rss
  • Luxusmárkát faragnak a Lincolnból

  • Share on Tumblr

    Luxusmárkát faragnak a LincolnbólA Ford EcoBoost motorja nemcsak Európában, hanem az Egyesült Államokban is hódít. A Ford F-150 vásárlóinak nagy része már a V6-os turbós motort választja teherautójához. A Ford prémiummárkája, a Lincoln is előszeretettel használja az erőforrás-családot. A legfrissebb hírek szerint a jelenleg is futó 3,5 literes V6-os EcoBoost motor a 2016-os modellévben érkező Lincoln MKS-ben minimum 365 lóerőt teljesít majd. Újdonságként a kocsi egy 2,9 literes, Nano kódnevű EcoBoost V6-ost is kap, amely a Car and Driver magazin szerint 300 lóerős lehet.

    Az új MKS szedánt elsőkerék-meghajtással kínálják, de felárért összkerekesként is megrendelhető, ami ajánlott a 3,5 literes motor esetében. Alapfelszereltségként hat, de opciósan kilencsebességes Ford-GM közös fejlesztésű váltók kap a limuzin. Az MKC crossover arculatát átvevő kocsi alapára a mostani 41 ezer dollárról 43-44 ezer dollárra nőhet (9-10 millió forint).

    A Ford ugyanakkor nem elégedett a Lincoln márka piaci pozícionálásával, szerintük nem eléggé prémium a márka. Bejelentették, hogy tízéves programot dolgoznak ki, hogy a Lincolnból igazi luxusmárka váljék. A Lincoln kínálata 2016-ig négy új modellel bővül, a második generációs MKS limuzin és az MKC szabadidő-autó mellett egy C-osztályos kompakt autót is bemutatnak az elkövetkezendő években.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Színes gumiabroncsokkal vadít az F1

    Különbözõ színekkel látják el az idei Forma-1-es szezonban a gumikat, ezzel is segítve a nézõket abban, hogy megállapíthassák, melyik pilóta milyen abroncsot választott.

  • Barilla szerint õrültség a bioüzemanyag támogatása

    Milánó - "Õrültségnek" nevezte Guido Barilla, a világ legismertebb tésztagyártó vállalatának elnöke az Egyesült Államok és az Európai Unió arra vonatkozó döntését, hogy támogatják a gabonafélékbõl (is) készített bioüzemanyag elõállítását.

  • Erõsebb Jaguar V8 a Detroiti Autószalonon

    A brit gyártó a Detroiti Autószalonon mutatta be legújabb V8-as motorcsaládját, melyet érdekes módon egyelõre csak az XK és az XF sorozatokba építenek be a gyáriak, így a cég zászlóshajója csak késõbb kapja meg õket.

    Az új ötliteres V8-asok a 4,2 literes egységeket hivatottak felváltani és amellett, hogy jóval erõteljesebbek elõdeiknél, kevesebbet is fogyasztanak majd.

  • Bioüzemanyag lesz az utasok kilégzett levegõjébõl

    New York - A liverpooli John Lennon repülõtéren a világon elsõként próbálnak ki egy forradalmian új technológiát, amely az utasok által kilégzett levegõt bioüzemanyaggá alakítják - olvasható a LiveScience címû tudományos portálon.

  • Lehuzant a General Motors részvényeinek az ára

    Történelmi mélypontra zuhant a GM részvények ára, miután olyan pletykák kaptak lábra, amelyek szerint a cég rövid idõn belül csõdvédelmet készül kérni.

    A helyzet iróniája, hogy csõdhöz nagyban hozzájárulhat a tartósan alacsony részvényárfolyam is. A GM részvényei, amelyek 2000-ben még 93,6 dollárt értek, tegnap 10 dollár alatt, egész pontosan 9,98 dolláros árfolyamon zártak a tõzsdén: ilyen olcsón még soha nem jegyezték az autógyártó papírjait.

  • Új márkanév a BMW-tõl

    Nem lesz semmiféle Isetta, ennél németesebben oldották meg az almárka-kérdést a BMW-nél. Környezetbarát modelljeik a számkódjuk elé egy-egy i betût kapnak.

  • Néhány jótanács ha dugóba kerülünk

    A munkaszüneti napokat, ünnepeket mindenki szereti. Ilyenkor azonban nagyobb dugókra is számítani lehet, hiszen többen indulnak útnak – rokonokhoz, barátokhoz, kikapcsolódni, kirándulni – mint máskor. Akadnak olyan sofõrök, utazók, akik nehezen viselik a dugókat. Tippjeink segítségével könnyebben, biztonságosabban átvészelheti ezeket.

  • Autózni nyáron

    Ahogy a téli körülményekhez, úgy a nyári extrém hõséghez is fel kell készíteni kocsinkat és az utasokat, ha élvezni szeretnénk a nyári autózás örömeit. Bár a magyar autós úgy véli, hogy mindent tud a vezetésrõl és a közlekedésrõl, a baleseti statisztikák és a mûszaki segítségért folyamodók nyáron is magas száma jelzi: elutazás elõtt sokakra ráférne a tudnivalók átgondolása.

  • Az Audi TFSI V6-osába Eaton kompresszor kerül

    A legerõsebb hathengeres és gyengébb nyolchengeres Audi-motorokat felváltó új V6-os teljesen új fejlesztésû feltöltõt kapott, amely számos paraméterében eltér a korábbi mechanikus kompresszoroktól.

    Az elv persze hasonló az elsõ Roots-fúvókban használthoz: két, egymáshoz forgás közben középen végig illeszkedõ forgó lapátkerék nyomja a levegõt a motorba.

  • Több BMW fogyott, mint Suzuki

    Kemény visszaeséssel indult az év a magyar autópiacon. A kisautók visszaszorulása folytatódik, a prémiummárkák viszont jól teljesítenek.

  • 3,1 milliótól megvásárolható a Kia Venga

    Februártól már hazánkban is megvásárolható a Kia kompakt egyterûje, a Venga. A magyar kéz által tervezett modell már besöpört egy dizájn díjat, és az ára sem riasztó.

    Elõször a Frankfurti Autószalonon találkozhattunk a Kia Vengával, amely a tervek szerint a koreai gyártó új sikermodellje lehet.A Cee'd három évvel ezelõtt hatalmas robbanást idézet elõ a gyártó népszerûségében, hasonló szerepkört szánnának a Vengának is.

  • Alkoholalapú üzemanyagokban rejlõ lehetõségek keres a Lotus

    Új kutatási programot indított a brit sportkocsigyártó a Jaguar, és egy észak-ír egyetem közremûködésével.

    A cél egy olyan belsõ égésû motor kifejlesztése, amellyel teljes mértékben kiaknázhatók az alkoholalapú üzemanyagokban rejlõ lehetõségek.

  • Öreg Suzukiból napelemes motort épített egy amerikai diák

    Egy öreg Suzuki motorkerékpárból 70 kilométer/óra végsebességû napelemes járgányt épített egy amerikai diák.

  • Nem fogy a Porsche Boxster!

    Egészen a tavalyi év végéig úgy tûnt, hogy a német sportkocsigyártó könnyedén átvészeli a válságot, hiszen a Volkswagen-ügyleten óriásit kaszált, és az eladásai is alig csökkentek.

    Az idõ múlásával azonban egyértelmûvé vált, hogy a Porsche sem immunis a világméretû recesszióra, és januárban eladásainak 27%-os csökkenésérõl számolt be.

  • Megújul a 3-as BMW

    A BMW-nél összehangolták a új hetes és a megújult hármas bemutatását, talán abban a reményben, hogy a kisebbik modellnek is jut valami a csúcsmodellre irányuló figyelembõl.

    Az E90-es három és fél éve mutatkozott be, így eljött az ideje a modellciklus közepe táján esedékes visszafogott felújításnak.