rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Magyarországon a Jaguár F-type

  • Magyarországon a Jaguár F-typeMegérkezett Magyarországra a Jaguar új sportkabriója. A Porsche 911-es babérjaira törő F-type csúcsmodelljét 495 lóerős, ötliteres, V8-as motor gyorsítja 4,3 másodperc alatt 0-ról 100 km/órára, a végsebessége 300 km/h. Az F-type révén egy igazi, hamisítatlan sportautó jelent meg ismét a patinás brit márka kínálatában - hiszen az XK inkább a GT, azaz a nagy teljesítményű, de egyúttal kényelmes Gran Turismo kategóriába tartozik. Sportutóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény.

    A nem egészen négy és fél méter hosszú, de majdnem két méter széles F-type karosszériája - a tömegcsökkentés szellemében - teljes egészében alumíniumból készül, sőt, a segédkeretek és a futómű legtöbb eleme is ebből az acélnál könnyebb anyagból készül. Ezzel együtt nem egészen légsúlyú az F-type, hiszen a legkönnyebb kivitele is 1595 kilót nyom a mérlegen.

    Sportautóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény. Azért, hogy még véletlenül se legyen az, mindegyik kompresszoros. Az alapmotor háromliteres, V6-os, a teljesítménye 340 lóerő, ami 5,3 másodperces gyorsulásra és 260 km/órás végsebességre elég.

    A következő lépcsőben ez a motor már 380 lóerőt teljesít, amivel a 0-100 km/h közötti gyorsulási idő 4,9 másodpercre csökken, a végsebesség 275 km/órára nő. A jelenlegi csúcsváltozat gépházteteje alatt ötliteres, 495 lóerős V8-as dorombol, s ha felmérgelik, 4,3 másodperc alatt katapultálja az F-type-ot százra és akár 300 km/óráig is elhajszolja.

    A dorombolás egyébként nem vicc, a motorok hangja már önmagában is bizsergető, de egy gomb megnyomásával - ami kinyit bizonyos szelepeket a kipufogódobban - még dögösebbé varázsolható. Az F-type egyébkén tele van ilyen ötletekkel. Az LCD kijelző feletti szellőzőnyílások, ha nincs rájuk szükség, a műszerfal tetejébe süllyednek, az ajtónyitó kilincs érintésre emelkedik ki, gombnyomásra szárny tolható ki az autó hátuljából, és rajtprogram is rendelkezésre áll, a lehető legvehemensebb gyorsulás eléréséhez.
    A motorok teljesítményének kiaknázását ZF gyártmányú, nyolcfokozatú automataváltó segíti, amely természetesen kézzel is kapcsolható vagy a kormány mögötti fülekkel, vagy a középső karral, amit az utóbbi idők Jaguarjaiból száműztek - így újdonságnak számít. A váltó egyébként nagyon intelligens, kanyarban például tartja a fokozatot, de ugyanúgy személyre szabható a programozása, mint az F-type összes többi egységéé.

    Beletartozhat ebbe az elöl-hátul dupla keresztlengőkaros futómű is, amennyiben megrendelik hozzá az adaptív csillapítást, ami fékezéskor a bólintást, gyorsításkor az ágaskodást, kanyarban pedig a dőlést akadályozza a megfelelő csillapítók felkeményítésével.

    Próbáltak tehát mindent beletenni a Jaguarosok az F-type ahhoz, hogy megszorongassák a Porsche 911-esét, de, hogy ez valóban sikerül-e nekik, az összehasonlító tesztek során kiderül. Árban már most is sikerült elé kerülnie, hiszen míg a 911 Carrera Cabrióért 33 996 580 forintot kérnek, a Jaguar F-type belépő modelljének ára 23 299 000 forint.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Nissan Quest - egy hatalmas egyterû

    A Nissan korábban szokatlan, gömbölyded egyterûket kínált Quest néven, az új 2010-es generáció azonban teljesen más karakter: hatalmas féltégla, amelyet ugyanakkor néhány éllel és az orr-rész szokatlan kialakításával sikerült kiemelni a középszerbõl.

    Egy igazán nagy autó.

    Az autó elejét az egyetlen trapéz-formába integrált hûtõmaszk-fényszórópár egység uralja – úgy néz ki, ez az a megoldás, amely mellett senki nem tud véleményalkotás nélkül elmenni.

  • Elektromos autó a Nissan-tól

    A Nissan Motor és a 4R Energy bejelentette, hogy a két társaság olyan töltõrendszert fejlesztett ki elektromos jármûvekhez, amely a napenergiát elektromos energiává alakító rendszert összeköti a nagy tárolókapacitású lítium-ion akkumulátorokkal.

    Az új töltõrendszer üzemi próbáját a Nissan Jokohamában mûködõ központi irodájánál kezdték meg. Az új töltõrendszerben az elektromos energiát a Nissan irodánál felállított napenergia-cellák hozzák létre, és ezt lítium-ion akkumulátorok tárolják.

  • Fisker Karma 2010 - elektromos hajtással is üzemel

    2,4 literes száz kilométerenkénti benzinfelhasználást mond a Karma brosúrája, és ne feledjük, az autó 5,8 másodperc alatt szalad bele a 100 km/h-ba, és közel 408 lóerõs.

    Egyértelmû, hogy a részben elektromos hajtású autót csak igen speciális körülmények között, életszerû forgalmi szituációkban, tehát soha nem fogjuk tudni ilyen gazdaságosan üzemeltetni. A részletes adatlapból kiderül ugyanis, hogy a Karma mindössze 80 kilométert tud megtenni üzemanyag-égetés nélkül – ami már önmagában is ellentmondás, hiszen a lítiumionos akkumulátorokban tárolt energiát nyilván ki kellett termelni valamibõl.

  • LP-550-2 néven érkezik a Lamborghini új Gallardója!

    Újabb taggal bõvül a Gallardo palettája, miután a gyártó egy 550 lóerõs, kizárólag a hátsó kerekeit hajtó változatot dob piacra az autóból. A kevesebb alkatrész miatt könnyebb lett az autó, amely így 3,9 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet.

    A Lamborghini mérnökei továbbra sem pihennek, és a gazdasági válság ellenére (vagy épp amiatt) újabb és újabb változatokon dolgoznak. A Spyder és az LP-560-4, az LP-560-4 Spyder, illetve a Superleggera után - nem is beszélve a több limitált szériáról (Nera, SE) - újabb taggal bõvül a sportkocsi palettája.

  • Seat IBL és Exeo 2011

    Két újdonságot mutatott be a SEAT a 2011-es Frankfurti Autószalonon: az egyik a futurisztikus külsõvel rendelkezõ IBL koncepcióautó, míg a másik az Exeo felfrissített változata.

    Akár az Audi standját is erõsíthette volna a SEAT eddig ismeretlen, jövõbe mutató autója, az IBL. Az eddigi dizájntól próbált eltávolodni - valljuk be, nem sikertelenül, hiszen ha összehasonlítjuk a felfrissített Exeóval, láthatjuk, hogy nem igazán hasonlóak az elemek és arányok a két gépen.

  • Citadine - kisautó a Dacia-tól

    A legolcsóbb Fiat Panda változatok versenytársa lehet a Citadine néven emlegetett újdonság.

    A Dacia filozófiának megfelelõen kipróbált – mondhatni levetett – alkatrészekbõl állítják össze, de árban alávág az egész piacnak.

    Úgy hallani, az A szegmensbe sorolható modell alapját a Twingo – azaz ezen keresztül a Clio második generációja – adja majd, azaz a Daciánál él túl az öreg, de egyszerû, és minimális költséggel gyártható platform.

  • Renault Mégane RS Trophy - 265 lóerõvel

    Talán nem ér senkit sem komoly meglepetésként, hogy az elõzõ generáció mintájára az aktuális Mégane RS-bõl is készült élesebb Trophy változat. A modell ismét a még egészségesen radikális vásárlókört célozza meg. Az 500 példányra limitált kiadás így nem az R26R utódjaként szeretné elfoglalni a leginkább radikális spotkompaktnak járó trónt, hanem benne a tesztünkön már alapváltozatban is jól szereplõ RS verzió kissé még gyorsabbra hangolt változatát köszönthetjük. Ennek megfelelõen a kétliteres turbómotor töltõnyomását magasabbra vették a gyáriak (2,3-ról 2,5 bárra) és a szívótraktust is átdolgozták.

  • Új motor az Octaviában

    Új erõforrással bõvül a ©koda Octavia motorkínálata. Turbófeltöltésû, négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses 1.2 TSI az újdonság.

    Harmonikusan illeszkedve a „downsizing” – vagyis az alacsonyabb hengerûrtartalom mellett kínált magas teljesítményszint – trendjébe, az Octavia 1.2 TSI 100 kilométerenként 5,7 liternyi kombinált üzemanyag-fogyasztása mellett az EU 5 kipufogógáz-szabvány elõírásainak is megfelel, s jelenleg az Octavia-család leggazdaságosabb benzines tagja.

  • Mercedes-Benz SLS 63 AMG

    Gondolkodtam rajta, hogy Eleanor után egy ilyen autó következhet-e egyáltalán, de ismét úgy voltam vele, ezt látnotok kell.

    A Mercedes design terén óriásit fejlõdött az utóbbi pár évben. Lassan azt kell, hogy mondjam jobban bejönnek, mint a bömcsik, pedig én szigorúan bajor párti vagyok. Ebben az autóban a történelem összes James Bondja stílust teremtene. Ilyen jól még sosem sikerült egy cégnek sem a klasszikus autóformát a modern designba átültetni. Barney Stinson szavaival élve: "Fergeteges!!"

  • Az új Range Rover yachttervezõk elképzelése alapján készült

    A Land Rover új módszert talált, hogy felhívja csúcsmodelljére leggazdagabb vásárlójelöltek figyelmét: híres yachttervezõkkel készíttet méregdrága, egyedi Range Rover változatokat.

    A brit terepjáró-gyártó egy különleges hajókat forgalmazó céggel, az Edmistonnal összefogva hirdette meg tervezési pályázatát Superyacht Range Rover Design Competition néven, amelyen a yacht-tervezés nagyágyúi indultak.

  • SLK 250 CDI - dízel motorral szerelt Mercedes

    Igazi különlegességet készített a kisebbik roadsterjébõl a Mercedes.

    Ezúttal nem a gazadagokhoz szólnak, hanem a spórolósokhoz. Dízelmotor kerül az SLK-ba.

    Az Audi TT roadsterbõl is van már, így csak kissé lepõdtünk meg, hogy a Mercedes-Benz bejelentette, dízelmotorral bõvíti az SLK kínálatát.

    A kétüléses roadsterbe a 250 CDI néven ismert 2143 köbcentis turbódízel motort szerelik.

  • Akár egy 5,0 literes, kompresszoros, 510 lóerõs motorral is az új Range Rover

    Megjelentek az elsõ hivatalos képek a Range Rover modellfrissített verziójáról. A brit SUV köntösét a szokásoknak megfelelõen finoman szabták át, és akár egy 5,0 literes, kompresszoros, 510 lóerõs motorral is rendelhetjük az autót.

    A harmadik generációs Range Rover 2002 óta kapható, így nem csoda, hogy a gyáriak kicsit felfrissítették az autó formatervét. A modellfrissítés azonban nem csak az SUV külsejét érinti, ugyanis új erõforrás került fel a rendelési listára.

  • A Nissan 370Z japán sportkupé 332 lóerõvel és akár hétfokozatú automataváltóval

    Újabb részleteket árult el a Nissan a Los Angeles-i Autószalonon bemutatkozó 370Z-rõl. A japán sportkupé 332 lóerõs lesz, és akár hétfokozatú automataváltóval is meg lehet majd vásárolni.

    Alig két hete, hogy a Nissan nyilvánosságra hozta a 370Z elsõ hivatalos képeit, most pedig arra is elérkezettnek látta az idõt, hogy további részleteket szivárogtasson az autó részleteirõl. A titkolózásnak azonban csak minden bizonnyal a Los Angeles-i Autószalon vet véget, ahol végre bemutatják a 370Z-t.

  • Végre bemutatkozott az Aston Martin One-77

    A hosszú hónapokig tartó várakozás után végre bemutatkozott a One-77 elsõ darabja, amely rögtön meg is nyerte a Concorso d'Eleganza Villa d'Este kiállítás formatervezési fõdíját.

    A modellnek mind a 77 darabja elkelt elõvételben.

    Az Aston Martin jó ideje húzogatja a mézesmadzagot az autósvilág orra elõtt, hiszen már 2008-ban elkezdte kiszivárogtatni az elsõ, sejtelmes fotókat az autóról, az elsõ darab mégis csak most készült el.

  • Seat Alhambra - egyterû nagycsaládosoknak

    Ki nem találnák, melyik márka egyterûjére hasonlít az új Seat családi buszlimuzin. Elárulom, ha valaki még nem jött volna rá: a Volkswagen Sharanra.

    A VW egyterû 2010-es premierje után csak idõ kérdése volt, hogy a spanyol változatot is bemutassa a Volkswagen csoport. Természetesen ugyanazt az autót takarja a két típusjelzés, ahogy eddig is, a gyártás is ugyanazon a soron zajlik, legfeljebb a felszereltségben lehetnek eltérések, és persze az autó orra más egy kicsit.