rss
  • Csökkenek a bírságok a KRESZ módosításnak köszönhetõen

  • Share on Tumblr

    Elégedettek lehetnek az autósok a kormány legutóbbi, KRESZ-t érintõ döntéseivel, sokak által feleslegesnek tartott szabályozások kerültek ki a jogszabályból, ezen túlmenõen harmonizálták az szabálysértési rendelkezéseket, így csökkentek a bírságok.

    A KRESZ-módosítások között életbe lépett a várakozási tilalom enyhítése, azaz nem lehet megbüntetni azt az út menti ház elõtt parkoló autóst, aki a tulajdonosától engedélyt kapott a megállásra. (Eddig ezért 30 ezer forintot szabtak ki.)

    Nem lesz kötelezõ a nyár elején egy internetes lánclevél miatt hiánycikké vált elsõsegélydoboz. Ugyanakkor balesetnél felelõsségre lehet vonni azt, akinek nincs eü-doboza. Ez egyébként ahhoz hasonló, hogy nem kötelezõ tartozéka a gépkocsinak a láthatósági mellény, de jármûvet éjszaka csak abban lehet elhagyni. Vagyis azért jobb, ha van elsõsegély doboz, de rutinellenõrzésnél már nem kell amiatt izgulni, hogy hová tettük, és érvényes-e meg.

    Leáldozóban a lézerdetektorok ideje, ugyanis szeptembertõl már nem lehet használni a trappifaxot megbénító szerkezetet. Ugyanakkor a sebességmérést elõrejelzõ szerkezet továbbra is engedélyezett.

    A közelmúltban Ausztriában vezették be, mostantól nálunk is az lesz a szabály, hogy autópályákon és autóutakon közlekedõknek a legbelsõ sávban balra, míg a többieknek szorosan jobbra kell húzódniuk egy középsõ sávot kialakítva a figyelmeztetõ jelzéssel közlekedõ jármûveknek.

    Jelentõsen csökkentek a bizonyos szabálysértések esetén a pénzbírságok, ezen a területen jogszabályi harmonizáció is történt. Anomália volt például a tilos jelzésen való áthaladás büntetésében, ugyanis az objektív felelõsség körében 50 ezer forintos csekket kapott az autós Szombathelyrõl, azonban ha a rendõr a helyszínen szabta ki a közigazgatási bírságot, akkor 100 ezres csekket adott; most ez a szabályszegés 50 ezer forint lesz. A legmagasabb, 300 ezer forintról 60 ezerre csökkentették a vasúti sínen való tiltott áthajtás. Csökkent a tiltott helyen várakozni (30-ról 20-ra és 10 ezer forintra) és a tiltott helyen várakozni szabálysértés is (30-ról 10 ezerre). Kategóriánként 50 ezer forinttal, 200, 150 és 100 ezerre csökkent az ittas vezetés során kiszabható pénzbírság a véralkohol koncentrációjának függvényében.

    Jelentõsen kevesebbet kell azon sofõröknek fizetni, akik feledékenységbõl, vagy más ok miatt nem kapcsolták be a biztonsági övüket, 10-15-20 ezer forint az új bírság attól függõen, hogy lakott területen, azon kívül, vagy autópályán követték el a szabálysértést, míg korábban 15-30-40 ezre forint volt ez.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Rolls Royce-val a Tescoba hajtott a feldühödött vásárló!

    Egy brit Tesco dolgozói nem mindennapi leckét kaptak egy "úriembertõl", aki telefonon keresztül rendelt ágyat az üzletbõl, ám azt matrac nélkül szállították ki annak dolgozói.

    Robert Caton, a vásárló ezen annyira felhúzta magát, hogy telefonon kívánt reklamálni, ám amikor nem járt sikerrel, az üzletbe ment.

  • Hamarosan elindul a magyar elektromos autó gyártása

    Néhány hónap múlva megjelenhetnek az elsõ magyar fejlesztésû elektromos autók Ausztriában.

    A Bontino elektromos autó mellett az ausztriai Weizban multifunkcionális töltõoszlopokat is gyárt majd a Brixxon Elektromos Autó Kft.

    Várhatóan március végén zárul a Bontino engedélyezési eljárása Grazban, a TÜV Österreichnél, tavasszal akár meg is kezdõdhet a jármûvek gyártása az osztrák fióktelepen - mondta Horváth Sándor László, a kft. tulajdonos-ügyvezetõje.

  • A Saab tagadja, hogy a Fiat-tal tárgyal!

    Mint ismeretes, a legutóbbi hírek szerint a Fiat autóipari mamutcéget építene a Chrysler, az Opel, a Vauxhall és a Saab megvételével.

    Míg azonban elõbbi két márka már hivatalosan is megerõsítette a tárgyalásokat, a svédek egyelõre tagadnak. Jan-Ake Jonsson, a Saab igazgatótanácsának tagja úgy nyilatkozott, hogy a Fiat és a GM között zajló tárgyalásoknak nem témája a Saab.

  • A Honda növeli a gyárainak kapacitását Amerikában!

    Röviddel azután, hogy a Ford bejelentette, az észak-amerikai roncsprémiumnak köszönhetõ keresletnövekedés miatt növeli gyárainak kapacitását, most a Honda is hasonló lépésre szánta el magát.

    A japánok alabamai gyárában szeptemberben és októberben három szombaton is folyik majd a munka, míg az ohioi üzemben az év végéig szombatonként is szükség lesz új mûszakokra.

  • Amerikába megy

    Lefelé bõvíti a Mazda az észak-amerikai kínálatát. Bedobják a Mazda2-õt

  • Az M7-esen 254 km/h sebességgel száguldozott

    Autópálya-rekordot állított fel az M7-esen egy ismeretlen Mitsubishi Lancer: a rendszám nélküli gépkocsi óránként 254 kilométeres sebességgel hajtott a hét végén Fonyódnál.

    Az MTI megkereste a Somogy Megyei Rendõr-fõkapitányság szóvivõjét, aki elmondta, a gyorshajtónak nyoma veszett. Bíró Gábor százados közölte, szinte fizikai képtelenség a gyorshajtó nyomába eredni, a rendszám nélküli autó sofõrje ellen eljárást sem tudnak indítani.

  • A brit Ginetta Cars elektromos sportautót fejleszt

    A Tesla Motors igazi lavinát indított el elektromos roadsterével, ugyanis a gyártók sorra jelentik be, hogy fejlesztik elektromos modelljüket.

    A brit Ginetta Cars, amely ötven éve gyárt sportautókat közútra és a versenypályákra, is fejleszti saját elektromos sportmodelljét, amely a G50 technikáján alapszik majd. A tervek szerint a tisztán elektromos hajtáslánc egy feltöltéssel 400 km megtételére lesz képes, míg az autó maximális sebessége 193 km/h lesz.

  • Audi Quattro Concept 2010 - csak pár száz példány készült belõle

    Teli torokkal ujjongott mindenki a Párizsi Autószalonon bemutatott Quattro tanulmányautó láttán, ezért elkezdett gondolkodni az Audi gépezete, hogyan is tudnának pénzt gyártani belõle. Kisszériás gyûjtõautó lehet a végeredmény, ha valóban kapható lesz egyszer.

    Mindössze párszáz példányt készítenének az alumínium és szénszálas karosszériaelemekkel gyártott Quattróból, de az ára nem haladná meg a százezer eurót - nyilatkozta Stefan Reil, a Quattro GmbH fejlesztési vezetõje. Így nem jelentene házon belüli konkurenciát a TT-nek, viszont feltehetõen perceken belül elkapkodnák a gyûjtõk a limitált szériás ritkaságot.

  • Környezetbarátabb közlekedési csomag a tehergépjármûvekre

    Az egyik javaslat lehetõvé teszi, hogy a tagállamok hatékonyabb, a környezeti hatásokat jobban figyelembe vevõ úthasználati díjakat szabjanak ki a tehergépjármûvekre

    Az Európai Bizottság nyilvánosságra hozta "Környezetbarátabb közlekedés" címmel ellátott kezdeményezés-csomagját, amelynek célja, hogy a közlekedés ára jobban tükrözze a társadalmat terhelõ valós költségeket. Az egyik javaslat lehetõvé teszi, hogy a tagállamok hatékonyabb, a környezeti hatásokat jobban figyelembe vevõ úthasználati díjakat szabjanak ki a tehergépjármûvekre.

  • A General Motors megszûntette a Cadillac BLS gyártását!

    A General Motors megszûntette a Cadillac BLS gyártását, amely eddig a Saab svédországi üzemében folyt.

    Az amerikai márka legkisebb szedánját kifejezettem az európai piacnak szánták, ám a BLS nem jelentett komoly konkurenciát az Audi A4-nek, a 3-as BMW-nek vagy éppen a Mercedes C-osztálynak.

  • Gyorshajtási bírságrekord Svájcban

    Gyorshajtási bírságból világcsúcsra számíthat egy svéd férfi: bõ 200 millió forintnyi összegre ítélhetik.

  • Kútba esik a magyar Mercedes gyár felépítésének terve?

    Elképzelhetı, hogy kútba esik a magyar Mercedes gyár felépítésének terve, ha a Daimler vezetése megveszi a Corsát gyártó eisenachi üzemet.

    A Mercedes eddig azt tervezte, hogy Magyarországon épít fel egy új, olcsón üzemeltethetı gyárat, ahol az A osztály utódja készülne. Ez mintegy 800 millió eurójába kerül a Daimler csoportnak: a semmibıl fel kell építeni az új gyárat, és be kell tanítani a dolgozókat, hogy 2012-ben beindulhasson a gyártás.

  • A Corvette ZR1-es vásárlók ingyenesen biztosítanak egy vezetési tréninget Arizonában

    Igaz, hogy a General Motors jelenleg a létéért küzd, ám ez nem jelenti azt, hogy feladná tervét, miszerint minden egyes Corvette ZR1-es vásárlónak ingyenesen biztosít egy vezetési tréninget Arizonában a Bob Bondurant Iskolában, hogy a sofõrök megtanulják tökéletesen irányítani a bivalyerõs hátsókerékhajtású sportkocsit.

    A kétnapos tréning során mindent megtanítanak a tulajdonosoknak, ami ahhoz kell, hogy versenypályán is igazán gyorsak legyenek, és a cél érdekében a GM még két ZR1-est is az iskola részére bocsájtott.

  • Az olasz sajtó félti a Lanciát!

    Az utóbbi hetekben egy esetleges Fiat-Opel fúziótól volt hangos a világsajtó, ugyanis egy esetleges Fiat-Opel-Chrysler szövetség megalakulásával egy Volkswagen-konszern méretû cég jönne létre.

    Az olasz sajtó azonban félti a Fiat leányvállalatait, elsõsorban a Lanciát. A presztízsmárkaként számon tartott gyártó évente mindössze körülbelül 100 000 autót értékesít, ráadásul a márka modellpalettája sem tartozik a legfiatalabbak közé, így a Fiat vezetõségében felmerült a Lancia megszûntetése, hogy a cég a sikeresebb márkákra tudjon koncentrálni.

  • A Chery megmenti a Volvo-t?

    A shanghaji Oriental Morning Post napilap szerint a kínai kormány megadta az engedélyt a Cherynek, hogy harcba szálljon a svéd márka felvásárlásáért folytatott, eddig finoman szólva sem túl véres harcban. Mint ismeretes, a tulajdonos Ford bejelentése óta, mi szerint megválna a Volvótól, egyetlen komoly jelentkezõ sem akadt.

    Mióta azonban a svéd kormány 445 millió eurós összeget különített el a márka számára, azonnal többen jelentkeztek, melyek között három kínai és egy európai befektetõ is van.