rss
  • Világcsúcsot döntött egy elektromos autó

  • Share on Tumblr

    Világcsúcsot döntött egy elektromos autóHa a hagyományos motorokat gyártó lobbi meg nem akadályozza, áttörést következhet be az autópiacon - az elektromos autók javára. Sorra jelennek meg a nagy gyártók elektromos autói, mint írtuk, a Tesla jóvoltából megoldódhat az akkumulátorok gyors töltése, s minden jel szerint szétfoszlik a villanykocsik lassúságának mítosza is. Az új világrekordot egy pillekönnyű elektromos autó, a Drayson Racing Technologies Lola B12 69/EV elnevezésű járműve állította fel. A Yorkshire-i versenypályán az autó végsebessége elérte a 204,2 mérföldet (328,6 km/óra).

    A rekord háttérbe szorítja a General Electric korábbi 175 mérföldes csúcsát. A vezérigazgató, Lord Drayson szerint a Lola B12 69/EV eredménye nyomán fellendülhet az elektronikus gépjármű-technológia terjedése. Ideje lenne megnyitni az autóversenyzés zöld versenynaptárát.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Nem kell senkinek a Saab!

    A General Motors a kongresszusi áthidaló hitel hatására kénytelen jelentõsen átalakítani márkapolitikáját és modellkínálatát, így többek között felmerült a Saab eladása is.

    Azonban nincs komoly vételi szándékkal rendelkezõ érdeklõ a láthatáron, de hasonló a helyzet a Hummer esetében is.

  • Problémák a Jaguar újabb modelljénél!

    Az autók megbízhatóságával is foglalkozó amerikai cég, a True Delta legújabb kimutatása alapján komoly megbízhatósági problémák vannak a Jaguar legújabb, és igen sikeres modelljével, az XF-fel.

    Mivel a modellt csak tavaly kezdték forgalmazni, ez az elsõ nyilvános statisztika az autóról, és korántsem fest jó képet az autóról. A jelentés szerint a konkurens 5-ös BMW-hez, E osztályú Mercedeshez, de még a szintén nem túl fényes adatokat produkáló Cadillac CTS-hez képest is igen sokat kell a tulajdonosoknak szervizbe hordani a nagymacskát.

  • Határ nincs, de papírok kellenek

    Megszûnt a határellenõrzés hazánkban Ausztria, Szlovénia és Szlovákia felé. December 21-vel ugyanis kilenc új EU-tagállammal bõvült ki az 1995 óta mûködõ schengeni övezet. Mától így bárhol - akár a zöldhatárokon is - át lehet kelni. Ezzel párhuzamosan az övezet külsõ határvédelmét Magyarország is ellátja, így a keleti és déli határokon megerõsített, szigorúbb ellenõrzésre lehet számítani.

  • Másodszor csökkentette elõrejelzéseit a Toyota

    Most úgy vélik a csoportnál, hogy a márciussal záruló pénzügyi évben 50 milliárd jenes adózott eredményre tehetnek szert

    A világ legnagyobb autógyárcsoportja, a japán Toyota hétfõn ismét csökkentette elõrejelzéseit, hét héten belül másodszor.

    Most úgy vélik a csoportnál, hogy a márciussal záruló pénzügyi évben 50 milliárd jenes adózott eredményre tehetnek szert. November elején még 550 milliárdot jósoltak.

  • 10 ezer embert bocsát el idén a GM!

    Az amerikai óriáscég irodai dolgozóinak 14%-át, 10 000 embert bocsát el idén.

    A kisvárosnyi ember közül csupán 3400 amerikai, a többitõl Európában, Ázsiában és a többi kontinensen szabadulnak meg attól függõen, hogy ott mennyire csökkentek az eladások.

  • Akár 9%-os fogyasztás csökkenés a Mazdától

    A Mazda Motor Corporation hosszútávú Fenntartható Zoom-Zoom stratégiájának részeként bejelentette, hogy 2015-re átlagosan 30%-kal csökkenti autóinak üzemanyag-felhasználását. Ennek a stratégiai döntésnek a részeként a Mazda most három új technológiai fejlesztést mutatott be Japánban.

    Akár 9%-os fogyasztás csökkenés: Intelligens Alapjárati Motorleállító rendszer (SISS)

  • Hibrid autókat vásárol a zöldtárca

    A zöldtárca 12 környezetkímélõ, hibrid meghajtású autó vásárlására kötött szerzõdést - áll a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium pénteki közleményében.

    A beszerzésnek köszönhetõen 40 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki és csaknem 13 millió forintot spórol a tárca.

  • Biztonságosabb közlekedést szeretne az Európai Bizottság

    Új berendezésekkel növelné a közúti közlekedés biztonságát az Európai Bizottság. A tervek szerint 2011-tõl kötelezõvé tennék a nappali világítás használatát az autókon, ehhez speciális, enyhébb fényû lámpákat szerelnének a jármûvekbe. Emellett automatikus segélyhívót, és elektronikus menetstabilizálót szerelnének valamennyi gépkocsiba. Utóbbiról a héten tartottak részletes ismertetést az Európai Parlamentben.

  • 2009-tól fizetni kell az EVA-soknak a cégautóadót

    2009-tõl nem tartalmazza a cégautóadót az eva, ezért az e körbe tartozó vállalkozások sem mentesülnek a fizetése alól.

    A nem elektromos motorral hajtott cégautók után akkor kell cégautóadót fizetni, ha azokra költséget számoltak el, mivel az egyszerûsített vállalkozói adó jövõ évtõl nem tartalmazza a cégautóadót, az e körbe tartozó vállalkozások sem mentesülnek a fizetése alól - mondta az MTI-nek Zara László adótanácsadó szerdán.

  • Erõsebb V8-as motor Jaguarokba

    A korábbi 3,6 literes nyolchengerest alaposan felfúrták, így növelhették a teljesítményét, és csökkent a fogyasztása is.

  • 789 Chrysler autókereskedést zárnak be!

    A három detroiti autógyártó közül jelenleg a Chrysler van a legmélyebb gödörben, ugyanis kénytelen volt maga ellen csõdvédelmet kérni. A csõdvédelem ideje alatt az autógyártó újjászervezheti magát, ám az ésszerûsítést nem kerülhetik el a kereskedõk sem.

    A csillagos márka eddig körülbelül 3200 autószalonnal rendelkezett, ám részben a válság miatt 789 kereskedést zárnak be.

  • Chattanoogában épül fel a VW új amerikai gyára

    A német gyártó eldöntötte, hová építi új üzemét, ahonnan az Egyesült Államokat szeretné ellátni 2011 elejétõl.

    Korábban három állam szerepelt a cég listáján, Alabama, Michigan és Tennessee. A VW vezetése ez utóbbi mellett döntött, az új üzem Chattanoogában épülhet fel.

    A gyár létesítésére mintegy egymilliárd dollárt költ a Volkswagen, és mintegy 2000 munkahelyet teremt a városban.

  • 24%-kal esett vissza a Porsche autóeladása

    Az észak-amerikai eladások csökkenése nem kímélte az egyébként igen sikeres Porschét sem, hiszen 2008-ban 24 százalékkal kevesebb, 27 717 új zuffenhauseni modell hagyta el a szalonokat, amelybõl 26 035 az Egyesült Államokban, 1882 pedig Kanadában talált gazdára.

    Továbbra is a Cayenne a legnépszerûbb modell, ám értékesítési adatai 30 százalékkal estek vissza, míg a 911-bõl 26 százalékkal kevesebb fogyott.

  • A Fiat a Suzukit akarja?

    A Fiat immár egyértelmûen a világ egyik legnagyobb konszernjét építgeti. Az Opel/Vauxhall és a Saab megvételérõl szóló tárgyalások már hivatalosak, ennek ellenére Sergio Marchionne, a torinói gyártó elnöke nem éri be ennyivel.

    Az autóiparral foglalkozó Automotive News Europe értesülései szerint Marchionne szemet vetett a Suzukira is. Az internetes lap szerint az érdeklõdésnek prózai oka van: az esztergomi gyár. Köztudott, hogy a Duna-parti kisvárosban készül a Fiat Sedici, valamint az Opel Agila is.

  • A Jaguar 8%-kal több autót adott el

    Gazdasági válság ide vagy oda, az utóbbi években gyengén muzsikáló Jaguar a 2008-ban az elõzõ évhez képest nyolc százalékkal több autót adott el.

    A javulás leginkább az XF bevezetésének köszönhetõ, valamint annak, hogy a gyártó modelljei igen népszerûek voltak az oroszországi és a távol-keleti piacokon is.