rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Lexus GS 350 F-Sport - sportosság és luxus

  • Lexus GS 350 F-Sport  - sportosság és luxusA 2011-es Lexus GS már alaphangon is sportosabb formát kapott, mint az elődmodell. A japánok viszont elkészítették saját sportcsomagjukat a felső-középkategóriás autóhoz. Az F-Sport modellek látványosabb lökhárítókat kapnak, de az utastérben is inkább a sportosság került előtérbe. A külsőségek mellett a futómű hangolása is feszesebb lett. Hivatalosan már a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Lexus GS új generációja.

    Az új felső-középkategóriás modell esetében a legnagyobb változást egyértelműen a formavilág jelenti, amely a hagyományosabb irányban ment el. A japánok reményei szerint a GS a sportosabb megjelenésnek köszönhetően nagyobb eséllyel veszi fel a kesztyűt a német konkurensek ellen.

    Szintén germán mintára nem maradhat el a gyári sportcsomag sem. Ami az Audinál az S-Line, a BMW-nél az M Packet, a Mercedes-Benznél pedig az AMG Packet, az a Lexusnál az F-Sport. A japánok először a GS 350-hez kínálják majd a sportcsomagot. Az F-Sport változatok újításai egyébként szembeötlőek. Sokkal agresszívabb lett az első lökhárító formája, a hátsó pedig diffúzort kapott, de egy visszafogott hátsó spoiler is felkerült a GS-re. A hátsókerekes modell 19 colos felnijére elől 235/40-es, hátul pedig 265/35-ös gumi kerül. Az F-Sport csomag két új színt kap a Riviera piros és a Liquid Platinum személyében.

    Az utastérben új alumínium betétek, szintén alumínium pedálok és új kormány található, a különleges, perforált bőrkárpit pedig akár Cabernet pirosban is kérhető. Felárért új, 16 irányban állítható vezetőülés is rendelhető. A külső és belső változások mellett a műszaki tartalmat sem hagyták érintetlenül. Feszesebbre hangolták az adaptív futóművet, nagyobb első féktárcsákat kapott, valamint opcióként megrendelhető az új fejlesztésű négykerék-kormányzás, amelynek köszönhetően 80 km/h alatt ellentétesen fordulnak a kerekek, 80 km/h fölött pedig azonos irányban.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • MKB Mercedes SL 65 AMG Black Series P 1000 - ezer lóerõ felett

    Különösebb izzadtságszag nélkül futja meg a 370 km/h-t az átalakított Black Series – az AMG V12-esében látszólag végtelen tartalékok rejlenek.

    Eleve az egyik legbrutálisabb Mercedes az SL 65 AMG Black Series, de az MKB nevû tuningcég továbbfejlesztette az eredeti koncepciót. A hatliteres motor nagyobb turbófeltöltõket, bõségesebben méretezett hûtõrendszert, átprogramozott elektronikát és új vezérmûtengelyeket kapott – és ennyi elég volt, hogy elérje az 1015 lóerõt, illetve az 1300 Nm-es csúcsnyomatékot.

  • ABT Audi A7 - 610 Nm-es nyomatékkal

    Az ABT, az egyik legismertebb Audi specialista a két 3 literes V6-os változatot vette kezelésbe.

    Szabtak hozzájuk visszafogott, de azért a gyárinál agresszívabb kötényezést, az elsõ lökhárítót teljesen ki is cserélték, hátul négy szögletes kipufogóvég kandikál ki az autó alól, és persze hatalmas, 19 vagy 21 hüvelykes alufelniket válogattak a géphez.

    Ez azonban csak a felszín: mind a két motor teljesítményét érezhetõen megnövelték.

  • Lexus IS 2011 - sváb motorral

    Túlzásba nem vitték a 2010-es frissítést a Lexus IS sorozaton, az orr és a far átszabása alig észrevehetõ, ha nem vagyunk Lexus-fetisiszták.

    Az érdekesebb változások a lemezköpeny alatt rejtõznek.

    2011.ben az eddigi 177 lóerõs 220d spúrverziójaként bevezetik ugyanis a 200d-t, amely ugyanannak a motornak a visszabutított változata. Így nem véletlenül ugrik be a patinás típusjelzés láttán a harmatgyenge állólámpás

  • Alfa 8C Spider - Novitec tuninggal

    Az olasz márkákra szakosodott nemesítõ mûhely, a Novitec most az Alfa Romeo paletta legritkább és legértékesebb modelljében, a 8C Spiderben látott fantáziát.

    Kompresszor segítségével 600 lóerõre növelte a teljesítményét, így a gyönyörû vászontetõs 305 km/órával szelheti a levegõt.

    Az Alfa 8C Spider hosszú gépteteje alatt 4,7 literes, 32 szelepes Maserati erõforrás lakik, ezért a Novitec a Tridente nevû testvérvállalatától kérte kölcsön az ehhez a motorhoz tartozó átalakító szettet.

  • Manhart M6XR - BMW X6 M kicsit másképp

    A német Manhart mûhely a BMW X6 M-et vette kezelésbe.

    Az alapmodell sem épp lusta a maga 555 lóerejével és 678 Nm-es maximális nyomatékával, de a tuningmesterek munkája nyomán 687 lóerõt sikerült kihozni a 4,4 literes V8-asból. Ez a teljesítmény pedig bõségesen elegendõ, hogy villámgyorssá tegye a terep-kupét, annak ellenére, hogy a tömege 2380 kilogramm, üresen. Az M6XR Biturbo 4,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, és a csúcssebessége 319 km/h, ami egy ekkora darab esetében több mint félelmetes.

  • Suzuki Swift Sport 2011

    Suzuki Swift Sport 2011A Swift Sport a Swift széria nagy teljesítményű csúcsmodellje: az alapjául szolgáló standard Swifthez képest jobb futási, kanyarodási és fékteljesítmény jellemzi. Japánban 2005-től, Magyarországon 2006-tól gyártják. A sportos élmény és a mindennapokban jelentkező praktikus kezelhetőség a világ mintegy negyven országában szerzett rajongókat a modellnek. A megújult Swift Sport sok hasonlóságot mutat elődjével, ugyanakkor ez a minőségi sportkompakt már a 2010-től gyártott új Swift modellen alapul.

  • A Nissan és a Suzuki közös gyermeke a Pixo

    A Párizsi Autószalonon leplezi le a japán gyártó legújabb modelljét, a Suzukival közösen gyártott Pixót.

    A rövidsége ellenére négyszemélyes, magas építésû kisautó forgalmazása 2009 elsõ félévében indul.

    Lefelé terjeszkedik a Nissan, hiszen az utóbbi években sorra dobja piacra kompakt vagy még kisebb autóit.

  • Maybach Xenatec - coupé luxus kivitelben

    Xenatec, valószínûleg nem sokat mond ez a név az autóiparban csak felületesen jártasaknak, mostantól azonban tudni fogják, hogy egy speciális átépítésekkel foglalkozó német cégrõl van szó. Õk látták meg a remek lehetõséget a Maybach kupéban, ezért le is szerzõdtették gyorsan Fredrik Burchhardtot, a csodálatosan szép Exelero-közúti teszt-tanulmány formatervezõjét. Az Exelero - minden potenciális vásárló nagy bánatára - csak egyetlen példányban készült el annak idején, a Fulda nagy sebességindexû gumiabroncsait tesztelték rajta, majd 8 millió dollárért megvette André A. Jackson dél-afrikai gyémántmilliárdos.

  • Fiat Freemont - akár 1461 literes csomagtartóval

    Nem kevés szegmensben kell helytállnia az Amerikából származó, konkrétan a Mexikóban készülõ Dodge Journey átiratának számító Freemontnak, a Fiat ugyanis egyrészt a személyautóból faragott kompakt egyterûek, a hagyományos középkategóriás kombik, a középkategóriás egyterûek és még a szabadidõautók körében is e modellel kíván versenyezni.

    Bátor vállalkozás, fõként az alapján, hogy voltaképp egy eredetileg a tengerentúli piacra fejlesztett modellrõl van szó.

  • Több mint 400 lóerõs a Lotus Evora versenyváltozata!

    A Lotus nagy reményeket fûz a nemrég bemutatott Evorához, ráadásul az angolok leleplezték az autó versenypályára szánt változatát is. A Type 124 Endurance Racecar 3,5 literes V6-os motorja több mint 400 lóerõs, szemben az eredetileg 280 lovas teljesítménnyel.

    A Lotus már tavaly bemutatta új 2+2 üléses modelljét. Az Evora a márka legnagyobb örömére népszerû a vásárlók körében, most pedig leleplezték a sportautó versenypályára szánt változatát is, amellyel természetesen több rangos versenyen is találkozhatunk majd.

  • Üvegtetõs Porsche változat

    A mostanság felfrissített 911 után a Porsche bemutatta annak üvegtetõs változatát is.

    A Targa kivitel az alapmodellhez hasonlóan technikailag is megújult, és továbbra is kizárólag összkerék-hajtással érhetõ el.

    A júniusban felfrissített Porsche 911 után a németek bemutatták a sikermodell üvegtetõs változatát is, amely az alapmodellhez hasonlóan rengeteg technikai újdonságot is tartalmaz.

  • Habtestû a Hyundai luxusautója az Equus

    Nyilvánosságra hozta a Hyundai az elsõ hivatalos képeket a hamarosan a szalonokba kerülõ luxusautójáról, az Equusról.

    A modell észak-amerikai és európai bevezetésérõl ugyanakkor egyelõre nincsenek tervek.

    A jelenleg kapható Equust a dél-koreai gyártó 1998-ban mutatta be, így a modellváltás már igencsak esedékessé vált.

  • Hamarosan megkezdõdik a 400 lóerõs V8-as Spyker 8C Aileron gyártása!

    Megérkezett a tavaszi Genfi Autószalonon debütált 8C Aileron szériaváltozata, és már a felszereltségrõl is jó néhány közölt a gyártó. Az autó utastere minden ízében luxus, a motortérben pedig egy 400 lóerõs V8-as gondoskodik a remek menettulajdonságokról.

    A gyönyörû tanulmányautókkal általában az a baj, hogy mire szériaéretté válnak, éppen a legszebb (és legdrágább) részleteiket vesztik el. A 100 000 eurónál drágább luxus-, és sportautókat gyártó cégeket azonban ez a veszély nem fenyegeti, és szerencsére a Spyker is ebbe a kategóriába tartozik.

  • A8L Security - páncélozott Audi

    Senki sem szeretne olyan helyzetbe kerülni, amikor szükség van az Audi A8L Security különleges extráira, de ha mégis, hálás lesz a precíz német mérnökök munkájáért.

    Hatásos védelem a fegyverek ellen.

    Négyszázötven munkaóra alatt készül el az A8L páncélozott változata, hétszázhúsz kiló pluszsúllyal. Ebbõl csak az ablakok 300 kilót nyomnak, de a többit sem aprózták el: az Audi teljesíti a VR7 biztonsági szabványt, ami két kézigránát egyidejû robbanása ellen is védelmet nyújt.

  • Éjjellátó kamera autósoknak

    Német kutatóknak is sikerül kifejleszteniük egy olcsó, szobahõmérsékleten is mûködõ infraszenzort. A sötétbõl hirtelen elõbukkanó gyalogosok és állatok érzékelésére alkalmas infravörös kamerákat korábban azért nem alkalmazták az autóiparban, mert az ilyen kamerák többségénél a szenzor folyamatos hûtésére van szükség. A szobahõmérsékleten is megbízható, pontos képet alkotó kamerák technológiája fölötti jogok többségével az amerikai Védelmi Minisztérium rendelkezik, így az ilyen eszközök megjelenése korábban gyakorlatilag kizárt volt az európai piacokon.