rss
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Lassan összehozzák

    Úgy tûnik már csak a General Motors döntésén múlik, hogy az Opel mely tulajdonosnál folytatja a munkát. Letisztult a kép.

  • Vidékre mennek használt autóért a budapestiek

    Az OtoMoto.hu gyorselemzése szerint 2010 elsõ negyedévében nagyot esett ugyan a magyar újautó-piac, a használt gépjármûvekre viszont stagnál a kereslet. Másfélmillió forintig szinte bármit el lehet adni, a fõvárosiak pedig szívesen mennek vidékre autóért.

  • Formailag változik az új Citroen C3

    A Citroen C3 már kissé korosnak számít a kisautók népes és erõs mezõnyében, ezért a franciák már dolgoznak is a sikeres gombóc utódján.

    Az újdonság a gyáriak szerint 2010-ben érkezik majd a kereskedésekbe, de formailag szakítani fog a jelenlegi modell gömbölydedségével, vonalait a C3 Picasso MPV-tõl örökölheti. Az illetékesek elmondták, hogy az új C3 a mai trendeknek megfelelõen kisebb és könnyebb lesz elõdjénél, de minõségileg elõrelépést várhatunk a kis franciától.

  • Martin Tuchman-é az ötszázadik Tesla Roadster!

    A "félezredik" villanyos sportautót egy New Jerseyben élõ üzletember, Martin Tuchman rendelte meg.

    Jó kezekbe kerül a kabrió, hiszen az úriember egy ismert autógyûjtõ és számos régi darabja is van már.

  • KRESZ módosítások: nem kell araszolni a vasúti átjárók elõtt

    Forgalmi vizsgán sikertelenséget jelentõ hibának számított, ha a tanuló sofõr 35 km/órás sebességgel „száguldva" közelítette meg a vasúti átjárót. A KRESZ módosítások után ezért már nem fog megbukni.

  • Töksisak a divat Nigériában a motorosok körében

    Töksisak a "divat" Nigériában, de csak a motorosok körében, és esetükben is csak azért, mert szigorodtak a közlekedési szabályok.

    A regulák ugyan hagyományos bukósisakot írnak elõ a motorozóknak, nem pedig "biót", ám a tök jóval olcsóbb. A motorosoknak van eszük: mielõtt feltennék tökfedõjüket, félbevágják és kibelezik meg megszárítják. Hogy a tökhéj mennyire véd az ütéstõl, arról nem végeztek tudományos méréseket.

  • Sokaknak nem tetszik a Fiat-Chrysler szövetség

    Egy ideig úgy tûnt, hogy a legkisebb detroiti autógyártó jövõje is biztosítva van a Fiatnak köszönhetõen, ám a csõdeljárás eredményét több hitelezõ is megtámadta.

    Három nyugdíjalap 42 millió dollárt kölcsönzött az autógyártónak, most pedig pénzüket szeretnék visszakapni, így a Legfelsõbb Bírósághoz fordultak.

  • Hologrammos asszisztens az Audiban!

    Az ingolstadti autógyártó mindig is jövõbemutató megoldásairól volt híres, legfrissebb érdekességük azonban nem a négykerekûekkel kapcsolatos.

    Egy ausztrál Audi márkakereskedésben egy igazi kuriózummal találkozhatnak az odalátogatók, mely nem más, mint egy virtuális, hologrammos technikával vetített asszisztens. A hölgy valós nagyságú és kedves hangszínével bármikor készségesen segít a kliensek útbaigazításában, bár kávét fõzni valószínûleg nem képes.

  • Olcsó autó januártól!

    Nemcsak a luxus-, de a minimálautók piacán is meghatározó szerepre törekszik az indiai Tata autógyár. Miután megvásárolta a Jaguart és a Land Rovert, immár gõzerõvel fordulhat a gyár az olcsó autója felé. Jövõ januárban állítják ki a New Delhi Auto Expón a világ legolcsóbb új autóját. Korábban úgy hírlett, 2500 euró körül lesz a kocsi ára, ám úgy tûnik, ennél olcsóbb lesz, csak 2500 dollárba, azaz 440 ezer forintba kerül majd. Persze ez az ár csak Indiában igaz, az exportár magasabb lesz. Úgy hírlik, a miniautó négyajtós karosszériát kap, melyben a motor hátul lesz.

  • Kevés új autó fogy Magyarországon

    Mindössze 954 ezer autót adtak el 2009 januárjában Európában, miközben egy évvel korábban még 1,289 millió kelt el. Vagyis 26 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma - derül ki a Jato Dynamics jelentésébõl.

    Egyetlen ország sem tud pozitív számokat felmutatni a 27 államot felölelõ kimutatásból. A legbrutálisabb visszaesést Izland produkálta, ahol mindössze 170 autó kelt el, azaz 88 százalékkal kevesebb, mint 2008 januárjában. Írország 66,3 százalékos csökkenéssel a második ezen a listán, amelyen sajnos hazánk kerül még fel a dobogóra.

  • A válság miatt cserélték le a PSA vezetõjét!

    A General Motors vezérigazgatója mellett leváltották a PSA Peugeot-Citroen vezetõjét, Christian Streiffet is.

    A francia vállalat felügyelõ bizottsága az autóipart is mélyen érintõ válság miatt cserélte le a PSA vezetõjét, ugyanis tavaly 460 millió dollár veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni a franciák, és a cég újraszervezését egy új emberre bízzák a gallok.

  • Svájcban mutatják be a Rolls Royce RR4-et

    Miután szedán, kupé és kabrióváltozatokkal teljessé tették a Phantom sorozatot, a Rolls-Royce most második modellje elõkészítésével van elfoglalva.

    Az egyelõre RR4-nek nevezett modellt várhatóan bemutatják a jövõ márciusi Genfi Autószalonon.

    A 7-es BMW átalakított padlólemezére épített modell közvetlen ellenfele a Bentley Continental lesz, és várhatóan idõvel ebbõl is készül kétajtós és nyitott változat.

  • Az orosz állam segít a Ladának!

    A legnagyobb orosz autógyártó, az AvtoVAZ eladásai a válság beköszönte óta csaknem kétharmadával zuhantak, így a gyártó pénzügyi helyzete az utóbbi hónapokban igencsak megingott, és rengeteg külsõ adósságot halmozott fel.

    Putyin miniszterelnök éppen ezért 20 milliárd rubeles, azaz körülbelül 446 millió eurós kormányzati mentõövet ígért a márkának, amelyet leginkább a tartozások kiegyenlítésére használnak majd.

  • A legjobb gumik listája sportos autókra

    Bizakodásra ad okot, hogy 2010-ben a megbízható nyári gumik palettája szélesnek ígérkezik: a 225/ 45 R 17 W, Y méretû nyári gumik közül a 2010-es ADAC teszten 5 modell „különösen ajánlott”, hét pedig „ajánlott” besorolást kapott. ADAC öt terméket nem ajánl a vizes útburkolaton nyújtott gyenge vagy rossz teljesítményük miatt. Tizenhét 225/45 R 17 es méretû gumimodell állta ki az ADAC próbáit, többnyire olyan modellek, melyeket elõszeretettel használnak az Audi A3, a Ford Focus, a Mercedes C-osztály, az Opel Astra és számos VW sportos változatain.

  • A Nissan 200 ezer autót hívott vissza légzsákprobléma miatt

    Egy hibás szenzor miatt 200 000 Nissant és Infiniti modellt kénytelen visszahívni a japán cég, ugyanis baleset esetén fennáll a valószínûsége, hogy az utasoldali légzsák nem nyílik ki.