rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Hat darabba vágták, majd újra összerakták a Ford Mustangot

  • Share on Tumblr

    Hat darabba vágták, majd újra összerakták a Ford MustangotÖtven év után visszatért az Empire State Building kilátóteraszára a Ford Mustang kabrió. Most jobban elaprózták a dolgot. Az eredeti Mustang bemutató-körútjának része volt az Empire State Building kilátóteraszán való megjelenés, amelyet most megismételtek az ötven éves jubileum alkalmából. Azonban most sokkal nagyobb problémát jelentett az autó felszállítása, hiszen idő közben elhízott a kocsi. A helikopteres szállítás nem alternatíva, mert a kilátóterasz felülről nem érhető el, a liftek ajtaja mindössze 91 centi széles.

    Az új Mustang kabriót hat részre kellett szétszabdalni, és hogy rendesen álljon a karosszéria, egy igen masszív alsó vázkeretet is készítettek. Mivel a szerelőknek mindössze öt óra állt a rendelkezésére a jármű összeszerelésére, előtte szorgalmasan gyakoroltak a műhelyben.

    Aztán élesben, 320 méteres tengerszint feletti magasságban rakták össze a sárga kabriót a szerelők, amit aztán mindenki megtekinthet a város panorámájával együtt. Feltéve, hogy szerdán és csütörtökön tettek látogatást a kilátóteraszon. Ezt követően ugyanolyan gyorsan, ahogy összeszerelték, szét is szedik a Mustangot, és eltávolítják. Arról nincs hír, mi lesz a kérdéses példány sorsa a jövőben, autóként nem lehet használni, és igazából összerakva nem is nyújt olyan különleges látványt. Darabokra szedve azonban érdekes műalkotás...



    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A hibridautó 'láthatatlan' a hallássérültek számára

    Washington - Kötelezõ zajkibocsátást szeretnének elõírni a hibridtechnológiát alkalmazó jármûvek számára az amerikai vakok képviselõi, akik szerint az akkumulátorokban tárolt energiával zajtalanul közlekedõ autók veszélyeztetik a nemlátókat.

    A kérdésrõl a hét elején egész napos meghallgatást rendezett az amerikai közúti biztonsági hatóság, hogy az 1,1 millió amerikai vakot képviselõ különbözõ szervezetek és az ipari vezetõk kifejthessék álláspontjukat.

  • Erõsebb Jaguar V8 a Detroiti Autószalonon

    A brit gyártó a Detroiti Autószalonon mutatta be legújabb V8-as motorcsaládját, melyet érdekes módon egyelõre csak az XK és az XF sorozatokba építenek be a gyáriak, így a cég zászlóshajója csak késõbb kapja meg õket.

    Az új ötliteres V8-asok a 4,2 literes egységeket hivatottak felváltani és amellett, hogy jóval erõteljesebbek elõdeiknél, kevesebbet is fogyasztanak majd.

  • Audi motor a Porsche-ban

    A legfrissebb hírek szerint a Porsche is a jól ismert, 3 literes, 240 lóerõs TDI motort kaphatja meg, méghozzá jelentõsebb módosítások nélkül.

    Így készülhet el leggyorsabban az elsõ diesel-Porsche, amelyre a szén-dioxid kibocsájtás csökkentése érdekében szüksége van a sportkocsigyártónak a környezet megóvása érdekében.

  • Cadillac függõ, idén az 53-at vette

    Nem egyszerre, hanem évente, pontosan minden esztendõben egyet

    Annyira rászokott a Cadillacre, hogy már 53-at vett az autótípusból egy 84 éves férfi az Egyesült Államokban.

    Nem egyszerre, hanem évente, pontosan minden esztendõben egyet. A régit viszont nem tartotta meg, így mindig csak egy volt neki. A bácsi 1955-ben kapott rá a Cadillacekre. Ugyanabba az autókereskedésbe jár már 22 esztendeje, így aztán, amikor eljön az éves csere ideje, nyugodtan mondhatja az eladónak - akár egy kocsmatörzsvendég a csaposnak -: "A szokásosat."

    Amúgy egész évben a cserére spórol.

  • A Saab trollhattani gyárában vámtartozás miatt leállt a termelés?

    A nemzetközi és a hazai sajtóban megjelent hír szerint a Saab trollhattani gyárában vámtartozás miatt leállt a termelés. Ennek kapcsán a Saab magyarországi képviselete az alábbiak közzétételére kérte az A5.hu-t:

    "- A Saabnak nincs lejárt tartozása a svéd vámhivatal felé.

    - A vámolás ügymenetében történik változás. A Saab korábban egyszerûsített vámeljárásra volt jogosult, azonban mostantól az újjászervezési folyamat részeként normál vámügyintézésre áll át, ami adminisztrációs többlettel jár."

  • A kínai kormány lecsökkenti autógyárai számát

    A kínai kormány elkötelezett annak érdekében, hogy az újautó-eladásokat 2009-ben évi tízmillió fölé növelje, sõt 2012-ig évente 10%-os további bõvülést szeretne látni.

    Mivel a gazdasági válság a terv megvalósíthatóságát igencsak megnehezítette, ezért más eszközökhöz folyamodnak a vezetõ politikusok. Elsõ lépésként az ország 14 nagy gyártóját 10 óriáscégbe tömörítenék úgy, hogy azok egymás palettáját kiegészítsék, miközben egymás fejlesztéseihez hozzáférve csökkenthessék tervezési költségeiket.

  • Ferrari telefonok a Vertutól

    Három különleges telefont is bejelentett minap a Vertu, melyeket a Ferrarival közösen jegyeznek.

    A Nokia luxusmárkája a legnépszerûbb, Ascent Ti sorozatából alakította ki az olasz autómárka igényei szerint készült modelleket.

    Igaz, a három különbözõ készülék a gyakorlatban egyet jelent, hiszen azok mindössze színben különböznek egymástól. Az árnyalatokat a Ferrari hagyományainak megfelelõen Nero (fekete), Rosso (vörös) és Giallo (sárga) nevekre keresztelték.

  • A Jaguar 8%-kal több autót adott el

    Gazdasági válság ide vagy oda, az utóbbi években gyengén muzsikáló Jaguar a 2008-ban az elõzõ évhez képest nyolc százalékkal több autót adott el.

    A javulás leginkább az XF bevezetésének köszönhetõ, valamint annak, hogy a gyártó modelljei igen népszerûek voltak az oroszországi és a távol-keleti piacokon is.

  • A Lotus elégedett a kigördüléssel

    A Lotus kedden vitte pályára 2010-es Formula-1-es autóját, amelyet a brigád tesztpilótája, Fairuz Fauzy vezethetett. Mivel a csapat csak szeptemberben kapta meg az indulási jogot, rövid idõn belül kellett megépíteniük a versenygépüket, így sikernek tekinthetõ, hogy elkészült az új éra elsõ konstrukciója.

    A silverstone-i kigördülésrõl a csapat vezetõje, Tony Fernandes a Twitteren számolt be. "Az autó pályára gördült, és néhány könnycsepp is az arcunkra."

  • 7 év garancia minden Kia modellre

    A Kia már nem csak a Cee'd-re vállal 7 év garanciát. 2010-tõl minden Európában értékesített Kiára érvényes a hosszú garanciaidõ.

  • Nem lesz a Ford Fiestából RS változat!

    A korábbi hírekkel ellentétben mégsem kap kistestvért a Ford Focus RS. A Team RS vezetõje a brit evo Magazine-ban elmondta, hogy az amerikai márka azelõtt döntött a nemleges válasz mellett, mielõtt elkezdõdött volna az autó fejlesztése.

    Az indokok között szerepelt, hogy túl drága lenne, kevés idõ lett volna a fejlesztésekre és nem hozott volna nyereséget. A Ford ugyan hivatalosan még nem erõsítette meg a híreket, azonban nem valószínû, hogy a Fiesta RS valaha is elkészül.

  • Megújul a 3-as BMW

    A BMW-nél összehangolták a új hetes és a megújult hármas bemutatását, talán abban a reményben, hogy a kisebbik modellnek is jut valami a csúcsmodellre irányuló figyelembõl.

    Az E90-es három és fél éve mutatkozott be, így eljött az ideje a modellciklus közepe táján esedékes visszafogott felújításnak.

  • Megvehetõ az internet-rádió az autókba!

    A Blaupunkt és a miRoamer sajtóközleménye szerint 2009-tõl már megvásárolható lesz az általuk autókba fejlesztett internet-rádió.

    A vásárlók a hagyományos AM/FM mellett a miRoamer által biztosított, interneten sugárzott temérdek állomás közül is választhatnak. A közlemény szerint a rendszer 2009-tõl már opcióként választható majd a nagy gyártók modelljeiben, ám hogy pontosan mely márkákról van szó, egyelõre homály fedi, mint ahogy a felszerelés árát is.

  • Kötelezõ szervizlátogatás a Mini Cooper S tulajdonosoknak!

    Kötelezõ szervizlátogatásra szólítja fel az amerikai NHTSA a Mini Cooper S tulajdonosokat.

    A visszahívás oka, hogy a közlekedésbiztonsági hivatal álláspontja szerint a 2007-2008-as modellévû Cooper S-ek középen elhelyezett dupla kipufogója a kelleténél jobban kiáll a hátsó lökhárítóból, ami bizonyos esetekben megégetheti a gyalogosok lábát.

  • A fekete autókat szeretik az Európaiak

    Minden szegmensben a fekete autók dominálnak Európában - derül ki a DuPont felmérésébõl. Az autószínek népszerûségi listáján a szürke és az ezüst állhatnak még fel a dobogóra, de a piros is jelentõs növekedést könyvelhet el.

    A feketét a vásárló 26 százaléka választja, az ezüstöt 20, míg a szürkét 18 százalék, noha utóbbi kettõ gyakran nem válaszható külön egymástól. Jelentõs kereslet-gyarapodást könyvelhet el a fehér, ami idén már 10 százalékos piaci részesedéssel bír, de a bézs és a barna autókat is egyre szívesebben választják a vevõk (4%).