A nemzetközi tanácsadó cég adatai arról tanúskodnak, hogy a 2008-as év elsõ felében 1 millió 645 ezer jármû kelt el, ami 41 százalékkal több a tavalyi évnél, miközben jelentõsen emelkedett az eladott kocsik átlagos ára is.
Pénzben számolva az autópiac 64 százalékkal bõvült 2008 elsõ félévében, s forgalma összesen 33,8 milliárd dollárt tett ki.
A PwC szakembere elmondta, hogy prognózisuk szerint 2008 elejétõl nyolc év alatt megduplázódhat az oroszországi autógyártás is. Idén a várakozások szerint 1,7 millió darab gördül majd le a gyártószalagokról, a 2015-ös prognózis pedig meghaladja a 3 millió darabot.
2020-ra 55 millió, túlnyomó többségben külföldi márkájú személygépkocsi fut majd az orosz utakon - jósolta, hozzátéve végül, hogy az idei év végén még "csak" 30 millió lesz forgalomban. Ebbõl a döbbenetes autóáradatból egyedül a fõváros, Moszkva 4 millió kocsival veszi majd ki a részét év végére. Erre következtetett egy nappal korábban a moszkvai közlekedés-rendészet vezetõje az eddigi növekedési adatokból, és abból, hogy július 1-jén közel 3 millió 778 ezer jármûvet tartottak nyilván a tízmilliós orosz metropoliszban.
Igaz ezekbõl - adataik szerint - naponta csak egymillió kel útra, de az elõvárosokból naponta 400 ezer autó tódul be Moszkva mindig zsúfolt sugárútjaira és körgyûrûire.
A milliomosokból álló orosz "középosztály" rohamos gazdagodásáról és féktelen fogyasztásáról árulkodik valószínûleg a Volkswagen konszern oroszországi eladásairól szerdán közzétett adata is, amely szerint az elsõ félévben 20 ezer 600 autót sikerült értékesíteniük, ami 55 százalékkal haladja meg az elõzõ év azonos idõszakának darabszámát. A listavezetõ Passatot (6,7 ezer darab) a VW itteni eladásaiban szorosan követte 6 ezer darabbal a SUV kategóriába tartozó Tuareg.