A 2005-ben bemutatott Grande Punto bõven elérte modellciklusának felét, ideje volt az arculatfrissítésnek. Csinosabb mosolygósabb lett az autó, kívül-belül nagyon fiatalos. Az általunk próbált modell fényezésére és belsõ kialakítására ez különösen áll, igazi „csajos" autó, öt ajtóval, könnyû kezelhetõséggel.
A takarékosságnak persze ára van, a kis dízel keveset eszik, s még annál is kevesebbet fût az elsõ kilométereken fagyos téli reggeleken, vagyis városi óvódás, iskolás autónak az Evo valamelyik benzines változata ajánlott. Cserében viszont valóban kicsi az étvágya, a pillanatnyi fogyasztásmérõ 90-nél 4,5 liter körül áll be, 130-nál és háromezres fordulatnál is bõven hét liter alatt marad. Képes tempomatos 50-nel 3,2 litert is enni, de ez már nem javallott az ilyenkor csupán 1200-at forduló motornak.
Az 1,3 literes, 119 g/km CO2-kibocsátású Multijet egyébként 75 lóerõs és 190 Nm maximális nyomatékot produkál, ami azt jelenti hogy kétezres fordulatszám környékétõl már szépen húz, s nem is fúj ki túl hamar.
Az autó jól vezethetõ, városban City kormányzás segíti a közlekedést, s ez valóban úgy felpuhítja, hogy gyerekjáték vele a parkolás. A futómû hangolása jó kompromisszum a feszes és a komfortos között, egy kicsit inkább az utóbbi javára. Sztrádán nagyobb tempónál sincs futómû- vagy szélzaj, a szélvédõ speciális, zajszigetelõ réteget kapott, de a futómû szilentjeit is lecserélték. A kocsi egyenesfutása, kanyarstabilitása is megfelel a szegmesétõl elvárt követelményeknek – könnyen vezethetõ az Evo.
Jó ár nélkül persze nehezebben rúgna labdába a Fiat, ám a márka erre is ügyel, a 65 lóerõs benzines alapmotorral 2,6 millió alatt marad a háromajtós ára. Mindezért messze nem fapados a felszereltség: két elsõ és egy térdlégzsák légzsák, elektromos elsõ ablak és tükör, távirányítós központi zár, ülés- és kormányállítás, valamit a dualdrive szervokormány is széria. Dízelbe leghamarabb 3 millió forintért ülhetünk, az általunk próbált, felszereltebb Racing induló ára 3,4 millió forint. Ebbe azonban a légkondin kívül már szinte semmi sem kell, a 60 ezer forintos opciós ESP-nek (menetstabilizálónak) viszont kár lenne ellenállni.