rss
  • Világcsúcsot döntött egy elektromos autó

  • Share on Tumblr

    Világcsúcsot döntött egy elektromos autóHa a hagyományos motorokat gyártó lobbi meg nem akadályozza, áttörést következhet be az autópiacon - az elektromos autók javára. Sorra jelennek meg a nagy gyártók elektromos autói, mint írtuk, a Tesla jóvoltából megoldódhat az akkumulátorok gyors töltése, s minden jel szerint szétfoszlik a villanykocsik lassúságának mítosza is. Az új világrekordot egy pillekönnyű elektromos autó, a Drayson Racing Technologies Lola B12 69/EV elnevezésű járműve állította fel. A Yorkshire-i versenypályán az autó végsebessége elérte a 204,2 mérföldet (328,6 km/óra).

    A rekord háttérbe szorítja a General Electric korábbi 175 mérföldes csúcsát. A vezérigazgató, Lord Drayson szerint a Lola B12 69/EV eredménye nyomán fellendülhet az elektronikus gépjármű-technológia terjedése. Ideje lenne megnyitni az autóversenyzés zöld versenynaptárát.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Hat darabba vágták, majd újra összerakták a Ford Mustangot

    Hat darabba vágták, majd újra összerakták a Ford MustangotÖtven év után visszatért az Empire State Building kilátóteraszára a Ford Mustang kabrió. Most jobban elaprózták a dolgot. Az eredeti Mustang bemutató-körútjának része volt az Empire State Building kilátóteraszán való megjelenés, amelyet most megismételtek az ötven éves jubileum alkalmából. Azonban most sokkal nagyobb problémát jelentett az autó felszállítása, hiszen idő közben elhízott a kocsi. A helikopteres szállítás nem alternatíva, mert a kilátóterasz felülről nem érhető el, a liftek ajtaja mindössze 91 centi széles.

  • Kiállítás a Ford T-modellrõl és Galamb Józsefrõl Dunaszerdahelyen

    Szeged - A Ford T-modellt és egyik konstruktõre, Galamb József életútját bemutató kiállítás látható a Csallóközi Múzeumban, Dunaszerdahelyen; a tárlat anyaga a makói múzeumból származik - közölte Halmágyi Pál igazgató szerkesztõségünkkel.

  • Újrahasznosítható anyagokból épült a VW Golf VI

    A Volkswagen a hatodik generációs Golf tervezésekor a gyártási idõ rövidítése mellett nagy figyelmet fordított az újrahasznosítható anyagok használatára is.

    A TÜV Nord minõségintézet által kiadott közlemény szerint az új Golf 527 kg újra felhasználható anyagot tartalmaz, így az autó több mint 40 százalékát a jövõ generáció is hasznosíthatja. t.

  • 16-an a legkisebb Volkswagenben

    3,54 méter hosszú és csupán 1,64 méter széles, azaz mindössze 5,8 négyzetméter helyet foglal az új Volkswagen up! Nem tûnik nagynak, erre cáfoltak rá a lent látható képen lévõ emberek.

  • Vezetési tanácsok nedves utakra

    A csapadékos idõjárás nyomán az útfelület anyagában található apró mélyedéseket víz tölti ki. Ez óriási mértékben lecsökkenti az út és az abroncs közötti tapadást, ami lényegesen kisebb tapadó képességhez vezet.

  • Rengeteg megrendelés az új Honda Priusra!

    A gazdasági válság ellenére igen sikeresek a hibrid modellek, amit mi sem bizonyít jobban, hogy Japánban a Honda Insight vezeti az eladási listákat, amellyel történelmet a modell.

    Azonban a nagy rivális Toyotának sem kell szégyenkeznie, ugyanis az Insightnál jóval drágább harmadik generációs Priusra is már több mint 75 000 megrendelés futott be, amely valamelyest csökkentheti a gyártó veszteségeit is. Ráadásul a Toyota egy olcsóbb hibridet is tervez, amely már árban is felveheti a versenyt a Honda modelljével.

  • Renault Nepta a Hungaroringen

    Ugyan nem ma született, mégis elõször mutatkozik be hazánkban a Renault design-tervezõinek kétségkívül egyik legszebb alkotása, a Renault Nepta koncepcióautó.

    A World Series by Renault rendezvény keretein belül nemcsak a névadó márka régebbi és újabb, széria- és átépített autóit, hanem egy gyönyörû tanulmányt is megcsodálhatjuk. Igaz, beülni ebbe nem lehet.

  • General Motors felbontotta Tiger Woods reklámszerzõdését

    Felbontott egy kilenc éve tartó szerzõdést a General Motors és Tiger Woods.

    A hivatalos indok szerint a GM fõ szempontja a költségcsökkentés, a golfozó pedig több szabadidõt szeretne, mivel hamarosan megszületik második gyermeke.

    A szerzõdés csak 2009-ben járt volna le, de közös megegyezéssel már az idén felbontották. Tiger Woodsot az utóbbi kilenc évben a Buickhoz kötötték, fõleg az Egyesült Államokban, Kanadában és Kínában.

  • Színes gumiabroncsokkal vadít az F1

    Különbözõ színekkel látják el az idei Forma-1-es szezonban a gumikat, ezzel is segítve a nézõket abban, hogy megállapíthassák, melyik pilóta milyen abroncsot választott.

  • BMW X3: legördült az ötszázezredik

    Öt év gyártás után gördült le a futószalagról a szabadidõ-autó félmilliomodik példánya.

    A BMW eredetileg évi 50-60 ezer X3-as eladását látta reálisnak, ezért is adta ki a gyártás feladatát az osztrák Magna-Steyrnek. Hamar kiderült azonban, hogy a becslés pesszimistának bizonyult.


  • Automatikus fékezõ rendszer a Subaruba is - képpel

    2010 áprilisára a Subaru is csatlakozott azon autómárkák közé, akik automatikus fékezõ rendszert kínálnak egyes modelljeikhez. Az autót akadályozó tárgyakat felül, a belsõ tükör két oldalán elhelyezett kamerák hivatottak észrevenni, amelyek elõször hangjelzéssel figyelmeztetik az autó sofõrjét a veszélyre, majd ha ezt sem követi reakció a rendszer lefékezi az autót.

  • Hyundai i20 - 2010-es frissitésen esett át

    Szinte jelentéktelen frissítésen esett át a Hyundai i20, a koreai mini külsejéhez nem, csak aerodinamikájához és motorjaihoz nyúltak hozzá. Új légterelõ került a padlólemezre, feladata a kerekek körüli légáramlatok optimalizálása, a motorokba alacsonyabb súrlódású olajokat töltöttek, illetve a generátorrendszer is új.

  • Sohasem volt ekkora bajban a BMW és a Mercedes

    A bajor autógyártó vezérigazgatója a német Spiegel magazinnak egy interjúban elmondta, hogy még sohasem volt akkora bajban a cég, mint most.

    A BMW-nél eddig hallgattak a gazdasági válságból származó problémákkal kapcsolatban, de Norbert Reithofer most elismerte, hogy bizony nekik is komoly mértékben csökkentek az eladásaik.

  • Turbómotor az európai Hyundai Veloster-be

    Bár a Detroiti Autószalonon csak az amerikai kiadásról rántotta le a leplet a Hyundai, nem is volt kérdés, hogy Európába változatlan formában érkezik a Veloster. A háromajtós kupéforma valóban nem módosul, viszont az öreg kontinens turbós csúcsmodellt is kap majd.

  • A Mazdara cserélte Derek Jenkins a Volkswagent!

    Elhagyta a Volkswagen csoportot 15 évnyi együttmûködés után Derek Jenkins, és a Mazda kaliforniai tervezõközpontjába igazolt.

    Itt készült a legújabb 6-os és 3-as Mazda, sõt az érdekes formatervû Nagare és Furai modellek is ebbõl a stúdióból kerültek ki. Jenkins tehetséges kezének a szüleménye az Iroc koncepció, amely a Sirocco elõfutára volt.