rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Ferrari 458 Special

  • Ferrari 458 SpecialKözzétette a Ferrari az első videót a Frankfurti Autószalonon leleplezett újdonságáról, a 458 Specialéról, amely nem más, mint a 458 Italia erősebb, könnyebb és aero-tekintetben hatékonyabb változata. A maranellói márka 458 Italiát hajtó 4,5 literes, V8-as, 562 lóerős motor teljesítményét 597 lóerősre növelte, így az erőforrás teljesítménymutatója 135 lóerő/literre emelkedett. A 458 Speciale a súlycsökkentési folyamat során 90 kilogrammot fogyott az Italiához képest, így a súlya 1290 kilogramm.

    Az olasz gyártó Frankfurtban hangsúlyozta, hogy a 458 Speciale „rendkívüli aerodinamikai hatékonysággal” bír, ilyen tekintetben a mutatói a legjobbak a Ferrari által valaha gyártott közúti autók között. Ez is hozzájárul a menetteljesítményekhez: az autó álló helyzetből százra 3 másodperc alatt gyorsul fel, a 200 kilométer/órás sebesség eléréséhez 9,1 másodpercre van szükség, míg a csúcssebessége 325 kilométer/óra.

    A márka közlése szerint a 458 Speciale már lenyomta a 458 Italiát a gyár szomszédságában található fioranói tesztpályán: az újdonság 1:23,5-es köridőt produkált, ami másfél másodperccel jobb az alapmodell által produkált eredménynél.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Porsche Panamera újabb díja

    A Porsche Panamera elnyerte az „Arany Kormánykerék” díjat. A luxus elõnyben. A Porsche Panamera az „Év Legjobb Új Autójaként” a nagyteljesítményû luxusmodellek kategóriájában elnyerte az „Arany Kormánykerék díjat”. A Porsche Gran Turismo újdonsága kényelme és kiemelkedõ sportossága, valamint egyéni formavilága révén gyõzte meg a versenyzõkbõl, mérnökökbõl, közismert személyiségekbõl és az Auto Bild Magazin Csoport fõszerkesztõibõl álló, a jelölt modelleket részletes tesztek során megismerõ 50-tagú zsûrit.

  • Carbon Motors E7 - rendõrautó a javából

    Kiderült, hogy az amerikai Carbon Motors különlegesen takarékos rendõrautója bajor technikára alapoz: a BMW hathengeres turbódízel motorja hajtja a speciális jármûvet.

    Nehéz lesz elmenekülni elõle

    A Carbon Motors E7-esrõl 2007-ben hallhattunk elõször: akkor még csupán néhány terv és prototípus készült el a kifejezetten rendõrségi felhasználásra tervezett jármûbõl.

  • Ford Focus kombi 2010

    Detroitban a négy- és ötajtós, Genfben a Ford Focus kombi mutatkozott be, ezt a karosszéria-kivitelt ugyanis kifejezetten az európai vásárlóknak szánja a Ford. A kétféle C-Max, valamint a Detroitban látott Focusok mellett a kombi az ötödik modell, amely a Ford új C-padlólemezére épül.

    Formailag nem hozott újdonságot a Focus kombi, a már ismert stílusjegyek és hátsó lámpák láthatóak rajta, puttonyosként kicsit emlékeztet a Mondeóra. Részletes mûszaki adatokkal nem untatott senkit a Fordl.

  • 4Control hátsókerék-kormányzással megvásárolható a Renault Laguna Coupé

    Már megvásárolható a Renault Laguna Coupé, amelynek minden kivitelét a 4Control elnevezésû hátsókerék-kormányzással kínálja a francia gyártó. A kétajtós kupé gazdag alapfelszereltséggel, és mindjárt négyféle motorral érhetõ el, amelyek közül a hasonló teljesítményû benzines és dízel egy árban van, míg a nagyobb motor jobb felszereltséget is jelent.

    A GT modellek 2 literes, négyhengeres turbómotorokat kapnak, a benzines 205 lóerõs, míg a dízel 180 lóerõre képes, ezeket 8 750 000 forintért lehet hazavinni.

  • Elektromos autót fejleszt a Toyota

    Sokáig úgy tûnt, a legnagyobb japán autógyártó nem száll be a legújabb hisztériába, a városi villanyautók fejlesztésébe, pedig csak arról volt szó, hogy eddig nem beszéltek a programról.

    A Toyota elnöke, Katsuaki Watanabe azonban nemrégiben elárulta, hogy õk is dolgoznak egy villamos hajtású modellen, amely akár már két év múlva gyártásba kerülhet.

    Az ilyen jellegû ígéretek persze sokszor bizonyulnak túlzónak.

  • Nissan Quest - egy hatalmas egyterû

    A Nissan korábban szokatlan, gömbölyded egyterûket kínált Quest néven, az új 2010-es generáció azonban teljesen más karakter: hatalmas féltégla, amelyet ugyanakkor néhány éllel és az orr-rész szokatlan kialakításával sikerült kiemelni a középszerbõl.

    Egy igazán nagy autó.

    Az autó elejét az egyetlen trapéz-formába integrált hûtõmaszk-fényszórópár egység uralja – úgy néz ki, ez az a megoldás, amely mellett senki nem tud véleményalkotás nélkül elmenni.

  • Pioneer HUMMA 2010/1 - 150db, ennyivel küldte a zenét a leghangosabb

    2010-ben Zalaegerszegen, a Media Markt parkolójában került megrendezésre a Pioneer - HUMMA Magyar Autóhifi Bajnokság 2010-es elsõ fordulója. A helyszín és az elõre jósolt idõjárás azonban számos versenyzõt távol tartott az indulástól és a részvételtõl.

    Az elõre várt - nevezett - létszám töredéke jött csak el Zalaegerszegre, ami egyfelõl érthetõ - anyagi - okokkal magyarázható, hisz egyeseknek több, mint 600 km-ert - és 5-6 órát - kell utazni azért, hogy részt vehessenek a megmérettetésen! Mindez pedig nem csak idõben, de pénzben sem kevés.

  • Audi A5

    Talán a legszebb elérhetõ árú Audi az A5 Sportback, a kétliteres dízel kilenc másodperc alatti gyorsulásával dinamikus, 5 liter alatti országúti fogyasztásával pedig – ha kell – takarékos. Ötajtós, mégis a klasszikus kupé arányait mutatja, s ha elrejtik a hátsó ajtók kilincseit, mint tette azt elsõként a 156-os Alfa, nagyon dögös autó kerekedik belõle. Így is nehéz benne hibát találni, az Audi meg nem akar másolni, ami talán érthetõ is. Viszont jó arányban használja az éleket és az íveket, az A5 Sportback úgy „áll" be a az A4-es és az A6-os közé, hogy mégis kilóg egy kicsit a sorból egyéniségével.

  • 620 lóerõs Mercedes AS55K YAAS EDITION az Abu Dhabi uralkodó családnak

    Az alábbi brutális szörnyeteget Abu Dhabi uralkodó családja kapja meg. Az arabok ugyanis nem elégedtek meg a terepjáró 507 lóerõs AMG-féle változatával, és az A.R.T. tuningcéggel tovább tuningoltatták a kocsit, amelynek eredményeképp megszületett a 620 lóerõs AS55K YAAS EDITION.

    A terepjárók remek lehetõséget kínálnak a tuningcégeknek, hiszen ezen autók esetében igen könnyû akár tíz centiméterrel csökkenteni a hasmagasságot és 22 collos felnikkel felszerelni azt, miközben még a szoknyának is temérdek hely marad.

  • A Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit

    Megannyi kémfotó és kiszivárgott kép után a Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit és mûszaki paramétereit. Az Audi A5 és a BMW 3-Coupé ellenfelének szánt modell széles motorkínálattal kíván újabb vásárlókat csábítani a márkához.

    A Mercedes-Benz a jövõben egyszerûsíteni kívánja típusneveit, így többek között a CLK név is eltûnik a német márka katalógusából. Nem marad azonban utód nélkül a C-osztály alapjaira épülõ, de az E-osztály formajegyeit magán viselõ modell, ugyanis E-Coupé néven érkezik a stuttgartiak legújabb kupéja.

  • A Gemballa új tuningolt Porschéja a Mirage GT Gold Edition!

    Rizikós vállalkozásba fogott a német tuningcég, hiszen ezúttal a gyárilag is brutálisan gyors és gyönyörû Porsche Carrera GT-t vadították meg. A Mirage GT Gold Edition a látványos külsõ és belsõ kiegészítõk mellett motortuningot is kapott, amelynek eredményeképp végsebessége 335 km/h-ra nõtt.

    A Gemballa soha nem visszafogott modelljeirõl híres, láthattunk már tõlük elképesztõ kinézetû Cayenne-t, de a Carrerát is átépítették már egyszer. Most másodszor futottak neki, hogy feltuningolják a már nem három éve nem gyártott szupersportkocsit.

  • Vadabb és nagyobb a teljesítményt mutat a Hamann BMW 5 GT

    Bár a BMW legújabb modelljérõl, az 5 GT-rõl hivatalosan csak szeptemberben rántják le a leplet, a német Hamann tuningcég máris nyilvánosságra hozta az általa készítette, egyedibbé varázsolt változatot, amelybõl a legerõsebb változat minimum 435 lóerõs lesz.

    A bajorok alig két hónappal ezelõtt, májusban hozták nyilvánosságra a technikai adatokat az 5-ös GT-rõl, amellyel az 5-ös és a 7-es közti rést szeretnék betölteni. A Hamann nem is várja meg az élõ bemutatkozást, és máris megmutatta, mire számíthatnak, akiknek nem elég az autó gyárilag sem kevés teljesítménye.

  • Lancia Delta 1.6 Multijet Oro – A formás olasz

    Az utóbbi idõk egyik legszebb karosszériájával érkezett meg az új Lancia Delta. A Lancia úgy látszik folytatja az útkeresést.

    A Lancia márkát a FIAT vezetése a kilencvenes évek végén hirtelen kirántotta a körülötte kialakult sportos légkörbõl, mondván, az legyen az Alfa Romeo sajátja.

    A Lancia pedig induljon el a prémium márkák irányába.

  • Tatra-autók gyûjtõknek

    Prága - A régi automobilok szerelmesei és gyûjtõi örülhetnek, mert Európa egyik legrégibb autógyára, a csehországi Tatra bejelentette, hogy 2010-ben, több mint egy évtizedes szünet után visszatér a személygépkocsik gyártásához.
    "Nem valamiféle új személyautókról, hanem az idõközben legendává nõtt régi kocsik korszerûsített másolatainak korlátozott számú gyártásáról van szó.

  • Autói kilencven százalékát frissítené a Ford

    2012-ig kínálata kilencven százalékát frissítené fel a Ford, emellett komoly figyelmet fordít költségei csökkentésére.

    A gazdasági világválság ellenére is azt tervezi a Ford, hogy három éven belül világszerte értékesített autóinak kilencven százalékát megújítja. Még az afrikai piac sem marad ki a szórásból, bár egyértelmûnek tûnik, hogy a figyelem középpontjában Európa és Észak-Amerika áll majd.