2024.04.26. - Ervin

Urban Luxury - kisautó a Cadillac-tõl

Urban Luxury - kisautó a Cadillac-tõl
A GM luxusmárkájánál is felfedezték a kisautókban rejlõ lehetõségeket – bár a Los Angelesben leleplezett Urban Luxury Concept csak amerikai mércével tûnhet kicsinek. Az egybeszabott, a Cadillac stílusához illõen éles-szögletes autó 3,835 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,446 méter magas, azaz leginkább egy Mercedes A osztályhoz vagy egy Honda Jazzhez hasonlítható, bár – alighanem a 19-es felniknek és a két hatalmas ajtónak köszönhetõen – a fotókon kisebbnek látszik. A felfelé-elõre billenõ, nagyrészt üvegezett ajtók viszonylag tágas utastérre nyílnak, amelyben négy különálló ülést helyeztek el, bár hátulra egyértelmûen elférne egy háromszemélyes üléspad is.
A belsõ térben persze minimális mennyiségû mûanyaggal találkozhatunk: mindenütt bõr kárpitozás, valamint fém és fa díszítések láthatók.

Az alacsony fogyasztás érdekében az Urban Luxury Conceptbe hibrid hajtómû került, dupla kuplunggal, stop-start rendszerrel és egy ezres háromhengeres benzinmotorral. Így komoly dinamika aligha várható a géptõl, viszont a számítások szerint városban is elmehet 100 kilométert 4,2 liter benzinnel, országúton pedig akár 3,6 literrel is megelégedhet ugyanezen a távon mérve.

Nem ez az elsõ alkalom, hogy valamelyik detroiti gyártó kisautó-tanulmányt mutat be, viszont most arra is van esély, hogy ez a kiskocsi gyártásba is kerül. Talán az elõrebukó ajtókat elhagyják, de a GM-nél rendelkezésre állnak a megfelelõ mûszaki alapok, hogy akár két-három éven belül elkészüljön a sorozatgyártmány, és ahogy a Honda Jazz sikeres Észak-Amerikában, a kis Cadillacnek is jók az esélyei, különösen a partvidékek zsúfolt városainak lakói között. Ráadásul ez egy olyan modell, amellyel Európában is lenne keresnivalója a márkának: felvehetné a versenyt a Mercedes A osztállyal, az Audi A1-essel és a Mini család nagyobb modelljeivel.