rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Kétszázötvenezernél tart a Porsche Cayenne!

    Elkészült a negyedmilliomodik Porsche Cayenne a német márka lipcsei üzemében.

    A jubileumi, fehér színû autóra Ausztriából érkezett a megrendelés, motorterében pedig az Auditól származó 3,0 literes 240 lóerõs dízelmotor található, amely február óta rendelhetõ a Cayenne-hez.

  • A Nissan 200 ezer autót hívott vissza légzsákprobléma miatt

    Egy hibás szenzor miatt 200 000 Nissant és Infiniti modellt kénytelen visszahívni a japán cég, ugyanis baleset esetén fennáll a valószínûsége, hogy az utasoldali légzsák nem nyílik ki.

  • Talmácsi Gábor ma kezdi a felkészülést!

    Talmácsi Gábor vasárnap utazott el Spanyolországba: a magyar motoros, aki tavaly a 125 kcm-esek között bronzérmes lett a világbajnokságon, az idén egy kategóriával feljebb, a negyedliteresek között mutatkozik be.

    Az MTI-nek a csapattól származó információi szerint Talmácsi hétfõtõl szerdáig Jerezben gyakorol a 250 kcm-es géppel, majd csütörtökön elutazik Valenciába, ahol további két napon át teszteli az Apriliát.

  • Változik a KRESZ! Pontosítják a gyalogátkelõkhöz kapcsolódó részt!

    Pontosítják a KRESZ gyalogátkelõkhöz kapcsolódó részét. Kötelezõ lesz megállnia az autósnak, ha a gyalogos jelzi áthaladási szándékát.

    További újdonság lehet, hogy a jövõben a rendõr nem kérhetné az izzókészletet.

    "Kötelezõ lesz az autósoknak a zebránál megállni, ha a gyalogos jelzi áthaladási szándékát az úton" - többek között ez a KRESZ-módosítási javaslat is szerepelt a közlekedési kerekasztal ülésén tudatta közleményében Kondorosi Ferenc, az Új rend és szabadság program kormánybiztosa.

  • Tesla Roadster: 504 km egy töltéssel

    Simon Hackett rekordot állított fel: korábban senki nem jutott ilyen messzire az elektromos sportkocsijával.

  • Tizenöt csillag a Mercedesnek

    Tarolt a Mercedes az EuroNCAP legutóbbi törésteszt-sorozatán. Az E-osztályt, a GLK-t és a C-osztályt is ötcsillagosra értékelték a vizsgálatok során.

  • Külső újítások a Mégané-nál

    Külső újítások a Mégané-nálNem újdonság a gyakori modellfrissítés a Renault-tól, így nem is meglepő, hogy a legutóbb másfél éve megújított Mégane - teljes sorozata - új frontot kap a Frankfurti Autószalonra. Így a legutóbbi módosítás után nem is egész másfél évvel frissül ismét a Mégane-kínálat. Mint legutóbb, most is csak hajszálnyit. Friss lesz a háromajtós Coupé, az ötajtós Berline és kombi Grandtour esetében egységes első lökhárító és gépháztető, jelentősen nő az orra tett embléma, a fényszóró fekete hátteret kap, nem csak ezeken, hanem a sportosnak látszó GT és a valóban annak is számító R.S. szériákon is.

  • Növénybõl üzemanyagot állítajna elõ a Generali Motors

    Szubtrópusi növénybõl kíván bioüzemanyagot elõállítani a General Motors, ezért újabb jatrophaültetvényeket hoznak létre Indiában.

  • Halál egy cseh ralin

    A Zlin városának környékén rendezett hétvégi ralin halálos balesetet szenvedett egy 49 éves navigátor. A szervezõk tájékoztatása szerint az autó egy kanyarban kisodródott, majd az egyik útszéli fának csapódott. A navigátor olyan súlyos belsõ sérüléseket szenvedett, hogy a kórházban életét veszítette, a könnyebb sérüléseket szenvedett sofõrt alapos kivizsgálás után hazaengedték az orvosok.

  • Az Opelt megveszi a Fiat?

    A német Spiegel Online hírére reagálva az Opel összüzemi tanácsának vezetõje megerõsítette, hogy a Fiat veszi át az Opelt és a Vauxhallt. A Spiegel információi szerint a General Motors vezetõi és a német kormány is támogatja az olaszokat, ám a szakszervezetek a várható leépítésektõl tartva a kanadai Magna beszállítót szeretnék új tulajdonosnak.

    Érdekes fordulat állt be az Opel eladásának történetében, ugyanis a német Spiegel Online hírét, miszerint a Fiat veszi át a General Motorstól az Opelt, a németek összüzemi tanácsának vezetõje megerõsítette. Az olaszok mindeddig tagadták, hogy az rüsselsheimi márkára pályáznak, és tovább folytatták a tárgyalásokat az amerikai Chryslerrel egy esetleges együttmûködésrõl.

  • 2010-es V12-es motor a Lamborghinitõl

    Tovább tökéletesítették a klasszikus koncepciót: a Murcielago utódjában már 700 lóerõt nyom a tizenkét henger.

    A Lamborghini fejlesztõcsapata állítólag az alapoktól tervezte újra a klasszikus V12-est, de az alapvetõ felépítés maradt a régi. Megtartották a 60 fokos szöget a két hengersor között – végülis így érhetõ el a tökéletesen egyenletes járás – és maradt a 6,5 literes hengerûrtartalom is, viszont minden mást átalakítottak.

  • VW beszáll a platós-bizniszbe - Megérkezett a VW Robust

    A legfrissebb hírek szerint a GM befagyasztotta a nagyméretû SUV-ok és pickupok fejlesztését, a vásárlók az elkövetkezõ idõben csak a jelenlegi kínálatból választhatnak. A gyár összehúzta a nadrágszíjat, nem költ többet a Chevrolet, GMC, Hummer és Cadillac SUV- és pickup-választék megújítására.

    A GM mellett a Ford is inkább a kisebb modellekre összpontosít, könnyebb és takarékosabb autókat fejleszt.

  • Radikális koncepció a Ferraritól

    Folyamatosan vizsgálja a Ferrari, hogyan tehetné még tökéletesebbé modelljeit. Éjt nappalá téve dolgoznak különbözõ elképzeléseken a mérnökök, ezek mindegyike természetesen nem köszön vissza a szériamodellekrõl. Azért a maranellóiak (és minden más gyár) szorgalmasan védetik le ötleteiket, a szabadalmi hivatalból most egy új ajtónyitási mechanizmus rajzai szivárogtak ki.

  • Nem gazdaságos a bioüzemanyag támogatása

    Elhamarkodott döntés lenne a gabonafélékbõl készített bioüzemanyag elõállításának támogatása. Kifejezetten örültségnek nevezte Guido Barilla, a világ legismertebb tésztagyártó vállalatának elnöke Egyesült Államok és az Európai Unió, viszont támogatja az elõállítást.

    Barilla így nyilatkozott: "Ahhoz, hogy egy gépkocsi meghajtására szolgáló 1 liter bioüzemanyagot állítsanak elõ, 4 kiló élelmiszertermékre és rengeteg vízre van szükség. A világ élelmiszerellátása ennek következtében már a közeljövõben kiélezett problémává válik."

  • Szülõi felügyelet mesterkulccsal

    A felelõtlen tinédzserek megfékezésére szolgál a Ford új találmánya, amelyet 2009-tõl sorozatgyártású modelljeikbe is beszerelnek.

    A MyKey rendszer lényege, hogy az autó tulajdonosa, jellemzõen a szülõ egy mesterkulcs segítségével korlátozhassa az autó képességeit, ha például tizenéves gyermekének adja azt használatra. Az autóval elérhetõ maximális sebesség 80 mérföld/órában (129 km/h) maximálható, a hi-fi hangereje is korlátozható, sõt, a kipörgésgátló kikapcsolása is megakadályozható.