2024.04.26. - Ervin

Nissan GT R - 2011-es modellfrissítés után

Nissan GT R - 2011-es modellfrissítés után
A Nissan a GT-R modellfrissítésénél a finomhangolásra koncentrált: kicsit több kraft, hatékonyabb aerodinamika és erõsebb fékek jellemzik a 2011-es kiadást.

A két új különleges modell, a Club Track és az Egoist viszont olyan extrákkal teszi még vonzóbbá az über-Nissant, amelyeket kevés más gyári autóban találhatunk meg. Persze ennek ára is van. Mi mással lehetne fenntartani az érdeklõdést egy sportkocsi iránt, mint még nagyobb teljesítménnyel: 523 lóerõre és 630 Nm-re húzták fel a 3,8 literes V6-ost a 2011-es GT-R-ben, viszont egyidejûleg lejjebb szorították a fogyasztását is.
Állítólag 8,5 liter benzinnel is el lehet jutni vele 100 kilométerre, de nem valószínû, hogy ennyit nyel majd a jellemzõ használati mód mellett.

Az új elsõ és hátsó lökhárítókkal sikerült 0,27-rõl 0,26-ra javítani az alaktényezõt, ami szép teljesítmény, fõleg, ha figyelembe vesszük, hogy emellett 10%-kal nõtt a leszorítóerõ is. A parasztvakító LED-es lámpák és a nagyobb kipufogók mellett viszont örömmel regisztrálhatjuk, hogy erõsebb fékeket is szereltek rá, sõt, a futómûvet is áthangolták – remélhetõleg jó irányban változtattak a rugóállandókon és a lengéscsillapításon.

A legérdekesebb új jövevények mégis a Club Track és Egoist névre keresztelt különleges modellek. Elõbbi egy versenyalkatrészekkel tuningolt változat, amelyhez pályaoktatás is jár, míg az egoista inkább a luxusra gyúrt: egyedi bõrkárpittal, szénszálas hátsó szárnnyal és titán kipufogóval próbálja még exkluzívabb fénybe helyezni a GT-R-t. Figyelemfelkeltõ nevét az egyedi Bose hangrendszerrõl kapta, amely kimondottan a vezetõülésre lett optimalizálva, de lehetne a névadó a gyár egoizmusa is, hiszen a japán árlista szerint majdnem a kétszeresébe kerül az alapmodellnek.