rss
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A rendõrség három évre bérelne több mint 2000 autót

    A jelentkezõk alkalmasságának egyik fontos feltétele, hogy az elmúlt három év valamelyikében a társaság jármûbérbeadásból és flottaüzemeltetési szolgáltatásokból származó árbevételének el kellett érnie a nettó 200 millió forintot

    Az államigazgatási szervek központosított beszerzéseit koordináló Központi Szolgáltatási Fõigazgatóság tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki 2100 személyautó hároméves bérletére és flottakezelésére, a rendõrség számára.

  • Osztrákok gyártják a Peugeot 308 RC-Z-t

    Az osztrák Magna-Steyr üzem gyártja a franciák "Audi TT-szerû" sportkocsiját.

    A franciáknak nem éri meg egy teljesen új gyártósort kiépíteni, mivel az autóból túl kevés készül.

    A tavaly bemutatott kétüléses kupé-tanulmányról, amely a 308-as padlólemezére és alkatrészeire épül, már korábban elárulták, hogy néhány éven belül gyártásba kerül

  • Január elsejétõl megszûnt a zöldkártya

    Január elsejétõl megszûnt a zöldkártya. Az autósoknak ezután csak mûszaki vizsgára kell hordaniuk a kocsijukat, ahol ugyanakkor elvégzik a környezetvédelmi felülvizsgálatot is. Az egyszerre végzett két vizsgálat valamivel olcsóbb lesz, mint eddig külön-külön. A zöldkártya igazolólap ugyanis megszûnt, ezért már nem kell fizetni.

  • Az intelligens autó jó irányba halad

    Dr. Gurmai Zita az Európai Parlament Közlekedési Bizottságának tagja üdvözli Viviane Reding az Európai Bizottság Telekommunikációs biztosának európai rádiófrekvenciáról szóló közleményét.

    Az "elsõ intelligens autóról" szóló parlamenti jelentésnek is köszönhetõen tovább gördült az intelligens autó projekt. Reding biztos asszony bejelentette, hogy európai frekvenciát biztosít a közlekedési kommunikációs rendszerek, az együttmûködõ kommunikációs hálózatok számára (30 Mhz-en, az 5.9 Gigahertz sávon (GHz).

  • Magyarországon fogy a legkevesebb új autó

    Magyarország kivételével a régió összes piacának sikerült növelnie eladásait tavalyhoz képest. A régióban a Dacia Logan a legkedveltebb autó. A közép-kelet európai piacokon augusztusban tovább folytatódott a jelentõs növekedés - derül ki a JATO Dynamics, a világ vezetõ autóipari piackutató- és elemzõ cége havi jelentésébõl. 2006 azonos idõszakához képest 2007 elsõ félévében az újautó-eladások 13,4%-kal növekedtek, összesen 655 322 darabos eladást eredményezve. Magyarország kivételével a régió összes piacának sikerült növelnie eladásait tavalyhoz képest. A régióban a Dacia Logan a legkedveltebb autó.

  • A Volkswagen-nél is rövidített munkaidõt vezetnek be

    Rövidített munkaidõt vezetnek be a Volkswagen valamennyi németországi gyárában február 23-27-ike között.

    Németország legnagyobb autóipari csoportját sok más autógyártóval ellentétben eddig még nem nagyon érintette a globális válság, eltekintve a karácsonykor elrendelt kisebb leállástól.

  • Leáll a szentgotthárdi Opel gyár

    Októberben szüneteltetik a motorgyártást a GM szentgotthárdi gyárában- írja a Világgazdaság honlapján. Az autógyártás globális problémái már hazánkban is éreztetik hatásukat, ami már nem csak az újautó-eladásokban mutatkoznak meg, ugyanis jövõ hétfõtõl a General Motors Powertrain magyarországi üzemében is szüneteltetik a motorgyártást, közölte Légrádi Erika, a gyár szóvivõje.

  • A General Motors a Spykernek adja el a Saabot

    A General Motors (GM) 400 millió euróért, amibõl 74 millió euró készpénz, a holland Spyker Cars NV luxussportkocsi-gyártó vállalatnak adja el a svéd Saabot - jelentette be John Smith, a GM alelnöke kedden.

  • Takanobu Ito a Honda új vezérigazgatója

    Új elnök-vezérigazgató irányítja a Hondát júniustól, ugyanis a céget 2003 óta vezetõ 65 éves Takeo Fukuit a jelenleg 55 esztendõs Takanobu Ito váltja fel. Ito 1978 óta dolgozik a Hondánál, korábban pedig részt vett az NSX fejlesztésében, 1998 és 2000 között pedig a Honda amerikai részlegének alelnöke volt.

  • Ötszázezer megrendelés a Tata Nanora!

    Bár az indiai miniautót alig két hete, április 9-tõl lehet elõrendelni, a gyártó közleménye szerint máris félmillióan jelentkeztek be a Nanoért.

    Ez az elõrendelési szakasz április 25-én zárul, a Tatánál pedig 750 000-es számot várnak a határidõ lejárta elõtt. Eddig tehát igazi sikertörténet a kiskocsi, a gyártó jövõje jó idõre be van biztosítva, lévén, már ez a félmillió autó is két és fél évre leköti minden gyártókapacitásukat.

  • Robot parkol az autóval

    Koreai robot-technológiával mûködõ parkolóház nyílt meg a fõvárosban. Árai olcsóbbak a szokásosnál, gyorsabban mûködik, és több autót tud elhelyezni adott négyzetméteren, mint más, automata rendszerrel üzemeltetett parkolóházak. Amíg a próbaüzem tart, ingyen lehet kipróbálni a létesítményt.

  • Kétmillió hibridet adott el a Toyota!

    A Toyota kínálatában 1997 van jelen hibrid autó, és a japán márka kevésbé környezetszennyezõ típusai olyan sikeresek, hogy eddig már több mint kétmillió példányt sikerült értékesíteni belõlük világszerte.

    Európában eddig több mint 200 000 alternatív meghajtású Toyota és Lexus talált gazdára, és egyre nagyobb az érdeklõdés a márka ezen modelljei iránt.

  • Videójátékosprogram a biztosítási díj csökkentéséért

    A számítógépes játékoknak sok szakértõ szerint számos negatív hatásuk lehet a játékfüggõség lehetséges kialakulásától a redukált szociális kapcsolatokig, ám a tengerentúli Allstate biztosító most a játékok pozitív hatásait hangsúlyozza; szerintük ugyanis a videojátékok fejlesztik a reflexeket és biztonságosabbá tehetik a sofõrök vezetési stílusát.

    Éppen ezért az Allstate most egy kísérleti programot indít, melyben az 50-75 éves sofõrök baleseti statisztikáit hasonlítják össze: azokét, akik elvégzik a biztosító videojátékos programját és azokét, akik nem.

  • Sikeres volt a 2010-es lipcsei AIM autószalon

    Komoly látogatószám-növekedést ért el a lipcsei AIM autószalon: a vásár rendezõjének beszámolója szerint az elmúlt kilenc nap folyamán 282 ezer látogató tekintette meg a kiállított autóipari újdonságokat, 12 százalékkal többen, mint a tavaly.

  • Hazai pályán került hátrányba a Dacia Logan

    A tervezetnél fél évvel hamarabb, már 2010. január elsejétõl fizetni kell Romániában a környezetvédelmi adót a kétliteresnél kisebb Euró 4-es motorokra, így a hazai gyártású Dacia Loganokra is.