rss
  • Alig vannak még új KRESZ-táblák

  • Share on Tumblr

    Az új KRESZ-pontok ellenére az illetékesek egyelõre nem nagyon engedik be a kerékpárosokat az autókkal szemben az egyirányú utcákba, és nem festik fel számukra a lámpáknál az elõretolt felállókat. Az egyik vidéki illetékes szerint az idõjárás miatt nem csinálnak semmit, valamint azért, mert az emberek tudatlanok. A kerékpárosklub szerint valójában a polgármesterek a tájékozatlanok, ezért pár nap múlva - ha kéretlenül is -, de tanácsokat adnak nekik.

    Nem csak a megszületése volt kínkeserves a legújabb KRESZ-módosításoknak, a hatvan pontnyi változtatás nagyon nehézkesen, vagy egyáltalán nem valósul meg a gyakorlatban. A január 1-jétõl élõ módosítások közül a legfontosabbakkal kapcsolatban arra voltunk kíváncsiak, hogy az útkezelõk melyiket használják már, illetve melyek bevezetését tervezik a közeljövõben. Különösképpen a kerékpárosokat érintõ változtatások érdekeltek, mert a legtöbb pont a városokban egyre nagyobb számú kétkerekezõket érintette, ráadásul a hosszadalmas elõkészületek során ezek váltották ki a legtöbb vitát.

    Veszélyt jelzõ táblák kellenek

    Budapesten látványosan megnõtt az elmúlt évtizedben a kerékpározók száma, egyre több új irodaház eleve öltözõvel-zuhanyzóval társított kerékpártárolóval épül(t), ezzel is elõsegítve a környezetkímélõ közlekedésnek ezt a formáját. Valószínûleg ez is közre játszik abban, hogy az általunk megkérdezett önkormányzatok közül a fõvárosban legalább már tervek készültek az új forgalomtechnikai eszközök bevezetésére.

    Az önkormányzat három úgynevezett mintaterületre vonatkozóan - Erzsébetváros külsõ része, Újlipótváros területe és a Városháza környéki utcák - már tavaly elkészített egy tanulmánytervet, és a terület összes egyirányú utcáját megvizsgálta. Állításuk szerint az utcák szélességének, parkolási rendjének és a forgalom nagyságának figyelembevételével a biztonságos ellenirányú kerékpárforgalomra alkalmasnak talált utcákban "fokozatosan" lehetõvé teszik majd az ellenirányú kerékpározást.

    Konkrétumokat kérõ kérdésünkre azonban kevés információval szolgáltak. A Városház utcában és a Gerlóczy utcában "elõreláthatólag március közepéig" kikerülnek az ellenirányú kerékpározást megengedõ, kiegészítõ táblák, míg a XIII. és a VII. kerületben "az alkalmasnak talált helyszíneken a táblák kihelyezése ez év második felében várható" - közölte a Városháza sajtóosztálya.

    "Az volt az érzésünk, a tervezõ már eleve úgy állt hozzá az egyirányú utcákhoz, hogy a szembejövõ kerékpáros forgalmat nem is lehet megcsinálni" - kommentálta az [origo]-nak a fõvárosi önkormányzattal közösen elindított munkát László János, a Magyar Kerékpárosklub (MK) elnöke. Az érdekvédõ szerint a tervezõ végig "azt nézte, hogy melyik utca 64 méter széles, és ha csak 63 méter, akkor az már nem jó" - fogalmazott László. Szerinte ezért nem lett eddig semmi az egész akcióból.

    Számos okkal magyarázza a lassúságot a Városháza, például, hogy "az ellenirányú kerékpározás engedélyezése többet jelent annál, hogy az egyirányú utca és a behajtani tilos jelzõtáblák alá elhelyezzük a kiegészítõ táblákat". A balesetek elkerülése érdekében fel kell hívniuk a jármûvezetõk figyelmét a változásra, ezért a szembejövõ forgalomra és a forgalmi rend megváltozására utaló, veszélyt jelzõ táblákat is ki kell tenniük a keresztutcákban. Sõt - mint közölték - a keresztutcákban még fontosabb ez, hiszen fel kell hívni a jármûvezetõ figyelmét, hogy most már abból az irányból is jöhet jármû - amelynek esetenként elsõbbsége van -, ahonnan eddig nem jöhetett. "Mindez tehát nem elhanyagolható mennyiségû jelzõtábla kihelyezését jelenti" - közölte a sajtóosztály.

    Átprogramozhatják a lámpákat

    Ennyi konkrétumot sem kaptunk az elõretolt kerékpáros felállók, vagy a nyitott kerékpársávok várható felfestésével kapcsolatban. Az elõretolt kerékpáros felálló azt jelenti, hogy a piros lámpánál várakozó autósor elõtt felfestéssel elkülönített részre elõre gurulhatnak a bringások, akik a zöld jelzés után elsõként indulhatnak tovább. A nyitott kerékpársáv pedig az autók által használt út szélén szaggatott vonallal felfestett rész.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Az autósok számára Peking a pokol, Stockholm pedig maga a mennyország

    Pekingben és Mexikóvárosban a legrosszabb az autósközlekedés, míg Stockholm a béke szigete a sofõrök számára - derült ki egy amerikai tanulmányból.

  • Szupertakarékos kabrió Genfben?

    Úgy néz ki, a német Loremo újabb tanulmánnyal próbálja felkelteni az érdeklõdést fejlesztés alatt álló ultrakönnyû autói iránt. Március elején, a Genfi Autószalonon tervezik bemutatni a vázlaton látható nyitott változatot, amely a merevtetõs LS-hez hasonlóan csupán 2-3 liter üzemanyagot fogyasztana 100 km-en, vagy még annyit sem, ha a Loremo által beígért elektromos hajtásláncot kapná. A vázlat alapján úgy néz ki, hogy a kabrióba...

  • A Ford F-150 lett a legkeresettebb jármû az USA-ban 2008-ban

    A 2008-as év újautó-eladásai az Egyesült Államokban erõsen indultak, hamar világossá vált, hogy a második félévre negatívba fordul a trend. Így is lett, és hiába a vásárlói szokások sokat emlegetett megváltozása és a nagy SUV-k elutasítása, az idei évben újra egy pick-up, a Ford F-150 lett a legkeresettebb jármû 474 000 eladott darabszámmal.

    A második helyen a kategóriatárs Chevrolet Silverado végzett 430 000 darabbal, így csak ebbõl a két, platós jármûbõl majd egymillió fogyott. A legjobb ötbe még a Honda Civic, a Honda Accord és a Toyota Camry fért be.

  • Várhatóan 20%-os lesz a minimun önrész az új autók vásárlásánál!

    Várhatóan visszafogja a lakossági autóeladásokat, de csupán azok szorulnak majd ki a vevõi körbõl, akiknek már a kezdõrészlet megfizetése is gond.

    A Magyar Lízingszövetséggel folytatott egyeztetések eredményeként 2009. január 5-tõl új szabályozást léptet életbe a Pénzügyi Szervek Állami Felügyelete (PSZÁF): a gépjármû-finanszírozási konstrukcióknál a jelenlegi nulla százalék helyett 20 százalékos minimum önrészt, a 120 hónapos futamidõ maximum 96 hónapra csökkenését, valamint a finanszírozó cégek számára az ügyfél fizetõképességének alaposabb megvizsgálását írja elõ.

  • Perli a Renault-t két Renault

    Pert indított a Renault autógyár ellen két Renault nevû család Franciaországban, hogy rábírja a céget: ne adja új villanyautójának a Zoe nevet.

  • Az intelligens autó jó irányba halad

    Dr. Gurmai Zita az Európai Parlament Közlekedési Bizottságának tagja üdvözli Viviane Reding az Európai Bizottság Telekommunikációs biztosának európai rádiófrekvenciáról szóló közleményét.

    Az "elsõ intelligens autóról" szóló parlamenti jelentésnek is köszönhetõen tovább gördült az intelligens autó projekt. Reding biztos asszony bejelentette, hogy európai frekvenciát biztosít a közlekedési kommunikációs rendszerek, az együttmûködõ kommunikációs hálózatok számára (30 Mhz-en, az 5.9 Gigahertz sávon (GHz).

  • Elégedetlen Porsche vásárlók a star-stop technológia miatt

    Elégetlenek a Porsce vásárlók a start-stop technológia miatt.

    Nemrégiben mutatta be a 911-es átalakított változatát, amelyeknél a mûszaki részletek is kaptak némi törõdést.

    Megnövelték például az autók teljesítményét, új a duplakuplungos váltó, és az új közvetlen befecskendezéssel javítottak az autó gazdaságosságán is.

  • 2000-2010-ig 3000 Volvót törtek össze

    A Volvo biztonságtechnikai központjának laboratóriumában modellezhetõ a legtöbb helyzet, amely a való életben balesetet okoz. Tíz éve folynak töréstesztek, már 3000 felett járnak.

  • Olcsó autó januártól!

    Nemcsak a luxus-, de a minimálautók piacán is meghatározó szerepre törekszik az indiai Tata autógyár. Miután megvásárolta a Jaguart és a Land Rovert, immár gõzerõvel fordulhat a gyár az olcsó autója felé. Jövõ januárban állítják ki a New Delhi Auto Expón a világ legolcsóbb új autóját. Korábban úgy hírlett, 2500 euró körül lesz a kocsi ára, ám úgy tûnik, ennél olcsóbb lesz, csak 2500 dollárba, azaz 440 ezer forintba kerül majd. Persze ez az ár csak Indiában igaz, az exportár magasabb lesz. Úgy hírlik, a miniautó négyajtós karosszériát kap, melyben a motor hátul lesz.

  • A Nissan vezeték nélküli töltést tervez az elektromosautójához!

    A kizárólag elektromos hajtású autók legnagyobb problémájának sokan az akkumulátorok feltöltését és az ahhoz szükséges adaptert tartják.

    A japán márka ennek kiküszöbölésén dolgozik, tervezõasztalon lévõ rendszerében ugyanis az autók telepeit elektromágneses mezõ segítségével, vezeték nélkül töltenék fel.

  • A BMW ragaszkodik a nyolcfokozatú automatához

    A prémiummárkák között egyre nagyobb harc dúl mind a fokozatok számát, mind a duplakuplungos váltók bemutatását illetõen.

    A Volkswagen DSG-jének sikere láttán pedig egyre több márka, köztük sportkocsigyártók is inkább ez utóbbi mellett teszik le a garast. A BMW azonban továbbra is ragaszkodik a hagyományos automatához, igaz, abból a legmodernebbhez, a nyolcfokozatúhoz.

  • Az Audi az álomautó Németországban

    Egy szerdán nyilvánosságra hozott felmérés szerint az ingolstadti központú Audit kedvelik leginkább a németek

    Az Audi az álomautó Németországban. Egy friss felmérés szerint a németek 14 százalékának ez a kedvenc típusa. A korábbi befutó, a Mercedes ezüst érmes lett, de mindössze egy százalékkal maradt le a "négykörös" emblémájú modell mögött.

  • A Skoda Yeti gyártása megkezdõdött!

    Legördült az elsõ sorozatgyártásban készül Skoda Yeti a márka Kvasiny üzemében.

    Az autó összeszerelésének megkezdésével a márka ötödik új típusát is sikeresen útjára indította, ráadásul a Yetivel beléptek az egyre népszerûbb szabadidõ autók szegmensébe.

  • Laurens van der Acker, a japán márka fõ formatervezõje elhagyja a Mazdát!

    Laurens van der Acker, a japán márka fõ formatervezõje elhagyja a Mazdát, hogy saját céljait valósítsa meg. Néhány hónapon belül ez már a harmadik ilyen horderejû váltás, miután a BMW-tõl Chris Bangle, a Volvótól pedig Steve Mattin vált meg.

    Acker 2006 májusában vált a márka fõ formatervezõjévé, és az ott töltött idõ alatt három koncepció fûzõdik a nevéhez: a Nagare, a Ryuga és a Hakaze. Acker utóda az Ikuo Maeda lesz, aki többek között az Rx-8-as vonalaiért volt felelõs.

  • A válság miatt cserélték le a PSA vezetõjét!

    A General Motors vezérigazgatója mellett leváltották a PSA Peugeot-Citroen vezetõjét, Christian Streiffet is.

    A francia vállalat felügyelõ bizottsága az autóipart is mélyen érintõ válság miatt cserélte le a PSA vezetõjét, ugyanis tavaly 460 millió dollár veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni a franciák, és a cég újraszervezését egy új emberre bízzák a gallok.