rss
  • Harminc millió példánynál tart a Volkswagen Golf

  • Share on Tumblr

    Harminc millió példánynál tart a Volkswagen GolfKevés autógyártó és még kevesebb modell van, amely valaha felér ilyen magaslatokba: a Volkswagen Golf hét generációja 1974 óta számtalan karosszériaformában szólította meg a potenciális vásárlókat, akik közül világszerte naponta kétezren ráztak kezet értékesítőjükkel. A jubileumi példányt, egy TDI BlueMotiont kiállítják a wolfsburgi gyárban, hogy a dolgozók együtt örömködhessenek a sikeren, de további sorsáról nem nyilatkozott a gyár, így nem tudni, ügyfélrendelésre készült, vagy raktárra gyártották, és inkább végleg a gyári múzeumban marad.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Csõdvédelem a Saab-nál!

    A General Motors költségcsökkentõ döntésének hatására teljesen magára maradt a Saab, amely a svéd államtól sem kapott támogatást. A márka anyacégéhez hasonlóan veszteséget termel, ráadásul a magára hagyott gyár két héten belül feléli pénzügyi tartalékait.

    A csõdvédelem azonban lehetõvé teszi a Saab számára, hogy kidolgozza a fennmaradáshoz szükséges átalakítások, hogy azokkal meggyõzzék az autógyár hitelezõit az adósságok átütemezésére.

  • A Magyar Suzuki 1,5 millió autót gyártott már

    A Magyar Suzuki ma jubileumot ünnepel: a gyár fennállásának 17. évében sikerült elérnie a 1,5 millió legyártott gépjármû-darabszámot. E nagyszerû teljesítmény az elmúlt évek befektetéssorozatának, a technológiai fejlesztéseknek - mint például a hegesztõüzem szinte teljes automatizálása -, valamint a hatezer Magyar Suzuki-alkalmazottnak köszönhetõ.

  • Perli a Renault-t két Renault

    Pert indított a Renault autógyár ellen két Renault nevû család Franciaországban, hogy rábírja a céget: ne adja új villanyautójának a Zoe nevet.

  • Az elektroautók is szennyezik a környezetet

    A villanymotorral hajtott gépkocsik környezetszennyezése kisebb ugyan, de nem nagyságrenddel a benzinnel vagy gázolajjal mûködõ autókénál - derül ki egy terhelésindexbõl, amelyet a svájci Protoscar cég és a Daimler konszern dolgozott ki.

  • MHD rendszer a Smart-ban

    A Daimler AG. kétszemélyes kisautóiban új trükköket vetnek be a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. A benzines változatokba stop-start automatika, a dízelmotoros modellbe zárt részecskeszûrõ kerül.

    A vásárlók szemszögébõl az MHD - azaz a Micro Hybrid rendszer - lesz a feltûnõbb újítás. Az elnevezés egy kissé félrevezetõ, hiszen szó sincs valódi hibrid hajtásláncról, csupán egy automatikus motorleállító és újraindító rendszerrõl.

  • Ferrari telefonok a Vertutól

    Három különleges telefont is bejelentett minap a Vertu, melyeket a Ferrarival közösen jegyeznek.

    A Nokia luxusmárkája a legnépszerûbb, Ascent Ti sorozatából alakította ki az olasz autómárka igényei szerint készült modelleket.

    Igaz, a három különbözõ készülék a gyakorlatban egyet jelent, hiszen azok mindössze színben különböznek egymástól. Az árnyalatokat a Ferrari hagyományainak megfelelõen Nero (fekete), Rosso (vörös) és Giallo (sárga) nevekre keresztelték.

  • Start-stop automatika a Kia Ceed-ekben

    A koreaiak úgy döntöttek, hogy az Európában is igen népszerû Kia Ceedet felárért felszerelik a jelenleg még csak igen kevés autóhoz rendelhetõ start-stop automatikával.

    A rendszer lényege, hogy automatikusan kikapcsolja a motort, ha a kocsi 4 km/h-nál kevesebbel gurul, ám ha a sofõr benyomja a kuplungot és a gázt, az erõforrás azonnal újra életre kel.

  • Új Ford Mustang érkezhet

    Még az idén újabb modellváltozattal bõvülhet a Ford Mustang választéka.

    Azok után, hogy bemutatkozott a Shelby GT500 legújabb kiadása, még nem álltak le a széria fejlesztésével a Ford mérnökei, bár a csúcsmodell után már nehéz lesz újat kitalálni.

  • Lamborghini rekord, mind eladási, mind profit téren!

    Az olasz sportautógyártó nyilvánosságra hozta az elmúlt 12 hónapban elért eladási és pénzügyi adatait, amelyek alapján mind az eladott autók számát, mind a nyereséget tekintve rekordot értek el.

    Miközben a legtöbb gyártó eladásai az õsz folyamán meredeken zuhanni kezdtek, a Lamborghinit mintha nem érintette volna a válság, bár eleinte a Porsche is jól tartotta magát, késõbb azonban nekik is ki kellett igazítaniuk az elvárt nyereséget.

  • Jason Statham reklámozza az Audi A6-ost!

    Miután az amerikai futball-bajnokság, az NFL tavalyi döntõjében az R8-at, idén az A6-os háromliteres, kompresszoros benzinessel felszerelt változatát népszerûsíti az Audi, ráadásul a reklámhoz sikerült szerzõdtetniük a Szállító-sorozatban sofõrt játszó színészt, Jason Stathamet.

    A hírek szerint a filmben a konkurencia is helyet kap majd, Statham pedig filmbéli karakteréhez illõen meglehetõsen sebesen vezet majd.

  • Már nem csak a rendõrök traffipaxoznak

    Rossz világ jön a gyorshajtókra, már nem csak a rendõrség vadászik a gyorshajtókra. A XVIII kerületben már a városõrök is beélesítették kameráikat.

    A Városõrség honlapja egyelõre még fejlesztés alatt áll, de bezzeg traffipaxozni már tudnak! Érdekes közleményt találtunk a fõváros honlapján. A szöveg arról szól, hogy Budapest XVIII. kerülete Városõrséget hozott létre. Mint írják, a kerület azért alkalmazza a városõröket, mert a folyamatos létszámhiánnyal küszködõ kerületi rendõrkapitányság nem tudott eleget tenni a lakosság nagyobb rendõri jelenlétre vonatkozó elvárásának.

  • A Ford-nak elég pénze van, nincs szüksége állami kölcsönre!

    Az amerikai Ford autógyárnak elég pénze van átalakítási programja finanszírozására, és nincs szüksége állami kölcsönre, mondta a Ford Motor Co. vezérigazgatója a hét végén az amerikai autókereskedõk szövetségének New Orleans-i értekezletén.

    A Ford fõ versenytársai, a General Motors és a Chrysler számára decemberben 17,4 milliárd dollár állami kölcsönt hagyott jóvá az elõzõ amerikai kormányzat. A Ford is kérte 9 milliárd dollárnyi hitellehetõség készenlétben tartását a kormánytól. Erre a kérésre Washingtonban még nem válaszoltak hivatalos formában, de a Ford nem is kért eddig konkrét kölcsönt.

  • Lecseréli a Toyota az Auris benzinmotorját

    Lecseréli az Auris 1,4 literes benzinmotorját a Toyota. Az új négyhengeres lökettérfogata 1,33 liter, melynek is köszönhetõen az eddiginél jóval kompaktabb lett az erõforrás, nem mellesleg pedig tömege is 13 kilóval alacsonyabb.

    A Dual VVT-i szelepvezérléssel ellátott motor 101 lóerõs teljesítmény és 132 Newtonméter nyomaték leadására képes, ami 4 lóerõvel és két Nm-rel haladja meg a korábbi erõforrás értékeit.

  • A jelzálog bekerül a forgalmiba

    A gépjármûvek zálogjogi nyilvántartása nem tartalmazza az autók rendszámát vagy az alvázszámát.

    Õsszel a kormány és a parlament elé kerül az autók zálogjogi nyilvántartásának megváltozását célzó javaslat - errõl állapodott meg a Magyar Lízingszövetség, az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium, valamint az Országos Közjegyzõi Kamara - írja a Magyar Nemzet.

  • Akár 9%-os fogyasztás csökkenés a Mazdától

    A Mazda Motor Corporation hosszútávú Fenntartható Zoom-Zoom stratégiájának részeként bejelentette, hogy 2015-re átlagosan 30%-kal csökkenti autóinak üzemanyag-felhasználását. Ennek a stratégiai döntésnek a részeként a Mazda most három új technológiai fejlesztést mutatott be Japánban.

    Akár 9%-os fogyasztás csökkenés: Intelligens Alapjárati Motorleállító rendszer (SISS)