rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Luxusmárkát faragnak a Lincolnból

  • Share on Tumblr

    Luxusmárkát faragnak a LincolnbólA Ford EcoBoost motorja nemcsak Európában, hanem az Egyesült Államokban is hódít. A Ford F-150 vásárlóinak nagy része már a V6-os turbós motort választja teherautójához. A Ford prémiummárkája, a Lincoln is előszeretettel használja az erőforrás-családot. A legfrissebb hírek szerint a jelenleg is futó 3,5 literes V6-os EcoBoost motor a 2016-os modellévben érkező Lincoln MKS-ben minimum 365 lóerőt teljesít majd. Újdonságként a kocsi egy 2,9 literes, Nano kódnevű EcoBoost V6-ost is kap, amely a Car and Driver magazin szerint 300 lóerős lehet.

    Az új MKS szedánt elsőkerék-meghajtással kínálják, de felárért összkerekesként is megrendelhető, ami ajánlott a 3,5 literes motor esetében. Alapfelszereltségként hat, de opciósan kilencsebességes Ford-GM közös fejlesztésű váltók kap a limuzin. Az MKC crossover arculatát átvevő kocsi alapára a mostani 41 ezer dollárról 43-44 ezer dollárra nőhet (9-10 millió forint).

    A Ford ugyanakkor nem elégedett a Lincoln márka piaci pozícionálásával, szerintük nem eléggé prémium a márka. Bejelentették, hogy tízéves programot dolgoznak ki, hogy a Lincolnból igazi luxusmárka váljék. A Lincoln kínálata 2016-ig négy új modellel bővül, a második generációs MKS limuzin és az MKC szabadidő-autó mellett egy C-osztályos kompakt autót is bemutatnak az elkövetkezendő években.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Honda végleg befejezi FR-V modelljének gyártását

    A Honda augusztusban végleg befejezi FR-V modelljének gyártását. A japán gyár elmondása szerint a hat üléses MPV-kre már szinte teljesen megszûnt a kereslet a piacon, amely az FR-V nem túl meggyõzõ eladási mutatóiból is kiderül.

  • F. Segura Csoport - Az újabb autóipari cég hazánkban

    Az ITD közremûködésével 2008 elsõ félévében 25 pozitív befektetõi döntés született 1,4 milliárd euró értékben

    A spanyol tulajdonú autóalkatrész-gyártó, az F Segura várhatóan januárban kezdi el a munkát Szolnokon. A cég tulajdonosa és Garamhegyi Ábel kormánybiztos csütörtökön írtak alá támogatási szerzõdést, ám az összeget az uniós jóváhagyásig nem hozhatják nyilvánosságra.

    A spanyol F. Segura Csoport 12 ezer négyzetméteres üzemének építési munkálatai 2007 telén elkezdõdtek, és a termelés várhatóan 2009. januárjában el is indulhat a Szolnoki Ipari Parkban.

  • Hibrid autókat vásárol a zöldtárca

    A zöldtárca 12 környezetkímélõ, hibrid meghajtású autó vásárlására kötött szerzõdést - áll a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium pénteki közleményében.

    A beszerzésnek köszönhetõen 40 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki és csaknem 13 millió forintot spórol a tárca.

  • Osztrákok gyártják a Peugeot 308 RC-Z-t

    Az osztrák Magna-Steyr üzem gyártja a franciák "Audi TT-szerû" sportkocsiját.

    A franciáknak nem éri meg egy teljesen új gyártósort kiépíteni, mivel az autóból túl kevés készül.

    A tavaly bemutatott kétüléses kupé-tanulmányról, amely a 308-as padlólemezére és alkatrészeire épül, már korábban elárulták, hogy néhány éven belül gyártásba kerül

  • A Ford F-150 lett a legkeresettebb jármû az USA-ban 2008-ban

    A 2008-as év újautó-eladásai az Egyesült Államokban erõsen indultak, hamar világossá vált, hogy a második félévre negatívba fordul a trend. Így is lett, és hiába a vásárlói szokások sokat emlegetett megváltozása és a nagy SUV-k elutasítása, az idei évben újra egy pick-up, a Ford F-150 lett a legkeresettebb jármû 474 000 eladott darabszámmal.

    A második helyen a kategóriatárs Chevrolet Silverado végzett 430 000 darabbal, így csak ebbõl a két, platós jármûbõl majd egymillió fogyott. A legjobb ötbe még a Honda Civic, a Honda Accord és a Toyota Camry fért be.

  • A Harley-Davidson is gyengélkedik

    A motorkerékpárok mellett amerikai életérzést "gyártó" Harley-Davidson jármûipari vállalat az idén üzemeket zár be, és dolgozóinak több mint 10 százalékát, 1100 embert bocsát el 2010 végéig.

    A motorok iránt megcsappant a vásárlói érdeklõdés, a gazdasági és hitelválság elsõsorban a drágább Harley modellektõl, valamint a vállalat finanszírozói részlegétõl fordította el a vevõket.

  • A Corvette ZR1-es vásárlók ingyenesen biztosítanak egy vezetési tréninget Arizonában

    Igaz, hogy a General Motors jelenleg a létéért küzd, ám ez nem jelenti azt, hogy feladná tervét, miszerint minden egyes Corvette ZR1-es vásárlónak ingyenesen biztosít egy vezetési tréninget Arizonában a Bob Bondurant Iskolában, hogy a sofõrök megtanulják tökéletesen irányítani a bivalyerõs hátsókerékhajtású sportkocsit.

    A kétnapos tréning során mindent megtanítanak a tulajdonosoknak, ami ahhoz kell, hogy versenypályán is igazán gyorsak legyenek, és a cél érdekében a GM még két ZR1-est is az iskola részére bocsájtott.

  • Kelet felé terjeszkedik az Aston Martin

    Az Aston Martin a gazdasági válság ellenére komoly terjeszkedési tervet dolgozott ki. A britek a napokban új márkakereskedést nyitottak Zágrábban, ám a horvátországi kereskedést hamarosan egy csehországi bemutatóterem is követi, de idén Görögországban, Svédországban és Brazíliában is újabb Aston Martin kereskedések nyílnak.

  • Az amerikai BMW-k négyhengeres motorokat kapnak!

    Az elkövetkezõ években jelentõsen szigorodnak az amerikai CAFE szabályok, amelynek következtében az autógyártóknak számottevõen csökkenteniük kell modelljeik átlagfogyasztását.

    Többek között a szigorúbb törvények miatt a BMW is arra kényszerül, hogy visszahozza a négyhengeres erõforrásokat a kínálatba, amelyeket még 1999-ben számûztek.

  • Nõi parkolóhelyeket alakítottak ki nõknek Horvátországban

    "Vevõink zöme nõ, mi csupán könnyíteni akartunk kicsit az életükön"

    Külön nõi parkolóhelyeket alakított ki egy bevásárlóközpont Horvátországban, amivel "mindennemû" felháborodást váltott ki: feldühítette a nõket, de a férfiakat is.

    A parkolóhelyek a szokásosnál szélesebbek, rózsaszín virágok díszítik aszfaltjukat és jelölik egyúttal, hogy nõké a hely és jobb a megvilágításuk. A nõk zöme azonban ahelyett, hogy örült volna, felháborodott, amiért a bevásárlóközpont "hülyébb" vezetõnek tartja õket a férfiaknál.

  • Hat év alatt 1 millió Volkswagen Touran-t adtak el

    Hat évvel bemutatása után a Volkswagen Touran átlépte az egymilliós példányszámot.

    Az egymilliomodik egyterût egy hamburgi család rendelte, akiknek a wolfsburgi központban a Volkswagen értékesítési vezetõje adta át a fekete színû autót.

  • 54 év után ugyanabban az autóban

    London - 54 év után autózhatott ugyanabban a kocsiban egy 80 éves brit nyugdíjas postás, amelyet azért adott el 1952-ben, hogy jegygyûrût vehessen kedvesének.

  • A Volkswagen bemutatta a Saveirónak a következõ generációját!

    A Volkswagen bemutatta egyetlen kompakt pickup-jának, a Saveirónak a következõ generációját.

    A kizárólag Dél-Amerikában forgalmazott kétüléses haszongépjármû dizájnja a márka a Tiguan arculatát követi, amely legfõképp az elsõ fényszórók, és a szintén elsõ lökhárító alakjaiból figyelhetõ.

  • Rendkívül sok a baleset az autópályai leállósávokban

    Az autópályákon nagyjából minden nyolcadik halálos baleset a leállósávon történik, pedig ezek a balesetek lennének a legkönnyebben elkerülhetõk. A rendõrség akár 300 ezer forintra is büntetheti azt, aki indokolatlanul tartózkodik a „vészsávon”.

    Bár 2008-ban eddig kevesebb baleset történt hazai autópályák leállósávjain, mint az utóbbi években, még mindig vezetõ baleseti ok a „vészsávban” veszteglés – derül ki az ÁAK Zrt. és az AKA Zrt. adatiból.

  • 180 új traffipax a magyar utakon!

    A rendõrség tervei szerint 2009-ben több mint 180 új sebességmérési helyszínt telepítenek az autópályák és fõútvonalak mellé.

    Mivel a halálos közúti balesetek 30 százalékát gyorshajtás okozza, még fokozottabb ellenõrzésre számíthatnak az autósok 2009-ben.

    A tervek szerint jövõ nyáron 32 új mérõhelyszínt telepítenek az autópályák mellé, és 2009 második félévében az állam kezelésében lévõ, településeken áthaladó fõútvonalak mellé is elhelyeznek összesen 150 darab dobozt.