rss
  • Luxusmárkát faragnak a Lincolnból

  • Share on Tumblr

    Luxusmárkát faragnak a LincolnbólA Ford EcoBoost motorja nemcsak Európában, hanem az Egyesült Államokban is hódít. A Ford F-150 vásárlóinak nagy része már a V6-os turbós motort választja teherautójához. A Ford prémiummárkája, a Lincoln is előszeretettel használja az erőforrás-családot. A legfrissebb hírek szerint a jelenleg is futó 3,5 literes V6-os EcoBoost motor a 2016-os modellévben érkező Lincoln MKS-ben minimum 365 lóerőt teljesít majd. Újdonságként a kocsi egy 2,9 literes, Nano kódnevű EcoBoost V6-ost is kap, amely a Car and Driver magazin szerint 300 lóerős lehet.

    Az új MKS szedánt elsőkerék-meghajtással kínálják, de felárért összkerekesként is megrendelhető, ami ajánlott a 3,5 literes motor esetében. Alapfelszereltségként hat, de opciósan kilencsebességes Ford-GM közös fejlesztésű váltók kap a limuzin. Az MKC crossover arculatát átvevő kocsi alapára a mostani 41 ezer dollárról 43-44 ezer dollárra nőhet (9-10 millió forint).

    A Ford ugyanakkor nem elégedett a Lincoln márka piaci pozícionálásával, szerintük nem eléggé prémium a márka. Bejelentették, hogy tízéves programot dolgoznak ki, hogy a Lincolnból igazi luxusmárka váljék. A Lincoln kínálata 2016-ig négy új modellel bővül, a második generációs MKS limuzin és az MKC szabadidő-autó mellett egy C-osztályos kompakt autót is bemutatnak az elkövetkezendő években.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Átszervezik a Toyota-t!

    A japán gyártó a márciusban véget ért tavalyi pénzügyi évben 500 milliárd jenes veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, a Nikkei gazdasági napilap szerint azonban idén még nagyobb hiánnyal számol a márka vezetõsége.

    Az újság szerint a Toyota eladásai 2009-ben sem nõnek majd, a tartósan erõs japán jen pedig szintén óriási veszteségeket okoz. A cégvezetõk ezért a közeljövõben átszervezik a Japánban található gyáregységeket, ennek során pedig jelentõs leépítések várhatók.

  • Frank Stephenson formatervezõ a McLaren-nél

    Stephenson napjaink egyik legjobb nevû autóipari formatervezõje. Hírnevet a BMW-nél szerzett magának: az X5-ös, és az új Mini elsõ generációjának tervezését irányította. Innen 2002-ben a Fiathoz igazolt, ahol részt vett az 500-as és a Bravo végleges formájának kidolgozásában, majd az Alfa Mi.To megtervezésébe is besegített. Meglepetésként hatott, amikor tavasszal bejelentette, hogy távozik az olasz vállalatóriástól, de az új kihívást ismerve egyáltalán nem csodálkozunk: a McLarennek sportkocsit tervezni kivételes lehetõség.

  • Az Opelt megveszi a Fiat?

    A német Spiegel Online hírére reagálva az Opel összüzemi tanácsának vezetõje megerõsítette, hogy a Fiat veszi át az Opelt és a Vauxhallt. A Spiegel információi szerint a General Motors vezetõi és a német kormány is támogatja az olaszokat, ám a szakszervezetek a várható leépítésektõl tartva a kanadai Magna beszállítót szeretnék új tulajdonosnak.

    Érdekes fordulat állt be az Opel eladásának történetében, ugyanis a német Spiegel Online hírét, miszerint a Fiat veszi át a General Motorstól az Opelt, a németek összüzemi tanácsának vezetõje megerõsítette. Az olaszok mindeddig tagadták, hogy az rüsselsheimi márkára pályáznak, és tovább folytatták a tárgyalásokat az amerikai Chryslerrel egy esetleges együttmûködésrõl.

  • A Porsche arab kezekbe kerül?

    A katari Al-Arab napilap szerint a miniállam a többségi tulajdonában lévõ Abu Dhabin keresztül német autógyártókban, köztük a Porschékban szerezne jelentõs tulajdonrészt.

    A zuffenhauseni márkába történõ bevásárlás már a második ilyen lenne egy hónapon belül, az arabok ugyanis az Aabar Investment PJSC-n keresztül márciusban 2,72 milliárd dollárt fektettek a Daimlerbe.

  • Saját fejlesztésû hatfokozatú automataváltó a Hyundai Grandeur-ban

    A Grandeur-ben mutatkozik be a Hyundai saját fejlesztésû hatfokozatú automataváltója, amelyet nagy elõrelépésként harangoznak be a dél-koreaiak.

    A számok alapján ugyanakkor meg is van erre az okuk, hiszen az új váltó papíron lényegesen jobbnak tûnik elõdénél. Az ötfokozatú egységhez képest 12 kilóval könnyebb és 62 alkatrésszel kevesebb található benne, legfõbb érdeme mégis a fogyasztás.

  • Takarékosabb lett a Volvo S80 és V70

    Némi trükközéssel még takarékosabbá varázsolta S80 és V70 Drive modelljeit a Volvo. Eddig 4,9 liter volt az 1,6-os, 109 lóerõs dízelmotor átlagfogyasztása, szén-dioxidból kilométerenként 129 grammot bocsátott ki.

  • Az amerikaiaknak sem kell a Prius

    További aggasztó hírek láttak napvilágot a tengerentúlról. Az évek óta hatalmas slágercikként számon tartott Toyota Priusból ugyanis a várnál kevesebb példány fogy.

    A trend azért is érintheti érzékenyen a Toyotát, mivel javarészt hibridjük kedvéért kezdték el építeni a mississippi Blue Springs üzemet, ami most várja a gazdasági helyzet jobbra fordulását.

  • Tovább javulnak a magyarországi közúti balesetek statisztikái

    Soha nem látott mértékben javulnak a magyarországi közúti balesetek statisztikái, adta hírül az ORFK Országos Balesetmegelõzési Bizottsága.

    2001 óta az idei esztendõ októberében könyvelhettük el a legnagyobb csökkenést, ekkor ugyanis 35 százalékkal kevesebben haltak meg az utakon, mint a tavalyi év azonos idõszakában, míg 2008 elsõ tíz hónapját nézve 21 százalékos a javulás.

  • Titokzatos tûzesetek miatt állnak a londoni fekete taxik

    London - A londoni fekete taxik százait vonták ki átmenetileg a forgalomból, miután ismeretlen okból sorozatban többnek a motorja is kigyulladt.

    A Transport for London (TfL), a londoni tömegközlekedésért felelõs hatóság csütörtökön szánta el magát a "nem könnyû lépésre", de mint közleményükben fogalmaztak, nem vállalhatták annak kockázatát, hogy egyetlen taxisofõr vagy utas is megsérüljön.

    Az eddigi taxitüzek során személyi sérülés nem történt.

  • Az autósok számára Peking a pokol, Stockholm pedig maga a mennyország

    Pekingben és Mexikóvárosban a legrosszabb az autósközlekedés, míg Stockholm a béke szigete a sofõrök számára - derült ki egy amerikai tanulmányból.

  • Január elsejétõl megszûnt a zöldkártya

    Január elsejétõl megszûnt a zöldkártya. Az autósoknak ezután csak mûszaki vizsgára kell hordaniuk a kocsijukat, ahol ugyanakkor elvégzik a környezetvédelmi felülvizsgálatot is. Az egyszerre végzett két vizsgálat valamivel olcsóbb lesz, mint eddig külön-külön. A zöldkártya igazolólap ugyanis megszûnt, ezért már nem kell fizetni.

  • Nehéz elhinni, de igaz: autózás helyett inkább buszoznak az amerikaiak

    New York - Inkább buszra pattan, mint a volán mögé ül számos amerikai - mutatta ki egy friss kutatás az Egyesült Államokban.

    2007 utolsó hónapjai és 2008 között majdnem 10 százalékkal - több mint 40 éves csúcs - növekedett a távolsági buszok forgalma az Egyesült Államokban. "Számos oka van a buszforgalom megnövekedésének, az elsõdleges tényezõ azonban az utóbbi évek nagyfokú benzin-áremelkedése" - mondta a felmérés vezetõje, Joseph Schwieterman közigazgatási szakértõ, a Chaddick Intézet igazgatója."

  • Rakétahajtómûvel száguldó autó és motor rekordja Kunmadarason

    Budapest - A világon elõször állt rajthoz a Holdraszállásnál használt hajtómûvel mûködõ rakétaautó és rakétamotor vasárnap Kunmadarason. A rakétamotor - és "nyergében" a francia Eric Teboul - új világrekordot ért el, 402,33 méteren 5,5271 másodperces gyorsulással.

  • Jön az új Alfa Romeo 149

    A Bolognai Autószalonon Luca de Meo, az Alfa Romeo vezérigazgatója megerõsítette, hogy a 147-est leváltó 149 a jövõ év negyedik negyedévében mutatkozik majd be.

    Az új 149 kizárólag ötajtós kivitelben lesz kapható, mivel egy háromajtós változat házon belüli konkurenciát jelentene a MiTonak.

  • A General Motors és a GAZ közösködik

    Amerikai és orosz kézre került az olasz VM Motori, amely elsõsorban motorok fejlesztésével és gyártásával foglalkozik.

    A General Motors és a Penske Corporation eddig is 50 százalékos tulajdonrésszel bírt az olasz manufaktúrában, ám az új kontraktus szerint a motorépítõ cég két új, 50-50 százalékos aránnyal bíró tulajdonosa a GM és a GAZ.