rss
  • Luxusmárkát faragnak a Lincolnból

  • Share on Tumblr

    Luxusmárkát faragnak a LincolnbólA Ford EcoBoost motorja nemcsak Európában, hanem az Egyesült Államokban is hódít. A Ford F-150 vásárlóinak nagy része már a V6-os turbós motort választja teherautójához. A Ford prémiummárkája, a Lincoln is előszeretettel használja az erőforrás-családot. A legfrissebb hírek szerint a jelenleg is futó 3,5 literes V6-os EcoBoost motor a 2016-os modellévben érkező Lincoln MKS-ben minimum 365 lóerőt teljesít majd. Újdonságként a kocsi egy 2,9 literes, Nano kódnevű EcoBoost V6-ost is kap, amely a Car and Driver magazin szerint 300 lóerős lehet.

    Az új MKS szedánt elsőkerék-meghajtással kínálják, de felárért összkerekesként is megrendelhető, ami ajánlott a 3,5 literes motor esetében. Alapfelszereltségként hat, de opciósan kilencsebességes Ford-GM közös fejlesztésű váltók kap a limuzin. Az MKC crossover arculatát átvevő kocsi alapára a mostani 41 ezer dollárról 43-44 ezer dollárra nőhet (9-10 millió forint).

    A Ford ugyanakkor nem elégedett a Lincoln márka piaci pozícionálásával, szerintük nem eléggé prémium a márka. Bejelentették, hogy tízéves programot dolgoznak ki, hogy a Lincolnból igazi luxusmárka váljék. A Lincoln kínálata 2016-ig négy új modellel bővül, a második generációs MKS limuzin és az MKC szabadidő-autó mellett egy C-osztályos kompakt autót is bemutatnak az elkövetkezendő években.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Dakaron bizonyított a Rába

    Bár magyar versenyzõ nem állt rajthoz idén, mégis született hazai siker a Dakaron. A Martin Macik cseh kamion több mint 9000 km megtétele után a gyõri Rába által kifejlesztett és gyártott futómûveken negyedikként ért célba Buenos Airesben.

  • Felmérték a hanyag közlekedés veszélyeit

    A világszerte szaporodó közlekedési balesetek egy részét aprónak vélt szabálytalanságok okozzák. Amerikai, svéd és német kutatások bizonyítják, hogy rengeteg hanyag, a szabályokat semmibe vevõ gépjármûvezetõ ül a volán mögé.

    A gépkocsivezetés közbeni mobilozást a KRESZ szigorúan tiltja, s még kihangosítóval sem ajánlja, mert elvonja a vezetõ figyelmét a forgalomtól. A rajtakapott autóst bírságolják, pontelvonással büntethetik.

  • Nem forgalmaz több személyautót az Isuzu az Egyesült Államokban

    Nem forgalmaz több személyautót az Egyesült Államokban az Isuzu. A japán márka az eladások rohamos csökkenése miatt döntött úgy, hogy január 31. után már csak az N-Series teherautót forgalmazza, az Ascender szabadidõs terepjárót és i-Series pick-upot nem.

  • Paul Newman versenyautóit elárverezik

    A szeptemberben, 83 éves korában elhunyt Oscar-díjas színész, Paul Newman saját, hõn szeretett versenyautóit (emellett repülõgépeit és különbözõ díjait is) elárverezik, az értük kapott összeget pedig Newman alapítványa számára utalják át, a színész végakarata szerint.

    Mint ismeretes, a magyar felmenõkkel is büszkélkedõ Newman élete során nemcsak 10 Oscar-jelölést gyûjtött be filmjeiért, de autóversenyzõnek sem volt utolsó.

  • Nem könnyûfémbõl, hanem hagyományos acélbõl készül a következõ 5-ös BMW!

    A hírek szerint a bajor gyártó a következõ generációnál nem folytatja a jelenlegi 5-ös építésmódját, és nem könnyûfémbõl készülnek az elsõ teherviselõ elemek.

    Mint ismeretes, a BMW a jobb súlyelosztásra hivatkozva készítette a jelenlegi generáció orrát részben alumíniumból. Ez azonban megdrágította a gyártást, rosszabb törésteszt-eredményeket okozott, ráadásul hathengeres motorokra lett tervezve, így négyhengeres egységgel nagy sebességnél túl könnyû lett az autó orra.

  • Japán autók

    A japán gazdaság fejlõdése mindenkit csodálatra késztet. Az 1945-ben háborús vereséget szenvedett nemzet rövid idõ alatt a világ iparának élvonalába küzdötte fel magát.

  • BMW és Fiat kooperáció

    Nem még csak pletykákat hallhattunk a lehetséges megállapodásról, de azóta a hivatalos bejelentésre is sor került: a BMW és a Fiat csoport vezetése aláírt egy szándéknyilatkozatot a jövõbeli kooperációról.

    A felek egyelõre elég óvatosan nyilatkoztak, így viszonylag kevés részlet derült ki a hivatalos közleménybõl az együttmûködés természetével kapcsolatban. Ugyanakkor annyit azért eláryultak, hogy több különbözõ területen is lehetségesnek tartják a közös munkát.

  • Elnökváltás a Renaultnál

    Louis Schweitzer 17 éve vette át a francia autógyártó irányítását, és túlzás nélkül igazi birodalmat épített belõle.

    A 66 éves menedzser nevéhez fûzõdik a Renault privatizációja, a Nissan, a Volvo Group és a dél-koreai Samsung feletti irányítás megszerzése, illetve a Logan és a Sandero típusok kifejlesztéséhez vezetõ világautó-program beindítása - ezeknek a lépéseknek köszönhetõ, hogy a francia vállalatcsoport mára az iparág egyik nagyhatalmává vált.

  • 60. születésnapját ünnepli a Honda

    A nem csak autóiról, hanem motorjairól, robotjairól és motorkerékpárjairól is ismert cég 1948. szeptember 24-én jött létre, amikor Soichiro Honda 9200 dollár alaptõkével megalapította a Honda Motor Co. Ltd.-t. Az eleinte csupán motorokat gyártó cég folyamatosan bõvítette profilját, az autógyártásba például 1963-ban kezdett bele.

  • Búcsúzik a Volga

    Moszkva - Búcsúzik az orosz Volga személyautó: két hónap múlva legördül a gyártószalagról az utolsó szériában készült kocsi, s attól kezdve a legendás jármû már csak megrendelésre lesz kapható. A Volgát - típusnevén GAZ M21-est - az ötvenes évek elején fejlesztették ki a Ford Crestline modell alapján, s az ötvenes évek közepén lépett a Pobjeda helyére. Úgy tervezték meg, hogy bírja a mostoha klimatikus viszonyokat és a rossz szovjet utakat, rugózása elég kemény volt, viszont erõs motorja mindent kibírt, és más akkori autókhoz képest sokkal kevésbé volt hajlamos a rozsdásodásra.

  • Néhány nap alatt több ezer jelentkezõ a LaFerrarira

    Immár a gyár által megerõsített tény, amit amúgy is elõre tudtunk: a LaFerrariból tervezett 499 példány kevés lesz a piaci igény kielégítésére. Eddig ezer komolynak tekinthetõ vevõ jelentkezett a gyártónál a nem egészen egy hete forgalmazott autóért.

  • A Jaguar kétüléses fejlesztése elkezdõdött!

    A brit márka tulajdonosa, Ratan Tata The Economic Times-nak adott interjújában elmondta, mérnökeik megkezdték egy új, kétüléses Jaguar fejlesztését.

    Az indiai üzletember úgy gondolkodik, hogy egy ilyen modellel inkább elõremenekülnek, minthogy a jelenlegi palettával várják ki a válság végét. Az autóról egyelõre mindössze annyit tudni, hogy kétüléses lesz, mozgatásáról pedig legalább kétféle motor gondoskodik majd.

  • Rómában betiltják a kényszerû szélvédõmosást piros lámpánál

    Az olasz fõváros polgármesterének idei rendelete értelmében ezentúl büntetendõ cselekménynek számít a közlekedési lámpa piros jelzésénél várakozó gépkocsik szélvédõjének kierõszakolt lemosása.

  • Legoból építenek autósorozatot

    Egy kissé õrült angol úriember már évek óta abban éli ki magát szabadidejében, hogy Legóból épít különféle tárgyakat, melyek a játék nyújtotta lehetõségekhez képest igencsak közel állnak a valósághoz.

    A fizikus legújabban egy 1:22-es méretarányú autókollekciót kreált, melyek szintén meghökkentõen jól sikerültek. A férfi a hatvanas évek amerikai izomautóin és az európai népautókon keresztül a modern roadsterekig és kupékig rengeteg modellt megépített, galériánkban ezekbõl láthatnak egy kis ízelítõt.

  • Egyszerûsödik a gépjármû-finanszírozás

    A Magyar Lízingszövetség által kezdeményezett új szabályozás 2009 januárjában lépne hatályba

    Egyszerûsödik a gépjármû-finanszírozás: a jövõben magánokirat is elegendõ lesz a zálogjog érvényesüléséhez - írja a szerdai Világgazdaság.

    Simkó Ágnes, az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium fõosztályvezetõje közölte, hogy a tervek szerint nem szükséges majd a zálogszerzõdést közokiratba foglalni, így tehát olcsóbb is lesz az ügylet.