rss
  • Világcsúcsot döntött egy elektromos autó

  • Share on Tumblr

    Világcsúcsot döntött egy elektromos autóHa a hagyományos motorokat gyártó lobbi meg nem akadályozza, áttörést következhet be az autópiacon - az elektromos autók javára. Sorra jelennek meg a nagy gyártók elektromos autói, mint írtuk, a Tesla jóvoltából megoldódhat az akkumulátorok gyors töltése, s minden jel szerint szétfoszlik a villanykocsik lassúságának mítosza is. Az új világrekordot egy pillekönnyű elektromos autó, a Drayson Racing Technologies Lola B12 69/EV elnevezésű járműve állította fel. A Yorkshire-i versenypályán az autó végsebessége elérte a 204,2 mérföldet (328,6 km/óra).

    A rekord háttérbe szorítja a General Electric korábbi 175 mérföldes csúcsát. A vezérigazgató, Lord Drayson szerint a Lola B12 69/EV eredménye nyomán fellendülhet az elektronikus gépjármű-technológia terjedése. Ideje lenne megnyitni az autóversenyzés zöld versenynaptárát.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Panni néni, a világjáró motorkerékpár

    A nagyközönség is megismerheti azt az 1967-es évjáratú T5-ös oldalkocsis Pannóniát, amellyel két paksi fiatalember 24 ezer kilométert tett meg az elmúlt hónapokban. Treszl Gábor, az expedíció szervezõje szerkesztõségünknek elmondta, november 29-én fotókiállítással egybekötött élménybeszámolót tartanak a Közlekedési Múzeumban, ahol - mint jármûtörténeti emlék - végleges otthonra lelhet az általuk Panni néninek nevezett veterán motor.

    Treszl Gábor és Magyar Zoltán hosszas és alapos elõkészület után júniusban indult el Kínába, hogy ott lehessen az olimpián.

  • Nehéz elhinni, de igaz: autózás helyett inkább buszoznak az amerikaiak

    New York - Inkább buszra pattan, mint a volán mögé ül számos amerikai - mutatta ki egy friss kutatás az Egyesült Államokban.

    2007 utolsó hónapjai és 2008 között majdnem 10 százalékkal - több mint 40 éves csúcs - növekedett a távolsági buszok forgalma az Egyesült Államokban. "Számos oka van a buszforgalom megnövekedésének, az elsõdleges tényezõ azonban az utóbbi évek nagyfokú benzin-áremelkedése" - mondta a felmérés vezetõje, Joseph Schwieterman közigazgatási szakértõ, a Chaddick Intézet igazgatója."

  • Problémák a Jaguar újabb modelljénél!

    Az autók megbízhatóságával is foglalkozó amerikai cég, a True Delta legújabb kimutatása alapján komoly megbízhatósági problémák vannak a Jaguar legújabb, és igen sikeres modelljével, az XF-fel.

    Mivel a modellt csak tavaly kezdték forgalmazni, ez az elsõ nyilvános statisztika az autóról, és korántsem fest jó képet az autóról. A jelentés szerint a konkurens 5-ös BMW-hez, E osztályú Mercedeshez, de még a szintén nem túl fényes adatokat produkáló Cadillac CTS-hez képest is igen sokat kell a tulajdonosoknak szervizbe hordani a nagymacskát.

  • A Maserati hangja izgatja fel legjobban a nõket!

    Tudományos bizonyítást nyert az a közhiedelem, miszerint a sportautók felizgatják a nõket - igaz, a férfiakat is, õket azonban kicsivel kevésbé. A Hiscox intézet 20 nõt és ugyanennyi férfit vizsgált meg, akiknek különféle autók motorhangját játszották be.

    A 30 másodperces felvételeken elõször egy Volkswagen Polo, majd egy Maserati, egy Lamborghini és egy Ferrari volt hallható. A 22 és 61 év közötti vizsgálati alanyoknál a tesztoszteron-szint változását vizsgálták.

  • Nem lesz több sporolós Ford!

    A Fiesta, a Focus és a Mondeo takarékosságra hangolt változatai után a Ford nem készít több ilyen változatot.

    A gyártó szóvivõje közölte, a Ka, a Kuga, valamint az S-Max nem kap Econetic változatot, mert azokra nem lenne elég kereslet.

  • Sokaknak nem tetszik a Fiat-Chrysler szövetség

    Egy ideig úgy tûnt, hogy a legkisebb detroiti autógyártó jövõje is biztosítva van a Fiatnak köszönhetõen, ám a csõdeljárás eredményét több hitelezõ is megtámadta.

    Három nyugdíjalap 42 millió dollárt kölcsönzött az autógyártónak, most pedig pénzüket szeretnék visszakapni, így a Legfelsõbb Bírósághoz fordultak.

  • A Nissan Renault turbómotorokra vált

    Az emissziós szabályok szigorodásával napjainkban ismét egyre kedveltebbek a turbómotorok. A japánok azonban eddig nem csipkedték magukat annyira e téren, mint mondjuk a Volkswagen vagy a Renault, ennek azonban hamarosan vége.

    A Nissan motorfejlesztésért felelõs vezetõje, Tetsuya Takahashi ugyanis egy brit autós magazinnak elárulta, az igazgatótanács zöld utat adott az új turbómotoroknak, amelyek a közeljövõ Nissanjaiban kapnak majd helyet.

  • Perli a Renault-t két Renault

    Pert indított a Renault autógyár ellen két Renault nevû család Franciaországban, hogy rábírja a céget: ne adja új villanyautójának a Zoe nevet.

  • Autóeladások: Európa már gyorsít

    Európában a Golf, a Fiesta, a Punto és a Mégane eladásai az elmúlt hónapban már 50 százalékkal meghaladták a tavaly szeptemberit.

  • Újra feléled a Zeppelin márkanév?

    A Daimlerhez tartozó Maybach az utóbbi idõkben nem tud látványos fejlõdést elérni, ami elsõsorban kevés típusból álló modellkínálatának tudható be.

    A németek minden elkövetnek az érdeklõdés felkeltéséért, így a Genfi Autószalonon felélesztik a Zeppelin márkanevet.

  • A Seat Ibiza új dízelmotort kap

    2009 júniusától kezdve a Seat Ibizához is elérhetõ lesz a Volkswagen-konszern vadonatúj fejlesztésû 1,6 literes, közös nyomócsöves dízelmotorja.

    A 90 lóerõs és 230 Newtonméternyi nyomatékú erõforrás a teljesítményben vele azonos 1,9-es PT TDI motort váltja, átlagfogyasztása 4,2 liter, szén-dioxid kibocsátása pedig mindössze 109 g/km.

  • A Hyundai érdeklõdik a Jeep iránt

    A rendkívül rossz pénzügyi helyzetben lévõ Chrysler elõtt immár csak két lehetséges jövõ állhat: az egyik a teljes csõd, a másik, ha egy tõkeerõs konkurens mihamarabb felvásárolja.

    Az eddigi legkomolyabb kérõvel, a General Motorsszal véget értek a tárgyalások, hiszen a GM is belátta, hogy éppen elég a 2,5 milliárd dolláros harmadik negyedéves veszteségével megbirkóznia, nem veheti még a Chrysler gondjait is a nyakába egy lehetséges fúzióval.

  • Termeli az üzemanyagot a magyar autó

    Új rekordot állított fel az európai fogyasztási versenyen a gyõri egyetem csapata. A napelemes modell termeli az üzemanyagot.

    A Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata új rekordot állított fel, miután pozitív energiamérleggel érkezett a célba a Shell Eco-marathon Europe 2010 versenyen. Ezzel persze a napelemes kategória abszolút gyõztese is a gyõri csapat.

  • Nyugdíjba megy a Lotus vezérigazgatója Mike Kimberley

    Közel negyvenévnyi munka után feláll vezetõ székébõl a Lotus vezérigazgatója Mike Kimberley, aki 2006 óta a gyár elsõ embere.

    Azért döntött így a norfolki manufaktúra vezetõje, mert az orvosa azt tanácsolta, ha fel akar gyógyulni súlyos hátproblémájából, akkor hagyjon fel a munkájával.

  • Az M0 körgyûrûre már telepítik a fix traffipaxokat

    Az M0-son eddig is voltak alkalmi sebességmérések (elég csak a szigetszentmiklósi felüljáróra gondolni), január közepétõl azonban mûködnek a fix mérõk is.

    A rendõrség már tavaly megígérte, hogy fix traffipaxokat telepít az M0-sra, ezek január közepétõl már mérnek is.