rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Csökkenek a bírságok a KRESZ módosításnak köszönhetõen

  • Share on Tumblr

    Elégedettek lehetnek az autósok a kormány legutóbbi, KRESZ-t érintõ döntéseivel, sokak által feleslegesnek tartott szabályozások kerültek ki a jogszabályból, ezen túlmenõen harmonizálták az szabálysértési rendelkezéseket, így csökkentek a bírságok.

    A KRESZ-módosítások között életbe lépett a várakozási tilalom enyhítése, azaz nem lehet megbüntetni azt az út menti ház elõtt parkoló autóst, aki a tulajdonosától engedélyt kapott a megállásra. (Eddig ezért 30 ezer forintot szabtak ki.)

    Nem lesz kötelezõ a nyár elején egy internetes lánclevél miatt hiánycikké vált elsõsegélydoboz. Ugyanakkor balesetnél felelõsségre lehet vonni azt, akinek nincs eü-doboza. Ez egyébként ahhoz hasonló, hogy nem kötelezõ tartozéka a gépkocsinak a láthatósági mellény, de jármûvet éjszaka csak abban lehet elhagyni. Vagyis azért jobb, ha van elsõsegély doboz, de rutinellenõrzésnél már nem kell amiatt izgulni, hogy hová tettük, és érvényes-e meg.

    Leáldozóban a lézerdetektorok ideje, ugyanis szeptembertõl már nem lehet használni a trappifaxot megbénító szerkezetet. Ugyanakkor a sebességmérést elõrejelzõ szerkezet továbbra is engedélyezett.

    A közelmúltban Ausztriában vezették be, mostantól nálunk is az lesz a szabály, hogy autópályákon és autóutakon közlekedõknek a legbelsõ sávban balra, míg a többieknek szorosan jobbra kell húzódniuk egy középsõ sávot kialakítva a figyelmeztetõ jelzéssel közlekedõ jármûveknek.

    Jelentõsen csökkentek a bizonyos szabálysértések esetén a pénzbírságok, ezen a területen jogszabályi harmonizáció is történt. Anomália volt például a tilos jelzésen való áthaladás büntetésében, ugyanis az objektív felelõsség körében 50 ezer forintos csekket kapott az autós Szombathelyrõl, azonban ha a rendõr a helyszínen szabta ki a közigazgatási bírságot, akkor 100 ezres csekket adott; most ez a szabályszegés 50 ezer forint lesz. A legmagasabb, 300 ezer forintról 60 ezerre csökkentették a vasúti sínen való tiltott áthajtás. Csökkent a tiltott helyen várakozni (30-ról 20-ra és 10 ezer forintra) és a tiltott helyen várakozni szabálysértés is (30-ról 10 ezerre). Kategóriánként 50 ezer forinttal, 200, 150 és 100 ezerre csökkent az ittas vezetés során kiszabható pénzbírság a véralkohol koncentrációjának függvényében.

    Jelentõsen kevesebbet kell azon sofõröknek fizetni, akik feledékenységbõl, vagy más ok miatt nem kapcsolták be a biztonsági övüket, 10-15-20 ezer forint az új bírság attól függõen, hogy lakott területen, azon kívül, vagy autópályán követték el a szabálysértést, míg korábban 15-30-40 ezre forint volt ez.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Nem csak fikció! - Kóla hajtású autók

    Merész ötletek nélkül nincs fejlõdés. Ha Rudolf Diesel nem önt annak idején mogyoróolajat a motorjába, ma csak pislognánk, ha valaki azt mondaná: PDTDI. Az EepyBird csapata nem volt rest, és megépítette saját alternatív hajtású autóját. Mivel õk a kóla és a Mentos Mozartjai, nem volt kérdés számukra, mi legyen a hajtóanyag.

  • Elektronikus rendszámtáblák Kaliforniában?

    Reklámfelületként is szolgáló elektronikus rendszámtáblák bevezetését kezdeményezte egy Los Angeles-i politikus Kaliforniában.

  • 'Háztáji' Forma-1-es versenyautó

    Peking - "Háztáji" Forma-1-es versenyautót épített két földmûves Kínában kizárólag gazdaságuk háza táján összeszedett limlomból.

    A fivérek húsz éven át dolgoztak a sportkocsin, egyebek közt fazekakat, biciklivázakat, vasajtókat használtak fel az autóhoz, amely teljesen kézi munkával született. Pirosra festett Forma-1-esük remekül sikerült, mert csak azután keltett kiemelkedõ feltûnést egy autókiállításon, hogy kitudódott, két paraszt csinálta.

  • A Porsche 10 milliárdos hitelt vesz fel!

    A Porsche Automobil Holding SE 10 milliárd eurós hitelkeretrõl állapodott meg egy 15 bankot tömörítõ konzorciummal, amellyel ezzel megegyezõ nagyságú hitelét kívánja törleszteni a cég.

    A megállapodás 12 havi futamidõvel folyósított hitelrészletrõl szól, amelyek közül egy 6.7 milliárd eurós tétel meghosszabítható.

  • Hatfûrészes autó

    Fûrészhajtású autót eszkábált össze magának egy férfi Nagy-Britanniában. A kocsit hat fûrész hajtja - talán mert hajdanán a hatlovas meghajtásúak volt a hintók "Rolls Royce-ai" -, melyeket a 35 éves Barry Lee az ülése mögött helyezett el.

  • Hidrogénnel hajtott SX4-et tesztel a Suzuki

    Esztergom - A nyolc vezetõ ipari hatalom július 7-9-én Japánban, Hokkaido szigetén tartott csúcstalálkozója alkalmából a Suzuki bemutatta az Esztergomban is gyártott SX4 üzemanyagcellás modelljét, amelyet hidrogén és elektromos áram hajt - közölte a Magyar Suzuki Zrt..

  • Jeff Koons tervezi a 17. BMW Art Cart

    Jeff Koons amerikai mûvész tervezi a BMW Art Car néven ismert sorozat tizenhetedik darabját - jelentette be a német autógyár.

  • Hátsó szélvédõ-légzsák a hátul ülõk védelmére

    Légzsákból sosem lehet elég - vallja a Toyota, akik a térdlégzsák után újabb szokatlan helyre készülnek lufit pakolni. Ezúttal nem máshová, mint a hátsó szélvédõ belsõ oldalához tesznek ráfutásos baleset esetén felfúvódó légzsákokat.

    Sok kritikus szerint ez egyszerû marketingfogás, hiszen az aktív fejtámla eddig is éppen elég védelmet nyújtott az itt utazóknak, a japánok szerint ugyanakkor fontos biztonsági fejlesztésrõl van szó. A hátsó szélvédõ-légzsák az iQ miniautóban debütál majd.

  • A fekete autókat szeretik az Európaiak

    Minden szegmensben a fekete autók dominálnak Európában - derül ki a DuPont felmérésébõl. Az autószínek népszerûségi listáján a szürke és az ezüst állhatnak még fel a dobogóra, de a piros is jelentõs növekedést könyvelhet el.

    A feketét a vásárló 26 százaléka választja, az ezüstöt 20, míg a szürkét 18 százalék, noha utóbbi kettõ gyakran nem válaszható külön egymástól. Jelentõs kereslet-gyarapodást könyvelhet el a fehér, ami idén már 10 százalékos piaci részesedéssel bír, de a bézs és a barna autókat is egyre szívesebben választják a vevõk (4%).

  • 1 millió autóval csökkenti eladási célját a Toyota

    Amennyiben a konszern valóban 1 millió autóval módosítja eladási célját, úgy a Toyota 2005 óta a legkevesebb autót fogja piacra dobni.

    A Toyota, a legnagyobb japán autóipari vállalat lapjelentések szerint jövõ évi értékesítési célját több mint egy millió gépjármûvel csökkentheti - értesült jól informált forrásokra hivatkozva a Kyodo hírügynökség.

  • Kína megelõzve az Egyesült Államokat a világ legnagyobb autópiacává vált

    Már várható volt, és be is következett: Kína megelõzve az Egyesült Államokat a világ legnagyobb autópiacává vált.

    Az idei elsõ félév adatait elemezve kitûnt, hogy kizárólag májusban kelt el több autó az észak-amerikai piacon, mint Kínában.

  • A hazai autókereskedõk 20-30 százalékos forgalomvisszaesésrõl panaszkodnak

    A Gépjármûimportõrök Egyesülete szerint a régi autók lecserélésében kellene az államnak segíteni

    Leáll egy hétre a gyõri Audi gyár. Az anyacég a németországi telephelyein is kényszerszünetet tart, amelyet a csökkenõ megrendelésekkel indokolnak. Itthon az autókereskedõk 20-30 százalékos forgalomvisszaesésrõl panaszkodnak.

  • Jelentõs üzemanyag áremelkedés januártól

    Emelik az üzemanyagok árába épített jövedéki adót. A benzin 330, a gázolaj 320 forint is lehet.

  • Mogyorózik a Honda Los Angelesben

    Ahogy közeledik a Los Angeles-i Autószalon december 2-án esedékes megnyitója, úgy csordogálnak egyre lendületesebben a premierekrõl szóló hírek. Lesz például újdonsága a Hondának is, a japán gyár ráadásul egy kifejezetten fura nevû tanulmányt állít ki az amerikai városban.

  • Budapest és Vác között új Volvo buszok járnak

    A Volánbusz Zrt. 1,2 milliárd forintért 17 új Volvo buszt vásárolt, amelyeket a Budapest-Vác útvonalon állít üzembe - közölte Fajcsák Lajos, a Volánbusz igazgatója Vácott, hétfõi sajtótájékoztatóján.

    Hozzátette, hogy a buszok beszerzésére a Magyar Nemzeti Vagyonkezelõ Zrt. írt ki pályázatot.

    A Volánbusz 943 buszból álló flottája folyamatosan megújul. Ezelõtt 2 évvel még 12 év volt az átlagos életkor, mára ez 9,4 évre csökkent.