rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Hat darabba vágták, majd újra összerakták a Ford Mustangot

  • Share on Tumblr

    Hat darabba vágták, majd újra összerakták a Ford MustangotÖtven év után visszatért az Empire State Building kilátóteraszára a Ford Mustang kabrió. Most jobban elaprózták a dolgot. Az eredeti Mustang bemutató-körútjának része volt az Empire State Building kilátóteraszán való megjelenés, amelyet most megismételtek az ötven éves jubileum alkalmából. Azonban most sokkal nagyobb problémát jelentett az autó felszállítása, hiszen idő közben elhízott a kocsi. A helikopteres szállítás nem alternatíva, mert a kilátóterasz felülről nem érhető el, a liftek ajtaja mindössze 91 centi széles.

    Az új Mustang kabriót hat részre kellett szétszabdalni, és hogy rendesen álljon a karosszéria, egy igen masszív alsó vázkeretet is készítettek. Mivel a szerelőknek mindössze öt óra állt a rendelkezésére a jármű összeszerelésére, előtte szorgalmasan gyakoroltak a műhelyben.

    Aztán élesben, 320 méteres tengerszint feletti magasságban rakták össze a sárga kabriót a szerelők, amit aztán mindenki megtekinthet a város panorámájával együtt. Feltéve, hogy szerdán és csütörtökön tettek látogatást a kilátóteraszon. Ezt követően ugyanolyan gyorsan, ahogy összeszerelték, szét is szedik a Mustangot, és eltávolítják. Arról nincs hír, mi lesz a kérdéses példány sorsa a jövőben, autóként nem lehet használni, és igazából összerakva nem is nyújt olyan különleges látványt. Darabokra szedve azonban érdekes műalkotás...



    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Tontom navigáció a Renault modellekben

    A TomTom és a Renault a napokban együttmûködési szerzõdést írt alá, melynek eredményeképpen számos Renault modellt megfizethetõ fedélzeti navigációs készülékkel látnak el. Mivel az elmúlt években robbanásszerûen növekedett az autós navigációk piaca, a két cég stratégiai együttmûködése teljesen logikus lépés mindkét fél részérõl.

  • A Porsche újabb 4,89%-ot vásárolt a Volkswagen részvényeibõl

    Ismét egy kicsivel mélyebbre csúszott Góliát Dávid mély zsebébe: a Porsche újabb 4,89%-ot vásárolt a Volkswagen részvényeibõl, így most már 35,14%-ot tudhat a magáénak.

    A Stuttgarti sportkocsigyártó vezetése eleinte tagadta, hogy hatalomátvételre készülne, most azonban már nem csinálnak titkot belõle, hogy még az idén 50% fölé szeretnék növeli a tulajdonrészüket a Volkswagen csoportban. Wendelin Wiedeking, a Porsche vezérigazgatója azt mondja, lényegében már most az övék a valós hatalom a cégen belül, bár egyelõre kérdéses, hogy mit kezdenek vele.

  • A Jaguar kétüléses fejlesztése elkezdõdött!

    A brit márka tulajdonosa, Ratan Tata The Economic Times-nak adott interjújában elmondta, mérnökeik megkezdték egy új, kétüléses Jaguar fejlesztését.

    Az indiai üzletember úgy gondolkodik, hogy egy ilyen modellel inkább elõremenekülnek, minthogy a jelenlegi palettával várják ki a válság végét. Az autóról egyelõre mindössze annyit tudni, hogy kétüléses lesz, mozgatásáról pedig legalább kétféle motor gondoskodik majd.

  • Kötelezõt váltott? Erre érdemes még figyelnie!

    Karácsony közeledtével egyre inkább az ünnepekre való készülõdés köti le mindenki figyelmét. Annak a hétszázezer autósoknak azonban, akik november végéig úgy döntöttek, felmondják kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítási (kgfb) szerzõdésüket, a meglepetések elkerülése érdekében célszerû egy perc erejéig újra áttekinteniük, mire kell még figyelniük, illetve mire érdemes számítaniuk. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csokorba szedte a legfontosabb szempontokat.

  • Videójátékosprogram a biztosítási díj csökkentéséért

    A számítógépes játékoknak sok szakértõ szerint számos negatív hatásuk lehet a játékfüggõség lehetséges kialakulásától a redukált szociális kapcsolatokig, ám a tengerentúli Allstate biztosító most a játékok pozitív hatásait hangsúlyozza; szerintük ugyanis a videojátékok fejlesztik a reflexeket és biztonságosabbá tehetik a sofõrök vezetési stílusát.

    Éppen ezért az Allstate most egy kísérleti programot indít, melyben az 50-75 éves sofõrök baleseti statisztikáit hasonlítják össze: azokét, akik elvégzik a biztosító videojátékos programját és azokét, akik nem.

  • A világ elsõ papundekli biciklije

    London - A világ elsõ papundekli biciklijét készítette el egy brit egyetemista.

    A 21 éves Phil Bridge, aki ipari formatervezést tanul a Sheffieldi Hallam Egyetemen, azért fordult a kartonpapírhoz, mint alapanyaghoz, mivel népszerûsíteni szeretné a kerékpáros közlekedést. Véleménye szerint ugyanis a kerékpár elterjedését a hagyományos "drótszamarak" túlontúl magas ára gátolja, hiszen ki hajlandó több száz fontot fizetni egy olyan közlekedési eszközért, amelynek nyergébe legfeljebb elvétve pattan tulajdonosa - olvasható a The Daily Telegraph brit lap honlapján.

  • Túl a 4. X-en a Porsche 917!

    Idén ünnepli negyvenedik születésnapját a zuffenhauseni gyártó legendás 917-es versenygépe, amelyet 1969-ben mutattak be.

    A csõvázas, könnyû karosszériájú gépet egy 12 hengeres, léghûtéses boxermotor hajtotta 450 lóerõvel. Az autó a kezdeti gyengélkedés után majd' két évtizedig verhetetlen volt, többször nyert a 24 órás Le Mans-i versenyen, valamint az amerikai Can Am-sorozatban, és rengeteg rekord fûzõdik a nevéhez.

  • Frank Stephenson formatervezõ a McLaren-nél

    Stephenson napjaink egyik legjobb nevû autóipari formatervezõje. Hírnevet a BMW-nél szerzett magának: az X5-ös, és az új Mini elsõ generációjának tervezését irányította. Innen 2002-ben a Fiathoz igazolt, ahol részt vett az 500-as és a Bravo végleges formájának kidolgozásában, majd az Alfa Mi.To megtervezésébe is besegített. Meglepetésként hatott, amikor tavasszal bejelentette, hogy távozik az olasz vállalatóriástól, de az új kihívást ismerve egyáltalán nem csodálkozunk: a McLarennek sportkocsit tervezni kivételes lehetõség.

  • Az idõsebb sofõrök jobban vezetnek?

    Egyre több az idõs sofõr az utakon, de a statisztikák szerint ez nem jelent nagyobb veszélyt közlekedési szempontból. Óvatosabbak, lassabban vezetnek, és egyre kevesebb balesetet okoznak.

    Az idõsebb sofõrök nem okoznak annyi balesetet, mint azt hinnénk - mutatta ki egy a napokban nyilvánosságra hozott amerikai közlekedésbiztonsági jelentés - számol be az Inforádió.

  • 2010-es V12-es motor a Lamborghinitõl

    Tovább tökéletesítették a klasszikus koncepciót: a Murcielago utódjában már 700 lóerõt nyom a tizenkét henger.

    A Lamborghini fejlesztõcsapata állítólag az alapoktól tervezte újra a klasszikus V12-est, de az alapvetõ felépítés maradt a régi. Megtartották a 60 fokos szöget a két hengersor között – végülis így érhetõ el a tökéletesen egyenletes járás – és maradt a 6,5 literes hengerûrtartalom is, viszont minden mást átalakítottak.

  • A Toyota veszteséggel zárta a második negyedévet is!

    A világ legnagyobb autógyára a vártnál jobb eredményt ért el ugyan, ám a Toyota így is kénytelen volt 819 millió dolláros veszteséget elkönyvelni az idei év második felében.

    A kisebb veszteség elsõsorban az agresszív költségcsökkentõ lépéseknek köszönhetõ, ráadásul a Toyota már csak 4,7 milliárd dolláros veszteséggel számol az egy évvel ezelõtti 5,8 milliárd dollárhoz képest.

  • Rengeteg megrendelés az új Honda Priusra!

    A gazdasági válság ellenére igen sikeresek a hibrid modellek, amit mi sem bizonyít jobban, hogy Japánban a Honda Insight vezeti az eladási listákat, amellyel történelmet a modell.

    Azonban a nagy rivális Toyotának sem kell szégyenkeznie, ugyanis az Insightnál jóval drágább harmadik generációs Priusra is már több mint 75 000 megrendelés futott be, amely valamelyest csökkentheti a gyártó veszteségeit is. Ráadásul a Toyota egy olcsóbb hibridet is tervez, amely már árban is felveheti a versenyt a Honda modelljével.

  • A GM felszámolja a Saabot

    A General Motors felszámolja a svéd Saab autógyárat, miután a holland Spyker sportkocsi gyártó vállalattal kudarcba fulladtak a tárgyalások. A GM szerint a tárgyalások folyamán nem sikerült megoldást találni a felmerült vitás kérdésekre. A GM a felszámolást követõen jót áll a Saab gépkocsikra adott garanciáért.

  • K1 Roadster könnyû, egyszerû, de sportautó

    Egy bevált módszert követettek a mérnökök a Roadster megtervezésekor.

    Az alapot egy könnyû, de merev acél csõváz adja, ehhez csatlakoznak a versenypályákról ismerõs nyomórudas felfüggesztések, a motor és a váltó, illetve a könnyû, szálerõsítésû mûanyag karosszériaelemek.
    A Fordtól származik teles egészében a hajtáslánc.

  • Üzemleállás a Dacia gyárban!

    A Renault romániai leányvállalata a Dacia januárban újabb két hétre leállítja a termelését a kereslet nagymértékû visszaesése miatt - közölte a vállalat vezetése a román Mediafax hírügynökséggel.

    Az üzemleállás január 26-án veszi kezdetét. A Dacia egy hónapos munkaszünetet követõen most hétfõn kezdte meg ismét a termelést.