rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Csökkenek a bírságok a KRESZ módosításnak köszönhetõen

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Elégedettek lehetnek az autósok a kormány legutóbbi, KRESZ-t érintõ döntéseivel, sokak által feleslegesnek tartott szabályozások kerültek ki a jogszabályból, ezen túlmenõen harmonizálták az szabálysértési rendelkezéseket, így csökkentek a bírságok.

    A KRESZ-módosítások között életbe lépett a várakozási tilalom enyhítése, azaz nem lehet megbüntetni azt az út menti ház elõtt parkoló autóst, aki a tulajdonosától engedélyt kapott a megállásra. (Eddig ezért 30 ezer forintot szabtak ki.)

    Nem lesz kötelezõ a nyár elején egy internetes lánclevél miatt hiánycikké vált elsõsegélydoboz. Ugyanakkor balesetnél felelõsségre lehet vonni azt, akinek nincs eü-doboza. Ez egyébként ahhoz hasonló, hogy nem kötelezõ tartozéka a gépkocsinak a láthatósági mellény, de jármûvet éjszaka csak abban lehet elhagyni. Vagyis azért jobb, ha van elsõsegély doboz, de rutinellenõrzésnél már nem kell amiatt izgulni, hogy hová tettük, és érvényes-e meg.

    Leáldozóban a lézerdetektorok ideje, ugyanis szeptembertõl már nem lehet használni a trappifaxot megbénító szerkezetet. Ugyanakkor a sebességmérést elõrejelzõ szerkezet továbbra is engedélyezett.

    A közelmúltban Ausztriában vezették be, mostantól nálunk is az lesz a szabály, hogy autópályákon és autóutakon közlekedõknek a legbelsõ sávban balra, míg a többieknek szorosan jobbra kell húzódniuk egy középsõ sávot kialakítva a figyelmeztetõ jelzéssel közlekedõ jármûveknek.

    Jelentõsen csökkentek a bizonyos szabálysértések esetén a pénzbírságok, ezen a területen jogszabályi harmonizáció is történt. Anomália volt például a tilos jelzésen való áthaladás büntetésében, ugyanis az objektív felelõsség körében 50 ezer forintos csekket kapott az autós Szombathelyrõl, azonban ha a rendõr a helyszínen szabta ki a közigazgatási bírságot, akkor 100 ezres csekket adott; most ez a szabályszegés 50 ezer forint lesz. A legmagasabb, 300 ezer forintról 60 ezerre csökkentették a vasúti sínen való tiltott áthajtás. Csökkent a tiltott helyen várakozni (30-ról 20-ra és 10 ezer forintra) és a tiltott helyen várakozni szabálysértés is (30-ról 10 ezerre). Kategóriánként 50 ezer forinttal, 200, 150 és 100 ezerre csökkent az ittas vezetés során kiszabható pénzbírság a véralkohol koncentrációjának függvényében.

    Jelentõsen kevesebbet kell azon sofõröknek fizetni, akik feledékenységbõl, vagy más ok miatt nem kapcsolták be a biztonsági övüket, 10-15-20 ezer forint az új bírság attól függõen, hogy lakott területen, azon kívül, vagy autópályán követték el a szabálysértést, míg korábban 15-30-40 ezre forint volt ez.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Az orosz lesz a legnagyobb autópiac Európában

    Moszkva - Hol vannak már azok a (szovjet) idõk, amikor az oroszoknak éveket kellett várniuk egy személyautó vásárlására, s a választék négy hazai márkára (Lada, Moszkvics, Volga, Zaporozsec) korlátozódott? Ma már Oroszország potenciális autóvásárlói is a bõség zavarával küzdenek, és a kínálattal jókora fizetõképes kereslet néz szembe.

    A Vlagyimir Putyin elnöksége alatt megizmosodott orosz gazdaság egyik emelkedõ mutatója az új gépkocsik iránti kereslet lankadatlan növekedésérõl tanúskodik.

  • Az AMG 175 szalon megnyitását tervezi

    Egyre szigorodó környezetvédelmi szabályok ide, mélyülõ gazdasági válság oda; a Mercedes gyári tuningmûhelyének számító AMG 175 szalon megnyitását tervezi 2009-ben.

    A csúcsmodellek fejlesztését végzõ cég vezetõje elmondta, hogy jelenleg 15 ország szerepel a terveik között, és elsõsorban az olyan hatalmas piacokra koncentrálnak, mint az Egyesült Államok, Japán, Németország és Kína.

  • Az angol rendõrök V6-os dízel Jaguar XF-et kapnak!

    Külföldön járva sokszor láthat az ember luxusautóból avanzsált rendõrautókat.

    Általában mindenhol a hazai gyártók négykerekûit részesítik elõnyben a rend éber õrei. Nagy-Britanniában a Jaguar állt elõ egy új rendõrautóval.

  • Az Aston Martin az egyik gyõztese az új generációs londoni emeletes buszokra kiírt pályázatnak

    A londoni közlekedési vállalat (Transport for London, TfL) bejelentése alapján az Aston Martin az egyik gyõztese az új generációs emeletes buszokra kiírt pályázatnak.

    A brit gyártó a Foster and Partners nevû céggel közösen pályázott, a másik gyõztes pedig a Capoco Design lett. A közlemény szerint az elsõ, a mostani Doubledeckereknél sokkal kevésbé környezetszennyezõ, mozgássérültek által is használható jármûvek 2011-ben állhatnak üzembe.

  • Sohasem volt ekkora bajban a BMW és a Mercedes

    A bajor autógyártó vezérigazgatója a német Spiegel magazinnak egy interjúban elmondta, hogy még sohasem volt akkora bajban a cég, mint most.

    A BMW-nél eddig hallgattak a gazdasági válságból származó problémákkal kapcsolatban, de Norbert Reithofer most elismerte, hogy bizony nekik is komoly mértékben csökkentek az eladásaik.

  • A Miniszterelnöki Hivatal tájékozódik a szlovákia rendszámok iránt

    "A Miniszterelnöki Hivatal tájékozódni fog és arra kéri az alapítványt, hogy vizsgálja ki az ügyet"

    A Miniszterelnöki Hivatal tájékozódik azzal a Szlovákiában megjelent sajtóhírrel kapcsolatban, amely szerint a révkomáromi Selye Alapítvány vezetõjének magánvállalkozása - a magyarországi adórendszert megkerülõ szolgáltatás keretében - magyarországi vállalkozóknak intéz szlovák gépkocsi rendszámokat - közölte az MTI-vel a szombati hírrel kapcsolatban a kormányszóvivõ.

  • Az EuroNCAP szigorítja a törésteszteket! - ESP nélkül nem lehet öt csillagot szerezni!

    Átalakítja 1997-ben bevezetett törésteszt rendszerét az EuroNCAP. A független szervezet reményei szerint az új szisztéma segítségével átfogóbb képet nyújthatnak majd a leendõ autóvásárlók részére.

    A jelenlegi három, felnõttek védelme, gyerekek védelme és a gyalogosok védelme kategóriát kibõvítik, ahol majd az autó vezetõt segítõ rendszereit veszik górcsõ alá.

  • Több Volkswagent adnak el külföldön, mint Németországban!

    Idén elõször fordult elõ a Volkswagen történetében, hogy a wolfsburgi konszern több autót adott el egy külföldi országban, mint saját hazájában.

    2009 elsõ felében ugyanis a Volkswagen-konszern 652 000 autót értékesített Kínában, míg Németországban ezzel szemben 631 900 VW, Audi, Skoda, Seat, Bentley, Bugatti és Lamborghini talált gazdára.

  • A Ford eladja Volvo-részesedését

    A Ford elnöke, Alan Mulally tegnap egy interjúban elárulta, cége "felülvizsgálja" a svéd márkával fennálló kapcsolatát, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy némi pénzért cserébe szívesen megszabadulnak a veszteséges gyártótól.

    Az utóbbi hetekben többször felröppentek olyan hírek, miszerint a Ford eladja Volvo-részesedését, azonban ezt az amerikaiak eddig tagadták. Alan Mulally, a tulajdonos konszern vezetõje azonban egy általa adott interjúban bevallotta, hogy mégis sor kerülhet a márka eladására.

  • A Mazda is tervezi az új hibrideket!

    A Mazda fennállása óta még nem készített hibrid hajtásláncot modelljeihez, helyette inkább belsõ égésû motorjai tökéletesítésével foglalkozott.

    A Mazda3 japán bemutatóján azonban a márka ügyvezetõ alelnöke, Philip Spender bejelentette, hogy a Mazda is beáll a hibrid-gyártók közé. A japán márka a Honda és a Toyota sikereit látva nem teheti meg, hogy kimarad a környezetbarát hajtásláncok fejlesztésébõl.

  • Rendetlenség miatt vont ki egy személyautót a forgalomból a rendõrség

    A kocsi egy nõé, aki akkora rakás szemetet halmozott fel autójában, hogy más be sem ülhetett volna, õ pedig alig látszott ki

    Rendetlenség miatt vont ki egy személyautót a forgalomból a rendõrség Németországban.

    A kocsi egy nõé, aki akkora rakás szemetet halmozott fel autójában, hogy más be sem ülhetett volna, õ pedig alig látszott ki. Ráadásul annyi rongy préselõdött még a vezetõülésre is, hogy a nõ arca nekinyomódott a szélvédõ üvegének.

  • Túl van az egymilliós határon a PSA és a Toyota közösen fejlesztett miniautója

    Túl van az egymilliós határon a PSA és a Toyota közösen fejlesztett miniautója. A Peugeot 107, Citroën C1 és Toyota Aygo név alatt árult városi miniket 2005-ös debütálásuk óta a csehországi Kolinban gyártják, a jelek szerint pedig megfelelõ kereslet mutatkozik irántuk. Azt egyébként nem közölték, hogy melyik márkából mennyit vettek.

  • Hatalmas létszámleépítést tervez a General Motors

    Ötezer adminisztratív dolgozójától, a fehérgallérosok 15 százalékától válna meg Amerikában a General Motors (GM) autógyár.

    A novembertõl esedékes létszámcsökkentés tervét a Wall Street Journal címû lap szellõztette meg, és a lap úgy tudja, hogy a dolgozók egészségbiztosítási keretét is csökkentené az amerikai jármûipari óriás, valamint a vezetõi prémiumokat is mérsékelni akarja.

  • Egyre több a hibás Toyotákkal kapcsolatos haláleset Amerikában

    Alig három hét alatt több mint tízzel emelkedett a Toyota gépkocsik gázpedál-problémájával kapcsolatba hozott halálesetek száma az Egyesült Államokban.

    Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság helyi idõ szerint hétfõn nyilvánosságra hozott adatai alapján összesen 34 halálos kimenetelû baleset hozható összefüggésbe a hibás Toyotákkal. A japán gyártó január 21-én jelentette be, hogy az Egyesült Államokban visszahív több millió kocsit bizonyos modellek váratlan gyorsulása miatt.

  • Francia ünnep

    Együtt ünnepli születésnapját a 90 éves Citroen és a 120 esztendõs Eiffel-torony: a jubileumok alkalmából a franciák különleges showt szerveznek.