Bár az amerikai visszaeséshez képest nem tûnik olyan súlyosnak az európai piac zsugorodása, a szeptemberi 8,2%-os visszaesés a tavalyi év kilencedik hónapjához képest azért elég súlyosnak tûnik. Ilyen rossz autóipari szeptember 1998 óta nem volt az Európai Unió és az EFTA gazdasági régiójában, de az eddigi éves teljesítmény 4,4%-os csökkenése sem kecsegtet túl sok jóval.
A negatív rekorder 32,2%-os csökkenésével egyértelmûen Spanyolország, de az Egyesült Királyság kereskedõi sem teszik ki az ablakba -21,2%-os eredményüket. Ehhez képest már semmiség az olasz autópiac 5,5%-os és a német 1,5%-os zsugorodása.
A világpiaci folyamatokkal szemben egyelõre csupán francia vásárlók menetelnek, hiszen ott 8,4%-os emelkedést regisztráltak a statisztikák.
Az új EU-tagok átlaga ezzel szemben 7,8%-os plussz, ahol a négy legnagyobb piacból három növekedett (a cseh, lengyel és román), és csak egy csökkent, a magyar, méghozzá több mint 4%-kal.