2024.04.19. - Emma

Augusztusban indul a harmadik Kaukázus Rali – újra túlélõ túra a vadkeleten!

9 ország, 7,000 kilométer, 17 nap – autós túlélõ túra hegyi utakon, egykori és jelenlegi háborús zónákon keresztül! 2010. augusztus 14-én harmadszor indul útnak a budapesti Memento Parkból a Kaukázus Rali.

A 9 országon áthaladó futam olyan régiókat is érint, amelyeket a legtöbben csak a hírekbõl ismernek: végig vezet többek között Koszovón, a Grúz-Orosz határvidéken és Hegyi-Karabahon is.
A legnagyobb és leghosszabb kelet-európai ralira számos országból érkeznek az elszánt utazók.
Az autós kalandtúra szerelmeseinek különleges lehetõséget kínál a Kaukázus Rali, hogy megismerjék a méltatlanul háttérbe szorult, de páratlan szépségû Kelet-Európa valódi arcát.

A budapesti rajt után a versenyzõk nekivágnak a Balkán országainak: Szerbia, Koszovó, majd Albánia úttalan útjait járva Görögországon keresztül érkeznek meg a Boszporusz-csatornához. Ezután a futam a Fekete-tenger mellett végighalad Törökországon, majd Grúziába érkezik. A résztvevõk Magas-Kaukázus fantasztikus tájain keresztül, 5000 méteres hegyek között hegyi csapásokon autózva birkóznak meg a napi szakaszokkal, majd délnek fordulva jutnak el Örményországba. A bizonytalan politikai státuszú Hegyi-Karabah tájai különleges élményt nyújtanak az utazóknak. Az Örményország és Azerbajdzsán között fekvõ, 1993 óta demilitarizált zóna, a „senki földje” aknamezõi között, az iráni határ mellett vezet a csapatok útja Dél-Örményországba. A résztvevõk 17 napos megpróbáltatások után érik el a célállomást, Jerevánt.

A Kaukázus Ralit kalandtúra specialisták és tapasztalt utazók szervezik, akik többek között a Trans Sahara Rally, az Indiai riksafutamok és a Budapest-Csernobil futam megálmodói. Céljuk, hogy a résztvevõk testközelbõl ismerhessék meg a '90-es évek (és napjaink) konfliktus zónáit, az ott élõk életét, az érintett régiók múltját és jelenét.

A szervezõk karitatív programot is hirdettek, az elmúlt évtizedekben a kaukázusi térségben legtöbbet szenvedett Hegyi Karabah egyik gyermekotthonát segítik adományaikkal.
2010-ben új kategóriát vezettek be: a hagyományos „verseny” és „túra” kategóriák mellett idén „extrém” kategóriában is rajthoz lehet állni. Ebben a kategóriában kedvezményesen nevezhetnek azok a csapatok, amelyeknek vagy nincs lehetõségük drága jármûvekkel útnak indulni, vagy még nagyobb kihívást keresnek azáltal, hogy egy 30-40 éves jármûvel teljesítsék a futamot.

A futamon a hagyományos terepjárókon kivül egészen extrém jármûvek is indulnak, mint például egy 44 éves angol katonai mentõautó, vagy egy 25 éves Moszkvics egy séffel a fedélzeten és egy gulyáságyúval, mint vontatmánnyal. A magyar csapatokon kivül többek között Kanadából, az Egyesült Államokból, Angliából és Lengyelországból is érkeznek versenyzõk.

A verseny szabályrendszerébõl adódóan bármilyen jármûvel rajthoz lehet állni, hiszen nem a sebesség, hanem a kitartás, a kreativitás, a probléma megoldó képesség és a csapatszellem fogja eldönteni, kinek a kezébe kerül a harmadik Kaukázus Rali Kupa a verseny végén Jerevánban. A nyertes csapat a díszes kupán kívül ingyenes nevezést nyer a 2011-es Mumbai Xpress Autoriksa Ralira is, amely egy igazi megmérettetés: két hét motoros riksákkal Dél-India csodálatos tájain át a legendás indiai monszun idején.