rss
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Arab kézben a Volkswagen?

    Ahogy arról korábban többször beszámoltunk, a Porsche sürgõsen befektetõket keres, és a hírek szerint a Katari állami befektetési társaság élénken érdeklõdik a német gyártó iránt.

    Az ügy legújabb fejleménye, hogy a katariak hétmilliárd eurót ajánlottak a Porschénak annak 25%-os tulajdonrészéért, illetve 20%-nyi Volkswagen-részvény elõvásárlási opciójáért.

  • Rekordot ért el a kávéval hajtott autójával - fotóval

    A 35 éves, kávézacc-meghajtású Rover 106 kilométeres sebességgel száguldott Elvingtonban, volánja mögött Martin Baconnel. Bacon a lefõtt kávémaradékból golyócskákat készített, amelyek azután a kocsi motorjában elégtek, gyúlékony gáz szabadult fel belõlük, és végül ez szolgált „közvetlen” üzemanyagként.

  • Facebook-on debütál a 2010-es Ford Explorer

    Az amerikai vállalat különleges, a jármûiparban szokatlan marketingtechnikához folyamodik, hogy minél nagyobb tömegekhez eljusson: a csaknem 500 millió felhasználót számláló Facebook közösségi portálon rántja le a leplet a terepjáró legújabb változatáról. Már 140 karakteres világban élünk - fogalmazott Scott Monty, a Ford úgynevezett közösségimédia-osztályának fõnöke, utalva a Twitter-üzenetek felsõ határára. "Ha fel akarjuk hívni az emberek figyelmét valamire, akkor az üzenet ütõs kell hogy legyen" - mondta.

  • Az amerikaiaknak sem kell a Prius

    További aggasztó hírek láttak napvilágot a tengerentúlról. Az évek óta hatalmas slágercikként számon tartott Toyota Priusból ugyanis a várnál kevesebb példány fogy.

    A trend azért is érintheti érzékenyen a Toyotát, mivel javarészt hibridjük kedvéért kezdték el építeni a mississippi Blue Springs üzemet, ami most várja a gazdasági helyzet jobbra fordulását.

  • Kínai autóvezetési teszt: mit tesz, ha köpnie kell?

    Peking - Mit tesz, ha köpnie kell autóvezetés közben? A) Kiköpök az ablakon B) Beleköpök egy papírhulladékba, aztán bedobom egy kukába C) A jármû padlójára köpök.

    A fenti tesztkérdés ízelítõ a kínai KRESZ vizsgakérdéseibõl. Összesen 800 van, ezekbõl kell 100-at megoldani a vizsgán. Zömük persze nemzetközileg is ismert, de akadnak sajátosan helyi "specialitások", mint a fenti példa, amelyre a helyes válasz: B.

  • Radikális koncepció a Ferraritól

    Folyamatosan vizsgálja a Ferrari, hogyan tehetné még tökéletesebbé modelljeit. Éjt nappalá téve dolgoznak különbözõ elképzeléseken a mérnökök, ezek mindegyike természetesen nem köszön vissza a szériamodellekrõl. Azért a maranellóiak (és minden más gyár) szorgalmasan védetik le ötleteiket, a szabadalmi hivatalból most egy új ajtónyitási mechanizmus rajzai szivárogtak ki.

  • Elhunyt Elio Zagato az autóversenyzõbõl lett formatervezõ!

    A Frankfurti Autószalon körüli nagy felhajtásban, szinte észrevétlenül távozott az élõk sorából az autóipar egyik meghatározó alakja, Elio Zagato.

    A rendkívül sikeres autóversenyzõbõl lett formatervezõ nevéhez olyan munkák kapcsolódnak, mint a Ferrari 250, a Maserat AG6, vagy éppen az Aston Martin DB4 - csak hogy párat említsünk.

  • Egyszerûsödik a gépjármû-finanszírozás

    A Magyar Lízingszövetség által kezdeményezett új szabályozás 2009 januárjában lépne hatályba

    Egyszerûsödik a gépjármû-finanszírozás: a jövõben magánokirat is elegendõ lesz a zálogjog érvényesüléséhez - írja a szerdai Világgazdaság.

    Simkó Ágnes, az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium fõosztályvezetõje közölte, hogy a tervek szerint nem szükséges majd a zálogszerzõdést közokiratba foglalni, így tehát olcsóbb is lesz az ügylet.

  • Volkswagen XL1 - 9 deci gázolaj 100 kilóméteren

    Száz kilométeren kilenc deci gázolaj és 240 gramm széndioxid: ez a Volkswagen új prototípusa, az XL1.

  • Amerikába költözik a Toyota akkumulátor gyára

    Nemrégiben a japán gyártó bejelentette, hogy a Prius hamarosan bemutatkozó új generációjának összeszerelését Japánból az Egyesült Államokba helyezi át, most pedig azt erõsítették meg gyári források, hogy az akkumulátorgyártást is oda telepíti.

    Ennek fõ oka természetesen a költségcsökkentés, hiszen az USA-ban egyre nagyobb a kereslet a hibridek iránt, és egy helyi üzem nyitásával drasztikusan lecsökkenthetnék a szállítási költségeket.

  • Az Abarth nem csak autóban, megérkezett az Abarth ruhakollekció!

    Most, hogy a Fiatnak jól megy a szekere, végre törõdhet egy kicsit az olyan rétegmodellekkel is, mint például a minap leleplezett 160 lóerõs, sportosra hangolt 500 Abarth esseesse.

    Azt pedig, hogy az 500-as modell és a jól csengõ Abarth név mennyire népszerû, remekül jelzi, hogy a Kappa a Párizsi Autószalonra elhozza saját Abarth kollekcióját, hogy a tulajdonosok, vagy a leendõ tulajdonosok autójukhoz öltözhessenek.

  • DVD-filmet nézett vezetés közben egy francia gyorshajtó

    Párizs, 2008. június 18., szerda (MTI/dpa/AFP) - DVD-filmet nézett egy fiatal francia autóvezetõ, miközben óránként 200 kilométeres sebességgel száguldott az autópályán.

  • Januári KRESZ-módosítások – kerékpárosok és motorosok

    A kormány 2009. november végén fogadta el a KRESZ módosítását. 2010. január elsejével több mint 60 ponton változnak a közúti közlekedés szabályai.

  • Megvannak az Év Autója döntõsei

    Idén harminchárom modellt találtak alkalmasnak az Év Autója 2010 díjért való küzdelemre.

  • Hatalmas létszámleépítést tervez a General Motors

    Ötezer adminisztratív dolgozójától, a fehérgallérosok 15 százalékától válna meg Amerikában a General Motors (GM) autógyár.

    A novembertõl esedékes létszámcsökkentés tervét a Wall Street Journal címû lap szellõztette meg, és a lap úgy tudja, hogy a dolgozók egészségbiztosítási keretét is csökkentené az amerikai jármûipari óriás, valamint a vezetõi prémiumokat is mérsékelni akarja.