Nagy meglepetést persze nem okozott a bejelentés: a Concept-cX már tanulmányként is elég józan konstrukciónak tûnt.
A kompakt terepjáró végleges változatáról egyelõre csupán annyit árultak el, hogy állandó összkerék-hajtással készül majd, rendelhetõ lesz a Twin Clutch SST mechanikus automata váltóval is, és benne lesz az a korszerû, Euro5-ös dízelmotor, amelynek a prototípusával már a tanulmányautóban találkozhattunk.
Az 1,9 literes, 134 lóerõs és 280 Nm csúcsnyomatékú négyhengeres ismeretlen megoldásokat ugyan nem tartalmaz, de benne lesz az összes olyan trükk, amivel a konkurencia legkorszerûbb dízeleiben is találkozhatunk: nagy nyomású, közös nyomócsöves befecskendezéssel, változó geometriájú turbófeltöltõvel, részecskeszûrõvel, és katalizátorral készül majd.
Sajnos még nem derült ki, hogy a Concept-cX szériaváltozata mikortól kerülhet piacra, ahogy arról is csak pletykákat hallani, hogy a Peugeot és a Citroën ezt a típust is átveszi a japánoktól, de a Mitsubishi tempóját ismerve arra tippelnénk, hogy az új modell két éven belül megérhet a gyártásra.