A biztosító a kár helyreállításához szükséges teljes költséget csak akkor térítheti meg a károsultnak, ha a közlekedési hatóság a gépjármû mûszaki vizsgálata eredményeként arról tájékoztatja a biztosítót, hogy a gépjármû a közúti forgalomban való részvételre közlekedésbiztonsági szempontból alkalmas, vagy pedig ideiglenesen kivonta a forgalomból azt. Az elõírást nem kell alkalmazni akkor, ha a kárt szenvedett gépjármû telephely szerinti országa nem Magyarország.
A biztosítók és az Autóklub akkor hiába lobbiztak a szabály ellen. Trunkó Barnabás szerint a rendelkezés értelmezhetetlen és értelmetlen is. Súlyosan sérti az autósok érdekeit, valamint a kártérítési jog általános szabályait, ezen kívül megnehezíti és jelentõsen meghosszabbítja a biztosítók kárrendezését is.
A fõtitkár szerint egy könnyen javítható sérülés esetén is lehet a jármû - a kárfelvételkor - alkalmatlan a közlekedésre. A törvény ráadásul a biztosítókra bízta azt a hatósági feladatot, hogy az ilyen jármûveket hatósági mûszaki vizsgálatra küldjék.
A MABISZ adatai szerint évente mintegy 170–180 ezer kgfb-s káresettel lehet számolni. A fõtitkár elmondta azt is, hogy ilyen rendelkezés egyetlen európai országban sincs, nem véletlen, hogy – megelõzve az EU tiltakozását – a magyar törvény szerint ez a hátrányos szabályozás a külföldi autókra nem vonatkozik .
A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter januári rendelete szerint a mûszaki vizsga és a zöld kártya "integrálódott".
A múlt év végéig a mûszaki vizsga személykocsira 7.700, könnyû teherkocsira 8.500, míg teherautóra 11.800 forint volt. Az új integrált díjak ebben a sorrendben: 16.290, 17.090, illetve 24.950 forint. Ha a kocsi új, vagy 30 napnál nem régebbi a zöld kártyája, akkor csak a mûszaki vizsga díja: 10.490, 11.290, illetve 14.590 forint.