rss
  • Harminc millió példánynál tart a Volkswagen Golf

  • Share on Tumblr

    Harminc millió példánynál tart a Volkswagen GolfKevés autógyártó és még kevesebb modell van, amely valaha felér ilyen magaslatokba: a Volkswagen Golf hét generációja 1974 óta számtalan karosszériaformában szólította meg a potenciális vásárlókat, akik közül világszerte naponta kétezren ráztak kezet értékesítőjükkel. A jubileumi példányt, egy TDI BlueMotiont kiállítják a wolfsburgi gyárban, hogy a dolgozók együtt örömködhessenek a sikeren, de további sorsáról nem nyilatkozott a gyár, így nem tudni, ügyfélrendelésre készült, vagy raktárra gyártották, és inkább végleg a gyári múzeumban marad.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Pénzügyi problémák megszünhet a Saab?

    Az autóipari válság legkomolyabban az amerikai márkákat érinti, ugyanis a Chrysler mellett a General Motors és a Ford is könnyen a csõd közelébe kerülhet. Az amerikai kongresszus segítene a márkákon, és ezért cserébe a GM megszûntetheti több márkáját, köztük a svéd Saabot is.

    Komoly pénzügyi problémákkal küzd a legnagyobb detroiti autógyár, a General Motors. Az amerikai kongresszus korábban már 25 milliárd dollárt bocsátott az amerikai márkák rendelkezésre, ám a gyártók további 50 milliárdot szeretnének a csõd elkerülése érdekében.

  • Tuning Skoda a megszállottaknak

    A 2010-es Wörtherseetreffenen – Európa egyik legnagyobb tuningautós találkozóján – ismét érdekes gyári tanulmányokat láthat a közönség. Már nem csak az Audi és a Volkswagen igyekszik itt is feltûnést kelteni, de más márkák, köztük a Skoda is.

  • A Volkswagen lenyomta a Ford-ot

    Az amerikai gyártók egyre hátrébb szorulnak a rangsorban: a Toyota nemrég megelõzte a GM-et az élen, és most a Ford is megízleli, milyen, amikor egy korábban sokkal jelentéktelenebb gyártó megelõzi õket a legnagyobbak listáján.

    A VW-csoport idén eddig 7,2%-os növekedést ért el, azaz a mai napig 3,31 millió jármûvet értékesítettek, míg a 11%-os visszaesést regisztráló Ford csak 3,09 milliónál tart.

  • Nyolc sebesség a Chryslerben is

    Az amerikai gyártó révén mindennapossá válhat a nyolc sebességi fokozat: Detroitban 300 millió dollárt szánnak az új automata meghonosítására.

  • Hátsó szélvédõ-légzsák a hátul ülõk védelmére

    Légzsákból sosem lehet elég - vallja a Toyota, akik a térdlégzsák után újabb szokatlan helyre készülnek lufit pakolni. Ezúttal nem máshová, mint a hátsó szélvédõ belsõ oldalához tesznek ráfutásos baleset esetén felfúvódó légzsákokat.

    Sok kritikus szerint ez egyszerû marketingfogás, hiszen az aktív fejtámla eddig is éppen elég védelmet nyújtott az itt utazóknak, a japánok szerint ugyanakkor fontos biztonsági fejlesztésrõl van szó. A hátsó szélvédõ-légzsák az iQ miniautóban debütál majd.

  • Svájcban készülnek a Renault-Nissan elektromos autók

    Újabb partnert talált a Renault-Nissan elektromos autóinak fejlesztéséhez az Energie Ouest Suisse (OEC) személyében.

    A svájci cég és a francia-japán konszern közösen fejleszti az elektromos meghajtást és népszerûsítik a környezetbarát hajtásláncot Svájcba.

  • Karórával ünnepel az Audi a 100. születésnapján!

    Az ingolstadti gyártó már javában készül hamarosan bekövetkezõ századik születésnapjára, a gyártó jogelõdjét ugyanis 1909-ben alapította August Horch.

    A centenáriumra a gyártó összefogott a müncheni székhelyû Chronoswiss-szel, majd közösen elkészítették a Tachoscope karórát.

  • Renault Nepta a Hungaroringen

    Ugyan nem ma született, mégis elõször mutatkozik be hazánkban a Renault design-tervezõinek kétségkívül egyik legszebb alkotása, a Renault Nepta koncepcióautó.

    A World Series by Renault rendezvény keretein belül nemcsak a névadó márka régebbi és újabb, széria- és átépített autóit, hanem egy gyönyörû tanulmányt is megcsodálhatjuk. Igaz, beülni ebbe nem lehet.

  • Önálló életre kelt autó

    Önálló, illetve önjáró lett egy autó az Egyesült Államokban: álló helyben több mint ezer kilométert ment - a kilométer-számlálója.

  • Érdekességek a kötelezõ biztosítások terén

    A legidõsebb biztosítót váltó ügyfél 90 éves, a legolcsóbb biztosítás 6.720, a legdrágább 139.430 forintba kerül

    Betöltötte a 90. évét a biztositastipp.hu oldalon keresztül eddig biztosítót váltó, 26 ezer ügyfél legidõsebbike, a legrégebbi, 1940-ben kiállított jogosítványt nála néhány évvel fiatalabb autós birtokolja, a legidõsebb biztosított gépjármû pedig, egy Volkswagen "Bogár" jövõre már 44 éves lesz.

  • Toyota iQ-ból hibrid?

    Könnyen elképzelhetõ, hogy az iQ-ból is készít hibrid változatot a Toyota.

    A jövõre érkezõ miniautó legújabb változatában az egyliteres helyett csupán egy feleekkora lökettérfogatú benzinmotort kapna, az így kiesõ teljesítményt pótolná a villanymotor.

    A hibrid iQ akkumulátorait - a következõ generációs Priuséhoz hasonlóan - akár hálózatról is fel lehetne tölteni.

  • Hologrammos asszisztens az Audiban!

    Az ingolstadti autógyártó mindig is jövõbemutató megoldásairól volt híres, legfrissebb érdekességük azonban nem a négykerekûekkel kapcsolatos.

    Egy ausztrál Audi márkakereskedésben egy igazi kuriózummal találkozhatnak az odalátogatók, mely nem más, mint egy virtuális, hologrammos technikával vetített asszisztens. A hölgy valós nagyságú és kedves hangszínével bármikor készségesen segít a kliensek útbaigazításában, bár kávét fõzni valószínûleg nem képes.

  • Európa legnagyobb autópiaca Oroszországban?

    Oroszország Európa legnagyobb autópiacává léphet elõ az idei eladások alapján - vélekedett szerdán a PricewaterhouseCoopers (PwC) tanácsadócég egyik moszkvai munkatársa. A PwC becslése szerint idén Oroszországban 3,6-3,8 millió gépkocsi találhat gazdára.

    A nemzetközi tanácsadó cég adatai arról tanúskodnak, hogy a 2008-as év elsõ felében 1 millió 645 ezer jármû kelt el, ami 41 százalékkal több a tavalyi évnél, miközben jelentõsen emelkedett az eladott kocsik átlagos ára is.

  • A Mini oxfordi üzemébõl 850 fõt bocsátanak el

    Meglepõ lépésre szánta el magát a BMW, ugyanis az egy hetes leállás után 850 fõt bocsátanak el a Mini oxfordi üzemébõl.

    A döntés igen érdekes, ugyanis a BMW-vel ellentétben az angol márka eladásai nem csökkentek tavaly, ám a német cég vezetõsége jelentõs spórolást írt elõ brit leányvállalatának is.

  • A környezetvédelmi korlátozáson nem változtat az EU

    Hiába az autógyártók tiltakozása, az EU 2012-ben mindenképp bevezeti a 120 g/km-es átlagos szén-dioxid-kibocsátást elõíró rendelkezést. Ezt mondta az Unió környezetvédelmi biztosa, Stavros Dimas.

    Az autógyárak közül fõleg azok tiltakoztak, amelyeket a teljes ellehetetlenülés réme fenyeget az új szabály miatt. Ilyen az Aston Martin és a Porsche, amelyek nem készítenek kis fogyasztású, olcsó autókat, így típusaikból átlagban a 120 g/km-es határértéknél készer-háromszor több szén-dioxid jut a levegõbe.