelzõ táblákat is ki kell tenniük a keresztutcákban. Sõt - mint közölték - a keresztutcákban még fontosabb ez, hiszen fel kell hívni a jármûvezetõ figyelmét, hogy most már abból az irányból is jöhet jármû - amelynek esetenként elsõbbsége van -, ahonnan eddig nem jöhetett. "Mindez tehát nem elhanyagolható mennyiségû jelzõtábla kihelyezését jelenti" - közölte a sajtóosztály.

    Átprogramozhatják a lámpákat

    Ennyi konkrétumot sem kaptunk az elõretolt kerékpáros felállók, vagy a nyitott kerékpársávok várható felfestésével kapcsolatban. Az elõretolt kerékpáros felálló azt jelenti, hogy a piros lámpánál várakozó autósor elõtt felfestéssel elkülönített részre elõre gurulhatnak a bringások, akik a zöld jelzés után elsõként indulhatnak tovább. A nyitott kerékpársáv pedig az autók által használt út szélén szaggatott vonallal felfestett rész.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A gyenge eladások miatt egy hónapra leáll a Chrysler

    A gyenge eladások miatt december 19-tõl január 19-ig teljesen leállnak a Chrysler üzemei, így egyetlen új autó sem készül majd a 4 hét alatt. Az eredeti tervek szerint december 24-tõl január 2-ig szünetelt volna a gyártás az ünnepek miatt, ám az 50 százalékos értékesítési visszaesés miatt megnyújtották a szabadságot.

    Nem ez volt az elsõ eset, hogy a gyártó leállítsa egyes összeszerelõ üzemeit, most azonban minden egyes gyáregység termelése szünetel, így jelentõs költségeket spórol meg a Chrysler. A legpesszimistább elképzelések szerint ugyanis 2009 tavaszán elfogynak az amerikai gyár pénztartalékai, és állami segítség nélkül nem lesz képes elkerülni a csõdöt.

  • Kaliforniában is tilos kézben tartott mobillal vezetni

    Washington - Júliustól a legnépesebb amerikai szövetségi államban, Kaliforniában tilos kézben tartott mobiltelefonnal autót vezetni. A fiatalok ezentúl egyáltalán nem használhatnak telefont a volánnál.

    Arnold Schwarzenegger kormányzó néhány hete jelentette be a szigorítást, amellyel azt akarja elérni, hogy "a vezetõk a kormányt fogják, ne a mobilt". Reményei szerint az új elõírással meg lehet menteni annak a csaknem 300 embernek az életét, aki a kézben tartott mobiltelefonok miatt hal meg évente az utakon.

  • A magyar utakon új ellenõrzési rendszert vezetnek be

    Új ellenõrzési rendszer bevezetésére készül 2009-ben a Nemzeti Közlekedési Hatóság, írja honlapján a Népszabadság.

    Az új kamerás rendszer egyszerre szûrné ki a gyorshajtókat, az autópályákon bliccelõket, a lejárt forgalmival, zöldkártyával vagy kötelezõ biztosítás nélkül autózókat, a túlsúlyos vagy a hétvégi forgalomkorlátozást megsértõ kamionokat.

  • A Toyota Yaris hibrid változatát Franciaországban készítik!

    Nyugodt szívvel jelenthetjük ki, hogy a Toyota a hibridhajtású autók úttörõje, ráadásul a japánok újabb és újabb alternatív hajtáslánccal ellátott modellek bemutatását tervezi.

    A Prius sikereire építve már bejelentették, hogy jövõre érkezik az Auris Hybrid, míg 2011-ben a Yaris benzines-elektromos változata debütál, amely a Hybrid Synergy Drive egy olcsóbb változatát használja majd.

  • A terepjárók és más benzinfalók betiltásáról szavaznak Svájcban

    Zürich - A terepjárók, a nagy fogyasztású autók és sportkocsik betiltására vonatkozó népszavazási aláírásgyûjtés ismertettek svájci politikusok hétfõn.

    A Fiatal Zöldek közleménye szerint a benzinfaló autók ellen irányuló kampányuk során 120 000 érvényes aláírást gyûjtöttek össze, így 18 hónapon belül megtarthatják a jármûveket sújtó referendum.

  • VW Tiguan a hobbiterepjáró

    A német szaksajtóban bukkant fel a pletyka, amely szerint a kompakt terepjáróból egy hosszabb változatot tervez bemutatni a Volkswagen.

    Az elvi lehetõség valóban adott, hiszen a Tiguannal azonos padlólemezre épülõ VW Touranba elfér három üléssor, és a VW hobbiterepjáró formaterve is elbírna néhány centiméternyi nyújtást, a kérdés inkább az, megérné-e egy ilyen autó gyártásába belefognia a német gyártónak.

  • Autóeladások: Európa már gyorsít

    Európában a Golf, a Fiesta, a Punto és a Mégane eladásai az elmúlt hónapban már 50 százalékkal meghaladták a tavaly szeptemberit.

  • Hátsó szélvédõ-légzsák a hátul ülõk védelmére

    Légzsákból sosem lehet elég - vallja a Toyota, akik a térdlégzsák után újabb szokatlan helyre készülnek lufit pakolni. Ezúttal nem máshová, mint a hátsó szélvédõ belsõ oldalához tesznek ráfutásos baleset esetén felfúvódó légzsákokat.

    Sok kritikus szerint ez egyszerû marketingfogás, hiszen az aktív fejtámla eddig is éppen elég védelmet nyújtott az itt utazóknak, a japánok szerint ugyanakkor fontos biztonsági fejlesztésrõl van szó. A hátsó szélvédõ-légzsák az iQ miniautóban debütál majd.

  • Európai autógyárak tizede csõdbe mehet

    Komoly bajba kerülhetnek az autóipari beszállítók, amennyiben az Európai Bizottság nem hagyja jóvá a 25 milliárd eurós támogatási csomagot írja holnapján az InfoRádió.

    Az Európai Személygépkocsi-gyártók Szövetségének (CLEPA) elnöke figyelmeztetett, hogy amennyiben Brüsszel nem adja áldását a mentõcsomagra, a körülbelül 5000 autóipari cég 10 százaléka csõdbe mehet.

  • Akkumulátorgyárat épít a General Motors

    Annak ellenére, hogy egyre több gyártó és autóipari cég fordul az elektromos és hibrid technológiák felé, meglehetõsen kevés foglalkozik közülük akkumulátorok fejlesztésével és gyártásával.

    A japánok nagy elõnyben vannak ezen a téren, mint ismeretes, még a Volkswagen is a Sanyo-val közösen fejleszti hibrid modelljeit. A GM semmit nem bíz a véletlenre, hiszen a konszern megmentõjeként kezelt Volt akkumulátorait a legutóbbi döntés értelmében saját maga fogja gyártani egy hamarosan létesítendõ új gyárban.

  • 250 dollárig is felszökhet egy hordó olaj ára!

    Egyes elemzõk arról számoltak be, hogy ismét felszökhet az olaj ára, méghozzá nem kevesebb, mint 250 dolláros árra hordónként.

    Azonban az OPEC arról számolt be, hogy a közeljövõben 100 dollár körül fog alakulni az olaj ára, és egy ideig nem mozdul onnan. Más elemzõk azt állítják, hogy maximum 80 dollárra emelkedhet a fekete arany világpiaci ára, méghozzá azzal indokolták, hogy a vállság miatt nem bírnának ki ennél magasabb árakat a vásárlók és a nagy cégek.

  • Új TSB Eco Disc fékszerkezettel ellátott futómûvek

    A BPW Wiehl megkezdte az új TSB Eco Disc fékszerkezettel ellátott futómûvek sorozat bevezetését. Az anyavállalat felfutását segítve a BPW-Hungária felkészült, és szintén megkezdte az új típusok gyártását.

  • A Nissan 200 ezer autót hívott vissza légzsákprobléma miatt

    Egy hibás szenzor miatt 200 000 Nissant és Infiniti modellt kénytelen visszahívni a japán cég, ugyanis baleset esetén fennáll a valószínûsége, hogy az utasoldali légzsák nem nyílik ki.

  • Vezetési tanácsok nedves utakra

    A csapadékos idõjárás nyomán az útfelület anyagában található apró mélyedéseket víz tölti ki. Ez óriási mértékben lecsökkenti az út és az abroncs közötti tapadást, ami lényegesen kisebb tapadó képességhez vezet.

  • Mikroorganizmusok oldják meg az energiakrízist?

    Boston - A szénhidrogén-készletek fogyása következtében folyamatosan felértékelõdõ alternatív energiahordozók elõállításában kulcsszerephez juthatnak a mikroorganizmusok - derült ki egy nemrég tartott bostoni mikrobiológus találkozón, amelyrõl a ScienceDaily internetes portál számolt be.