Ahogy az autóipar egésze, a Toyota is az õsz folyamán kezdte megérezni a hitelválság hatásait, így az április elsejével kezdõdõ pénzügyi év elsõ felében még masszív nyereséget termelt a cég: áprilistól szeptemberig mintegy 6,6 milliárd dollárnyi profitot termelt a vállalat, bár ez az összeg is mintegy 75%-os csökkenést jelent 2007-hez képest.
A japán lapok szerint a Toyotának is olyan lépésekre kellene elszánnia magát, amilyenekkel a Honda csökkentette saját költségeit: ki kellene lépniük a Formula 1-bõl, amely egymagában több százmillió dollárt visz el évente, és le kellene állítaniuk néhány sportos modell fejlesztését, amilyen a Lexus LF-A vagy a Subaru és a Toyota közös, hátsókerék-hajtású sportkocsija. A legnagyobb japán gyártó azonban nem sieti el a döntéseit: úgy néz ki, egyelõre minden a megszokott kerékvágásban megy tovább a cégnél.