rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Nissan Renault turbómotorokra vált

    Az emissziós szabályok szigorodásával napjainkban ismét egyre kedveltebbek a turbómotorok. A japánok azonban eddig nem csipkedték magukat annyira e téren, mint mondjuk a Volkswagen vagy a Renault, ennek azonban hamarosan vége.

    A Nissan motorfejlesztésért felelõs vezetõje, Tetsuya Takahashi ugyanis egy brit autós magazinnak elárulta, az igazgatótanács zöld utat adott az új turbómotoroknak, amelyek a közeljövõ Nissanjaiban kapnak majd helyet.

  • 65 év után veszteséges a Toyota éves mérlege?

    Japán sajtóhírek szerint elképzelhetõ, hogy 65 év után elõször negatívba fordulhat a japán gyártó pénzügyi mérlege a 2008-2009-es pénzügyi év végére.

    Ahogy az autóipar egésze, a Toyota is az õsz folyamán kezdte megérezni a hitelválság hatásait, így az április elsejével kezdõdõ pénzügyi év elsõ felében még masszív nyereséget termelt a cég: áprilistól szeptemberig mintegy 6,6 milliárd dollárnyi profitot termelt a vállalat, bár ez az összeg is mintegy 75%-os csökkenést jelent 2007-hez képest.

  • Új életre kelhet Kínában a Lancia

    A Fiat ugyan közvetlen utód nélkül tüntette el a kompakt szedánt a Lancia kínálatából, de úgy néz ki, a típus új életre kelhet Kínában, a Zotye Auto jóvoltából.

    A nyugaton lényegében ismeretlen gyártó eddig egyetlen típust gyártott, amely a Daihatsu Terios elõzõ generációján alapul: a Zotye a karosszéria-gyártáshoz szükséges szerszámokat a japán gyártótól vásárolta, amikor a kis terepjárót még 2006-ban új modellel váltották fel, viszont a mechanika egy része saját fejlesztés, a motortérbe pedig Kínában gyártott Mitsubishi motorokat szerelnek.

  • Mitsubishi a Blu-Ray rendszerû DVD-lejátszóval újít

    Napjainkban egyre bõvül az autókban található fõként szórakoztatási és kényelmi célokat szolgáló elektronikus arzenál, amelynek egyik leglátványosabb képviselõje az elsõ ülések háttámlájába épített DVD-lejátszó és képernyõ.

    Bár a két képernyõt igénylõ rendszerek elég ritkák, és csupán prémiummodellek extralistáinak alján szerepelnek, a japán gyártó mégis úgy döntött, hogy modelljeinek egy részét Blu-Ray rendszerû DVD-lejátszóval, valamint a kép megjelenítésére képes HD-tévékkel szereli fel.

  • Kolozsvár mellett készülnek az új Mercedesek

    A Mercedes-Benz gépkocsikat gyártó német Daimler csoport Romániát választotta új kelet-európai gyárának helyszínéül - jelentette be Constantin Stroe, a romániai autógyártók egyesületének (ACAROM) elnöke.

  • Tervezik az új Ferrarit

    A Ferrari vezetõsége nagyon komoly döntést hozott mikor a márka jövõbeli arculatát kellett megtervezni.

    A szigorodó környezetvédelmi elõírásoknak is megmegfeleljenek a tervek, ezért a súlycsökkentést és a központi befecskendezéses motorok fejlesztését helyezik elõtérbe, persze úgy, hogy az ne menjen a sportautók teljesítményének rovására.


  • Lassan összehozzák

    Úgy tûnik már csak a General Motors döntésén múlik, hogy az Opel mely tulajdonosnál folytatja a munkát. Letisztult a kép.

  • A Mercedesnél a BMW 7-es fõdizájnere!

    Az új 7-es fõdizájnerét, a kanadai születésû Karim Habibot elcsábította a konkurens Mercedes. Habib a jövõben második ember lesz stuttgarti fõtervezõ, Gorden Wagener alatt, és az F jelû koncepciókért és kísérleti autókért lesz felelõs, amelyek a márka jövõbeni formai irányvonalát vetítik elõre.

  • Kevés Toyota kel el Európában

    A korábbi évek lassú, de folyamatos növekedése megtorpanni látszik: 2008 elsõ félévében 7%-kal kevesebb autót adott el a japán gyártó Európában, mint egy évvel korábban.

    Összesen 617 ezer Toyota kelt el az elsõ hat hónap során, ami nem kevés - így is mintegy 5,3%-os piaci részesedésnek felel meg -, de bõven alulmúlja a japánok várakozásait.

  • Útlezárás zombiveszély miatt!

    Collinsville (Illinois állam) - ÚTLEZÁRÁS ZOMBIVESZÉLY MIATT! - erre figyelmeztet mostanában több autópálya-menti felirat Illinois államban.

    Nem csak a zombik, hanem velociraptorok is szerepelnek az elektromos táblák feliratain. Az autósoknak azonban nem kell nagyon tartaniuk emberevõ holtaktól meg dinóktól, mert csak viccelget valaki, vagy viccelgetnek valakik, általában csúcsforgalom idején.

  • Hat évtized után visszatért Csehországba a Skoda LT 35 harckocsi

    Prága - Hatvan év után visszatért Csehországba a Skoda LT 35 típusú harckocsi, amely a II. világháború elõestéjén a csehszlovák hadsereg egyik legkorszerûbb és legjobb fegyverének számított.

    Ebbõl a tankból egyetlen egy sem maradt fenn Csehországban. A nagyvilágban is mindössze négy darabról tudnak a hadtörténészek. A most Csehországba visszatért tankot 1939-ben zsákmányolta a német hadsereg, majd 1945-ben hadizsákmányként az Egyesült Államokba került.

  • Elégedetlen Porsche vásárlók a star-stop technológia miatt

    Elégetlenek a Porsce vásárlók a start-stop technológia miatt.

    Nemrégiben mutatta be a 911-es átalakított változatát, amelyeknél a mûszaki részletek is kaptak némi törõdést.

    Megnövelték például az autók teljesítményét, új a duplakuplungos váltó, és az új közvetlen befecskendezéssel javítottak az autó gazdaságosságán is.

  • Felfedték a Toyota hidrogén hajtású terveit

    A Detroiti Autószalonon prezentálta a legnagyobb japán autógyár alternatív meghajtásokra vonatkozó terveit.

    A Toyota elképzelései szerint még az idei év folyamán bemutatják elsõ plug-in hibridjüket a Toyota Prius személyében, 2012-ben érkezik az iQ alapjaira épülõ elektromos városi autó, míg az elsõ szériaérett, hidrogénnel mûködõ autó 2015-ben mutatkozhat be.

  • 24%-kal esett vissza a Porsche autóeladása

    Az észak-amerikai eladások csökkenése nem kímélte az egyébként igen sikeres Porschét sem, hiszen 2008-ban 24 százalékkal kevesebb, 27 717 új zuffenhauseni modell hagyta el a szalonokat, amelybõl 26 035 az Egyesült Államokban, 1882 pedig Kanadában talált gazdára.

    Továbbra is a Cayenne a legnépszerûbb modell, ám értékesítési adatai 30 százalékkal estek vissza, míg a 911-bõl 26 százalékkal kevesebb fogyott.

  • White Edition limitált szériás Corsa-t dob piacra az Opel!

    A jelenleg is futó, negyedik generációs Opel Corsa már három éve van piacon, ám a modell még most sem tûnik elavultnak.

    A rüsselsheimiek azonban egy kis egyediséggel is kedveskednének a vásárlóknak, így egy különleges, White Edition névre hallgató szériát mutatnak be, amely természetesen limitált mennyiségben lesz kapható.