rss
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Búcsúzik a Volga

    Moszkva - Búcsúzik az orosz Volga személyautó: két hónap múlva legördül a gyártószalagról az utolsó szériában készült kocsi, s attól kezdve a legendás jármû már csak megrendelésre lesz kapható. A Volgát - típusnevén GAZ M21-est - az ötvenes évek elején fejlesztették ki a Ford Crestline modell alapján, s az ötvenes évek közepén lépett a Pobjeda helyére. Úgy tervezték meg, hogy bírja a mostoha klimatikus viszonyokat és a rossz szovjet utakat, rugózása elég kemény volt, viszont erõs motorja mindent kibírt, és más akkori autókhoz képest sokkal kevésbé volt hajlamos a rozsdásodásra.

  • Környezetvédelmi okok miat betilthatják az otthoni autómosást Washingtonban

    Ha a képviselõk is úgy akarják Washington államban, hamarosan határozatban kötelezhetik az autósokat, hogy jármûveiket kizárólag autómosóban mossák, az otthoni autóápolást pedig megtilthatják - árulta el Washington állam környezetvédelmi osztályának egyik alkalmazottja. Az ok egyszerû: nem akarják, hogy a foszfort tartalmazó tisztítószerek a patakokba illetve az élõvizekbe kerüljenek.

  • Fel akart vágni: bearanyozta az autóját

    Minél nagyobb a szegénység egy országban, annál inkább úgy érzik az ott lakók, hogy az álluxusnak is nagy feneket kell keríteni.

  • Alumíniumból készül majd a Jaguar és a Land Rover

    A brit gyártó korábban is híres volt arról, hogy széles körben alkalmazott autóiban alumíniumot. Ratan Tata, a két márka indiai tulajdonosa most bejelentette, hogy az összes jövõbeni Jaguar és Land Rover karosszériája alumíniumból készül majd.

    A megoldást annak ellenére alkalmazzák, hogy jelentõsen megdrágítja a gyártást, ellenben az alacsonyabb súly kisebb emissziót is eredményez, ami a két, jellemzõen nagy és iszákos motorokkal felszerelt márka esetében különösen fontos lehet, különös tekintettel az Európai Unió tervezett CO2-szabályozására, illetve a megváltozó fogyasztói szokásokra.

  • A kínaiak veszik meg a Hummert?

    Pletykák szerint Kína egyik legkisebb autógyártója, a Sichuan Auto tárgyalásokat kezdeményezett a tulajdonos GM-mel a Hummer márka megvételérõl.

    A hírek szerint a távol-keletiek 500 millió dollárért (kb. 122 milliárd Ft) vásárolnák meg a három modellel rendelkezõ Hummert, annak teljes technológiájával és gyártósoraival együtt. Más források szerint a Sichuan nem egyedül, hanem más autógyártóval együtt venné meg az amerikai márkát, és kínai állami bankok finanszíroznák a vételárat.

  • Az Európai Unió 5 milliárd eurót ad az autóiparnak

    Az Európai Unió is a helyi gazdaság talpra állításával próbálkozik: állítólag már meg is született a döntés egy 200 milliárd eurós hitelcsomag kiutalásáról, amelybõl az autóipar is részesül.

    Az összeg zöme azonban más iparágaknak jut: az autógyártók ebbõl a keretbõl egyelõre csak 5 milliárdot kapnak, ami a bajban levõ cégek számát nézve nem túl sok. Az autógyártók korábban megfogalmazták, hogy minimum 40 milliárd euróra volna szükségük a zökkenõmentes mûködéshez, mivel az egyre szigorúbb károsanyag- és szén-dioxid-kibocsátási szabványokkal kapcsolatos fejlesztések komoly plusz terhet jelentenek a számukra.

  • Nyolcasba kapcsolt az Audi

    A sebességi fokozatokat eddig csak a legnagyobb luxusautókban szaporították gátlástalanul, de az Audi új frontot nyit: az õsztõl kisebb szedánjaikban és kupéikban is megjelenik a ZF nyolcsebességese.

  • Tuningcsomag az SLS AMG-hez

    Alig látta meg a napvilágot az 571 lovas Mercedes SLS AMG, a Hamann máris kínál hozzá tuningkitet.

  • Európa legnagyobb autópiaca Oroszországban?

    Oroszország Európa legnagyobb autópiacává léphet elõ az idei eladások alapján - vélekedett szerdán a PricewaterhouseCoopers (PwC) tanácsadócég egyik moszkvai munkatársa. A PwC becslése szerint idén Oroszországban 3,6-3,8 millió gépkocsi találhat gazdára.

    A nemzetközi tanácsadó cég adatai arról tanúskodnak, hogy a 2008-as év elsõ felében 1 millió 645 ezer jármû kelt el, ami 41 százalékkal több a tavalyi évnél, miközben jelentõsen emelkedett az eladott kocsik átlagos ára is.

  • A gyalogosok nagy része nem ismeri a KRESZ-t!

    A gyalogosok alig húsz százaléka ismeri pontosan a KRESZ rá vonatkozó szabályait - derült ki a GRSP (Global Road Safety Partnership - Partnerség a Közlekedésbiztonságért) Magyarország Egyesület felmérésébõl.

    A szeptemberben készült nem reprezentatív felmérés a gyalogosok közlekedési szokásait vizsgálta. A személyes megkérdezésen alapuló kutatás szerint a gyalogosok 46 százaléka szokott átkelni az úttesten a jelzõlámpa tilos jelzése ellenére is.

  • Kibújhatnak a vagyonadó alól a luxusautók tulajdonosai

    Több mint 73 ezer személygépkocsit érint a vagyonadó, de az ettõl várt 2,5-4 milliárd forint összegû bevételt veszélyezteti, ha a tulajdonosok külföldön helyezik forgalomba az autókat, és így a költségvetés még az áfa- és a regisztrációs adóbevételektõl is elesik a Magyar Gépjármûimportõrök Egyesülete (MGE) szerint.

    Az MGE közleménye szerint a luxusadóval érintett kategóriákban ez az összeg gépkocsinként 4-8 millió forint között lehet. Minden ezer darab külföldön forgalomba helyezett nagyteljesítményû személygépkocsin a magyar állam átlagosan 6 milliárd forintot veszít.

  • Nem emeli az üzemanyagok nagykereskedelmi árát a MOL

    A MOL nem emeli az üzemanyagok nagykereskedelmi árát, tette közzé a Magyar Távirati Iroda a honlapján. A hazai olajtársaság általában szerdán szokott változtatni a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi árán.

    Két hete szerdán emelt legutóbb a MOL, ekkor rekordot döntöttek a magyarországi árak: a benzin literje 317 forintba, a gázolajé 335 forintba került. Ezek azonban csak átlagos árak, hiszen a legolcsóbb és legdrágább kutak árai között akár 25 forintos különbség is lehet.

  • Cadillac függõ, idén az 53-at vette

    Nem egyszerre, hanem évente, pontosan minden esztendõben egyet

    Annyira rászokott a Cadillacre, hogy már 53-at vett az autótípusból egy 84 éves férfi az Egyesült Államokban.

    Nem egyszerre, hanem évente, pontosan minden esztendõben egyet. A régit viszont nem tartotta meg, így mindig csak egy volt neki. A bácsi 1955-ben kapott rá a Cadillacekre. Ugyanabba az autókereskedésbe jár már 22 esztendeje, így aztán, amikor eljön az éves csere ideje, nyugodtan mondhatja az eladónak - akár egy kocsmatörzsvendég a csaposnak -: "A szokásosat."

    Amúgy egész évben a cserére spórol.

  • Novemberben nem a Suzuki adta el a legtöbb autót itthon

    A Ford november hónapban 1627 gépjármûvet értékesített Magyarországon, az elõzõ év azonos idõszakához képest 1,24 százalékkal magasabb, 13,73 százalékos, új saját rekord piaci részesedést elérve.

    Mindez annak fényében igazán kiváló, hogy a piac 28,35 százalékkal esett, és csak 11 847 darab személyautót és haszongépjármûvet adtak el. A Ford ezzel novemberben 308 darabbal megelõzte az évek óta piacvezetõ Suzukit is.

  • A Maserati hangja izgatja fel legjobban a nõket!

    Tudományos bizonyítást nyert az a közhiedelem, miszerint a sportautók felizgatják a nõket - igaz, a férfiakat is, õket azonban kicsivel kevésbé. A Hiscox intézet 20 nõt és ugyanennyi férfit vizsgált meg, akiknek különféle autók motorhangját játszották be.

    A 30 másodperces felvételeken elõször egy Volkswagen Polo, majd egy Maserati, egy Lamborghini és egy Ferrari volt hallható. A 22 és 61 év közötti vizsgálati alanyoknál a tesztoszteron-szint változását vizsgálták.