rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Csökkenek a bírságok a KRESZ módosításnak köszönhetõen

  • Share on Tumblr

    Elégedettek lehetnek az autósok a kormány legutóbbi, KRESZ-t érintõ döntéseivel, sokak által feleslegesnek tartott szabályozások kerültek ki a jogszabályból, ezen túlmenõen harmonizálták az szabálysértési rendelkezéseket, így csökkentek a bírságok.

    A KRESZ-módosítások között életbe lépett a várakozási tilalom enyhítése, azaz nem lehet megbüntetni azt az út menti ház elõtt parkoló autóst, aki a tulajdonosától engedélyt kapott a megállásra. (Eddig ezért 30 ezer forintot szabtak ki.)

    Nem lesz kötelezõ a nyár elején egy internetes lánclevél miatt hiánycikké vált elsõsegélydoboz. Ugyanakkor balesetnél felelõsségre lehet vonni azt, akinek nincs eü-doboza. Ez egyébként ahhoz hasonló, hogy nem kötelezõ tartozéka a gépkocsinak a láthatósági mellény, de jármûvet éjszaka csak abban lehet elhagyni. Vagyis azért jobb, ha van elsõsegély doboz, de rutinellenõrzésnél már nem kell amiatt izgulni, hogy hová tettük, és érvényes-e meg.

    Leáldozóban a lézerdetektorok ideje, ugyanis szeptembertõl már nem lehet használni a trappifaxot megbénító szerkezetet. Ugyanakkor a sebességmérést elõrejelzõ szerkezet továbbra is engedélyezett.

    A közelmúltban Ausztriában vezették be, mostantól nálunk is az lesz a szabály, hogy autópályákon és autóutakon közlekedõknek a legbelsõ sávban balra, míg a többieknek szorosan jobbra kell húzódniuk egy középsõ sávot kialakítva a figyelmeztetõ jelzéssel közlekedõ jármûveknek.

    Jelentõsen csökkentek a bizonyos szabálysértések esetén a pénzbírságok, ezen a területen jogszabályi harmonizáció is történt. Anomália volt például a tilos jelzésen való áthaladás büntetésében, ugyanis az objektív felelõsség körében 50 ezer forintos csekket kapott az autós Szombathelyrõl, azonban ha a rendõr a helyszínen szabta ki a közigazgatási bírságot, akkor 100 ezres csekket adott; most ez a szabályszegés 50 ezer forint lesz. A legmagasabb, 300 ezer forintról 60 ezerre csökkentették a vasúti sínen való tiltott áthajtás. Csökkent a tiltott helyen várakozni (30-ról 20-ra és 10 ezer forintra) és a tiltott helyen várakozni szabálysértés is (30-ról 10 ezerre). Kategóriánként 50 ezer forinttal, 200, 150 és 100 ezerre csökkent az ittas vezetés során kiszabható pénzbírság a véralkohol koncentrációjának függvényében.

    Jelentõsen kevesebbet kell azon sofõröknek fizetni, akik feledékenységbõl, vagy más ok miatt nem kapcsolták be a biztonsági övüket, 10-15-20 ezer forint az új bírság attól függõen, hogy lakott területen, azon kívül, vagy autópályán követték el a szabálysértést, míg korábban 15-30-40 ezre forint volt ez.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Ronccsá tört a tucatnyi felspécizett autócsoda

    Augusztus 5.-én rendezték meg Hatvanban a jubileumi, X. Európa - bajnoki Roncsderbyt.
    Legalább hetven jól felkészített, kiválóan felspécizett autócsoda vágott neki a különbözõ kategóriákban a versengésnek.Az autók ütötték - vágták egymást, a nézõk legnagyobb örömére. A lényeg, hogy minden futamban az a gyõztes, aki állva marad a kockás zászló belengetéséig.

  • Csökkenek a bírságok a KRESZ módosításnak köszönhetõen

    Elégedettek lehetnek az autósok a kormány legutóbbi, KRESZ-t érintõ döntéseivel, sokak által feleslegesnek tartott szabályozások kerültek ki a jogszabályból, ezen túlmenõen harmonizálták az szabálysértési rendelkezéseket, így csökkentek a bírságok.

  • Útlezárás zombiveszély miatt!

    Collinsville (Illinois állam) - ÚTLEZÁRÁS ZOMBIVESZÉLY MIATT! - erre figyelmeztet mostanában több autópálya-menti felirat Illinois államban.

    Nem csak a zombik, hanem velociraptorok is szerepelnek az elektromos táblák feliratain. Az autósoknak azonban nem kell nagyon tartaniuk emberevõ holtaktól meg dinóktól, mert csak viccelget valaki, vagy viccelgetnek valakik, általában csúcsforgalom idején.

  • A Mégane-ban is megjelent a Renault 1,4 literes turbómotorja

    Amint azt már korábban is sejteni lehetett, a Mégane-ban is megjelent a Renault 1,4 literes turbómotorja. A TCE motorcsalád legújabb tagja 130 lóerõt és 190 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a vezetõ számára, míg az erõforrás átlagfogyasztása 6,5 liter, szén-dioxid kibocsátása pedig 153 g/km.

  • Inkább két autót vesznek egy áráért, mint feláron egyet

    London - Döbbenetes tanulsággal szolgált egy brit autókereskedés akciója: kiderült, hogy az emberek inkább két autót vesznek egy áráért, mint féláron egyet.

    A colchesteri szalon elõbb az elsõ kedvezménnyel próbálkozott, és a vevõk érkezgettek is, de nem tömegével, hanem csak normális "mennyiségben". Egy hónap elteltével aztán a kereskedés meghirdette a két autót kap egy áráért akciót, és elszabadult a pokol: igen hamar több mint 22 ezren érdeklõdtek.

  • A Mazda a Japán Fejlesztési Bankhoz fordult segítségért!

    Az ebben a hónapban véget érõ üzleti évre a japán gyártó 132 millió dolláros, azaz körülbelül harminc milliárd forintos veszteséggel számol.

    Nobuyoshi Tochio, a gyártó pénzügyi részlegének vezetõje a Bloomberg pénzügyi elemzõ cégnek azt nyilatkozta, hogy nagy a baj, mert a márka az utóbbi hónapokban 1,8 milliárd dollár készpénzt élt fel a költségek növekedése, a japán jen erõsödése, illetve az eladások visszaesése miatt.

  • Világcsúcsot döntött egy elektromos autó

    Világcsúcsot döntött egy elektromos autóHa a hagyományos motorokat gyártó lobbi meg nem akadályozza, áttörést következhet be az autópiacon - az elektromos autók javára. Sorra jelennek meg a nagy gyártók elektromos autói, mint írtuk, a Tesla jóvoltából megoldódhat az akkumulátorok gyors töltése, s minden jel szerint szétfoszlik a villanykocsik lassúságának mítosza is. Az új világrekordot egy pillekönnyű elektromos autó, a Drayson Racing Technologies Lola B12 69/EV elnevezésű járműve állította fel. A Yorkshire-i versenypályán az autó végsebessége elérte a 204,2 mérföldet (328,6 km/óra).

  • Cukorból állítanak elõ biodízelt átalakított E. coli baktériummal

    Genetikailag módosított E. coli baktériumok segítségével növényi hulladék cukortartalmából egy lépésben állítottak elõ bioüzemanyagot amerikai kutatók.

  • Egy milliót gyártottak a Suzuki Swiftbõl

    Suzuki Swift nem csak Magyarországon és a távol-keleti régióban sikeres, hanem Nyugat-Európában is igencsak kedvelik a vásárlók. A japán kiskocsi iránti érdeklõdés ugyanis még a gyártó várakozásait is felülmúlta, kevesebb mint négy év alatt 1 millió példányt gyártottak a Swiftbõl.

    A nyugat-európai sikert annak köszönheti a típus, hogy a név hallatán már nem csak egy olcsó kisautóra, hanem egy tetszetõs, élvezetes vezethetõségû autóra gondolnak.

  • Gázválasztó

    Szakértõk szerint a brutális benzinárak miatt növekvõ számban váltanak autósok a gázüzemre.

  • Ötszázezer megrendelés a Tata Nanora!

    Bár az indiai miniautót alig két hete, április 9-tõl lehet elõrendelni, a gyártó közleménye szerint máris félmillióan jelentkeztek be a Nanoért.

    Ez az elõrendelési szakasz április 25-én zárul, a Tatánál pedig 750 000-es számot várnak a határidõ lejárta elõtt. Eddig tehát igazi sikertörténet a kiskocsi, a gyártó jövõje jó idõre be van biztosítva, lévén, már ez a félmillió autó is két és fél évre leköti minden gyártókapacitásukat.

  • Túl a 4. X-en a Porsche 917!

    Idén ünnepli negyvenedik születésnapját a zuffenhauseni gyártó legendás 917-es versenygépe, amelyet 1969-ben mutattak be.

    A csõvázas, könnyû karosszériájú gépet egy 12 hengeres, léghûtéses boxermotor hajtotta 450 lóerõvel. Az autó a kezdeti gyengélkedés után majd' két évtizedig verhetetlen volt, többször nyert a 24 órás Le Mans-i versenyen, valamint az amerikai Can Am-sorozatban, és rengeteg rekord fûzõdik a nevéhez.

  • Lamborghini rekord, mind eladási, mind profit téren!

    Az olasz sportautógyártó nyilvánosságra hozta az elmúlt 12 hónapban elért eladási és pénzügyi adatait, amelyek alapján mind az eladott autók számát, mind a nyereséget tekintve rekordot értek el.

    Miközben a legtöbb gyártó eladásai az õsz folyamán meredeken zuhanni kezdtek, a Lamborghinit mintha nem érintette volna a válság, bár eleinte a Porsche is jól tartotta magát, késõbb azonban nekik is ki kellett igazítaniuk az elvárt nyereséget.

  • Újabb biztosnsági rendszer a japánoktól

    A japán cég újabb aktív biztonsági rendszerrel látja el autóit. Az új fejlesztés képes felismerni a közelgõ balesetet, és riasztani a sofõrt.

    Az ütközés-elkerülõ felszerelés radarral érzékeli, ha egy másik jármû a mi sávunkba kerül, majd a sebességkülönbség alapján kiszámolja a baleset valószínûségét.

  • Elektromos autók Izraelben

    Több mint 400 elektromos töltõállomás épült június óta Izraelben, de a tervek szerint összesen mintegy 100 ezret építenének ki 2010-ig bezárólag. Tegnap Izrael hivatalosan is bejelentette szándékát, miszerint drasztikusan csökkenteni szeretné az olajfüggõségét, amit a Renault-Nissan által fejlesztett elektromos autó flottával szeretne végrehajtani.

    A kocsit már fejleszti a francia-japán konszern, és ha a tervek jól alakulnak, 2011-ben ellephetik az izraeli utakat a villanyautók.