Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság helyi idõ szerint hétfõn nyilvánosságra hozott adatai alapján összesen 34 halálos kimenetelû baleset hozható összefüggésbe a hibás Toyotákkal. A japán gyártó január 21-én jelentette be, hogy az Egyesült Államokban visszahív több millió kocsit bizonyos modellek váratlan gyorsulása miatt.
A hatóság a közlekedési minisztériummal és több kongresszusi bizottsággal együtt vizsgálódik. A Toyota képviselõit február 24-tõl washingtoni meghallgatásokon faggatják majd az életveszélyes biztonsági probléma kialakulásáról és kezelésének körülményeirõl.
Az Európában indított vizsgálatok során az már kiderült, hogy 2008-tól kezdve számos panasz érkezett a Toyotához megbízhatatlanul mûködõ gázpedálok miatt, mire a cég 2009-ben módosításokat hajtott végre a gyártási eljárásokban.
A Toyota világszerte több mint 8 millió autót rendelt vissza javításra. Összesen három különbözõ probléma okozhat balesetveszélyt. Az esetek egy részében a gázpedál beakadhat a padlószõnyegbe, egyes típusoknál a gázpedál beragad, vagyis nem áll vissza automatikusan a kiinduló állásba, és bizonyos modelleknél - például a legújabb, 2010-es Prius hibridautóknál - a fékpedállal adódhatnak gondok. A Toyota becslése szerint a javítási költségek elérhetik a kétmilliárd dollárt.