rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Audi A3 2011 - 1.4-es 140 lóerős motorral

  • Audi A3 2011 - 1.4-es 140 lóerős motorralAz Audi bemutatta a 2011-es A3-ast, és egyúttal mindent el is árult a gépkocsiról. Legrövidebb a háromajtós és az abból kialakított kabrió, melynek 4,26 méteres hosszához 2,595 méteres tengelytáv tartozik majd. Az ötajtós Sportback és a négyajtós szedán 4,44 méter hosszú, 2,630 méteres tengelytávolsággal - az egyes modellek szélessége nem változik. Az Audi vezető dizájnere, Stefan Sielaff elmondta: az A3 modellpalettája hasonló lesz az A4-A5 pároséhoz - ahol az A5 adja az A4 sportos megfelelőjét.

    Elmondta azt is, hogy az A3 belsejét az A3 e-tron tanulmányautó ihlette.

    Az A3-hoz vadonatúj motort is fejleszt az Audi. Az 1.4-es benzines 140 lóerő teljesítményt lesz képes leadni, ám ami még ennél is izgalmasabb, hogy két hengerét akár menet közben is képes lesz lekapcsolni, 1 literrel csökkentve az autó fogyasztását!




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Toyota iQ Disco - profi DJ felszereléssel

    Az iQ Disco nevû tanulmányt a Toyota németországi részlege készítette, tisztán a figyelemfelkeltés kedvéért.

    A gömbölyû kiskocsihoz egész jól illik az apró tükörlapkákból összerakott burkolat – valóban olyan hatást kelt, különösen a krómozott felnikkel és tükörházakkal, mint egy túlméretezett diszkógömb.

    Ezenkívül csak a felfelé nyíló ajtókban és a gigantikus teljesítményû hangrendszerben tér el az autó a sorozatgyártmánytól.

  • Autófaktor Extra: A Pagani történet következõ fejezete

    Már több mint egy éve ismert tény, hogy Pagani tervezi a folytatást, és hogy az ikonikus Zonda vonalat egy igazi design tuninggal továbbviszi.

    A Mercedes-Benz AMG-beépített 6,0 literes duplaturbós V12 motor állítólag képes akocsit felgyorsítani közel 230 mérföld per órára. A motorja több mint 700 lóerõs és a 740 £-láb nyomatéka. Az elmúlt négy évben Pagani folyamatosan tesztelte a Huayra prototípusokat, amelyek a "teszt" aszfalton közel ötszáz ezer kilométert tettek meg.

  • Tuningolt BMW X6

    A legtöbben az autóipar fejlõdését, az új technikai megoldásokat elemzik a Genfi Autószalonon; azonban akad köztük olyan, akit pár perc erejéig le tud kötni egy irracionális mértékben ronggyá tuningolt X6. És a Hamann féle BMW mindenképpen ilyen autó.

    A biturbós V8-as motort épp, hogy csak megpiszkálták: 670 lóerõ lett belõle, és 780 newtonméteres maximális forgatónyomaték. Teljes egészében új a rozsdamentes acélból készült kipufogórendszer, az egész csomaghoz az ECU-t is hozzá programozták.

  • Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát - 350 km/órás végsebesség!!!

    A Nokia Siemens Networs kommunikációs rendszerének kiépítésével Kína átadhatta eddigi leggyorsabb vasútvonalát Bejiing és Tianjin között, melyen akár a 350 km/órás végsebesség is elérhetõvé vált.

    A kínai Beijing-Tianjin vonalon kiépítettt GSM-R kommunikációs rendszer nagy sebességet, biztonságos utazást és sûrûbb vasúti forgalmat biztosít a két város között. A Nokia Siemens Networks vasúti kommunikációs technológiája, a GSM-R egy forgalomirányítási és ellenõrzési információkat továbbító integrált rendszer.

  • Riich Z5 - sportkocsi kínából

    A kínai Chery évek óta teszteli a formás kétajtós kupét, amellyel alighanem az exportpiacokat célozzák meg.

    Korábban Chery A6 néven ismertük, most azonban már Riich Z5-ként emlegetik, és meglehetõsen közel lehet a premier, mivel lényegében álcázás nélkül próbálgatják a prototípusokat a gyári tesztelõk.

    Gondolhatnánk, hogy a Chery, ahogy eddig is, elsõsorban Kínába szánja a Z5-öst, de errõl biztosan nincsen szó, az országban ugyanis egyáltalán nincsen piaca az efféle modelleknek.

  • Megérkezett a boxer dízel

    Idén elsõ körben a Legacy és az Outback kapja meg az új fejlesztésû, common rail befecskendezéses 2 literes 150 lóerõs erõforrást. A Legacy modellben debütált a világ elsõ horizontális elrendezésû személyautó-dízelmotorja. A Subaru boxer dízel ugyanazokat az elõnyöket mutatja fel, mint a boxer benzinmotor: könnyû súly, alacsony tömegközéppont, minimális vibráció és gyors reakció.

  • Hivatalos képeken a Renault Wind

    A korábban Twingo Roadster néven emlegetett Wind beszáll a minikabriók versenyébe, és elnézve a formatervet, igen jó esélyekkel indul.

    A 3,83 méter hosszú típus két személy szállítására képes, gyár a szerint ettõl még teljes értékû autóként használható. Különleges tetõkialakítása miatt nem foglal el helyet a 270 literes csomagtartóból, ugyanis a mechanizmus a korábban alkalmazottaktól gyökeresen eltér.

  • Autóipari szenzáció: limuzint dob piacra a Porsche

    Hamburg - Szakítva több évtizedes hagyományával, a sportautók és kupék gyártásával, a jövõ év elején limuzinnal kíván betörni az autópiacra a Porsche.

    A stuttgarti cég 60 éves fennállásának elsõ "normál" gépkocsija persze csöppet sem lesz szokványos. A Panamera elnevezésû négyajtós limuzin mind felszereltségét és méretét, mind pedig árát tekintve a felsõ kategóriába tartozik. Motorját és alvázát a népszerû Cayenne modelltõl "örökölte".

  • Smart Forfour 2010 - megújjult a széria

    Új ötajtós modellel bõvíti kínálatát a Smart a következõ másfél évben, az autó csak Amerikában lesz kapható.

    Megújult a dizájn is.

    2010. októberében megjelentek az elsõ gyári grafikák az új ötajtós Smartról, amely a következõ másfél évben kerül piacra, de kizárólag az Egyesült Államokban.

    2007-ben állt le a Forfour gyártása, az új 2010-es amerikai modellel csak egy lyukat tömnek be, amíg meg nem érkezik a Forfour-generáció 2014-ben.

  • 426 lóerõvel érkezik a legújabb Chevrolet Camaro!

    A General Motors a korábbi hírekkel ellentétben mégsem mondott le a nyitott tetejû Camaro fejlesztésérõl, ugyanis a vállalat szóvivõje szerint csak átütemezték az autó bemutatását, így a Ford Mustang kabrió változata 2011-ben kap komoly konkurenciát.

    A Ford Mustang és a Dodge Challenger ellenfelének szánt Chevrolet Camaro hatalmas sikernek örvend, amit kitûnõen mutat, hogy a General Motors kanadai gyárában, ahol az autó összeszerelése folyik, túlórákat kellett beiktatni a kereslet zökkenõmentes kielégítése érdekében.

  • A Fisker Karma a skandinávoknál készül

    A Fisker Automotive megtette az utolsó lépéseket, hogy Karma nevû elektromos modellje gyártásba kerüljön.

    Az összeszerelést a finn Valmet Automotive végzi majd 2009 végétõl, évente pedig 15 000 Karma gurul majd le a futószalagról.

    Már minden akadály elhárult a Fisker Karma gyártásának útjából, hiszen lezárult a Tesla Motors által indított per is, amely kimondta, hogy a Fisker formaterve nem a Teslától származik, most már az elektromos négyajtós modell gyártásának helyszínérõl is megszületett a végsõ döntés.

  • Alacsony fogyasztású az új Opel Astra EcoFlex

    A többi európai autógyártóhoz hasonlóan a GM Europe is bõvíteni igyekszik alacsony fogyasztásra kiélezett modelljeinek körét. Az Opelnél EcoFlex néven fut ez a sorozat, amelyet a Corsával nyitottak meg, és most az Astrával folytatnak.

    A recept ugyanaz, mint az összes hasonló (BlueMotion, Econetic, Greenline...) típusnál: a fogyasztás csökkenését sok apró módosítás együttesen adja.

  • A Lexus LS 460 elsõként Moszkvában látható

    Csak a hibrid hajtású LS600h volt elérhetõ négykerék-hajtással, de a benzinmotoros LS is megkapja az AWD jelzésû hajtásláncot.

    Lényegében az LS460-ban is ugyanazt az elrendezést használják, mint a hibrid csúcsmodellben: a nyomatékot egy Torsen differenciálmû osztja szét az elsõ és a hátsó tengely között, alaphelyzetben a vonóerõ 60%-át hátra, 40%-át elõre juttatva.

  • SLK 250 CDI - dízel motorral szerelt Mercedes

    Igazi különlegességet készített a kisebbik roadsterjébõl a Mercedes.

    Ezúttal nem a gazadagokhoz szólnak, hanem a spórolósokhoz. Dízelmotor kerül az SLK-ba.

    Az Audi TT roadsterbõl is van már, így csak kissé lepõdtünk meg, hogy a Mercedes-Benz bejelentette, dízelmotorral bõvíti az SLK kínálatát.

    A kétüléses roadsterbe a 250 CDI néven ismert 2143 köbcentis turbódízel motort szerelik.

  • Suzuki Kizashit RRM - 300 lóerõs tuninggal

    Maga a koncepció már 2010 májusában létezett, csak akkor még nem volt biztos, hogy a késõbbiekben bárki kaphat majd belõle.

    A háromszáz lóerõs Suzuki Kizashit prototípusként emlegették, az erõnövelõ csomagot ráadásul nem is a gyár fejlesztette. Azt gondoltuk, szépen lassan ez is eltûnik majd a süllyesztõben. De nem. A Road Race Motorsport által épített tuning Kizashi nem csak él, lélegzik és belehörög a levegõbe, de sokasodik is. Rendelését bárki leadhatja a megfelelõ átalakító csomagra, melyeket mind az RRM kínál.