2024.04.26. - Ervin

A Toyota Supra hibridként éled újra!

A Toyota Supra hibridként éled újra!
A Toyota a világ legnagyobb autógyárának mondhatja magát, mégsem gyárt vérbeli sportautót. Sokak örömére ez a probléma hamarosan megoldódik, mivel a márka újraéleszti 1996-ban eltörölt sportmodelljét, a Suprát.

A feltámadás külön érdekessége, hogy az autó nagy teljesítményû hibrid hajtáslánccal is elérhetõ lesz.

Furcsamód a Toyota a világ egyik legjelentõsebb és legnagyobb költségvetéssel rendelkezõ autógyára, modellpalettáján mégsem találunk sportautókat.

Az MR-2 és Celica megszüntetése után a márka végleg sportmodell nélkül maradt, ám most úgy látszik, hogy a japán gyártó orvosolja a problémát, mégpedig a Supra újjáélesztésével. A Toyota már régebben is bejelentette a modell újbóli megjelenését, valamint tanulmányautó is készült e célból FT-HS néven, amelyet már 2007-ben bemutattak, ám a japán márka csak az elmúlt hónapokban kezdett komolyabban foglalkozni a projekttel. Az új Supra kétféle erõforrással lesz elérhetõ, melyek közül a hibrid erõforrás az érdekesebb.

A környezetbarát erõforrás a Lexus GS450h-ban is megtalálható 3,5 literes, hathengeres, 400 lóerõs csúcsteljesítményû motor lesz, amellyel már igazán versenyképesnek mondhatja magát az autó. A hibrid hajtáslánccal szerelt Supra a legjobb példája lehet teljesítmény és takarékosság összhangjának, mivel elõzetes információk szerint az autó átlagfogyasztása 9,5 liter körül alakul majd.


A frontmotor ellenére az autó vérbeli sportkocsi révén hátsókerék-hajtással lesz elérhetõ, nem mindennapi teljesítményét pedig egy hétsebességes, szekvenciális automataváltó juttatja el a kerekekhez. A hibrid Supra várhatóan kevesebb, mint 5 másodperc alatt teljesíti majd a százas sprintet, végsebessége pedig 270 km/h köré tehetõ. A benzines erõforrással hajtott Supra környezetbarát társával megegyezõ lökettérfogattal rendelkezik, ám teljesítménye valamivel elmarad tõle, amelyet viszont az autó kisebb tömegével kompenzál majd.


A újjászületett Toyota Suprát elõször novemberben, a Tokiói Autószalonon csodálhatja meg a nagyérdemû, az utakon pedig leghamarabb jövõre találkozhatunk az autóval. A Supra árcéduláját tekintve még nem tudunk konkrétumot közölni, ám annyi biztos, hogy nem tömegautónak szánja a japán gyár.