rss
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Behajthatnak a mélygarázsba az LPG-s autók is

    A 2011 októberében megjelent országos tûzvédelmi szabályzatnak köszönhetõen most már nem tilos gázüzemû autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerûsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltõ fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel. Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit.

  • Autóeladások: Európa már gyorsít

    Európában a Golf, a Fiesta, a Punto és a Mégane eladásai az elmúlt hónapban már 50 százalékkal meghaladták a tavaly szeptemberit.

  • 2 literes dízelmotor az Audi A3-ban!

    A Volkswagen Jetta TDI sikerén felbuzdulva az Audi A3 motorválasztékát is gázolajos erõforrással bõvítik. Az A3 orrában a Jettából ismerõs 2,0 literes dízelmotor dolgozik majd, amely minden szigorú észak-amerikai környezetvédelmi elõírást teljesít.

    Az erõforrás 140 lóerõt és 320 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a vezetõnek, és 5,88 literes fogyasztása miatt nagy érdeklõdésre számítanak az Audinál.

  • Szigorodik az amerikai ütközésbiztonság!

    Az autók biztonságát vizsgáló amerikai szervezet a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) néhány héttel ezelõtt árfogó tesztet készített a jelenleg forgalomban lévõ SUV-król.

    A városi terepjárókat ezúttal nem ütköztették, hanem felborították, és mérték a tetõ deformációjának mértékét. Az eredmény sokkoló volt, a vizsgált 12 típus közül mindössze négyet találtak megfelelõnek a szakemberek (Volkswagen Tiguan, Subaru Forester, Honda Element, Jeep Patriot).

  • 2009-ben a Peugeot RCZ lett a legszebb autó

    A Peugeot RCZ-t választották 2009 legszebb autójának. A díjról nem zsûri, hanem a nagyközönség döntött.

    Az RCZ, a Peugeot elsõ "kis szériás" modellje kapta a 2009-es Év Legszebb Autója címet a 25. Nemzetközi Autófesztiválon, miután 62 országból több mint 65 ezren szavaztak rá az Interneten. A francia sportkupé a szavazatok 33 százalékát szerezte meg. A Peugeot immár negyedik alkalommal örülhet a díjnak.

  • 400 ezer Muarno-t hív vissza a Nissan!

    Újabb nagyarányú visszahívásra kényszerült a Nissan, hiszen az amerikai, autók biztonságosságáért felelõs szervezet egy hibát talált az elõzõ generációs Nissan Muranókban.

    Az NHTSA illetékesei bejelentették, hogy az autó levegõbeszívó rendszerében a mûanyag szívócsõ nem bírja a forróságot és szélsõségesebb esetekben olyannyira összezsugorodhat, hogy a motor nem kap elég levegõt, ezért leállhat, ami pedig kimondottan balesetveszélyes is lehet bizonyos helyzetekben.

  • Így néz ki az új BMW 7-es

    Bemutatták az új BMW 7-es modelljét. Feltûnõ a hasonlóság a CS nevû koncepcióval, hiszen a hûtõrács és a ledes technikával ellátott elsõ fényszórók is szinte megszólalásig megegyeznek a tanulmányéval.

    Az ötödik generációs hetes sorozat bemutatását egyébként júliusra ígérték a bajorok, de már láthattunk különbözõ kémfotókat a limuzinról, amint a nürburgringi aszfaltcsíkon száguld.

  • Bedrogozva, jogsi nélkül vezetett!

    Kábítószer hatása alatt állva és jogosítvány nélkül vezetett autót egy 27 éves férfi, aki egy közúti ellenõrzésen akadt fenn még vasárnap este Kaposváron - közölte a Somogy Megyei Rendõr-fõkapitányság szóvivõje.

    Bíró Gábor hétfõn elmondta: az igazoltatás során a jármû vezetõje furcsán viselkedett, ezért felmerült, hogy ittas vagy esetleg kábítószer hatása alatt áll.

  • Kevés Toyota kel el Európában

    A korábbi évek lassú, de folyamatos növekedése megtorpanni látszik: 2008 elsõ félévében 7%-kal kevesebb autót adott el a japán gyártó Európában, mint egy évvel korábban.

    Összesen 617 ezer Toyota kelt el az elsõ hat hónap során, ami nem kevés - így is mintegy 5,3%-os piaci részesedésnek felel meg -, de bõven alulmúlja a japánok várakozásait.

  • Ezer kilométert vezetett rossz irányba egy német nyugdíjas

    Ötven kilométeres utazás helyett több mint ezer kilométert vezetett rossz irányba egy eltévedt hesseni nyugdíjas Németországban.

  • Újabb nagy befektetõ a Mercedes-nél?

    Állítólag a világ egyik legnagyobb befektetési alapja érdeklõdik a Daimler AG. részvényei iránt.

    Az Abu Dhabi Investment Authority, vagy röviden ADIA neve merült fel lehetséges vásárlóként. Az Abu Dhabi kormány irányítása alatt álló alap elképesztõ vagyonnal rendelkezik: becslések szerint 650 és 875 milliárd dollár közti összeg befektetését irányítja.

    A Daimler részérõl korábban ugyan tagadták, hogy szívesen látnának újabb nagy részvényeseket.

  • A Citroën környezetbarát neve: C-Airdream

    Ma már szinte kötelezõ minden autómárkának valahogy jeleznie, ha egy hangyányit is környezetkímélõbb autóval jelentkezik, mint az átlag.

    A gyártók azonban eléggé fantáziátlannak bizonyultak eddig e téren. Szinte mindegyik márka az eco, a blue vagy a green szavak felhasználásával oldotta meg a problémát, így lassan követhetetlen, hogy melyik jelzés melyik gyártóhoz tartozik.

  • A gyalogosok nagy része nem ismeri a KRESZ-t!

    A gyalogosok alig húsz százaléka ismeri pontosan a KRESZ rá vonatkozó szabályait - derült ki a GRSP (Global Road Safety Partnership - Partnerség a Közlekedésbiztonságért) Magyarország Egyesület felmérésébõl.

    A szeptemberben készült nem reprezentatív felmérés a gyalogosok közlekedési szokásait vizsgálta. A személyes megkérdezésen alapuló kutatás szerint a gyalogosok 46 százaléka szokott átkelni az úttesten a jelzõlámpa tilos jelzése ellenére is.

  • Csõdközelben a Ford és a General Motors?

    Biztosat senki nem tud, de a befektetõk félnek, a részvény-árfolyamok pedig elképesztõ sebességgel zuhannak.

    A két detroiti óriás papírjai az elmúlt napokban ismét veszítettek az értékükbõl: a GM részvények 31%-ot estek, így ma már olyan alacsony a jegyzésáruk, mint 1950 óta soha, és a Ford papírjai is 21%-os csökkenést szenvedtek el.

    Ennek hatására mindenki szabadulna a részvényektõl, a befektetési tanácsadó cégek nagyobb része már mindkét vállalat papírjait az eladandó kategóriába sorolja.

  • Felfelé araszol az üzemanyag ára!

    Négy forinttal drágul szerdán nulla órától a benzin a hazai kutakon, a gázolajért továbbra is ugyanannyit kell majd fizetni.

    Ennek hatására a benzin egy-egy literjének ára átlagosan körülbelül 254-255 forint környékén mozog majd, a gázolaj literje pedig körülbelül 256-257 forintba kerül.