rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 2 literes dízelmotor az Audi A3-ban!

    A Volkswagen Jetta TDI sikerén felbuzdulva az Audi A3 motorválasztékát is gázolajos erõforrással bõvítik. Az A3 orrában a Jettából ismerõs 2,0 literes dízelmotor dolgozik majd, amely minden szigorú észak-amerikai környezetvédelmi elõírást teljesít.

    Az erõforrás 140 lóerõt és 320 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a vezetõnek, és 5,88 literes fogyasztása miatt nagy érdeklõdésre számítanak az Audinál.

  • Ferrari telefonok a Vertutól

    Három különleges telefont is bejelentett minap a Vertu, melyeket a Ferrarival közösen jegyeznek.

    A Nokia luxusmárkája a legnépszerûbb, Ascent Ti sorozatából alakította ki az olasz autómárka igényei szerint készült modelleket.

    Igaz, a három különbözõ készülék a gyakorlatban egyet jelent, hiszen azok mindössze színben különböznek egymástól. Az árnyalatokat a Ferrari hagyományainak megfelelõen Nero (fekete), Rosso (vörös) és Giallo (sárga) nevekre keresztelték.

  • Folyik az üzemanyag a Suzuki Altóból

    Százezres visszahívást jelentett be az indiai Maruti Suzuki, az akcióban az Alto és testvérmodellje, a Nissan Pixo érintett.

    India vezetõ autógyártója a japán Suzuki többségi tulajdonában álló Maruti Suzuki, mely most százezer kisautó visszahívására kényszerült. Ázsiában A-Starként ismerik az Európában Altóként forgalmazott apróságot, amelynek testvérmodellje, a Nissan Pixo is érintett.

  • A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallott

    A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallottNoha a Suzuki Kizashi Európában és a tengerentúlon egyaránt kudarcot vallott, a japánok még látnak fantáziát egy középkategóriás limuzinban. A nagy visszatérés előfutára a Shanghaiban bemutatott Authentics tanulmány, melynek határozott fellépése láttán aligha gondolnánk, hogy a márkakereskedőknek problémáik lesznek az értékesítéssel. Igaz, a cég felsőbb kategóriákban elkönyvelt botlásai nem is a rossz formatervezésnek, s talán még csak nem is a presztízs megítélésének voltak köszönhetőek, mint inkább az ügyetlen termékpolitika számlájára írhatóak.

  • Biturbó V8-as a Mercedestõl

    A motortervezés új divatirányzatának Stuttgartban sem állnak ellen: az 500-as modellekben használt 5,5 literes nyolchengerest egy kisebb, két turbófeltöltõssel váltják le. A végeredmény nagyobb teljesítmény és kisebb fogyasztás – legalábbis az adatok ezt ígérik.

  • Útlezárás zombiveszély miatt!

    Collinsville (Illinois állam) - ÚTLEZÁRÁS ZOMBIVESZÉLY MIATT! - erre figyelmeztet mostanában több autópálya-menti felirat Illinois államban.

    Nem csak a zombik, hanem velociraptorok is szerepelnek az elektromos táblák feliratain. Az autósoknak azonban nem kell nagyon tartaniuk emberevõ holtaktól meg dinóktól, mert csak viccelget valaki, vagy viccelgetnek valakik, általában csúcsforgalom idején.

  • Csak hat autómárka élheti túl a pénuügyi válságot!

    Borúsan látják a jövõt az autóipari elemzõk és szakemberek, hiszen többségük szerint sok autógyártó önállósága szûnhet meg a gyûrûzõ válság és az azt követõ recesszió miatt. A Fiat fõnöke szerint például csupán hat gyártó élheti túl a pénzügyi kataklizmát.

    Komoly leépítések, csõd közeli helyzet, kényszerleállások és komoly, 15-30%-os keresletcsökkenés - bizony nem éppen rózsás az autógyártók helyzete, hiszen a pénzügyi szektor után láthatóan az autóipart rázta meg leginkább a világméretû válság. Így gondolja ezt Sergio Marchionne, a Fiat elnöke is, aki egészen odáig megy, hogy jóslata szerint csupán hat autógyártó élheti túl a kritikus 24 hónapot, a többit felvásárolhatja a hat legsikeresebb és legerõsebb gyártó.

  • A közúti sebességkorlátozást a brit orvosok is támogatják

    Edinburgh - Tízszeres esélyt jelent a halára, ha egy gyereket 50 km per óra sebességgel üt el az autó, mintha a jármû csak 30 km-es sebességgel halad. Az Angol Orvosok Szövetségének kongresszusán a résztvevõk egyhangúlag támogatták a gépjármûforgalom sebességének további korlátozását.

  • AG Excalibur Shark - a gazdagok kocsija

    Akár nagyra növesztett kínai játékautónak is nézhetnénk a vörös kupét, pedig ez valaha a legszebb Mercedes volt.

  • Vidékre mennek használt autóért a budapestiek

    Az OtoMoto.hu gyorselemzése szerint 2010 elsõ negyedévében nagyot esett ugyan a magyar újautó-piac, a használt gépjármûvekre viszont stagnál a kereslet. Másfélmillió forintig szinte bármit el lehet adni, a fõvárosiak pedig szívesen mennek vidékre autóért.

  • Az Audi TFSI V6-osába Eaton kompresszor kerül

    A legerõsebb hathengeres és gyengébb nyolchengeres Audi-motorokat felváltó új V6-os teljesen új fejlesztésû feltöltõt kapott, amely számos paraméterében eltér a korábbi mechanikus kompresszoroktól.

    Az elv persze hasonló az elsõ Roots-fúvókban használthoz: két, egymáshoz forgás közben középen végig illeszkedõ forgó lapátkerék nyomja a levegõt a motorba.

  • A Legjobb Gyár Díjat a BMW csoport dingolfingi üzeme nyerte

    A BMW csoport dingolfingi karosszéria- és hajtásláncgyártó egysége nyerte el a 2008-as Legjobb Gyár Díjat (The Best Factory / Industrial Excellence Award 2008).

    A kiemelkedõ termelésmenedzsmenti tevékenység és hatékonyság elismeréseként odaítélt nemzetközi szakmai elismerést Frank-Peter Arndt, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelõs tagja vette át Kölnben. A BMW csoport az elsõ autógyártó vállalat, amely elnyerte a díjat annak 2002-es megalapítása óta.

  • Volkswagen gyár lesz Észak-Amerikában

    A gazdasági válságra való tekintettel az amerikai és a japán márkák folyamatosan kénytelenek visszafogni termelésüket vagy bezárni gyáraikat, azonban a Volkswagen nem változtatott döntésén, így megépül a chattanooga-i üzem, amelyben 2011-ben indulhat a termelés.

  • Felújításra került a Porsche 911-est

    Négy éve, hogy bemutatták a Porsche klasszikus 997-est, így elérkezett a modellfrissítés ideje. Az autó külsején viszonylag keveset változtattak, annál határozottabban nyúltak viszont a lemezek alatt megbújó technikához. A formatervezõk feladata továbbra is az volt, hogy az újításokkal ne rontsanak a megszokott arculaton.

  • A súlyosan környezetszennyezõ jármûveket végleg kitiltják Pekingbõl

    Peking - Végleg kitiltják Pekingbõl a súlyosan környezetszennyezõ jármûveket január 1-jétõl, bár csak három havi türelmi idõ után, áprilistól kezdik majd kiszabni a 100 jüan (2800 forint) bírságot a tiltott övezetben "tetten ért" úgynevezett sárgamatricás gépkocsikra. Az intézkedés révén a pekingi jármûpark egytizede válik törvényen kívülivé a kínai fõvárosban.