rss
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Jeff Koons tervezi a 17. BMW Art Cart

    Jeff Koons amerikai mûvész tervezi a BMW Art Car néven ismert sorozat tizenhetedik darabját - jelentette be a német autógyár.

  • A franciák megveszik a Ladát?

    Habár a Renaultnak nem ez az idõszak történetének legjobb periódusa, ennek ellenére az amerikai terjeszkedésen gondolkodik, hírbe hozták a Jeeppel, most pedig azt rebesgetik, hogy megveszi az orosz Ladát is.

    Az elmúlt napok meglepõ pénzügyi eredményei, gyárleállásai és az autóeladások zuhanása mellett kissé elsikkadt a hír, hogy a francia óriás jókora, 25%-os részesedést vásárolt az AutoVAZ-ból, abból a cégbõl, mely többek között a Lada tulajdonosa is.

  • Elkelt a Hatékony Dinamikával felszerelt BMW egymilliomodik darabja

    Újabb mérföldkõhöz érkezett a BMW csoport üzemanyag-és széndioxid-kibocsátási stratégiája: augusztus 6-án Münchenben átadták az egymilliomodik BMW Hatékony Dinamikával (BMW EfficientDynamics) szerelt BMW modellt új tulajdonosának.

    Az egy neves müncheni ügyvéd által vásárolt BMW 520d Touring ötvözi a kiváló vezetési élményt, az innovációt, a biztonságot, a legmagasabb szintû kényelmet és a kategóriájában egyedülálló takarékosságot.

  • Óriási büntetés a biztosítóknak és alkuszcégeknek!

    Nem változtatott a Fõvárosi Bíróság döntésén a Fõvárosi Ítélõtábla, így összesen 6,8 milliárd forintos büntetést kell befizetnie biztosítóknak és alkuszcégeknek, mert korábban megegyeztek az autójavítási díjakról.

    Elutasította a Fõvárosi Ítélõtábla azon cégek keresetét, amelyekre kartellezés miatt még januárban szabott ki óriási összegû büntetést a Fõvárosi Bíróság. Ez azt jelenti, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogszerûen büntette versenykorlátozó magatartásért a cégeket és rótt ki rájuk összesen 6,8 milliárd forint bírságot.

  • Az Opelt megveszi a Fiat?

    A német Spiegel Online hírére reagálva az Opel összüzemi tanácsának vezetõje megerõsítette, hogy a Fiat veszi át az Opelt és a Vauxhallt. A Spiegel információi szerint a General Motors vezetõi és a német kormány is támogatja az olaszokat, ám a szakszervezetek a várható leépítésektõl tartva a kanadai Magna beszállítót szeretnék új tulajdonosnak.

    Érdekes fordulat állt be az Opel eladásának történetében, ugyanis a német Spiegel Online hírét, miszerint a Fiat veszi át a General Motorstól az Opelt, a németek összüzemi tanácsának vezetõje megerõsítette. Az olaszok mindeddig tagadták, hogy az rüsselsheimi márkára pályáznak, és tovább folytatták a tárgyalásokat az amerikai Chryslerrel egy esetleges együttmûködésrõl.

  • Elutasították a Porsche hitelkérelmét!

    Ha nem sikerül hamar megegyezni a Katari Állami Befektetési Válallat vezetõivel, nagy bajba kerülhet a stuttgarti gyártó.

    A német Kancellária, illetve a Pénzügyminisztérium ugyanis - igaz, egyelõre csak informálisan - elutasította a gyártó újabb, 1,75 milliárd eurós hitelkérelmét. - mondta a Financial Times napilapnak a márka igazgatótanácsának egyik tagja.

  • Ilyen az új Mazda3

    Több mint valószínû, hogy a következõ Mazda3 elõzetese, egy hamarosan bemutatkozó tanulmányautó látható a képeken, amelyek mindenféle kommentár nélkül bukkantak fel a napokban.

    Az autóról viszonylag sok kép készült, így, bár nem zárható ki teljesen, hogy csak ügyes hamisítványokról van szó, amelyet egy virtuális modellbõl generáltak, mi arra tippelünk, hogy a képek egyenesen a gyárból származnak.

  • Harmadára csökkent a Dacia eladása Romániában!

    Mintegy hatvan százalékkal csökkent a romániai Automobile Dacia gépkocsigyár eladása Romániában az idei elsõ negyedévben.

    A román Mediafax hírügynökséghez a gyártó által eljuttatott adatok szerint az év elsõ három hónapjában a román piacon 8682 gépkocsit értékesítettek. A francia Renault tulajdonában lévõ gyárnak tavaly 21 475 autót sikerült eladnia ugyanebben az idõszakban. A mélypontot februárban regisztrálták, amikor csak 2 701 jármûvet értékesítettek.

  • Új 2010-es V6-os és V8-as technika a Mercedesnél - Nézzük mit is tudnak!

    Újonnan fejlesztett V6-os és V8-as motorjaival bizonyítja a Mercedes-Benz, hogy van még fejlesztési potenciál a belsõégésû hajtómûben – ez is lehet egy sajátos „zöld vonal”, nem csak az alternatív hajtás.

  • A szlovák belügyminiszter esete az új közlekedési törvénnyel!

    Vasárnap lépett életbe Szlovákiában az új közúti közlekedésrõl szóló törvény, a szigorítás után ötven km/órás sebességgel lehet közlekedni lakott területen. A Pravda címû napilap munkatársai által készített videón a törvény kidolgozója, Robert Kaliòák belügyminiszter még aznap közel százhússzal száguldott Pozsonyban.

    A szlovák belügyminisztert újságírók követték vasárnap, amikor a egyik kereskedelmi csatorna vitamûsorának forgatásáról igyekezett Pozsonybesztercérõl a fõvárosba. Kaliòák Volkswagen Touareg márkájú kocsija Pozsonyba érve is 115 km/órás sebességgel haladt, holott már csak 50 km/óra a megengedett sebesség.

  • Lenyesnek a Toyota gázpedáljaiból

    Négymilliós visszahívás bejelentésére készül a Toyota, ennyi autóban kell balesetveszély miatt rövidebbre cserélni a gázpedálokat. Toyotákat és Lexusokat is érint a probléma, melynek jelentõségét a japán gyár próbálta elkenni.

  • A Toyota és a Ford harca a legtakarékosabb középkategóriás autó címéért

    Washington - A Toyota és a Ford szinte késhegyre menõ vitát folytat az Egyesült Államokban arról, hogy melyiküké a legtakarékosabb középkategóriás autó.

    Mindkét cég természetesen egy hibridjármûvel verseng a címért: a japán Toyota a Prius, az amerikai Ford pedig a Fusion fogyasztása alapján követeli magának az elsõséget.

  • Mégsem épít külön márkát a Prius köré a Toyota

    Mégsem épít külön márkát a Prius köré a Toyota, erõsítette meg Miguel Fonseca, a japán márka nagy-britanniai igazgatója.

    Az eredeti tervek szerint a Prius külön márkává lépett volna elõ, ám valószínûleg a gazdasági válság miatt elvetették a terveket, hiszen egy új márka bevezetése rengeteg pénzbe kerül.

  • Lehuzant a General Motors részvényeinek az ára

    Történelmi mélypontra zuhant a GM részvények ára, miután olyan pletykák kaptak lábra, amelyek szerint a cég rövid idõn belül csõdvédelmet készül kérni.

    A helyzet iróniája, hogy csõdhöz nagyban hozzájárulhat a tartósan alacsony részvényárfolyam is. A GM részvényei, amelyek 2000-ben még 93,6 dollárt értek, tegnap 10 dollár alatt, egész pontosan 9,98 dolláros árfolyamon zártak a tõzsdén: ilyen olcsón még soha nem jegyezték az autógyártó papírjait.

  • Euro milliókat költ a Toyota Európára

    Ismét bizonyságot tett a Toyota arról, mennyire fontos neki az európai piac. A japánok belgiumi kutatóközpontjára ugyanis 80 millió eurót, azaz 19,3 milliárd forintot költenek a közeljövõben annak érdekében, hogy még inkább a kontinensen élõk számára tudják hangolni autóikat.

    A tetemes összegben többek között benne van egy 1,3 kilométeres tesztpálya, amin gyakorlatilag az összes, Európában elõforduló útviszonyt tudják szimulálni, továbbá egy újabb, 12 ezer négyzetméteres mûhely is épül. A munkálatok várhatóan jövõre fejezõdnek be.