2024.04.26. - Ervin

Takarékosabb és környezetkímélõbb az új BMW Z4

Takarékosabb és környezetkímélõbb az új BMW Z4
Takarékosabb és környezetkímélõbb motorokkal, nagyobb, komfortosabb utastérrel és elektromosan lenyitható keménytetõvel készül a vásárlók meghódítására a BMW új Z4-ese.

Az autó megnõtt ugyan, ám a dinamizmusra a pluszsúly ellenére sem lehet majd panasza a vásárlóknak.

A sok kémfotó és kiszivárgott kép után végre a hivatalos gyári fotók is napvilágot láttak a vadonatúj BMW Z4-esrõl.
Az autó alapvetõen az elõddel elkezdett formavilágot viszi tovább, ám akárcsak az új 7-es a sarkos, éles dizájn sokat finomodott, a Z4-es sokkal lágyabb hatást kelt, mint elõdje. A legfontosabb változások egyike, hogy a tetõ immár nem vászon, hanem elektromosan, 20 másodperc alatt nyitható-csukható alumínium keménytetõ. Így persze az autó nehezebb lett elõdjénél, cserébe viszont a mindennapokban sokkal jobban használható, komfortosabb és egyben biztonságosabb is. Az autó oldalablakai 40%-kal, a hátsó szélvédõ pedig 52%-kal lett nagyobb mint eddig volt, így már sokkal jobban ki lehet látni belõle, mint a tankszerû elõdbõl.

Az utastér egyébként jóval szellõsebb lett, mint az elõzõ generációé volt, ami részben a 14 centis hossznövekedés számlájára írható (az új Z4-es 4,24 méter), de immár több hely jut a csomagoknak is: míg az elõd hátuljában 260 liter poggyász fért el csukott tetõvel, addig az utód már 310 litert képes elnyelni (nyitott tetõvel 180 literre csökken a hely). Ami a belsõt illeti, a BMW igyekezett még jobb minõségû anyagokat felhasználni, de érdekesség, hogy ez lesz az elsõ iDrive-val felszerelt bajor roadster is.


De ennél talán fontosabb, hogy a Z4-es lényege nem változott: továbbra is pont olyan gyors, mint amilyennek kinéz. Az alapmotor ugyanis egy 204 lóerõs 2,5 literes soros hathengeres (sDrive 23i), és már ezzel is 6,6 másodperc kell csupán a nulla-százas sprint teljesítéséhez. Ezt követi a szintén soros hatos 258 lóerõs, 3 literes benzines erõforrás (sDrive 30i), amivel 5,8 másodperc alatt teljesíti a roadster ugyanezt a mûveletet.


A csúcsot jelenleg a duplaturbós 306 lóerõs egység képviseli és egyelõre csak ehhez a motorhoz lehet duplakuplungos váltót párosítani (ezzel 1 tizeddel hamarabb, mint a kézivel, 5,1 szekundum alatt gyorsul álló helyzetbõl 100-ra a Z4-es), a másik kettõhöz marad a hatsebességes kézi, vagy a szintén hatgangos hagyományos automataváltó. Érdekesség, hogy a korábbi hírekkel ellentétben a BMW nem tervezi a közeljövõben egy M-es verzió piacra dobását, de a négyhengeresek beépítése sincsen egyelõre napirenden. Viszont az összes Z4-eshez szériában járnak majd az EfficientDynamics program vívmányai, és minden motor teljesíti az Euro 5-ös környezetvédelmi normát is.


Az új német roadster januárban mutatkozik be Detroitban, ezután nem sokkal indul majd az értékesítése. A kocsinak magyar ára egyelõre még nincs, a németországi árakat azonban már nyilvánosságra hozták: a legolcsóbb Z4-es 35 900 euróba, azaz kb. 9,5millió forintba kerül majd. A kocsi egyébként ezentúl nem az amerikai Spartanburgban, hanem a bajor márka regensburgi üzemében készül majd, a hírek szerint elsõsorban presztízsokokból: a Made in Germany felirat ugyanis nagyobb bizalmat kelt a vásárlókban.