rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Kia Ray - kis autó egy kis családnak

  • Kia Ray - kis autó egy kis családnak Végre megvannak az első hivatalos képek is, amelyek a jobb oldalon B oszlop nélküli ajtónyílást mutatják. Egy családi autóban a járda felőli oldalon folyik a legtöbb ki- és beszállást, ezt azzal könnyítették meg a tervezők, hogy ide hátsó tolóajtót tettek, és elhagyták a B oszlopot is. A bal oldalon normál ajtót találunk, meg vaskos B oszlopot. Az aszimmetrikus felépítés miatt meg kellett erősíteni a biztonsági utascellát, így hízott 998 kg-ra a Ray tömege. Szintén szokatlan, hogy az autó magasabb annál, mint amilyen széles - 1,7 méter és 1,59 méter a vonatkozó érték.

    A Picanto padlólemezére épülő autó technikája is a hétköznapi miniből jön, az 1,0 literes motor benzin- vagy autógáz üzemmel kérhető, az automatikus váltó alapfelszerelés - mégiscsak egy városi járműről van szó. Dél-Koreában nagyjából 8200-9800 euró közötti áron kínálják a formabontó Kia Ray-t.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit

    Megannyi kémfotó és kiszivárgott kép után a Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit és mûszaki paramétereit. Az Audi A5 és a BMW 3-Coupé ellenfelének szánt modell széles motorkínálattal kíván újabb vásárlókat csábítani a márkához.

    A Mercedes-Benz a jövõben egyszerûsíteni kívánja típusneveit, így többek között a CLK név is eltûnik a német márka katalógusából. Nem marad azonban utód nélkül a C-osztály alapjaira épülõ, de az E-osztály formajegyeit magán viselõ modell, ugyanis E-Coupé néven érkezik a stuttgartiak legújabb kupéja.

  • Nem lesz dízelmotoros Ferrari

    A szigorodó EU-s törvények a sportautókat készítõ autógyártókkal sem tesznek kivételt, így a Ferrarinak is csökkentenie kell modelljeinek fogyasztását és szén-dioxid kibocsátását.

    Amedeo Felisa, az olaszok vezérigazgatója megerõsítette, hogy egy dízelmotor tervezése nem szerepel a gyár ötéves tervei között.

    A távolabbi jövõben sem lát sok esélyt egy gázolajjal mûködõ erõforrás beépítésére.

  • Zöld Szalon a Genfi Szalonon

    Se hidegfúziós minireaktor, se repülõ plexigömb, se atommáglya a hátsó tengely elõtt. A Genfi Szalon eldugott kis sarkában, a zöld technológiák csarnokában csak hidrogént, elektromos áramot és egy pókszerû buggyt láttunk, semmi scifi-jövõt.

    Európa autós Mekkájában, a Genfi Szalonon még a XXI. század elsõ dekádjának végén is kissé földalatti mozgalom jelleggel sikerült kiállítani azokat a standokat, melyek azt mutatják, mi várható a benzinkorszak után a közúti közlekedésben.

  • K9

    K9Közzétette az első fotókat az Opirus-utód K9 luxusautóról a Kia. Ezen a néven csak Koreában kerül piacra a modell még idén nyáron, Európába más néven és valószínűleg csak jövőre érkezik. Az autó formaterve egyértelműen prémiumérzést sugall, de talán túlságosan sok részlete emlékeztet a BMW 7-es sorozatra. A fényszórók és a hátsó lámpák környékén, valamint az arányokban is felfedezhetők hasonlóságok, de ettől még a K9 nagyon is jól mutat, sokan akár a 7-esnél is vonzóbbnak találhatják.

  • Autófaktor Extra: A Pagani történet következõ fejezete

    Már több mint egy éve ismert tény, hogy Pagani tervezi a folytatást, és hogy az ikonikus Zonda vonalat egy igazi design tuninggal továbbviszi.

    A Mercedes-Benz AMG-beépített 6,0 literes duplaturbós V12 motor állítólag képes akocsit felgyorsítani közel 230 mérföld per órára. A motorja több mint 700 lóerõs és a 740 £-láb nyomatéka. Az elmúlt négy évben Pagani folyamatosan tesztelte a Huayra prototípusokat, amelyek a "teszt" aszfalton közel ötszáz ezer kilométert tettek meg.

  • Marangoni F430 az Alfa Romeo legkisebb modellje Ferrári stílusban

    Elsõkerék-hajtású Ferrari kisautó nem volt, és nem valószínûleg nem is lesz soha, de ez nem gátolta meg a TRC-Marangoni nevû tuningcéget, hogy az F430-as stíluselemeivel próbálja feldobni az Alfa Romeo legkisebb modelljét.

    Így került az M430-asra pontosan olyan formájú elsõ légbeömlõ-pár, amilyet a középmotoros Ferrarik viselnek, és hasonló indíttatásból készült a hatalmas karbonszálas hátsó diffúzor is. Az ajtóknál azonban becsúszott némi stíluskeveredés: felfele nyílnak, ami inkább Lamborghini vonás.

  • Az új elektromos MINI 250 km-t tesz meg egy feltöltéssel

    A MINI a két hét múlva kezdõdõ Los Angelesi Autószalonon mutatja be az elektromos motorral hajtott modelljét, melynek hatótávolsága 250 km, miközben töltése nagy feszültséggel mindössze 2,5 óráig tart.

    A BMW a MINI-t használja kísérleti nyúlnak, már ami a kizárólag elektromotorral hajtott autók életképességét és az azok iránti keresletet illeti.

    A villanyos MINI már csak azért is jön jól a münchenieknek.

  • Sportkocsi az Audi TT-bõl

    A Quattro Gmbh. mérnökei nem végeztek félmunkát: a GT4-ben nem maradt egy csepp kompromisszum sem. A TT-RS-bõl átépített gép versenyzésre készült, azoknak a komoly amatõröknek, akik limitált költségvetéssel vágnának bele a sportkocsi-versenyzésbe.

    Jól sikerült a verda.

    Az új TT változatot Sanghajban mutatták be a helyi versenypályán megrendezett DTM futamon, ahol a legendás Audi pilóta, Frank Biela mutatta meg néhány kör erejéig, hogy az átdolgozott TT mire képes.

  • Talmácsi Gábor szerzõdést bontott az Asparral!

    A magyar motoros és menedzsmentje kényszerhelyzetbe került, melynek hatására, elsõsorban Talmácsi Gábor érdekeit szem elõtt tartva, kénytelen volt kezdeményezni a Jorge Martínez cégével kötött kétéves szerzõdés felbontását.

    Az évek folyamán hatékony együttmûködés alakult ki az Aspar Team, valamint Talmácsi Gábor és menedzsmentje között, a szerzõdés felbontása azonban mára elkerülhetetlenné vált.

  • A Novitec Rosso tuningmûhely egy 707 lóerõs F430-as Ferrarival rukkolt elõ!

    A svájci Novitec Rosso tuningmûhely és a német Unique Sportcars dizájnstudió együttmûködésébõl született meg a Calavera, amely egy Ferrari F430-ra épül, ám annál sokkal gyorsabb, ráadásul egyedi külsõvel is ellátták.

    Bár a Ferrari F430 lassan pályafutása végéhez közeledik, és hamarosan átadja helyét az F450-nek, a kõkemény sportkocsi még manapság is igencsak megmozgatja a tuningcégek fantáziáját.

    Most egy svájci és egy német mûhely fogott össze, és készített valami igazán különlegeset.

  • Bentley Continental rózsaszínben!

    A Mansory eddig leginkább ízléses Ferrari, Bugatti, illetve Rolls Royce-átirataival hívta fel magára a figyelmet, most azonban valami egészen elképesztõvel álltak elõ.

    A svájci székhelyû cég ezúttal a Bentley Continentalt alakította át rendhagyóan.

    Az autó teljes rózsaszín fényezést kapott, ez alól csak a karbon motorháztetõ képez kivételt. A Mansory a beltérben is komoly munkát végzett, hiszen minden lilában vagy rózsaszínben "pompázik".

  • Év elejétõl indul az 'argentin dakar'!

    A küzdelem január 3-án, Buenos Airesbõl indul, s bõ két héttel késõbb, január 18-án, ugyancsak az argentin fõvárosban ér véget.

    A szervezõk állítják, legalább olyan nehéz viadal lesz a dél-amerikai Dakar-rali, mint a korábbi afrikai futamok.

    A 2008-ban Magyarországon az Év autóversenyzõjének választott, az idei honi tereprali-bajnokságot megnyerõ Palik László, Darázsi Gábor páros is tisztában van azzal, hogy pokoli, kínzó napokat kell eltöltenie Argentínában és Chilében.

  • Vázlaton a jövõ Audija

    Az Audi a közelmúltban rengeteg modellt mutatott be, ám a németek a jövõre nézve is számos újdonságot tartogatnak rajongóiknak. A gyártó nemrégiben kiszivárogtatott pár vázlatot az A5 Sportbackról, az A7-rõl és az A8-ról.

    Az Audi szekere az utóbbi idõben nagyon jól szalad, szinte mindegyik modellje kasszasikernek bizonyult, az eladások pedig töretlenül emelkednek, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben igazán figyelemre méltó, így a németek joggal lehetnek büszkék magukra.

  • Hivatalosan is bemutatták a Megane RS-t!

    Hivatalosan is bemutatták Genfben a Renault legújabb sportmodelljét, a Megane RS-t.

    Az eddigi legerõsebb Megane egy kétliteres, négyhengeres turbós erõforrást kap, melynek 250 lóereje 20-szal múlja felül az eddigi R26.R modellét.

    Genfben járhatott csodájára a nagyközönség a Renault új sportmodelljének, a Megane RS-nek. A gyár korábban adott már ki hivatalos képet az "újoncról", és leplezetlen kémfotókon is láthattuk az RS-t, de az eredmény mégis minden várakozást felülmúl.

  • Audi A1 ABT Sportsline 2010 - 110 lovas a leggyengébb

    A dízel és a benzines Audi A1-ekhez is készített teljesítménynövelõ csomagot az ABT Sportsline.

    A VW Csoport jármûveihez tuningcsomagot kínáló mûhelyek közül az ABT Sportsline a legnagyobb, a legismertebb és a leggyorsabb is.

    Kész a motortuning is

    Már most készítettek az A1-hez motortuningot és aerodinamikai csomagot, de kérésre a futómûvet is sportosítják és új felniket is raknak a kocsira.