rss
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Nissan Renault turbómotorokra vált

    Az emissziós szabályok szigorodásával napjainkban ismét egyre kedveltebbek a turbómotorok. A japánok azonban eddig nem csipkedték magukat annyira e téren, mint mondjuk a Volkswagen vagy a Renault, ennek azonban hamarosan vége.

    A Nissan motorfejlesztésért felelõs vezetõje, Tetsuya Takahashi ugyanis egy brit autós magazinnak elárulta, az igazgatótanács zöld utat adott az új turbómotoroknak, amelyek a közeljövõ Nissanjaiban kapnak majd helyet.

  • A Koenigsegg szerezte meg a Saab-ot!

    Sikerült megegyezni a GM-nek és a Koenigseggnek, így majd húsz év után újra svéd kézbe kerülhet a trollhätteni márka. A döntés értelmében a GM és a Koenigsegg 500 millió eurót biztosít a Saab mûködéséhez, míg a svéd állam 600 millió eurós hitelfedezetet nyújt a gyártónak.

    Hamarosan újabb márkával lesz szegényebb a General Motors, ám ezt a Saab hívei egész biztosan nem bánják. Az amerikaiak ugyanis megegyeztek a Koenigseggel, amelyhez állami segítséget is kaptak Stockholmból, bár a hírek szerint az ügylet végleges nyélbe ütéséhez még 300 millió eurót kell szereznie a sportkocsigyártónak.

  • A Nissan Infiniti-ben Renault dízelmotor!

    A lehetõ legsikeresebb európai belépéshez komoly lépésre szánta el magát az Infiniti. A Nissan luxusmárkája ugyanis az öreg kontinens igényeihez igazodva dízelmotorral is kínálja majd modelljeit, hogy azok fel tudják venni a versenyt a német prémiummárkák modelljeivel is.

  • Eladásban megelõzte a Fordot a Volkswagen

    Várhatóan már az idén a negyedik helyre szorul a Ford az autógyártók közti eladási sorrendben, pedig néhány éve még stabil második volt a General Motors mögött.

    Egyelõre az elsõ félév adatait ismerjük: ebben az idõszakban a Volkswagen-csoport 7,2%-kal tudta növelni az eladásait, így 3,31 millió autót értékesített, míg a Ford fõként az amerikai piacon mutatott gyenge szereplése miatt csupán 3,22 millió autón tudott túladni.

  • Fejlesztés alatt a TAP - robotpilóta üzemmod az autóban

    Félautomata üzemmódban is képesek lesznek közlekedni a Volkswagen jövõbeli modelljei. A vezetés biztonságát segítõ rendszer emberi felügyeletet igényel, beavatkozni viszont csak szükség esetén kell.

  • Üzemleállás a Dacia gyárban!

    A Renault romániai leányvállalata a Dacia januárban újabb két hétre leállítja a termelését a kereslet nagymértékû visszaesése miatt - közölte a vállalat vezetése a román Mediafax hírügynökséggel.

    Az üzemleállás január 26-án veszi kezdetét. A Dacia egy hónapos munkaszünetet követõen most hétfõn kezdte meg ismét a termelést.

  • Háromszázezer füstölgõ jármûvet tiltottak ki Pekingbõl az olimpiai miatt

    Peking - Közel 300 ezer, magas károsanyag-kibocsátású jármûvet tiltottak ki átmenetileg a pekingi utakról az olimpia közeledtével életbelépõ környezetvédelmi szabályok soron következõ lépéseként.

  • Magyarországon is lesz autócsere-program!

    A gazdasági tárca már javában dolgozik a javaslaton, miszerint vezessék be hazánkban is a néhány külföldi országban (mint például Németországban, Olaszországban és Szlovákiában) jól mûködõ autócsere-programot.

    A program azokat az autóvásárlókat érintheti majd, akik tíz évnél öregebb jármûvüket egy új, környezetbarát négykerekûre cserélnék.

  • A Porsche újabb 4,89%-ot vásárolt a Volkswagen részvényeibõl

    Ismét egy kicsivel mélyebbre csúszott Góliát Dávid mély zsebébe: a Porsche újabb 4,89%-ot vásárolt a Volkswagen részvényeibõl, így most már 35,14%-ot tudhat a magáénak.

    A Stuttgarti sportkocsigyártó vezetése eleinte tagadta, hogy hatalomátvételre készülne, most azonban már nem csinálnak titkot belõle, hogy még az idén 50% fölé szeretnék növeli a tulajdonrészüket a Volkswagen csoportban. Wendelin Wiedeking, a Porsche vezérigazgatója azt mondja, lényegében már most az övék a valós hatalom a cégen belül, bár egyelõre kérdéses, hogy mit kezdenek vele.

  • Fékenergia-visszanyerés - újítások a Mazdánál

    A Mazda bemutatta a világ elsõ olyan fékenergia-visszanyerõ rendszerét, amely az energia tárolására kondenzátort használ. A megoldást 2012-tõl már alkalmazzák is, elsõként az új Mazda6 kapja meg.

  • AG Excalibur Shark - a gazdagok kocsija

    Akár nagyra növesztett kínai játékautónak is nézhetnénk a vörös kupét, pedig ez valaha a legszebb Mercedes volt.

  • Elkezdõdött a fix traffipaxok telepítése

    Újabb kaszára készül a rendõrség, ezúttal Kecskeméten lesznek jó páran, akik nem várt csekket kapnak a közeljövõben. A város számos pontjára sebességmérõt telepítettek.

    Várhatóan hamarosan újabb komoly bevételhez jut az államkincstár, mert Kecskeméten legalább kilenc helyre fix traffipaxot telepített a rendõrség. A rendszám alapján, az objektív felelõsség elvének alkalmazásával egyszerûen postázzák az üzembentartónak a gyorshajtásról szóló határozatot és a megfelelõ összeggel a csekket.

  • Fogyaszthatnak kumiszt a kazah autósok

    Asztana - Bátran fogyaszthatják a kumiszt, vagyis az erjesztett kancatejbõl készített gyenge szeszesitalt a kazah autósok.

    A kazah ügyészség döntése értelmében ugyanis visszakapta jogosítványát az a férfi, akit ittas vezetésért egy évre eltiltottak az autóvezetéstõl. Iszkengyirov urat még júniusban érte tetten a rendõrség, amint kapatosan tekerte a volánt. A vérvétel tanúsága szerint a férfi sört fogyasztott, ezért a bíróság egy évre bevonta a jogosítványát.

  • Kamerákat helyeznek el a taxikban

    Július közepétõl 117 milánói taxiban mûködik olyan videokamera, amely a jármû egész belsejét - beleértve az utast is - befogja.

    A 2400 eurós (565 ezer forint) felszerelési költségbõl 1000 eurónyit (235 ezer forint) az önkormányzat finanszíroz.

    A cél a taxisok és az utasok biztonságának garantálása - írta a Corriere della Sera.

  • Harcban az illegális autóbontókkal

    Május óta több mint 11 ezer tonna hulladékra 280 millió forint bírságot szabott ki a Zöldkommandó – közölte a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium. Magyarországon ma 175 regisztrált, legális autóbontó mûködik, amelyek a hozzájuk beszállított gépjármûvet kötelesek átvenni, az intézkedések a védelmükben történnek.