rss
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Elindult a Mitsubishi Concept-cX sorozatgyártása

    A japánok hivatalosan is bejelentették, hogy sorozatgyártásba küldik a kompakt terepjárót, amelyet tanulmányként tavaly õsszel, a Frankfurti Autószalonon láthatott elõször a közönség.

    Nagy meglepetést persze nem okozott a bejelentés: a Concept-cX már tanulmányként is elég józan konstrukciónak tûnt.

  • 10 év garanciát ad a Saab az új kocsikra

    A helyzet fokozódik: az Alfa Romeo nemrég duplázta meg az autóira vállalt garanciát, így a minõség benyomását régen sugalló Saabnak is lépnie kellett. Most már 10 évig, vagy 200 000 kilométerig vállalt gyári garanciát is kaphatunk. A svéd autógyártó sem várt sokáig az Alfa bejelentése után: a kétéves alapgaranciához mostantól automatikusan hozzácsapja a tizenkét hónapos csatolt garanciát is.

  • Takarékoskodik a Volvo

    20 millió eurós befektetéssel modernizálta teljes méretû szélcsatornáját a Volvo. A svédek ezt most elsõsorban a minél alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, illetve széndioxid-kibocsátás szolgálatába állították, közleményük szerint pedig ennek vívmányai már a Párizsban bemutatott C30 DRIVe modellben tetten érhetõek.

  • White Edition limitált szériás Corsa-t dob piacra az Opel!

    A jelenleg is futó, negyedik generációs Opel Corsa már három éve van piacon, ám a modell még most sem tûnik elavultnak.

    A rüsselsheimiek azonban egy kis egyediséggel is kedveskednének a vásárlóknak, így egy különleges, White Edition névre hallgató szériát mutatnak be, amely természetesen limitált mennyiségben lesz kapható.

  • Cristiano Ronaldo összetörte méregdrága Ferrari-ját!

    A világhírû portugál focista egy alagútban falnak csapódott Ferrari 599 GTB-jével, de a Manchester United fiatal játékosa szerencsés volt, hiszen az autóval ellentétben egy karcolás nélkül megúszta az esetet.

    A hírek szerint épp a Manchester United carringtoni pályájára tartott Ronaldo az autóval, amikor a város repülõterétõl nem messze lévõ alagútban megtörtént a baleset.

  • Tontom navigáció a Renault modellekben

    A TomTom és a Renault a napokban együttmûködési szerzõdést írt alá, melynek eredményeképpen számos Renault modellt megfizethetõ fedélzeti navigációs készülékkel látnak el. Mivel az elmúlt években robbanásszerûen növekedett az autós navigációk piaca, a két cég stratégiai együttmûködése teljesen logikus lépés mindkét fél részérõl.

  • 20 ezer fõt épít le a Nissan!

    A japán autógyártó határozott lépésekre szánta el magát az után, hogy nyilvánosságra hozta a március 31-én véget érõ üzleti év várható eredményét, amely szerint a márka a Renault-val való együttmûködés 1999-es megkezdése óta elõször veszteséges.

    E szerint a 2008-as üzleti esztendõt a Nissan 2,58 milliárd dollár hiánnyal zárja majd, emiatt pedig azonnali hatállyal elbocsát 20 000 dolgozót világszerte, ami összes alkalmazottjának csaknem egytizedét teszi ki.

  • Harmadára csökkent a Dacia eladása Romániában!

    Mintegy hatvan százalékkal csökkent a romániai Automobile Dacia gépkocsigyár eladása Romániában az idei elsõ negyedévben.

    A román Mediafax hírügynökséghez a gyártó által eljuttatott adatok szerint az év elsõ három hónapjában a román piacon 8682 gépkocsit értékesítettek. A francia Renault tulajdonában lévõ gyárnak tavaly 21 475 autót sikerült eladnia ugyanebben az idõszakban. A mélypontot februárban regisztrálták, amikor csak 2 701 jármûvet értékesítettek.

  • Fehéroroszország elsõ Ferrarija

    Minszk - Fehéroroszország elsõ Ferrariját jegyezték be a napokban: a 2008-as gyártmányú luxusautó ára 173 ezer dollár, azaz csaknem 26 millió forint.

    Az országban egyébként nincs túl sok luxuskategóriájú gépkocsi - a fehérorosz közlekedési rendõrség adatai szerint mindössze két 2003-as gyártmányú Maybach limuzin, valamint négy Bentley található. Utóbbiak közül az egyik kilencéves, de akad egy 2005-ös, valamint két 2007-es gyártmányú modell is - olvasható a Lenta cím orosz nyelvû hírportálon.

  • Problémák a Jaguar újabb modelljénél!

    Az autók megbízhatóságával is foglalkozó amerikai cég, a True Delta legújabb kimutatása alapján komoly megbízhatósági problémák vannak a Jaguar legújabb, és igen sikeres modelljével, az XF-fel.

    Mivel a modellt csak tavaly kezdték forgalmazni, ez az elsõ nyilvános statisztika az autóról, és korántsem fest jó képet az autóról. A jelentés szerint a konkurens 5-ös BMW-hez, E osztályú Mercedeshez, de még a szintén nem túl fényes adatokat produkáló Cadillac CTS-hez képest is igen sokat kell a tulajdonosoknak szervizbe hordani a nagymacskát.

  • Bezárt a kaliforniai Lamborghini kereskedés

    Míg az ázsiai országokban új értékesítési pontok nyílnak, addig a tengerentúlon bezárta kapuit a Lamborghini eddigi legnagyobb márkakereskedése.

    A kaliforniai Santa Ana-ban található kereskedés igen szép sikereket ért el, hiszen itt sikerült értékesíteni éves szinten az olasz sportautók 10 százalékát, köszönhetõen annak is, hogy a legismertebb személyiségek is a kereskedés ügyfelei voltak.

  • Volkswagen gyár lesz Észak-Amerikában

    A gazdasági válságra való tekintettel az amerikai és a japán márkák folyamatosan kénytelenek visszafogni termelésüket vagy bezárni gyáraikat, azonban a Volkswagen nem változtatott döntésén, így megépül a chattanooga-i üzem, amelyben 2011-ben indulhat a termelés.

  • Elárverezték James Bond 1976-os Lotus Espirit S1-ét

    Elárverezték a héten A kém, aki szeretett engem címû James Bond-filmben használt sportkocsit.

    Az 1976-os évjáratú Lotus Esprit S1-ért végül 111 500 angol fontot, azaz 33,6 millió forintnyi összeget fizetett a vevõ.

    Nem árulták el a legnagyobb licitet kínáló nevét, annyit tudni róla, hogy amerikai és a Bond- és Lotus-kedvelõ egyaránt. Az 1977-ben bemutatott filmben a Roger Moore által vezetett Esprit képes volt tengeralattjáróvá átalakulni.

  • Várhatóan 20%-os lesz a minimun önrész az új autók vásárlásánál!

    Várhatóan visszafogja a lakossági autóeladásokat, de csupán azok szorulnak majd ki a vevõi körbõl, akiknek már a kezdõrészlet megfizetése is gond.

    A Magyar Lízingszövetséggel folytatott egyeztetések eredményeként 2009. január 5-tõl új szabályozást léptet életbe a Pénzügyi Szervek Állami Felügyelete (PSZÁF): a gépjármû-finanszírozási konstrukcióknál a jelenlegi nulla százalék helyett 20 százalékos minimum önrészt, a 120 hónapos futamidõ maximum 96 hónapra csökkenését, valamint a finanszírozó cégek számára az ügyfél fizetõképességének alaposabb megvizsgálását írja elõ.

  • A Toyota 11 napra leállt!

    1993 óta elõször fordul elõ a legnagyobb japán autógyártóval, hogy szüneteltette termelését, azonban a kereslet visszaesése és a raktárak telítettsége miatt a januári 3 nap után februárban és márciusban is 11 napig áll majd a Japánban található 12 gyár minden futószalagja. Jó hír azonban, hogy a dolgozók megtarthatják állásaikat, a leállások alatt fizetett szabadságra küldik õket.