Delanoe terve különösen azok körében népszerû, akinek van már jogosítványuk, de még nincs autójuk. Annick Lepetit, a közlekedési ügyekért felelõs polgármester-helyettes szerint éppen õk, az elsõ autó megvásárlására készülõ fiatalok a legfõbb célcsoport. Az "oszd meg és vezess" elven mûködõ szolgáltatás arra ösztönözheti õket, hogy saját autó helyett a környezetbarát elektromos bérautókat használják.
A négyezer kocsit a külvárosokkal együtt összesen 700 állomáson lehet majd kibérelni és leadni. A kölcsönzési díj összege egyelõre nem ismert. A rendszer a tervek szerint 2009 második felében indul.
Az Autolibnek az ingázók is hasznát vehetnék. Például Abeyokoon Kapugoda, aki egy külsõ kerületbõl jár be dolgozni minden nap. "Ha a kocsit egyszerûen le lehetne adni egy Autolib-állomáson, akkor én is bérelnék. Nem kellene órákig keringeni, mire találok egy parkolóhelyet" - mondta az 50 éves pincér.
Kritika is éri a tervet, fõként egy egészen meglepõ irányból; a zöldek attól tartanak, hogy a közösségi kocsik az autóhasználat visszaszorítása helyett inkább tovább növelik az autófüggõséget. Denis Beaupin, a környezetvédelmi ügyekért felelõs zöldpárti alpolgármester szerint csak úgy lenne szabad kiépíteni a hálózatot, ha a kocsikat ugyanazon az állomáson kellene leadni, ahol kibérelték. Ez biztosítékot jelentene arra, hogy csak a legszükségesebb esetben vegyék igénybe a szolgáltatást - mondta.
A Greenpeace franciaországi szervezete ugyanakkor támogatja a városházi kezdeményezést. "A fogyasztók manapság Ikeába járnak meg más helyekre, amelyeket autó nélkül nemigen lehet megközelíteni. Az Autolib ezért jó kiegészítõje lenne a tömegközlekedési hálózatnak azok számára, akiknek nem telik kocsira" - mondta Pascal Husting, a Greenpeace France elnöke.