rss
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Elkezdõdött a fix traffipaxok telepítése

    Újabb kaszára készül a rendõrség, ezúttal Kecskeméten lesznek jó páran, akik nem várt csekket kapnak a közeljövõben. A város számos pontjára sebességmérõt telepítettek.

    Várhatóan hamarosan újabb komoly bevételhez jut az államkincstár, mert Kecskeméten legalább kilenc helyre fix traffipaxot telepített a rendõrség. A rendszám alapján, az objektív felelõsség elvének alkalmazásával egyszerûen postázzák az üzembentartónak a gyorshajtásról szóló határozatot és a megfelelõ összeggel a csekket.

  • Hangolható kipufogó a Nissanhoz is

    A Porschénál régóta létezik, most egy német cég a Nissan 370Z-hez is elérhetõvé tette a hangolható kipufogót.

  • Szálerõsítésû mûanyag egyes modellekben

    Az új technológiával tíz éven belül 40%-kal csökkenthetõ lenne az autók átlagos tömege. A szálerõsítésû mûanyagok napjaink talán legjobb szerkezeti anyagai minden olyan területen, ahol könnyû, de erõs alkatrészekre van szükség.

    Egyes iparágakban, például az ürhajózásban, a repülõgép-gyártásban és a versenyautók építésénél szinte egyeduralkodóvá is vált az elmúlt bõ húsz évben, de az autóiparban mind a mai napig nem tudott igazán elterjedni.

  • Négy forinttal csökken a gázolaj ára szerdától

    Csökkenti bruttó 4 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt. - értesült piaci forrásból hétfõn az MTI.

    A Mol legutóbb július 28-án változtatott az üzemanyagok árán, akkor a mindkét üzemanyagét, így a 95-ös benzin árát is mérsékelte 5-5 forinttal.

  • Elárverezték James Bond 1976-os Lotus Espirit S1-ét

    Elárverezték a héten A kém, aki szeretett engem címû James Bond-filmben használt sportkocsit.

    Az 1976-os évjáratú Lotus Esprit S1-ért végül 111 500 angol fontot, azaz 33,6 millió forintnyi összeget fizetett a vevõ.

    Nem árulták el a legnagyobb licitet kínáló nevét, annyit tudni róla, hogy amerikai és a Bond- és Lotus-kedvelõ egyaránt. Az 1977-ben bemutatott filmben a Roger Moore által vezetett Esprit képes volt tengeralattjáróvá átalakulni.

  • Alig vannak még új KRESZ-táblák

    Az új KRESZ-pontok ellenére az illetékesek egyelõre nem nagyon engedik be a kerékpárosokat az autókkal szemben az egyirányú utcákba, és nem festik fel számukra a lámpáknál az elõretolt felállókat. Az egyik vidéki illetékes szerint az idõjárás miatt nem csinálnak semmit, valamint azért, mert az emberek tudatlanok. A kerékpárosklub szerint valójában a polgármesterek a tájékozatlanok, ezért pár nap múlva - ha kéretlenül is -, de tanácsokat adnak nekik.

  • Jeff Koons tervezi a 17. BMW Art Cart

    Jeff Koons amerikai mûvész tervezi a BMW Art Car néven ismert sorozat tizenhetedik darabját - jelentette be a német autógyár.

  • A Jaguar XK is dízelmotort kap!

    Már a luxus- és sportautókat gyártó cégek is egyre több modelljükben kínálnak dízelmotort, így többek között a Porsche Cayenne és a Jaguar XJ után az XK is új, az eddiginél erõsebb dízelmotort kap.

    A 3,0 literes, V6-os duplaturbós motor nemrég debütált XF Diesel S modellben, és 271 lóerõvel és 600 Newtonméternyi nyomatékkal rendelkezik.

  • Fel akart vágni: bearanyozta az autóját

    Minél nagyobb a szegénység egy országban, annál inkább úgy érzik az ott lakók, hogy az álluxusnak is nagy feneket kell keríteni.

  • Sokba került Rick Wagoner menesztése a GM-nél!

    Sokba került az amerikai gyártónak Rick Wagoner minapi menesztése; a hírek szerint ugyanis a korábbi cégvezér húszmillió dolláros, azaz kb. 4,6 milliárd forintos végkielégítésre lett ezzel jogosult, igaz, az Egyesült Államok szenátusának pénzügyi bizottsága az állami hitel fejében befagyasztotta az ilyen kifizetéseket.

    Az ABC televízió értesülései szerint Wagoner ennek az összegnek csupán töredékét kapja meg készpénzben, a többit egyéb juttatásokon keresztül élvezheti.

  • Rómában betiltják a kényszerû szélvédõmosást piros lámpánál

    Az olasz fõváros polgármesterének idei rendelete értelmében ezentúl büntetendõ cselekménynek számít a közlekedési lámpa piros jelzésénél várakozó gépkocsik szélvédõjének kierõszakolt lemosása.

  • Egy teljesen elektromos, környezetbarát modell fejlesztésén dolgozik a Honda

    Egy teljesen elektromos, környezetbarát modell fejlesztésén dolgozik a Honda, amely szériaérett változatának érkezését 2015-ig helyezte kilátásba a japán gyártó.

    Bár még semmi konkrétum nem látott napvilágot a közelgõ modellrõl, elõzetes híresztelések szerint egy kisautóval lesz dolgunk, hatótávolsága pedig teljes töltöttséggel 100 kilométer körül várható.

  • Jövõre befejezõdik a Yugo gyártása

    Belgrád - Hamarosan a múlté lesz a jugoszláv autógyártás egykori "csodabogara", a Yugo nevû kisautó, amely egyben a régen széthullott egységes délszláv államnak is a jelképe volt.

    A Zastava autógyár fõnöke a héten jelentette be, hogy 2009-ben megszûnik a Yugo gyártása. Az egykor Jugoszlávia határain túl is kelendõ kiskocsi különbözõ típusai (Yugo, Skala, Florida) mellett a kragujevaci gyár beszünteti a Zastava 101 és 128 modellek gyártását is.

  • F. Segura Csoport - Az újabb autóipari cég hazánkban

    Az ITD közremûködésével 2008 elsõ félévében 25 pozitív befektetõi döntés született 1,4 milliárd euró értékben

    A spanyol tulajdonú autóalkatrész-gyártó, az F Segura várhatóan januárban kezdi el a munkát Szolnokon. A cég tulajdonosa és Garamhegyi Ábel kormánybiztos csütörtökön írtak alá támogatási szerzõdést, ám az összeget az uniós jóváhagyásig nem hozhatják nyilvánosságra.

    A spanyol F. Segura Csoport 12 ezer négyzetméteres üzemének építési munkálatai 2007 telén elkezdõdtek, és a termelés várhatóan 2009. januárjában el is indulhat a Szolnoki Ipari Parkban.

  • Cadillac függõ, idén az 53-at vette

    Nem egyszerre, hanem évente, pontosan minden esztendõben egyet

    Annyira rászokott a Cadillacre, hogy már 53-at vett az autótípusból egy 84 éves férfi az Egyesült Államokban.

    Nem egyszerre, hanem évente, pontosan minden esztendõben egyet. A régit viszont nem tartotta meg, így mindig csak egy volt neki. A bácsi 1955-ben kapott rá a Cadillacekre. Ugyanabba az autókereskedésbe jár már 22 esztendeje, így aztán, amikor eljön az éves csere ideje, nyugodtan mondhatja az eladónak - akár egy kocsmatörzsvendég a csaposnak -: "A szokásosat."

    Amúgy egész évben a cserére spórol.