rss
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 150 éve készítette Emile Peugeot az oroszlánjelképét

    Idén százötven éve, hogy Emile Peugeot elkészíttette, majd védjegyként bejegyeztette a márkanévhez tartozó oroszlánt, amely a mai napig a Peugeot autókat díszíti. Az elsõ oroszlánt Julien Blazer ékszerész és vésnök tervezte meg, majd 1858. november 20-án jegyezték be márkaemblémaként.

    Akkor még fûrészeken és forgácsoló szerszámokon jelent meg, éppen ezért választották hozzá az oroszlánt: hiszen a Peugeot fûrészek élesek, mint az oroszlán fogai, pengéjük hajlékony, mint az oroszlán gerince, és olyan gyorsan darabolnak, mint ahogyan az oroszlán tépi szét áldozatát.

  • 2010-es turbómotorok a Volvónál

    Az S60-ban és a V60-ban jelenit meg az 1,6 literes turbómotor, kétféle teljesítménnyel.

  • Lecsapnak az illegális gyorsulókra

    Az illegális gyorsulási versenyek visszaszorításáért három hétvégén akciósorozatot tartott Budapesten a rendõrség. A hatóság mintegy hatszáz esetben intézkedett gyorshajtás miatt, de egyéb közlekedési bírságokat is kiszabtak, sõt körözött személyek is rendõrkézre kerültek.

    Szécsi Tibor, a Budapesti Rendõr-fõkapitányság közlekedésrendészeti fõosztályának õrnagya lapunknak elmondta, hogy az illegális gyorsulási versenyek visszaszorítására augusztus utolsó és szeptember elsõ két hétvégéjén fokozottan ellenõrizték az autósokat a fõvárosban.

  • Több mint 1 millió darabbal kevesebb új autó fogyott tavaly Európában

    Tavaly 7,8 százalékkal csökkent az eladott új autók száma Európában 2007-hez képest, Magyarországon a visszaesés mértéke 10,6 százalékos volt - derül ki a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég legfrissebb kimutatásából.

    Összesen több mint 1 millió darabbal kevesebb új autó fogyott tavaly Európában, ami meghaladja egy autógyár egy éves termelését - derül ki a közleménybõl.

  • A kínaiak veszik meg a Hummert?

    Pletykák szerint Kína egyik legkisebb autógyártója, a Sichuan Auto tárgyalásokat kezdeményezett a tulajdonos GM-mel a Hummer márka megvételérõl.

    A hírek szerint a távol-keletiek 500 millió dollárért (kb. 122 milliárd Ft) vásárolnák meg a három modellel rendelkezõ Hummert, annak teljes technológiájával és gyártósoraival együtt. Más források szerint a Sichuan nem egyedül, hanem más autógyártóval együtt venné meg az amerikai márkát, és kínai állami bankok finanszíroznák a vételárat.

  • Fele annyi autó kelt el, 2009 elsõ hónapjában, mint egy évvel korábban

    Fele annyi autó kelt el, 2009 elsõ hónapjában, mint egy évvel korábban.

    2009 januárjában mindössze 5967 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon. Ezzel szemben 2008 elsõ hónapjában 12 465 autót adtak el - derül ki a JATO Dynamics, a világ vezetõ autóipari piaci adat- és információszállítójának havi jelentésébõl.

  • Megújul a 3-as BMW

    A BMW-nél összehangolták a új hetes és a megújult hármas bemutatását, talán abban a reményben, hogy a kisebbik modellnek is jut valami a csúcsmodellre irányuló figyelembõl.

    Az E90-es három és fél éve mutatkozott be, így eljött az ideje a modellciklus közepe táján esedékes visszafogott felújításnak.

  • Háromszázezer füstölgõ jármûvet tiltottak ki Pekingbõl az olimpiai miatt

    Peking - Közel 300 ezer, magas károsanyag-kibocsátású jármûvet tiltottak ki átmenetileg a pekingi utakról az olimpia közeledtével életbelépõ környezetvédelmi szabályok soron következõ lépéseként.

  • Negyedszer a legvonzóbb márka a Porsche

    Az egyes modellsorozatok eredményei egyaránt a magas minõségrõl, illetve annak a vásárlók körében mérhetõ magas fokú elismertségérõl tanúskodnak.

    A Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG (Stuttgart) legnagyobb exportpiacán, az Amerikai Egyesült Államokban, a legvonzóbb és legszimpatikusabb autómárkának bizonyult, ugyanis a J.D. Power egyesült államokbeli piackutató intézet által végzett "Automotive Performance, Execution and Layout Study (APEAL2) kutatás során a Porsche immár sorozatban negyedik alkalommal végzett az élen.

  • Feltörõ Hyundai

    A Hyundai októberben 26 194 darab eladott gépkocsival 31,9 százalékos növekedést ért el Európában. Idén eddig 287 381 autót értékesített a Hyundai, 24,2 százalékkal növelte eladásait egy olyan piacon, amely ugyanezen idõszak alatt 5 százaléknyit zsugorodott. A koreai márka október végére az európai újautó-eladások 2,4 százalékát tudhatta magáénak - 2008 októberében 1,8 százalékot mértek.

  • A Formula-1 legjobb 50 pilótája

    Ez az elsõ olyan könyv Magyarországon, amely arra törekszik, hogy a Formula-1 60 éves történetébe visszanyúlva egy korrekt, elfogulatlan listát felállítva megemlékezzen a száguldó cirkusz legjobb versenyzõirõl.

  • A Ferrari California várakozási ideje minimum 3 év!

    Az idei darabokat a jövõ évi 2500-2800-al együtt pillanatok alatt elkapkodták, sõt már a 2010-re 3000 darabosra felfuttatott gyártási kapacitást is elõre lefoglalták a türelmetlen vásárlók. Luca di Montezemolo, a márka elnöke ugyanakkor kijelentette, az elõre irányzott darabszámokat nem fogják emelni, és kiemelte, hogy a California-tulajdonosok 60%-ának még nem volt Ferrarija.

  • A Koenigsegg szerezte meg a Saab-ot!

    Sikerült megegyezni a GM-nek és a Koenigseggnek, így majd húsz év után újra svéd kézbe kerülhet a trollhätteni márka. A döntés értelmében a GM és a Koenigsegg 500 millió eurót biztosít a Saab mûködéséhez, míg a svéd állam 600 millió eurós hitelfedezetet nyújt a gyártónak.

    Hamarosan újabb márkával lesz szegényebb a General Motors, ám ezt a Saab hívei egész biztosan nem bánják. Az amerikaiak ugyanis megegyeztek a Koenigseggel, amelyhez állami segítséget is kaptak Stockholmból, bár a hírek szerint az ügylet végleges nyélbe ütéséhez még 300 millió eurót kell szereznie a sportkocsigyártónak.

  • Csökkent a hazai újautó-eladások mértéke

    A 2007-es adatokkal összevetve tovább csökkent a hazai újautó-eladások mértéke - nyilatkozta a Magyar Gépjármûimportõrök Egyesülete. Az elsõ három negyedéves adatok alapján a 125 272 eladott autó 4,6 százalékos visszaesést jelent a 2007-ben értékesített 131 283 darabhoz képest.

  • Sokaknak nem tetszik a Fiat-Chrysler szövetség

    Egy ideig úgy tûnt, hogy a legkisebb detroiti autógyártó jövõje is biztosítva van a Fiatnak köszönhetõen, ám a csõdeljárás eredményét több hitelezõ is megtámadta.

    Három nyugdíjalap 42 millió dollárt kölcsönzött az autógyártónak, most pedig pénzüket szeretnék visszakapni, így a Legfelsõbb Bírósághoz fordultak.