rss
  • Csökkenek a bírságok a KRESZ módosításnak köszönhetõen

  • Share on Tumblr

    Elégedettek lehetnek az autósok a kormány legutóbbi, KRESZ-t érintõ döntéseivel, sokak által feleslegesnek tartott szabályozások kerültek ki a jogszabályból, ezen túlmenõen harmonizálták az szabálysértési rendelkezéseket, így csökkentek a bírságok.

    A KRESZ-módosítások között életbe lépett a várakozási tilalom enyhítése, azaz nem lehet megbüntetni azt az út menti ház elõtt parkoló autóst, aki a tulajdonosától engedélyt kapott a megállásra. (Eddig ezért 30 ezer forintot szabtak ki.)

    Nem lesz kötelezõ a nyár elején egy internetes lánclevél miatt hiánycikké vált elsõsegélydoboz. Ugyanakkor balesetnél felelõsségre lehet vonni azt, akinek nincs eü-doboza. Ez egyébként ahhoz hasonló, hogy nem kötelezõ tartozéka a gépkocsinak a láthatósági mellény, de jármûvet éjszaka csak abban lehet elhagyni. Vagyis azért jobb, ha van elsõsegély doboz, de rutinellenõrzésnél már nem kell amiatt izgulni, hogy hová tettük, és érvényes-e meg.

    Leáldozóban a lézerdetektorok ideje, ugyanis szeptembertõl már nem lehet használni a trappifaxot megbénító szerkezetet. Ugyanakkor a sebességmérést elõrejelzõ szerkezet továbbra is engedélyezett.

    A közelmúltban Ausztriában vezették be, mostantól nálunk is az lesz a szabály, hogy autópályákon és autóutakon közlekedõknek a legbelsõ sávban balra, míg a többieknek szorosan jobbra kell húzódniuk egy középsõ sávot kialakítva a figyelmeztetõ jelzéssel közlekedõ jármûveknek.

    Jelentõsen csökkentek a bizonyos szabálysértések esetén a pénzbírságok, ezen a területen jogszabályi harmonizáció is történt. Anomália volt például a tilos jelzésen való áthaladás büntetésében, ugyanis az objektív felelõsség körében 50 ezer forintos csekket kapott az autós Szombathelyrõl, azonban ha a rendõr a helyszínen szabta ki a közigazgatási bírságot, akkor 100 ezres csekket adott; most ez a szabályszegés 50 ezer forint lesz. A legmagasabb, 300 ezer forintról 60 ezerre csökkentették a vasúti sínen való tiltott áthajtás. Csökkent a tiltott helyen várakozni (30-ról 20-ra és 10 ezer forintra) és a tiltott helyen várakozni szabálysértés is (30-ról 10 ezerre). Kategóriánként 50 ezer forinttal, 200, 150 és 100 ezerre csökkent az ittas vezetés során kiszabható pénzbírság a véralkohol koncentrációjának függvényében.

    Jelentõsen kevesebbet kell azon sofõröknek fizetni, akik feledékenységbõl, vagy más ok miatt nem kapcsolták be a biztonsági övüket, 10-15-20 ezer forint az új bírság attól függõen, hogy lakott területen, azon kívül, vagy autópályán követték el a szabálysértést, míg korábban 15-30-40 ezre forint volt ez.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A parkolási perek nem évülnek

    Az Alkotmánybíróság január 20-án egyhangú döntéssel megszûntette azt a tavaly júniusban hozott törvényt, amely szerint az egyévesnél régebbi parkolási díjakat nem lehet behajtani.

    A döntésnek köszönhetõen újraindulhatnak a korábban már megszûntetett perek. Az Országgyûlés tavaly június 9-én fogadta el azokat a törvénymódosításokat, amelyek alapján 2008. június 19-étõl az egy éven túli parkolási díj meg nem fizetéseit a bíróságok nem tárgyalhatják, a folyamatban lévõ pereket pedig megszüntetik.

  • Az autóban való telefonálás egyenértékû lehet az ittas vezetéssel

    Még a kihangosítva használt mobiltelefon is oly mértékben rontja az autó vezetõjének reakcióidejét, mintha évekkel idõsebb lenne vagy nyolc ezrelékes véralkoholszinttel ült volna volán mögé - állapították meg a Utahi Egyetem kísérleti pszichológusai.

    Frank Drews és munkatársai bonyolult vezetési szimulátort használtak kísérletükhöz. Megállapították, hogy amikor a sofõrök - akár kihangosítva - mobiltelefonon beszéltek, gyakrabban hagyták el sávjukat vagy tévesztették el a lejárót, mint azok a vezetõk, akik útitárssal beszélgettek.

  • A Hyundai érdeklõdik a Jeep iránt

    A rendkívül rossz pénzügyi helyzetben lévõ Chrysler elõtt immár csak két lehetséges jövõ állhat: az egyik a teljes csõd, a másik, ha egy tõkeerõs konkurens mihamarabb felvásárolja.

    Az eddigi legkomolyabb kérõvel, a General Motorsszal véget értek a tárgyalások, hiszen a GM is belátta, hogy éppen elég a 2,5 milliárd dolláros harmadik negyedéves veszteségével megbirkóznia, nem veheti még a Chrysler gondjait is a nyakába egy lehetséges fúzióval.

  • Paul Newman versenyautóit elárverezik

    A szeptemberben, 83 éves korában elhunyt Oscar-díjas színész, Paul Newman saját, hõn szeretett versenyautóit (emellett repülõgépeit és különbözõ díjait is) elárverezik, az értük kapott összeget pedig Newman alapítványa számára utalják át, a színész végakarata szerint.

    Mint ismeretes, a magyar felmenõkkel is büszkélkedõ Newman élete során nemcsak 10 Oscar-jelölést gyûjtött be filmjeiért, de autóversenyzõnek sem volt utolsó.

  • Környezetvédelmi okok miat betilthatják az otthoni autómosást Washingtonban

    Ha a képviselõk is úgy akarják Washington államban, hamarosan határozatban kötelezhetik az autósokat, hogy jármûveiket kizárólag autómosóban mossák, az otthoni autóápolást pedig megtilthatják - árulta el Washington állam környezetvédelmi osztályának egyik alkalmazottja. Az ok egyszerû: nem akarják, hogy a foszfort tartalmazó tisztítószerek a patakokba illetve az élõvizekbe kerüljenek.

  • Néhány jótanács ha dugóba kerülünk

    A munkaszüneti napokat, ünnepeket mindenki szereti. Ilyenkor azonban nagyobb dugókra is számítani lehet, hiszen többen indulnak útnak – rokonokhoz, barátokhoz, kikapcsolódni, kirándulni – mint máskor. Akadnak olyan sofõrök, utazók, akik nehezen viselik a dugókat. Tippjeink segítségével könnyebben, biztonságosabban átvészelheti ezeket.

  • Offenzívára készül a Honda

    A Honda Motor Co. 2010 után nagy mennyiségben akarja árulni benzin-elektromos hibrid meghajtású autóit – jelentette ki a cég egyik vezetõ beosztású menedzsere. A csak ilyen erõforrással rendelkezõ új modell értékesítését 2009 végén kezdik meg.

  • A General Motors megszûntette a Cadillac BLS gyártását!

    A General Motors megszûntette a Cadillac BLS gyártását, amely eddig a Saab svédországi üzemében folyt.

    Az amerikai márka legkisebb szedánját kifejezettem az európai piacnak szánták, ám a BLS nem jelentett komoly konkurenciát az Audi A4-nek, a 3-as BMW-nek vagy éppen a Mercedes C-osztálynak.

  • Hihetetlen tempóban nõ a kínai autópiac

    Elképesztõ ugrást produkált a kínai autópiac 2007 elsõ kilenc hónapjában, a belföldön gyártott autók értékesítése 45,3 százalékkal nõtt.

  • Dakar Rally 2008: idén is versenyben a Szalay-Bunkoczi páros

    2008. január 5-én Lisszabonból útjára indul a 30. Dakar Rally, minden idõk legnehezebb tereprali versenye. Szemben a 2007-es Dakar 510 versenyzõjével, idén hatvannal többen neveztek a Dakarra. Az 570 induló közül 245 motoros, 205 autós, 100 kamionos és 20 quados egység jelezte részvételét. A 9273 km hosszú táv összesen 5736 km speciális szakaszt tartogat a versenyzõknek, ami 1500 km-rel hosszabb a 2007-es, és 1000 km-rel a 2006-os Dakarnál. Ez az eddigieknél is nagyobb kalandot ígér, legalábbis a szervezõk mindent megtesznek ennek érdekében.

  • Alkotmányellenes az objektív felelõsség

    A Magyar Autóklub Jogi- és Érdekvédelmi Bizottsága (MAK JÉB) elutasítja és alkotmányellenesnek tartja az objektív felelõsség bevezetni tervezett formáját - közölte a szervezet pénteken az MTI-vel.

  • Négy forinttal csökken a gázolaj ára szerdától

    Csökkenti bruttó 4 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt. - értesült piaci forrásból hétfõn az MTI.

    A Mol legutóbb július 28-án változtatott az üzemanyagok árán, akkor a mindkét üzemanyagét, így a 95-ös benzin árát is mérsékelte 5-5 forinttal.

  • A Pirelli bemutatta az új Winter Sottozero-t

    A mintázat interaktív mintaárkai alkalmazkodnak az õszi és téli hónapokra jellemzõ különbözõ útfelületekhez, ezáltal fokozzák ateljesítményt és a biztonságot száraz és nedves úton, jégen vagy havonegyaránt.

    A Pirelli bemutatta az európai piac számára az új Winter Sottozero második sorozatát (Winter Sottozero Serie II.).

    A legigényesebb vásárlók számára kialakított nagyteljesítményûtéli abroncs szinte "olvassa" az õszi és téli hónapokat jellemzõ útfelületeket.

  • A Ford alkohol-befecskendezéses motort fejleszt

    Bobcat néven emlegetik az új technológiát, amely az alkoholt nem hajtóanyagként, csak hatásfok-javító adalékként hasznosítaná a benzinmotorokban.

    Az új motorokban az etilalkohol erõteljes hûtõhatását hasznosítják. Az égéstérbe egy kevés alkoholt juttatnak be a benzin mellett, amely párolgása közben lehûti annyira a keveréket, hogy megakadályozza a sûrítési fázisban a kopogásos égés kialakulását.

  • Visszatérhet Amerikába a VW Phaeton

    Utólagosan hibának bizonyult a Phaeton 2005-ös kivonulása az Egyesült Államok piacáról - jelentette ki Stefan Jacoby, a márka tengerentúli divíziójának vezetõje.