rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A BMW ragaszkodik a nyolcfokozatú automatához

    A prémiummárkák között egyre nagyobb harc dúl mind a fokozatok számát, mind a duplakuplungos váltók bemutatását illetõen.

    A Volkswagen DSG-jének sikere láttán pedig egyre több márka, köztük sportkocsigyártók is inkább ez utóbbi mellett teszik le a garast. A BMW azonban továbbra is ragaszkodik a hagyományos automatához, igaz, abból a legmodernebbhez, a nyolcfokozatúhoz.

  • Egy milliót gyártottak a Suzuki Swiftbõl

    Suzuki Swift nem csak Magyarországon és a távol-keleti régióban sikeres, hanem Nyugat-Európában is igencsak kedvelik a vásárlók. A japán kiskocsi iránti érdeklõdés ugyanis még a gyártó várakozásait is felülmúlta, kevesebb mint négy év alatt 1 millió példányt gyártottak a Swiftbõl.

    A nyugat-európai sikert annak köszönheti a típus, hogy a név hallatán már nem csak egy olcsó kisautóra, hanem egy tetszetõs, élvezetes vezethetõségû autóra gondolnak.

  • A BMW csökkentette idei egész évi profit-elõrejelzését

    A luxuskategóriába is beköszöntött a szûk esztendõ. Még nem minden luxusautó-gyártónak van oka panaszra, de a német BMW autógyár pénteken a maga részérõl 507 millió eurós adózott eredményt jelentett a második negyedévrõl, 33 százalékkal kevesebbet a tavalyi második negyedévi 753 milliónál.

    Már az elsõ negyedévben is csökkent a profitja éves összehasonlításban, de akkor még csak 17 százalékkal.

    A cég csökkentette idei egész évi profit-elõrejelzését is.

  • A General Motors újabb négymilliárd dollárt kapott!

    A General Motors újabb négymilliárd dollárt kapott az USA kincstárától, amellyel együtt már 23,4 milliárd dollárjába került az óriáscég az amerikai adófizetõknek az év kezdete óta.

    Ennek ellenére úgy tûnik, ez sem lesz elég. Az óriásvállalat becslései szerint ugyanis 27 milliárd dollárra van szükségük június elsejéig, hogy tartani tudják a újraszervezési megállapodást.

  • Kampány a kulturált közlekedésért

    Budapest - Egyre több az autó, a szmog, a füst. Az ideges vezetõ kevésbé figyelmes, a közlekedés is egyre kevésbé biztonságos. Az egyik autósmagazin kezdeményezésére indult el a Legyen Ön is Fair vezetõ! nevû figyelemfelkeltõ kampány, amelyhez több, autósportban jártas ismert ember adta az arcát.

  • Átadták a Bosch „Életre Tervezve” díjakat

    A jövõ magyar mérnökei tökéletesíthetik a Bosch autóipari technológiáit.

  • Razzia az utakon!

    Az utakon január 31-ig sok-sok rendõr lesz és ellenõriznek amit csak bírnak. Gyorshajtók hátrányban!

  • Olcsó autó januártól!

    Nemcsak a luxus-, de a minimálautók piacán is meghatározó szerepre törekszik az indiai Tata autógyár. Miután megvásárolta a Jaguart és a Land Rovert, immár gõzerõvel fordulhat a gyár az olcsó autója felé. Jövõ januárban állítják ki a New Delhi Auto Expón a világ legolcsóbb új autóját. Korábban úgy hírlett, 2500 euró körül lesz a kocsi ára, ám úgy tûnik, ennél olcsóbb lesz, csak 2500 dollárba, azaz 440 ezer forintba kerül majd. Persze ez az ár csak Indiában igaz, az exportár magasabb lesz. Úgy hírlik, a miniautó négyajtós karosszériát kap, melyben a motor hátul lesz.

  • Öngyógyuló lakk - a valóságban is létezik

    Aki még emlékszik a kazettás magnós korszakra, jól ismerheti a BASF márkanevet. A vegyipari óriáscég nem tûnt el a mágnesszalag visszaszorulásával, sõt: iGloss néven most új autófestéket fejlesztettek ki, állítólag szenzációs tulajdonságokkal.

  • Nem csak fikció! - Kóla hajtású autók

    Merész ötletek nélkül nincs fejlõdés. Ha Rudolf Diesel nem önt annak idején mogyoróolajat a motorjába, ma csak pislognánk, ha valaki azt mondaná: PDTDI. Az EepyBird csapata nem volt rest, és megépítette saját alternatív hajtású autóját. Mivel õk a kóla és a Mentos Mozartjai, nem volt kérdés számukra, mi legyen a hajtóanyag.

  • Négy napos munkahetet rendeltek el a szentgotthárdi Opel gyárban!

    Ma már nem dolgoznak a General Motors szentgotthárdi üzemében, a cég ugyanis négynapos munkahetet vezetett be.

    Pénteken nem mennek dolgozni a szentgotthárdi General Motors Powertrain-Magyarország Kft. alkalmazottai, miután a cégvezetés és a szakszervezet megállapodott abban, hogy az idén bármikor el lehet rendelni a 4 napos munkahetet.

  • Mégsem lesz kötelezõ az eredetvizsga

    Visszavonja a korábbi döntését a közlekedési tárca, mégsem kell kötelezõen elvégezni az eredetiségvizsgálatot a mûszaki vizsgán megjelenõ autókon.

  • Szülõi felügyelet mesterkulccsal

    A felelõtlen tinédzserek megfékezésére szolgál a Ford új találmánya, amelyet 2009-tõl sorozatgyártású modelljeikbe is beszerelnek.

    A MyKey rendszer lényege, hogy az autó tulajdonosa, jellemzõen a szülõ egy mesterkulcs segítségével korlátozhassa az autó képességeit, ha például tizenéves gyermekének adja azt használatra. Az autóval elérhetõ maximális sebesség 80 mérföld/órában (129 km/h) maximálható, a hi-fi hangereje is korlátozható, sõt, a kipörgésgátló kikapcsolása is megakadályozható.

  • Idén Kína megelõzi Japánt az összes elkészült személyautók számát illetõen!

    Minden valószínûség szerint az idei évben Kína megelõzi Japánt az összes elkészült személyautók számát illetõen.

    Bár a hatalmas távol-keleti ország elõbb-utóbb minden bizonnyal megelõzte volna Japánt, a gazdasági válság felgyorsította ezt a folyamatot, hiszen míg a japán gyártóknak kétszámjegyû visszaesésekkel kell szembenézniük eladásaikban, Kínában idén a piac mindössze 6,5 %-os csökkenését prognosztizálják az elemzõ cégek.

  • Kéthengeres kétütemû - Scuderi motort mutattak be a FISITA-n

    Különleges kiállítója volt a múlt heti FISITA 2010 Kongresszusnak Budapesten, a Scuderi Engine életnagyságú, ikerdugattyús, „kétütemû” motorját is bemutatta.