rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Magyarországon a Jaguár F-type

  • Magyarországon a Jaguár F-typeMegérkezett Magyarországra a Jaguar új sportkabriója. A Porsche 911-es babérjaira törő F-type csúcsmodelljét 495 lóerős, ötliteres, V8-as motor gyorsítja 4,3 másodperc alatt 0-ról 100 km/órára, a végsebessége 300 km/h. Az F-type révén egy igazi, hamisítatlan sportautó jelent meg ismét a patinás brit márka kínálatában - hiszen az XK inkább a GT, azaz a nagy teljesítményű, de egyúttal kényelmes Gran Turismo kategóriába tartozik. Sportutóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény.

    A nem egészen négy és fél méter hosszú, de majdnem két méter széles F-type karosszériája - a tömegcsökkentés szellemében - teljes egészében alumíniumból készül, sőt, a segédkeretek és a futómű legtöbb eleme is ebből az acélnál könnyebb anyagból készül. Ezzel együtt nem egészen légsúlyú az F-type, hiszen a legkönnyebb kivitele is 1595 kilót nyom a mérlegen.

    Sportautóba erős motorok valók, ennek megfelelően az F-type egyik motorja sem vérszegény. Azért, hogy még véletlenül se legyen az, mindegyik kompresszoros. Az alapmotor háromliteres, V6-os, a teljesítménye 340 lóerő, ami 5,3 másodperces gyorsulásra és 260 km/órás végsebességre elég.

    A következő lépcsőben ez a motor már 380 lóerőt teljesít, amivel a 0-100 km/h közötti gyorsulási idő 4,9 másodpercre csökken, a végsebesség 275 km/órára nő. A jelenlegi csúcsváltozat gépházteteje alatt ötliteres, 495 lóerős V8-as dorombol, s ha felmérgelik, 4,3 másodperc alatt katapultálja az F-type-ot százra és akár 300 km/óráig is elhajszolja.

    A dorombolás egyébként nem vicc, a motorok hangja már önmagában is bizsergető, de egy gomb megnyomásával - ami kinyit bizonyos szelepeket a kipufogódobban - még dögösebbé varázsolható. Az F-type egyébkén tele van ilyen ötletekkel. Az LCD kijelző feletti szellőzőnyílások, ha nincs rájuk szükség, a műszerfal tetejébe süllyednek, az ajtónyitó kilincs érintésre emelkedik ki, gombnyomásra szárny tolható ki az autó hátuljából, és rajtprogram is rendelkezésre áll, a lehető legvehemensebb gyorsulás eléréséhez.
    A motorok teljesítményének kiaknázását ZF gyártmányú, nyolcfokozatú automataváltó segíti, amely természetesen kézzel is kapcsolható vagy a kormány mögötti fülekkel, vagy a középső karral, amit az utóbbi idők Jaguarjaiból száműztek - így újdonságnak számít. A váltó egyébként nagyon intelligens, kanyarban például tartja a fokozatot, de ugyanúgy személyre szabható a programozása, mint az F-type összes többi egységéé.

    Beletartozhat ebbe az elöl-hátul dupla keresztlengőkaros futómű is, amennyiben megrendelik hozzá az adaptív csillapítást, ami fékezéskor a bólintást, gyorsításkor az ágaskodást, kanyarban pedig a dőlést akadályozza a megfelelő csillapítók felkeményítésével.

    Próbáltak tehát mindent beletenni a Jaguarosok az F-type ahhoz, hogy megszorongassák a Porsche 911-esét, de, hogy ez valóban sikerül-e nekik, az összehasonlító tesztek során kiderül. Árban már most is sikerült elé kerülnie, hiszen míg a 911 Carrera Cabrióért 33 996 580 forintot kérnek, a Jaguar F-type belépő modelljének ára 23 299 000 forint.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • BMW M1 - olyan gyors, mint az M3

    Egyenesen a legelsõ M3-as reinkarnációjaként tálalja a BMW az 1-es M kupét. Ha ez költõi túlzás is, az új modell kétségtelenül villámgyors, sõt, már a megjelenése is erõt sugároz.

    Hosszas bevezetõkampány után végre leleplezték – legalábbis az internet nyilvánossága elõtt – a legkisebb M-es BMW-t. Ha nem a legendás sportkupéhoz kapcsolódna az M1 jelzés, alighanem úgy is nevezték volna el, de mivel mindenképp el akarták kerülni a keveredést, inkább 1-es M Coupé néven mutatják be a típust. Ez azonban nem változtat a lényegen: az új modell vérbeli M-es BMW, akár az M3-as, az M5-ös vagy as M6-os.

  • Subaru Outback 2010

    Ma már inkább luxusautó, 1995-ös megjelenésekor azonban még távol állt ettõl a Subaru Outback, vérbeli túravezetõnek, dzsungelharcosnak tûnt, aki olykor-olykor, ha éppen szükség volt rá, elõ tudta kapni „a kedvesebb arcát". Megjelenése divatot indított el, a városiak olyan keménynek akartak látszani, mint õ, a tényleges sárdagasztó erdõkerülõk viszont a konszolidáltságáért irigyelték. A trendcsináló crossovernek immár a negyedik generációja jelent meg 2010-ben, minden eddiginél finomabb külsõbe csomagolva, de legendás képességeit nem felejtve.

  • Jeep Grand Cherokee - V6-os dízel motorral

    A Jeep Grand Cherokee, amelynek érdekében dízelmotorral bõvítik az SUV motorkínálatát. A 3.0 literes V6-os erõforrás a Fiat és az olasz VM Motori közös munkájának eredménye, és 190 és 241 lóerõs változatban is elérhetõ lesz.

    A legtakarékosabb Grand Cherokee így 8.3 litert fogyaszt majd. A Jeep Grand Cherokee kínálatában eddig a 3.6 literes, 286 lóerõs Pentastar V6-os és egy 5.7 literes, 352 lóerõs V8-as benzinmotor szerepelt, azonban az európai SUV piacon egyértelmû a dízelek dominanciája, ez alól pedig a Jeep sem vonhatja ki magát.

  • Honda Jazz Hybrid - Egy igazán takarékos járgány

    A Jazz korábbi erényeihez hozzácsaptak még egyet: az új változat elképesztõen takarékosnak ígérkezik. A japánok hibrid hajtáslánca itt végre megcsillanthatja meg valódi erényeit.

    Eddig valahogy nem jött össze a Hondánál egy igazán jó hibrid. A két Insight autónak borzasztó, a Civic szedánba pedig egyszerûen kevés az 1,3 literes motor. A CRZ-rõl ugyan jó kritikákat hallani, de az gyakorlatilag kétszemélyes. Most azonban megtalálhatja a helyét az IMA hajtáslánc a jelenleg kapható legcélszerûbb Hondában, a Jazzben.

  • Bioetanolos Bentley a britektõl!

    A patinás brit autógyártó is komoly lépésekkel száll harcba a szigorú károsanyag-kibocsátást szabályozó törvényeknek való megfelelés céljából.

    A Bentley a bioetanol alkalmazásával fogja csökkenteni jármûvei széndioxid-kibocsátását, mégpedig nem is kis mértékben. Az autógyártók mérnökei a válságos helyzet ellenére is költségeket nem kímélve keményen munkálkodnak azon, hogy modelljeik károsanyag-kibocsátását minél jobban leszoríthassák annak érdekében, hogy az új szén-dioxid törvénynek megfeleljenek.

  • Edo Competition legújabb csodája a 4,3 literes Ferrari California!

    A német Edo Competition tuningcég legutoljára a Ferrari Californiát vette kezelésbe, az eredmény pedig magáért beszél.

    Az autóhoz megannyi kiegészítõ mellett motortuningot is kínál a cég, amellyel az olasz modell eddig is tiszteletreméltó teljesítménye 500 lóerõre duzzad.

    Egy Ferrari California Spider gyári állapotban is óriási feltûnést kelt az utcákon, nem ha még egy tuningcég is kezelésbe veszi.

  • Bemutatkozik az M sportcsomag a 7-es BMW-hez!

    A BMW az átdolgozott hathengeres, 40d jelû 306 lóerõs dízelmotor és az összkerékhajtás bevezetése után újabb opcióval gazdagítja 7-es sorozat vásárlóinak lehetõségeit, a várva várt M sportcsomag ugyanis megérkezett a kínálatba. Technikailag mindössze a dynamic drive változott, ezen kívül pedig a szokásos kiegészítõket kapja az autó.

    A bajor autógyártó tavaly bevezetett luxuslimuzinja a gazdasági válság ellenére tavalyi bemutatása óta máris komoly sikereket ért el, a németek mégsem ültek bebérjaikon, hiszen folyamatosan bõvítették komoly múltra visszatekintõ 7-es szériájuk modellpalettáját.

  • Hatsebességes, dupla kuplungos Scirocco 270 lóerõvel

    Sportváltozatot idézõ tanulmányautót mutatott be a Volkswagen a Scirocco alapjain.

    A Bolognai Autószalonon debütáló Studie R a GT24 versenyautó mintájára készült, és egy késõbbi csúcsmodell elõfutára lehet.

    Idén májusban állt a 24 órás nürburgringi megbízhatósági verseny rajtjához a Volkswagen Scirocco alapjaira épített GT24 versenyautó olyan híres pilótákkal a volánnál, mint Hans-Joachim Stuck és Carlos Sainz.

  • Utcai roadster a Secma F16

    Olcsó és egyszerû, mégis felejthetetlen vezetési élményt ígér az aprócska francia roadster.

    A Secma F16-os már-már primitív jószág: az acél csõvázra csak annyi mûanyag elemet szereltek, amennyi ahhoz kell, hogy a menetszél ne fújja ki a sofõrt és utasát a bõr kagylóülésekbõl. Szélvédõje van, teteje viszont nincsen, ahogy ajtaja sem, a kerekek már a karosszérián kívül helyezkednek el saját sárvédõik alatt, a formaterv - már ha lehet itt ilyenrõl beszélni egyáltalán - a régi, VW Bogár-alapú buggykat idézi.

  • Kompakt és elõremutató formával érkezik az új Hyundai Coupe

    A 2011-ben bemutatkozó új Hyundai Coupe-t teljesen más szellemiséggel tervezik, mint elõdeit. Az újdonság kompakt és igen könnyû lesz, formája pedig igencsak elõremutató.

    A motorháztetõ alatt pedig egy modern 1,6 literes benzinest találunk.

    A Hyundai már a 2007-es Szöuli Autószalonon leleplezett Veloster Concept bemutatásakor jelezte, a tanulmány az új Coupe elõfutára, mi több, a végleges változat formája 70-80%-ban teljesen megegyezik majd az akkori koncepcióéval.

  • Leplezetlen fotók jelentek meg a Mercedes E-Coupéról

    Leplezetlen fotók jelentek meg az interneten a vadonatúj Mercedes E-Coupéról.

    A modellt már korábban is alig álcázták, most pedig gyári képek kerültek nyilvánosságra, amelyeken az autó utastere is látható.

    Már hosszú hónapok óta tesztelik Németország útjain a Mercedes CLK utódját, amelyet az utóbbi idõkben már alig álcáztak a gyáriak. Az E-Coupé néven forgalomba kerülõ modell elõdjétõl eltérõen a vadonatúj E-osztály alapjaira épül majd.

  • Suzuki Alto végleges változata

    Képeinken az októberi Párizsi Autószalonon bemutatkozó Suzuki Alto végleges változata látható.

    Az autó valóban emlékeztet a márciusban Genfben prezentált A-star tanulmányra, de a túlzottan kiugró illetve egyéni részleteket leradírozták a sorozatgyártású változatról.

    Technikai adatokat egyelõre nem hoztak nyilvánosságra.

  • Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570S

    Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570SElkészült a McLaren nem is akármilyen 10 000. darabja. A mennyiség helyett inkább a minőséget helyezte mindig is előtérbe a McLaren. A brit cég tavaly 1654 autót értékesített, idén azonban sikerült átlépniük a bűvös 3000-es határt. Ezért is különösen jelentős eseménynek számít, hogy a 750 főt foglalkoztató wokingi gyárukban elkészült a 10 000. modell. A szép kerek szám második felét mindössze 22 hónap alatt teljesítették a dolgozók, a jubileumi darab pedig egy igencsak mutatós és tetszetős, Ceramic Grey színben pompázó McLaren 570S lett.

  • Új Nissan Crossover: Juke

    A Nissan Juke egy új kisméretû crossover-autó, amelyet a két éve tanulmányautóként bemutatott Qazana alapjaira építenek. Az új modell bemutatója a márciusban lesz, a Genfi Autószalonon, majd 2010 októberében kezdõdik meg az európai értékesítés.

    A Nissan Juke egy jó adag dinamizmust hoz be a kisautó-kategóriába, amelyre az európai autóvásárlóknak már régen nagy szüksége volt a hagyományos, kevéssé lelkesítõ kis ferdehátú modellek alternatívájaként –vélik a Nissan marketingesei.

  • Toyota FT-86 II - Subaru alapokon

    A Toyota láthatóan biztosra próbál menni új hátsókerék-hajtású sportkocsijával, amely a Subaru Impreza alapjaira épül. Az elsõ változatot már 2009 õszén bemutatták, de úgy tûnt, az egyszerû formaterv miatt nem vonzott annyi érdeklõdõt, mint szerették volna.

    Így visszaültették a formatervezõket a rajzasztalokhoz, hogy készítsenek egy érdekesebb változatot. Ez lett a 2011-es Genfi Autószalonon leleplezett FT-86 II tanulmány, amely ugyan megtartotta az elõd arányait és mûszaki tartalmát, de sokkal izgalmasabban fest.