rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Ssangyong felszámolás közelben!

    Miután a felszámolás közelébe került a Ssangyong, a bíróság kimondta, hogy jobb, ha felszámolják a céget, mintha életben marad.

    A dél-koreai gyártónak azonban mégis sikerült meggyõznie a bírákat, hogy az életben maradással sok munkahely is megmenekül. A PriceWaterhouse jelentése is errõl számolt be.

  • Megalakul a Magyar Gép és Jármû Tulajdonvédelmi Munkacsoport

    Szeptember 17-én alakult meg a Magyar Gép és Jármû Tulajdonvédelmi Munkacsoport, értesült hivatalos forrásokból az A5.hu. Az új szervezet célja, hogy csökkentsék a magánszemélyek, a márkakereskedõk, a lízingcégek és a biztosítók veszteségeit, amelynek sikerességétõl függõen a késõbbiekben kedvezõbb lízingkonstrukciók és biztosítási tételek lehetnek elérhetõk.

  • Mitsubishi a Blu-Ray rendszerû DVD-lejátszóval újít

    Napjainkban egyre bõvül az autókban található fõként szórakoztatási és kényelmi célokat szolgáló elektronikus arzenál, amelynek egyik leglátványosabb képviselõje az elsõ ülések háttámlájába épített DVD-lejátszó és képernyõ.

    Bár a két képernyõt igénylõ rendszerek elég ritkák, és csupán prémiummodellek extralistáinak alján szerepelnek, a japán gyártó mégis úgy döntött, hogy modelljeinek egy részét Blu-Ray rendszerû DVD-lejátszóval, valamint a kép megjelenítésére képes HD-tévékkel szereli fel.

  • Új vezér a Mazda élén

    Jelentõs változások mentek végbe az utóbbi napokban a Mazda élén, ugyanis Hisakazu Imaki vezérigazgató helyére Takashi Yamanouchi nevezték ki, aki a vezérigazgatói poszt mellett az elnöki tisztséget is betölti. Hisakazu Imaki a továbbiakban az igazgatótanács elnöke lesz, míg a korábbi IT-fõnök Masaharu Yamaki az alelnöki pozíciót tölti be ezentúl.

  • Készüljünk fel a csúszós utakra! - tippek télire

    Minden bizonnyal sokakban felmerülhet a kérdés, mit kell tenni, ha például ködben autózunk, szakadó esõben, havazás közepette vagy jeges úton. Íme néhány tipp az autósoknak:

  • A taxis támadó 11 és fél év börtönt kapott Németorszában

    Németországban három taxis megtámadását sikerült rábizonyítani arra a férfira, akit kedden emberölési kísérletért és rablásért 11 év 6 hónapos börtönre ítéltek

    Hosszú szabadságvesztésre ítélte a brémai tartományi bíróság kedden azt a 24 éves rablót, aki taxisok kifosztására specializálódott.

    A brutális gengszter egyik áldozata a támadás óta tolókocsiban ül.

  • Mégsem lesz kötelezõ az eredetvizsga

    Visszavonja a korábbi döntését a közlekedési tárca, mégsem kell kötelezõen elvégezni az eredetiségvizsgálatot a mûszaki vizsgán megjelenõ autókon.

  • Tizenöt és fél milliárd dollár veszteséget könyvelt el az amerikai General Motors

    A General Motors 15 és fél milliárd dolláros veszteséget termelt a második negyedben

    Tizenöt és fél milliárd dollár lett az amerikai General Motors (GM) jármûipari konszern idei második negyedévi vesztesége, bár ebbõl több mint 9 milliárd dollár egyszeri kiadások, egyebek között csaknem 20 ezer dolgozó végkielégítése miatt keletkezett. A vállalat árbevétele 38,2 milliárd dollárnyi volt a negyedévben, 8 és fél milliárd dollárral kevesebb, mint egy évvel elõtte.

  • A Mercedes turbómotorok gyártására állt át

    A Daimler fejlesztési igazgatója, Thomas Weber szerint az összes Mercedes személyautó-motor turbófeltöltéses lesz az évtized végére.

    Az ígéret csak elsõ hallásra tûnik képtelenségnek, hiszen a Mercedesnek lényegében csak három olyan motorcsaládja van, amelybe feltöltés nélküli motorok tartoznak. Az A és B osztályban használt kis négyhengeres benzinmotorok, valamint a V6-os és V8-as benzinmotorok, ezeket viszont - ahogy más gyártóktól már láttuk - gyakorlatilag egy-egy turbómotorral fel lehetne váltani.

  • Közös fejlesztésbe kezd a Hyundai és a Microsoft

    A két óriáscég által kötött megállapodás alapján a jövõ Hyundaiaiban és Kiáiban a Microsoft által tervezett zenei és információs központok kapnak helyet.

    A szöuli székhellyel létrejött új cég elsõ fejlesztéseivel már 2010-ben találkozhatunk Európában is, igaz, egyelõre csak a Hyundaiokban. A közlemény szerint az elsõ eredmények a hangvezérlésû telefon és rádió lesznek, amelyekhez idõvel a navigáció is csatlakozik.

  • Több BMW fogyott, mint Suzuki

    Kemény visszaeséssel indult az év a magyar autópiacon. A kisautók visszaszorulása folytatódik, a prémiummárkák viszont jól teljesítenek.

  • Mégsem lesz kisméretû Porsche Roadster!

    A korábbi hírekkel ellentétben mégsem lesz kisméretû Porsche roadster, amelyet a zuffenhauseni márka részérõl Wolfgang Dürheimer meg is erõsített a német Auto Motor und Sport magazinnak.

    A Porsche belépõmodellje a Volkswagen Bluesport tanulmányautó alapjaira épült volna, ám sportautókat gyártó cég végül letett az olcsóbb modell fejlesztésérõl, amely a korábbi 914 szellemi utódja lett volna.

  • A kínai kormány lecsökkenti autógyárai számát

    A kínai kormány elkötelezett annak érdekében, hogy az újautó-eladásokat 2009-ben évi tízmillió fölé növelje, sõt 2012-ig évente 10%-os további bõvülést szeretne látni.

    Mivel a gazdasági válság a terv megvalósíthatóságát igencsak megnehezítette, ezért más eszközökhöz folyamodnak a vezetõ politikusok. Elsõ lépésként az ország 14 nagy gyártóját 10 óriáscégbe tömörítenék úgy, hogy azok egymás palettáját kiegészítsék, miközben egymás fejlesztéseihez hozzáférve csökkenthessék tervezési költségeiket.

  • Tesla Roadster: 504 km egy töltéssel

    Simon Hackett rekordot állított fel: korábban senki nem jutott ilyen messzire az elektromos sportkocsijával.

  • Októbertõl nem kell izzókészletet tartani az autóban!

    Október 1-tõl nem kell izzókészletet tartaniuk a kocsiban az autósoknak, s nem kell komplett új egészségügyi csomagot vásárolni a szavatosság lejártakor. Az új jogosítványra hajtók viszont újraélesztésbõl is vizsgáznak.

    Több autósokat érintõ változás lép életben októbertõl. Jövõ hónap elsejétõl a közlekedési miniszter rendeletének megfelelõen már nem kell izzókészletet tartaniuk a kocsiban az autósoknak.