2024.04.27. - Zita

Legördült a futószalagról az utolsó BMW Z4

Legördült a futószalagról az utolsó BMW Z4
Legördült a futószalagról az utolsó BMW Z4 is a bajorok észak-amerikai üzemében. A 2002 óta gyártott modell utódja a Los Angelesi Autószalonon debütál majd, míg az autó gyártása Németországban folytatódik.

Befejezték a 2002 óta gyártott BMW Z4 összeszerelését a gyár észak-amerikai, Spartanburgban található üzemében. Az utolsó megrendeléskor több mint 9300 roadster gördült le a futószalagokról, amelyek már útban vannak az Egyesült Államok és Európa kereskedései felé, így aki még szeretne vásárolni a kifutó sorozatból, annak gyorsan kell lépnie az ügyben.
A gyártás múlt heti leállításával véget ért a Z4 amerikai összeszerelése, ugyanis a roadster utódját a jövõben Németországban fogják elõállítani. A gyártás áthelyezésével sem kell félniük az amerikai dolgozóknak, ugyanis az X5 és X6 modellek mellé a jövõben csatlakozni fog az X3 is, így a BMW teljes SUV kínálatát a tengerentúlon fogják összeszerelni. A németországi gyár fejlesztésére eddig 750 millió dollárt költöttek a bajorok, és a Z4 utódjának gyártásához új festõcsarnokot építettek, így mindent elõkészítettek a gyártás 2009-es elindulásához.

A modellváltással egyébként teljesen megújul a német roadster, ugyanis mind méretében, mind teljesítményében várható növekedés. Különbségek leszek azonban az amerikai és az európai piacra szánt modellek között, ugyanis amíg a tengerentúlra szánt modellek kizárólag hathengeres motorokkal lesznek elérhetõk, addig Európában négyhengeres erõforrásokkal is választhatjuk az autót. Az új Z4-bõl is készül M-csúcsváltozat, mely a becslések szerint 350 lóerõs lehet. Az új Z4 széria közeli koncepcióként a novemberi Los Angelesi Autószalonon mutatkozik be, míg a sorozatgyártásra érett modellt 2009-ben mutatják be.