rss
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Halál egy cseh ralin

    A Zlin városának környékén rendezett hétvégi ralin halálos balesetet szenvedett egy 49 éves navigátor. A szervezõk tájékoztatása szerint az autó egy kanyarban kisodródott, majd az egyik útszéli fának csapódott. A navigátor olyan súlyos belsõ sérüléseket szenvedett, hogy a kórházban életét veszítette, a könnyebb sérüléseket szenvedett sofõrt alapos kivizsgálás után hazaengedték az orvosok.

  • A Skodánál évi egy millió autó a terv

    A Skoda csoport forgalma az idén az elsõ félévben 111,7 milliárd cseh korona volt

    A cseh Skoda Auto a tervek szerint a következõ három év alatt évi egymillió darabra növeli autógyártását, részint annak köszönhetõen, hogy csehországi gyáraiban fejleszti a gyártókapacitást.

    A külföldi - kínai, oroszországi és indiai - gyáraiban bõvül a termelés - közölte a Skoda magyarországi képviselete az MTI-vel.

  • A Suzuki százmillió eurókkal válhat veszteségessé az amerikai General Motors csõdje miatt!

    A japán Suzuki közölte, hogy százmillió eurókkal válhat veszteségessé az amerikai General Motors csõdje miatt.

    A japán konszern szerint az amerikaiakkal szemben egészében 550 millió eurónyi a követelésük, amit a GM nem fog maradéktalanul kifizetni a csõd okán. A Suzuki úgy számol, hogy a vesztesége végül 200 millió euró körül lesz a GM-mel folytatott pénzügyi tranzakciók, elsõsorban az amerikainak nyújtott hitelei után.

  • A Ford eladja Bordeaux melletti üzemét

    A Bordeaux melletti üzemet állítólag egy európai vállalat venné át, megtartva a munkahelyek egy jelentõs részét.

    A vásárlójelölt nevét egyelõre nem árulták el, csak annyit, hogy egy európai vállalatról van szó, amely a Fordhoz hasonlóan automata váltókat szeretne elõállítani az üzemben. A francia gyárban ugyanis pillanatnyilag ötsebességes automata váltókat állítanak elõ, amelyeket zömmel az Észak-Amerikában, Ausztráliában és Thaiföldön mûködõ Ford összeszerelõ üzemekbe szállítanak.

  • Formailag változik az új Citroen C3

    A Citroen C3 már kissé korosnak számít a kisautók népes és erõs mezõnyében, ezért a franciák már dolgoznak is a sikeres gombóc utódján.

    Az újdonság a gyáriak szerint 2010-ben érkezik majd a kereskedésekbe, de formailag szakítani fog a jelenlegi modell gömbölydedségével, vonalait a C3 Picasso MPV-tõl örökölheti. Az illetékesek elmondták, hogy az új C3 a mai trendeknek megfelelõen kisebb és könnyebb lesz elõdjénél, de minõségileg elõrelépést várhatunk a kis franciától.

  • Túl van az egymilliós határon a PSA és a Toyota közösen fejlesztett miniautója

    Túl van az egymilliós határon a PSA és a Toyota közösen fejlesztett miniautója. A Peugeot 107, Citroën C1 és Toyota Aygo név alatt árult városi miniket 2005-ös debütálásuk óta a csehországi Kolinban gyártják, a jelek szerint pedig megfelelõ kereslet mutatkozik irántuk. Azt egyébként nem közölték, hogy melyik márkából mennyit vettek.

  • A General Motors megszûntette a Cadillac BLS gyártását!

    A General Motors megszûntette a Cadillac BLS gyártását, amely eddig a Saab svédországi üzemében folyt.

    Az amerikai márka legkisebb szedánját kifejezettem az európai piacnak szánták, ám a BLS nem jelentett komoly konkurenciát az Audi A4-nek, a 3-as BMW-nek vagy éppen a Mercedes C-osztálynak.

  • White Edition limitált szériás Corsa-t dob piacra az Opel!

    A jelenleg is futó, negyedik generációs Opel Corsa már három éve van piacon, ám a modell még most sem tûnik elavultnak.

    A rüsselsheimiek azonban egy kis egyediséggel is kedveskednének a vásárlóknak, így egy különleges, White Edition névre hallgató szériát mutatnak be, amely természetesen limitált mennyiségben lesz kapható.

  • Robotok parkolják az autókat Budapesten

    Robotok parkolják az autókat Budapesten. Átadták a belvárosában Európa elsõ robottechnológiával mûködõ parkolóházát. A rendszer mûködtetéséhez emberi erõforrást nem igényel, teljesen automatikus.

    A méhkasra hasonlító épület tíz szintjére Koreában gyártott robotok pakolják be az autókat. Az épületben összesen 340 gépjármû fér el és az üzemeltetõ társaság szerint legfeljebb harminc másodperc lesz egy autó ki és beparkolása.

  • Középmotort kap az Audi TT?

    Az Audi TT következõ generációjával kapcsolatban érdekes információk szivárogtak ki.

    A németek sportautója ugyanis állítólag középmotort kap, amivel viselkedése teljesen megváltozhat és vezethetõség terén a kategória élvonalába kerülhet.

    Igaz ugyan, hogy a jelenleg kapható Audi TT még csak két éve van a piacon és egyáltalán nem nevezhetõ koros modellnek, a hétvégén mégis nagyon érdekes információk láttak napvilágot.

  • A Maserati hangja izgatja fel legjobban a nõket!

    Tudományos bizonyítást nyert az a közhiedelem, miszerint a sportautók felizgatják a nõket - igaz, a férfiakat is, õket azonban kicsivel kevésbé. A Hiscox intézet 20 nõt és ugyanennyi férfit vizsgált meg, akiknek különféle autók motorhangját játszották be.

    A 30 másodperces felvételeken elõször egy Volkswagen Polo, majd egy Maserati, egy Lamborghini és egy Ferrari volt hallható. A 22 és 61 év közötti vizsgálati alanyoknál a tesztoszteron-szint változását vizsgálták.

  • Január elsejétõl megszûnt a zöldkártya

    Január elsejétõl megszûnt a zöldkártya. Az autósoknak ezután csak mûszaki vizsgára kell hordaniuk a kocsijukat, ahol ugyanakkor elvégzik a környezetvédelmi felülvizsgálatot is. Az egyszerre végzett két vizsgálat valamivel olcsóbb lesz, mint eddig külön-külön. A zöldkártya igazolólap ugyanis megszûnt, ezért már nem kell fizetni.

  • 636 millió forint egy Jaguar-Oldtimerért

    London - Rekordáron, 2,2 millió fontért (636 millió forint) kelt el egy Jaguar-Oldtimer gépkocsi a hét végén - közölte a Bonhams aukciósház.

    A Jaguar D típusú gépkocsi 1955-ben készült, s a dél-angliai Chichesterben megrendezett autó-motor fesztiválon talált gazdára, egy angol oldtimer-rajongó vette meg.

  • Jeff Koons tervezi a 17. BMW Art Cart

    Jeff Koons amerikai mûvész tervezi a BMW Art Car néven ismert sorozat tizenhetedik darabját - jelentette be a német autógyár.

  • 2009-tól fizetni kell az EVA-soknak a cégautóadót

    2009-tõl nem tartalmazza a cégautóadót az eva, ezért az e körbe tartozó vállalkozások sem mentesülnek a fizetése alól.

    A nem elektromos motorral hajtott cégautók után akkor kell cégautóadót fizetni, ha azokra költséget számoltak el, mivel az egyszerûsített vállalkozói adó jövõ évtõl nem tartalmazza a cégautóadót, az e körbe tartozó vállalkozások sem mentesülnek a fizetése alól - mondta az MTI-nek Zara László adótanácsadó szerdán.