rss
  • Luxusmárkát faragnak a Lincolnból

  • Share on Tumblr

    Luxusmárkát faragnak a LincolnbólA Ford EcoBoost motorja nemcsak Európában, hanem az Egyesült Államokban is hódít. A Ford F-150 vásárlóinak nagy része már a V6-os turbós motort választja teherautójához. A Ford prémiummárkája, a Lincoln is előszeretettel használja az erőforrás-családot. A legfrissebb hírek szerint a jelenleg is futó 3,5 literes V6-os EcoBoost motor a 2016-os modellévben érkező Lincoln MKS-ben minimum 365 lóerőt teljesít majd. Újdonságként a kocsi egy 2,9 literes, Nano kódnevű EcoBoost V6-ost is kap, amely a Car and Driver magazin szerint 300 lóerős lehet.

    Az új MKS szedánt elsőkerék-meghajtással kínálják, de felárért összkerekesként is megrendelhető, ami ajánlott a 3,5 literes motor esetében. Alapfelszereltségként hat, de opciósan kilencsebességes Ford-GM közös fejlesztésű váltók kap a limuzin. Az MKC crossover arculatát átvevő kocsi alapára a mostani 41 ezer dollárról 43-44 ezer dollárra nőhet (9-10 millió forint).

    A Ford ugyanakkor nem elégedett a Lincoln márka piaci pozícionálásával, szerintük nem eléggé prémium a márka. Bejelentették, hogy tízéves programot dolgoznak ki, hogy a Lincolnból igazi luxusmárka váljék. A Lincoln kínálata 2016-ig négy új modellel bővül, a második generációs MKS limuzin és az MKC szabadidő-autó mellett egy C-osztályos kompakt autót is bemutatnak az elkövetkezendő években.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Októbertõl olcsóbb lesz a benzin

    A múlt szerdai jelentõs csökkentés után október elsejétõl újabb két forinttal kevesebbet kell fizetni a 95-ös oktánszámú benzin literéért. Ez azt jelenti, hogy két hét alatt már tíz forinttal csökkent ezen üzemanyagfajta ára, igaz a gázolajé ezúttal nem mérséklõdik.

  • 2013-tól nem lesz Mercedes Maybach luxuslimuzin

    2013-ban a Mercedes befejezi a Maybach luxuslimuzinok gyártását.

  • Mit tudnak az Audi motorok?

    Az Audinál az ügyfelek igénye a legfontosabb, így a márka folyamatosan azon dolgozik, hogy fejlesztéseivel, megnövelt kínálatával megkönnyítse a vásárlók döntéseit. Az Audi gyorsan reagált az ügyfelek elvárásaira és tovább bõvítette nagy sikerû A4, A5, A6 és Q5 sorozatainak kínálatát.

    Megjelentek a 163 LE teljesítményû 2.0 TDI motorok, mely alternatív megoldásként szolgálnak a 170 lóerõs motorok mellett. Az új motorok kedvezõbb adókategóriába esnek. A 120 kW (163 LE) teljesítményû 2.0 TDI modellek ára megegyezik a 170 lóerõs változattal.

  • A Mazda is tervezi az új hibrideket!

    A Mazda fennállása óta még nem készített hibrid hajtásláncot modelljeihez, helyette inkább belsõ égésû motorjai tökéletesítésével foglalkozott.

    A Mazda3 japán bemutatóján azonban a márka ügyvezetõ alelnöke, Philip Spender bejelentette, hogy a Mazda is beáll a hibrid-gyártók közé. A japán márka a Honda és a Toyota sikereit látva nem teheti meg, hogy kimarad a környezetbarát hajtásláncok fejlesztésébõl.

  • Saját gyártmányú jármûve okozhatta a Segway-gyáros halálát

    Feltehetõen saját gyártású jármûve, a két, párhuzamos keréken guruló, elektromos Segway egy gazdag gyáros halálát Nagy-Britanniában.

  • Hatalmas veszteség a Fiatnál!

    A legfrissebb fél éves jelentések alapján a torinói autógyártó-óriás óriási veszteséget könyvelt el a 2009-es év második negyedévében.

    Az összeg nem kevesebb, mint 179 millió euró, ez pedig azért is nagyon érdekes, mert tavaly ilyenkor óriási, 646 millió eurós nyeresége volt a cégnek.

  • Tinit szerzõdtetett a Ferrari

    Szerzõdést írt alá a Ferrari egy 11 éves kanadai fiúval, aki a Forma-1-es versenycsapat utánpótlását biztosító maranellói akadémia legifjabb diákja lesz.

  • Egy teljesen elektromos, környezetbarát modell fejlesztésén dolgozik a Honda

    Egy teljesen elektromos, környezetbarát modell fejlesztésén dolgozik a Honda, amely szériaérett változatának érkezését 2015-ig helyezte kilátásba a japán gyártó.

    Bár még semmi konkrétum nem látott napvilágot a közelgõ modellrõl, elõzetes híresztelések szerint egy kisautóval lesz dolgunk, hatótávolsága pedig teljes töltöttséggel 100 kilométer körül várható.

  • Új 2010-es V6-os és V8-as technika a Mercedesnél - Nézzük mit is tudnak!

    Újonnan fejlesztett V6-os és V8-as motorjaival bizonyítja a Mercedes-Benz, hogy van még fejlesztési potenciál a belsõégésû hajtómûben – ez is lehet egy sajátos „zöld vonal”, nem csak az alternatív hajtás.

  • Kevés új autó fogy Magyarországon

    Mindössze 954 ezer autót adtak el 2009 januárjában Európában, miközben egy évvel korábban még 1,289 millió kelt el. Vagyis 26 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma - derül ki a Jato Dynamics jelentésébõl.

    Egyetlen ország sem tud pozitív számokat felmutatni a 27 államot felölelõ kimutatásból. A legbrutálisabb visszaesést Izland produkálta, ahol mindössze 170 autó kelt el, azaz 88 százalékkal kevesebb, mint 2008 januárjában. Írország 66,3 százalékos csökkenéssel a második ezen a listán, amelyen sajnos hazánk kerül még fel a dobogóra.

  • Moszkva: havi 12,5 óra közlekedési dugókban

    Moszkva - Moszkva folyamatos közlekedési infarktusban szenved, hiába kínál némelyik fõútvonala 6-8 sávot is egy-egy irányba, most pedig a Jandeksz orosz hírportál kimutatta: egy átlagos moszkvai autós havi 12,5 órát tölt dugókban, másfél órával többet, mint egy évvel ezelõtt.

  • Amerikába költözik a Toyota akkumulátor gyára

    Nemrégiben a japán gyártó bejelentette, hogy a Prius hamarosan bemutatkozó új generációjának összeszerelését Japánból az Egyesült Államokba helyezi át, most pedig azt erõsítették meg gyári források, hogy az akkumulátorgyártást is oda telepíti.

    Ennek fõ oka természetesen a költségcsökkentés, hiszen az USA-ban egyre nagyobb a kereslet a hibridek iránt, és egy helyi üzem nyitásával drasztikusan lecsökkenthetnék a szállítási költségeket.

  • Euro milliókat költ a Toyota Európára

    Ismét bizonyságot tett a Toyota arról, mennyire fontos neki az európai piac. A japánok belgiumi kutatóközpontjára ugyanis 80 millió eurót, azaz 19,3 milliárd forintot költenek a közeljövõben annak érdekében, hogy még inkább a kontinensen élõk számára tudják hangolni autóikat.

    A tetemes összegben többek között benne van egy 1,3 kilométeres tesztpálya, amin gyakorlatilag az összes, Európában elõforduló útviszonyt tudják szimulálni, továbbá egy újabb, 12 ezer négyzetméteres mûhely is épül. A munkálatok várhatóan jövõre fejezõdnek be.

  • Autóbajusz

    Autóbajuszt gyárt és árul egy amerikai cég az interneten. A Carstache nevû vállalkozás kizárólag mókából fogott a dologba és mosolykeltésbõl.

  • Az Egyesült Államokban felemelnék a jogosítvány minimum korhatárát

    Az Egyesült Államokban a közúti biztonságért felelõs hivatalban (IIHS) kijelentették, hogy fel kéne emelniük az államoknak a jogosítvány megszerzésének minimális korhatárát.

    A tengerentúlon jelenleg már 16 éves korban le lehet tenni a vizsgákat, de a felmérések szerint a balesetek nagy részét a legfiatalabbak okozzák, ezért a hivatal véleménye szerint mindenképpen indokolt lenne felemelni a minimum korhatárt 17, vagy akár 18 évre.