rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mogyorózik a Honda Los Angelesben

    Ahogy közeledik a Los Angeles-i Autószalon december 2-án esedékes megnyitója, úgy csordogálnak egyre lendületesebben a premierekrõl szóló hírek. Lesz például újdonsága a Hondának is, a japán gyár ráadásul egy kifejezetten fura nevû tanulmányt állít ki az amerikai városban.

  • A Ssangyong felszámolás közelben!

    Miután a felszámolás közelébe került a Ssangyong, a bíróság kimondta, hogy jobb, ha felszámolják a céget, mintha életben marad.

    A dél-koreai gyártónak azonban mégis sikerült meggyõznie a bírákat, hogy az életben maradással sok munkahely is megmenekül. A PriceWaterhouse jelentése is errõl számolt be.

  • Az Audi A4 és A5 is megkapta hétsebességes, duplakuplungos automata váltóját

    Immár az Audi A4 és A5 is megkapta a konszern új fejlesztésû, hétsebességes, duplakuplungos automata váltóját.

    Az új S-Tronic egyelõre egyetlen motorhoz, a kétliteres TFSI benzineshez rendelhetõ. Az új egységnek hála az autók százas gyorsulása javult, az A5-ösé 6,5-rõl 6,2 másodpercre, míg az A4-esé 6,6-ról 6.5 másodpercre, miközben a fogyasztás és az emisszió változatlan maradt.

  • Pánikban üresbe sem tudjuk tenni a sebességváltót

    Váratlan helyzetben csökken a problémamegoldó képesség, a megriadt, pánikra esett emberek gyakran a legegyszerûbb dolgokra sem képesek – mondja a nagy port felvert autóvisszahívásokkal kapcsolatban a szakember.

  • Kiállítás a Ford T-modellrõl és Galamb Józsefrõl Dunaszerdahelyen

    Szeged - A Ford T-modellt és egyik konstruktõre, Galamb József életútját bemutató kiállítás látható a Csallóközi Múzeumban, Dunaszerdahelyen; a tárlat anyaga a makói múzeumból származik - közölte Halmágyi Pál igazgató szerkesztõségünkkel.

  • 100 millió euró végkielégítést kaphat a Porsche-vezér?

    A Volkswagen nagyon közel került hozzá, hogy többséget szerezzen a Porschében. Ez esetben pedig Wendelin Wiedeking, a zuffenhauseniek vezetõje visszavonulhat, amivel több mint 100 millió eurót kasszírozhat.

    Az ok nagyon egyszerû, Wiedeking ugyanis 1993-as kinevezésekor elérte, hogy a fizetése "csupán" 1 millió euró legyen, viszont kapja meg az éves nyereség 0,87 százalékát. Ez akkor az igazgatótanács részérõl nem volt vita tárgya, a gyártó ugyanis masszívan veszteséges volt.

  • Állandó forgalomkorlátozásokat vezetnének be Pekingben

    Peking - Az olimpia idején megtisztult levegõtõl megittasodva, majd a visszatérõ mindennapok dugóitól feldühödve a pekingi városvezetés kisebb mértékû, de állandó forgalomkorlátozások bevezetését tervezi.

    A város minden egyes autóját a héten egyik munkanapján tiltanák ki az utakról, a rendszer alapját a rendszámok képezik. A vezetõ hivatalnokok magukhoz sem irgalmasak: a kormányzati gépkocsik 30 százalékát is tartósan parkoltatni akarják.

  • Színes gumiabroncsokkal vadít az F1

    Különbözõ színekkel látják el az idei Forma-1-es szezonban a gumikat, ezzel is segítve a nézõket abban, hogy megállapíthassák, melyik pilóta milyen abroncsot választott.

  • Nõi parkolóhelyeket alakítottak ki nõknek Horvátországban

    "Vevõink zöme nõ, mi csupán könnyíteni akartunk kicsit az életükön"

    Külön nõi parkolóhelyeket alakított ki egy bevásárlóközpont Horvátországban, amivel "mindennemû" felháborodást váltott ki: feldühítette a nõket, de a férfiakat is.

    A parkolóhelyek a szokásosnál szélesebbek, rózsaszín virágok díszítik aszfaltjukat és jelölik egyúttal, hogy nõké a hely és jobb a megvilágításuk. A nõk zöme azonban ahelyett, hogy örült volna, felháborodott, amiért a bevásárlóközpont "hülyébb" vezetõnek tartja õket a férfiaknál.

  • Renault Nepta a Hungaroringen

    Ugyan nem ma született, mégis elõször mutatkozik be hazánkban a Renault design-tervezõinek kétségkívül egyik legszebb alkotása, a Renault Nepta koncepcióautó.

    A World Series by Renault rendezvény keretein belül nemcsak a névadó márka régebbi és újabb, széria- és átépített autóit, hanem egy gyönyörû tanulmányt is megcsodálhatjuk. Igaz, beülni ebbe nem lehet.

  • Hatalmas létszámleépítést tervez a General Motors

    Ötezer adminisztratív dolgozójától, a fehérgallérosok 15 százalékától válna meg Amerikában a General Motors (GM) autógyár.

    A novembertõl esedékes létszámcsökkentés tervét a Wall Street Journal címû lap szellõztette meg, és a lap úgy tudja, hogy a dolgozók egészségbiztosítási keretét is csökkentené az amerikai jármûipari óriás, valamint a vezetõi prémiumokat is mérsékelni akarja.

  • Alumíniumból készül majd a Jaguar és a Land Rover

    A brit gyártó korábban is híres volt arról, hogy széles körben alkalmazott autóiban alumíniumot. Ratan Tata, a két márka indiai tulajdonosa most bejelentette, hogy az összes jövõbeni Jaguar és Land Rover karosszériája alumíniumból készül majd.

    A megoldást annak ellenére alkalmazzák, hogy jelentõsen megdrágítja a gyártást, ellenben az alacsonyabb súly kisebb emissziót is eredményez, ami a két, jellemzõen nagy és iszákos motorokkal felszerelt márka esetében különösen fontos lehet, különös tekintettel az Európai Unió tervezett CO2-szabályozására, illetve a megváltozó fogyasztói szokásokra.

  • 10 év garanciát ad a Saab az új kocsikra

    A helyzet fokozódik: az Alfa Romeo nemrég duplázta meg az autóira vállalt garanciát, így a minõség benyomását régen sugalló Saabnak is lépnie kellett. Most már 10 évig, vagy 200 000 kilométerig vállalt gyári garanciát is kaphatunk. A svéd autógyártó sem várt sokáig az Alfa bejelentése után: a kétéves alapgaranciához mostantól automatikusan hozzácsapja a tizenkét hónapos csatolt garanciát is.

  • A GAZ tulajdonosa ajánlatot tett a General Motorsnak a Hummer felvásárlására

    A legújabb pletykák szerint a GAZ tulajdonosa is ajánlatot tett a General Motorsnak a Hummer felvásárlására.

    Oleg Gyeripászka, akinek becsült vagyona 15 milliárd dollár, állítólag a legjobb ajánlatok egyikével próbálja megszerezni a terpejáró-márkát olyan vetélytársak elõl, mint az indiai Mahindra-csoport. Bár a pénzvilágban minden lehetséges, mégis különös fricska lenne a sorstól, ha a Hummer orosz kézbe kerülne.

  • Bezárt a kaliforniai Lamborghini kereskedés

    Míg az ázsiai országokban új értékesítési pontok nyílnak, addig a tengerentúlon bezárta kapuit a Lamborghini eddigi legnagyobb márkakereskedése.

    A kaliforniai Santa Ana-ban található kereskedés igen szép sikereket ért el, hiszen itt sikerült értékesíteni éves szinten az olasz sportautók 10 százalékát, köszönhetõen annak is, hogy a legismertebb személyiségek is a kereskedés ügyfelei voltak.