A magas oktánszám jelentõsen megnöveli a motor teljesítményét, és további nagy elõny, hogy az üzemelés során megközelítõleg ugyanannyi szén-dioxidot hagyja el a motort, mint amennyit az elõállításához felhasznált növények életük során megkötöttek. A károsanyag-kibocsátást tekintve pedig a szén-monoxid, a korom és a kipufogógázban található szénhidrogének mennyiségei általában alacsonyabbak, mint benzin használata esetén. Hátránya, hogy az autó többet fogyaszt el belõle, ára viszont a benzinénél nagyságrenddel olcsóbb, mivel nem tartalmazza az üzemanyagok jövedéki adóját. Ráadásul hazánk az alternatív üzemanyagforma egyik legnagyobb elõállítója.
A lassan kimerülõ készletek és az egyre dráguló kõolaj miatt rendkívül fontos, hogy az alternatív, környezetbarátabb üzemanyagok mind szélesebb körben elterjedjenek. „A megújuló energiaforrások elõállítását is ösztönzõ Új Magyarország Vidékfejlesztési Program 2010-ben kiemelt támogatónk lett, ennek köszönhetõen idén, a világon elsõként, teljes mértékben környezetkímélõ a Suzuki Kupa: minden autót E85 hajt” – mondta Bende Imre, a kupa menedzsere.
Szakemberek szerint az ÚMVP támogatásai révén Magyarország bioetanol-nagyhatalom lehet, az autóversenyhez hasonló nagyszabású rendezvények pedig segítenek felhívni a figyelmet a gazdaságos és környezetvédõ megoldásokra.
„A bioüzemanyag hasznos, de még hasznosabb lenne, ha a fogyasztás mértékét sikerülne érdemben csökkenteni. Az utóbbi évtizedek megnövekedett fogyasztói igényeit figyelembe véve azonban erre egyelõre nem sok esély mutatkozik, éppen ezért színvonalas és nagy tömegeket vonzó eseményekkel kell hozzájárulnunk a környezetet kevésbé károsító módszerek elterjedéséhez.” – véli Burkus Egon.