Az anyagválasztás és a kidolgozás elsõrangú, a padló és egyes elemek tölgyfából készültek, amihez jól illik a csiszolt fém és a valódi bõr. Míg elöl érintõképernyõ és head up display az érdekesség, addig a hátul ülõknek minibár és kávéfõzõ jut az utazáshoz.
A HX1 mozgatásáról a Peugeot Hybrid4 néven futó rendszer gondoskodik. A 3008-asban már szereplõ és 2012-tõl az 508-asban is elérhetõ hajtásban, dízel és elektromos motor alkot hibridrendszert. A belsõégésû motor hajtja az elsõ kerekeket, míg a villanymotor a hátsókat. A jármû 30 kilométert megtehet tisztán elektromos hajtással, de teljes erõdbedobásnál minden kereke hajtott. Ilyenkor a 204 lóerõs dízel és 95 lóerõs villanymotor ereje összeadódik. A közel 300 lóerõs kocsi átlagfogyasztása ugyanakkor a szabvány szerint csupán 2,7 liter száz kilométerenként.