2024.04.20. - Tivadar
bohócdoktor vizit szja 1%

Hat darabba vágták, majd újra összerakták a Ford Mustangot

Ötven év után visszatért az Empire State Building kilátóteraszára a Ford Mustang kabrió. Most jobban elaprózták a dolgot. Az eredeti Mustang bemutató-körútjának része volt az Empire State Building kilátóteraszán való megjelenés, amelyet most megismételtek az ötven éves jubileum alkalmából. Azonban most sokkal nagyobb problémát jelentett az autó felszállítása, hiszen idő közben elhízott a kocsi. A helikopteres szállítás nem alternatíva, mert a kilátóterasz felülről nem érhető el, a liftek ajtaja mindössze 91 centi széles.

Luxusmárkát faragnak a Lincolnból

A Ford EcoBoost motorja nemcsak Európában, hanem az Egyesült Államokban is hódít. A Ford F-150 vásárlóinak nagy része már a V6-os turbós motort választja teherautójához. A Ford prémiummárkája, a Lincoln is előszeretettel használja az erőforrás-családot. A legfrissebb hírek szerint a jelenleg is futó 3,5 literes V6-os EcoBoost motor a 2016-os modellévben érkező Lincoln MKS-ben minimum 365 lóerőt teljesít majd. Újdonságként a kocsi egy 2,9 literes, Nano kódnevű EcoBoost V6-ost is kap, amely a Car and Driver magazin szerint 300 lóerős lehet.

Külső újítások a Mégané-nál

Nem újdonság a gyakori modellfrissítés a Renault-tól, így nem is meglepő, hogy a legutóbb másfél éve megújított Mégane - teljes sorozata - új frontot kap a Frankfurti Autószalonra. Így a legutóbbi módosítás után nem is egész másfél évvel frissül ismét a Mégane-kínálat. Mint legutóbb, most is csak hajszálnyit. Friss lesz a háromajtós Coupé, az ötajtós Berline és kombi Grandtour esetében egységes első lökhárító és gépháztető, jelentősen nő az orra tett embléma, a fényszóró fekete hátteret kap, nem csak ezeken, hanem a sportosnak látszó GT és a valóban annak is számító R.S. szériákon is.

Elérte a 40 milliós darabszámot a Corolla

Nincs egyetlen olyan autó sem a világon, amelyet változatlan néven olyan mennyiségben gyártottak volna, mint a Toyota Corollát. Olyan, mintha Corollákból állna Lengyelország lakossága. Ugyanis elérte e 40 milliós darabszámot a Az igazán ritka eseményt kellő módon ünnepli majd meg a japán márka, most két reklámmal vezetik fel az eseményt. Az egyik a legújabb Corolla reklámfilmje, másik pedig inkább egy szakmai visszatekintés. A modellt 1966 novemberében mutatták be és a kitűzött cél évi 240.000 darab volt.

Világcsúcsot döntött egy elektromos autó

Ha a hagyományos motorokat gyártó lobbi meg nem akadályozza, áttörést következhet be az autópiacon - az elektromos autók javára. Sorra jelennek meg a nagy gyártók elektromos autói, mint írtuk, a Tesla jóvoltából megoldódhat az akkumulátorok gyors töltése, s minden jel szerint szétfoszlik a villanykocsik lassúságának mítosza is. Az új világrekordot egy pillekönnyű elektromos autó, a Drayson Racing Technologies Lola B12 69/EV elnevezésű járműve állította fel. A Yorkshire-i versenypályán az autó végsebessége elérte a 204,2 mérföldet (328,6 km/óra).

Harminc millió példánynál tart a Volkswagen Golf

Kevés autógyártó és még kevesebb modell van, amely valaha felér ilyen magaslatokba: a Volkswagen Golf hét generációja 1974 óta számtalan karosszériaformában szólította meg a potenciális vásárlókat, akik közül világszerte naponta kétezren ráztak kezet értékesítőjükkel. A jubileumi példányt, egy TDI BlueMotiont kiállítják a wolfsburgi gyárban, hogy a dolgozók együtt örömködhessenek a sikeren, de további sorsáról nem nyilatkozott a gyár, így nem tudni, ügyfélrendelésre készült, vagy raktárra gyártották, és inkább végleg a gyári múzeumban marad.

A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallott

Noha a Suzuki Kizashi Európában és a tengerentúlon egyaránt kudarcot vallott, a japánok még látnak fantáziát egy középkategóriás limuzinban. A nagy visszatérés előfutára a Shanghaiban bemutatott Authentics tanulmány, melynek határozott fellépése láttán aligha gondolnánk, hogy a márkakereskedőknek problémáik lesznek az értékesítéssel. Igaz, a cég felsőbb kategóriákban elkönyvelt botlásai nem is a rossz formatervezésnek, s talán még csak nem is a presztízs megítélésének voltak köszönhetőek, mint inkább az ügyetlen termékpolitika számlájára írhatóak.

Néhány nap alatt több ezer jelentkezõ a LaFerrarira

Immár a gyár által megerõsített tény, amit amúgy is elõre tudtunk: a LaFerrariból tervezett 499 példány kevés lesz a piaci igény kielégítésére. Eddig ezer komolynak tekinthetõ vevõ jelentkezett a gyártónál a nem egészen egy hete forgalmazott autóért.

Kezdõdik a kínai autók gyártása az EU-ban

A kínai Great Wall kedden adja át bulgáriai autógyárát, amely az elsõ kínai autóösszeszerelõ üzem az Európai Unióban. Az észak-bulgáriai Lovecs közelében található gyárban az elsõ évben négyezer autót állítanak elõ, de a kapacitás akár évi 40-70 ezer darabra is növelhetõ pótmûszakok beiktatásával.

Levegõ nélküli gumiabroncs a Bridgestonetól - fotóval

A Bridgestone 2011-es gumiabroncsával búcsút inthetünk a durrdefektnek, az alacsony légnyomásnak és társaiknak, mert különleges kialakításának köszönhetõen nincs levegõ, amely megszökhetne az innovatív abroncsból. A Bridgestone az új fejlesztését a Tokyo Motor Show-n mutatta be.

Fékenergia-visszanyerés - újítások a Mazdánál

A Mazda bemutatta a világ elsõ olyan fékenergia-visszanyerõ rendszerét, amely az energia tárolására kondenzátort használ. A megoldást 2012-tõl már alkalmazzák is, elsõként az új Mazda6 kapja meg.

A Volvo csökkentette a legnagyobb mértékben autói szén-dioxid kibocsájtását

Az autógyártók a fejlesztések során nagy figyelmet fordítanak az autók szén-dioxid kibocsátásának csökkentésére, a z Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség legutóbbi jelentése alapján pedig a Volvónak sikerült a legnagyobb mértékben mérsékelni a modellpaletta átlagos emisszióját.

további hírek