„Ennek egyik oka az, hogy meg fog szûnni a zöldkártya igazolólap, ami önmagában 1190 forint. Tehát ez okafogyottá válik. A másik ok, hogy az összesített folyamat bizonyos párhuzamosságot meg tud szüntetni, ezáltal csökkenhet az az adminisztráció, ami jelen pillanatban a költségeket generálja” – mondta Lovas Károly, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökhelyettese.
Egy személyautónál az összevont vizsga nagyjából 15-20 ezer forintba kerül. Arra, hogy kinek, mikor kell ezzel a kiadással számolnia, mondunk két példát: ha a mûszaki vizsga 2011. márciusig érvényes, a zöldkártya viszont most januárban lejár, csak jövõre kell elvégeztetni a vizsgálatot. Ha a mûszaki 2010. februárban jár le, a zöldkártya pedig 2010. decemberig érvényes, akkor februárban kell a vizsgaállomásra menni.
Nézik az alvázszámot, a motorszámot, és még sok mindent. Az eredetiségvizsgálatban is lesznek változások. Eddig többféle hasonló módszer létezett. Egy rendelet miatt idén már csak egyfajta lehet, ám emiatt valószínûleg több vizsgaállomás is bezár majd.
„A technológiai feltételeken túl az anyagi feltételek is olyanná váltak, hogy számos állomás nem fogja tudni vállalni a mûködést” – mondta Szász Zsolt, a Metálelektro Kft. ágazati igazgatója.
Az eredetiségvizsgálat ára nem változik, egy középkategóriás autónál 18.500 forintba kerül.