Egy - a Népszabadság birtokába jutott - a Dakar rajtjogának megszerzésérõl szóló tanulmány kimutatása szerint elõnyös lehet Magyarország számára a befektetés. A versenyt indító város neve a célállomással együtt megjelenik a verseny adott évi nevében és a Dakar logóján. A rajt helyszínének nemcsak az elnevezés szempontjából van kiemelt jelentõsége az útvonal által érintett városok között, hanem a rajtot (a Dakar terminológiájában "Grand Départ") megelõzõ több elõkészítõ nap kiemelt médiafigyelme miatt is, amelyeken a versenyzõk is kötelezõen részt vesznek. A technikai elõkészítõ napokat Budapesten, a Syma Csarnokban tartanák.
Az elõzetes tanulmány szerint "kedvezõ rendezési forgatókönyv" esetén a bevételek meghaladhatják az egymilliárd forintot, míg kedvezõtlen szcenárió esetén is legalább 780 millió forint bevétellel lehet számolni. A kiadások 300-400 millió forint körül mozoghatnak majd, ehhez azonban hozzá kell még adni a "Grand Départ" licencdíját, ami (2,2 millió euró) 552 millió forint. A tanulmány megjegyzi: a legkedvezõtlenebb forgatókönyv esetében a magyar államnak kell 226 millióval kipótolnia a költségvetést. Úgy tudjuk azonban, hogy a kormányzatban ezzel a lehetõséggel nem különösebben számolnak - az általános álláspont az, hogy a legrosszabb esetben is nullszaldóval zárhat a program, ami a nemzetközi médiafigyelem miatt nyereségesnek lesz mondható - áll a Népszabadság összeállításában.
Idén január ötödikén, azaz szombaton rajtol el a mezõny Lisszabonból az afrikai Dakar felé. Az 570 induló jármû több mint 9000 kilométert fog megtenni, de ebbõl "csak" 5736 kilométer lesz mért szakasz.